PDA

View Full Version : hulp nodig



Fatal Fairytale
29 augustus 2003, 22:15
Mijn verjaardag zit eraan te komen, en mijn ouders gaan mij een gitaar betalen. Nou is het budget zo tussen de 400 en 500 euro. Ik heb alleen geen idee wat nou goed is of niet. Ik speel vooral metal.
btw, ik vind de meeste ibanezhalsjes vreselijk, dus begin niet over rg's en alles met die wizardnecks.

alvast bedankt,

Tom

MarshallSG
29 augustus 2003, 22:30
Epiphone Gothic Explorer?

http://img3.musiciansfriend.com/dbase/pics/products/51/518263.jpg


of een SG

http://www.guitar24.de/foto/EPI_SG400VintageWCH.JPG

en tweede hands is altijd goedkoper.

btw is dat budget in of exclusief versterker en aan verwanten.

Baco
29 augustus 2003, 22:38
Persoonlijk vind ik de LTD gitaren (by ESP, ter vervollediging) knappe gitaren. Veel metal type gitaren. Neem maar even de KH-202 en KH-203, yep Kirk Hammett signature serie, misschien net iets boven budget, maar erg, erg knap!
Nu, heb ze nog niet persoonlijk kunnen testen, maar heb her en der toch al heel lovende reviews gezien van hun gitaren.
Dan zijn er natuurlijk nog de Ibanez gitaren :wink: Heb er zelf twee en ben er erg tevreden over. Nu, elk zijn meug natuurlijk.
Veel plezier er mee en KEEP IT HEAVY 8-)

Ic3gl0vE
29 augustus 2003, 22:54
denk er eerst goed over na of je een floyd rose wilt of niet!

MarshallSG
29 augustus 2003, 23:00
denk er eerst goed over na of je een floyd rose wilt of niet!

Nee als beginner wil je geen floyd rose. Leer eerst eens gitaar spelen.

bert k
29 augustus 2003, 23:06
Waar lees jij dan dat het een beginner is? :???:

Anders Destium
29 augustus 2003, 23:12
Hij zegt zelf dat hij niet weet wat goed is of niet...

Het is al gezegd, maar als je een 2ehands gitaar van 500 euro hebt, dan heb je een (stuk) betere dan een nieuwe voor hetzelfde geld.
Struin Gitaarmarkt.nl eens af en kijk wat er zoal te krijgen is voor dat bedrag :)

Als je voor nieuw gaat, probeer dan bijv een Jackson (daar is een vrij nieuw topic over geloof ik)

Wel tof trouwens dat je ouders je steunen bij je hobby :wink:

MarshallSG
29 augustus 2003, 23:15
Waar lees jij dan dat het een beginner is? :???:

Nee dat lees ik niet idd. Sorry ik ben dronken. Maar de vraag stelling leek mij in eerste instantie die van een beginner. + persoonlijke perseptie
Ik heb een hekel aan tremelo's (behalve in surf muziek)

Akira
29 augustus 2003, 23:17
http://www.axemusic.com/vendors/ibanez/guitars/sz520qm.jpg

Ibanez gitaar zonder ibanez nek :o

Ik speel ook alleen maar metal, en deze gebruik ik.
Misschien niet een gitaar exclusief voor metal, maar een fijne gitaar voor een fijne prijs.

Kasper
30 augustus 2003, 01:38
Aha Akira

Laat eens weten wat je ondervinden zijn van dat gitaartje?
Ben namelijk van plan er ook zoéén te kopen. Ben echter wat bang dat ik die nek te log ga vinden. Zijn de upper frets gemakkelijk bereikbaar etc?

Akira
30 augustus 2003, 09:00
Ik vind de nek niet log, ga er snel genoeg overheen.
Maar ik kan je niet helpen met info over de upper fret acces, want ik speel alleen slaggitaar :)
Maar er zijn nog een paar leden die deze gitaar hebben, misschien kunnen zij je meer vertellen.
Ik heb overigens wel de brughumbucker laten vervangen, de standaard humbuckers zijn niet erg denderend.

strontraper jos
30 augustus 2003, 09:09
ik heb ook die ibanez sz en ik ben er heel tevreden van,
daarvoor had ik een RG550ex en ik kan je zeggen dat de hals van de sz een pak dikker is dan die van de rg MAAR ik vind die van de sz persoonlijk vlotter spelen. upper acces valt goed mee, maar je hebt geen 24 frets (voor mij geen struikelblok maar ik zeg het toch maar).
ik ben van plan om het brugelement nog te vervangen maar ik weet nog niet welk ik in de plaats ga zetten. ik vind de standaardelementen trouwens nog niet zoooo slecht...
al bij al een goeie gitaar

greetz
jos

Fatal Fairytale
2 september 2003, 19:40
ben niet echt beginner meer, iig heb ik 3 jaar op een beginnersgitaar gespeeld en wil ik nu iets beters, waar ik weer een tijd mee vooruit kan. floyd is geen must, maar mag er altijd opzitten, mits het een beetje een goeie is.

BLOK182
2 september 2003, 19:50
misschien jackson dxmg? Lijkt me wel een leuk dingetje voor het geld.

Fatal Fairytale
2 september 2003, 20:00
wat kosten die dan, en waar zijn die te proberen/kopen?

BLOK182
2 september 2003, 20:03
proberen, geen idee, kosten zijn rond de 500 in duitsland, je woont in zwolle, geen idee of Musik Produktiv ver rijden is?

amon
2 september 2003, 21:55
denk er eerst goed over na of je een floyd rose wilt of niet!

Nee als beginner wil je geen floyd rose. Leer eerst eens gitaar spelen.

hij zegt dat hij ibanez halzen niet fijn vind spelen, dus ik denk dat ie al wel wat gespeeld heeft...

ik ben trouwens ook vrijwel meteen op floyd rose begonnen... (na 2 maanden op een yamaha eg112 elektrisch begonnen te zijn *kotskots*)

Izegrim
4 september 2003, 15:19
misschien jackson dxmg? Lijkt me wel een leuk dingetje voor het geld.

FUCK! Leuk dingetje voor het geld? Damn this axe is fine! Ik heb nog geen foutje kunnen ontdekken en de hals is iets dikker dan een wizardneck maar nog steeds dun. En die binding is echt geil. Klinkt strak en voor "het geld" krijg je geen betere elementen in een nieuwe gitaar. Die EMG HZ worden ten onrechte verguisd. Ik laat ze wel zitten tot ik geld heb (dacht ik), maar ze klinken wel best eigenlijk. Het zijn net de 81 modellen die door een hersenbloeding iets minder goed articuleren met schreeuwen. Ach je moet het zelf weten. Hij's gewoon vet.