PDA

View Full Version : VHT GP3 preamp



kokeleko
29 augustus 2003, 20:49
Nou het is zover ik heb em binnen de GP3, en hij klinkt als een klok, het was het wachten wel waard :D
Ik had een IE4, maar voor mijn stijl klinkt dit veel beter.
Ik weet niet wie em niet veelzijdig genoeg vindt, als je een poosje met dat ding stoeit, heb je een breed scala aan echt bruikbare sounds.

Ik gebruik de EQ voor solovolume, en de Boost als hulp kanaal, beide functies roep ik af met CC's via de R1 footcontroller.

Heb nu in mijn rackie:

Powerbrite Pro-9
VHT GP3
Lexicon MPX-G2
VHT 2/50/2

kokeleko
31 augustus 2003, 17:39
Bijna iedereen praat erover en nu is het stil , stelletje mietjes :evil:

Josdevos
31 augustus 2003, 17:43
Nice, proficiat! :-D

Rectifier
31 augustus 2003, 17:57
Van harte mate.....

Wil je erover praten??? :lol:

kokeleko
31 augustus 2003, 18:07
Ik zeg niks meer :-D :-D

srv-man
31 augustus 2003, 21:02
Ik zeg niks meer :-D :-D

Dat hoeft toch ook niet, zo΄n setje spreekt voor zichzelf. De GP3 is gewoon een heeeeel erg vet ding, maar of ΄ie nou zo veelzijdig is? Maar als je zo iets hebt wil je ook alleen maar heftig scheuren...... :-D :-D

kokeleko
1 september 2003, 09:05
Ja, lekker scheuren.

Maar zoals ik al zei , het is niet alleen scheuren 8-)

wimmeltje
2 september 2003, 09:15
Ja, lekker scheuren.

Maar zoals ik al zei , het is niet alleen scheuren 8-)


Heej Ome Ko,

Hoe vind je de GP3 clean?? Ik heb hier en daar gehoord dat mensen niet tevreden waren met de clean. Ik vind de clean in mijn ultra lead wel goed genoeg en volgens mij is de pre van de GP3 niet veel anders dan mijn pre van mijn ultra. Ik loop zelf ook al een tijd met het idee om een gp3 aan te schaffen, maar ik ben er nog niet uit wat voor eindtrap ik erbij zal nemen...

kokeleko
2 september 2003, 09:24
Ik vind het cleane kanaal goed genoeg, nou ben ik geen country-picker, maar voor tokkels en intro's is het mooi zat.
Kijk het is geen Fender o.i.d., maar dan moet men een Fender kopen voor een Fender geluid.
Ik heb em dus in combi met de VHT 2/50/2 em de Lexicon MPX-G2, en het geluid blijft overeind.
Ik persoonlijk ben er dik tevreden over.

Ik zou zeggen probeer em uit.

wimmeltje
3 september 2003, 14:15
Ik ga hem zeker proberen. Ik denk zelf ook dat hij voor mij erg bruikbaar is. Vooral de boost, EQ en fat lijken me erg goed te werken. Maar daar komen we nog wel achter.

Ik zat net de handleiding te lezen en daar stond een factory preset in voor alledrie de kanalen. heb je die geprobeerd en hoe klinkt dat?

Ik zit nu nog steeds te denken over de eindtrap 2:90:2 of 2:50:2. Ik ben er nog niet helemaal uit. Eens even kijken wat de voor en nadelen van de beide zijn. en wat het lekkerste klinkt met mijn gitaartje.

kokeleko
3 september 2003, 19:10
Die presets, zijn gewoon alle denkbare opties aan of uit of combinaties daar van.
Hoe het klinkt hangt ervan af hoe jij de toonregeling neerzet.

Ik gebruik de EQ als global, dus heb altijd aan, de 0-lijn is geen effect , maar voor de beide scheur kanalen kun je dan voor beide het nog ietsje fijnafstemmen, heel praktisch.

Voor de rest van de opties is zoals altijd een kwestie van smaak.

Succes met de testcase.

wimmeltje
4 september 2003, 08:47
Die presets, zijn gewoon alle denkbare opties aan of uit of combinaties daar van.
Hoe het klinkt hangt ervan af hoe jij de toonregeling neerzet.

Ik gebruik de EQ als global, dus heb altijd aan, de 0-lijn is geen effect , maar voor de beide scheur kanalen kun je dan voor beide het nog ietsje fijnafstemmen, heel praktisch.

Voor de rest van de opties is zoals altijd een kwestie van smaak.

Succes met de testcase.

Het zijn dus 3 voorbeelden van de toonregeling. Maar ik ga hem even goed testen en dan zie ik wel hoe het gaat. Ik verwacht er ook erg veel van...

kokeleko
4 september 2003, 08:57
Alleen van de schakel opties verder niks, dus hoe jij de tonregeling zet , zo klinkt ie.

Veel plezier met testen, hou kanaal twee wat lager in de gain, klinkt beter.

skyth
4 september 2003, 21:13
Je had dus eerst een IE4 als ik het goed begrijp. Op welke punten vind je de GP3 nou beter dan de IE4? Mis je nog dingen van je IE4?

kokeleko
4 september 2003, 21:20
De IE4 had goede sounds, alleen kanaal twee kon ik niks mee, te modderig, niet strak in het laag.
Plus de (gain)boost fuctie heb je beschikking over een stuk of 5 prima basis-sounds.
Nu haal ik uit kanaal 2 op de GP3 een mooie SRV crunch, met lekkere strakke bassen en mooi helder hoog..
De GP3 heeft voor mijn stijl, rock/bluesrock/hardrock meer mogelijkheden.
Daar komt bij dat de GP3 een redelijk uitgebreid midi menu(CC's) heeft en dat is wel handig .
Ik vind em gewoon prima klinken, en daar zal iedereeen het wel niet mee eens zijn , maar dat maak t me niks uit :D .

skyth
4 september 2003, 23:21
Hoe is de leadsound? Heb je misschien wat soundsamples ofzo? Ik ben wel erg benieuwd hoe de GP3 klinkt... iemand zei dat ie klinkt als een JCM800 op steroiden... ben dus erg benieuwd hoe dat is!

kokeleko
5 september 2003, 07:34
soundsamples ............. :D

www.guitarist.co.uk/gear/gear_page.asp?ID=1977

Ga em nou maar es proberen in de winkel.

wimmeltje
7 september 2003, 11:00
soundsamples ............. :D

www.guitarist.co.uk/gear/gear_page.asp?ID=1977

Ga em nou maar es proberen in de winkel.

Heej Ko, Ik heb hem zaterdag uitgeprobeerd en was er erg over te spreken. Ik heb hem met een 2:90:2 en 2:50:2 geprobeerd en ze bevallen mij beide erg goed. Met de 2:90:2 is hij ongeveer het zelfde als mijn Ultra. Ik ben er erg over te spreken en zal binnenkort eens gaan kletsen om eens te kijken of we iets kunnen regelen met inruilen enzo. Ik heb hem bij beyers in Duitsland geprobeerd.

Thanks voor de soundfile. Klinkt ook erg goed vind ik.. Ik ben weer erg te spreken over VHT.

kokeleko
7 september 2003, 11:04
Mooi man, waar ben je geweest? Beyers :D
Ik ben er nog steeds tevreden over, tis een heavy preamp.

wimmeltje
11 september 2003, 08:39
Heej Ko,

Hoe doe je hem via midi aansturen? Welk kanaal en welke PC of CC?

kokeleko
11 september 2003, 11:08
CC's 20 t/m 30 en 102 t/m 112 zijn om je kanalen en alle functies onder de knop te schakelen, je kunt ook alles met footswitches(switcher) doen als je dat wilt.

Voor de PC's zijn er 4 banks tot je beschikking, je hoeft dus niet te mappen als je daar geen zin in hebt.

Zie handleiding, succes waneer krijg je em?

wimmeltje
11 september 2003, 11:58
CC's 20 t/m 30 en 102 t/m 112 zijn om je kanalen en alle functies onder de knop te schakelen, je kunt ook alles met footswitches(switcher) doen als je dat wilt.

Voor de PC's zijn er 4 banks tot je beschikking, je hoeft dus niet te mappen als je daar geen zin in hebt.

Zie handleiding, succes waneer krijg je em?

Ze zouden me bellen als ze hem hadden. Ik denk dat het eind volgende week gaat worden dat ik hem krijg.

Maiden Michiel
11 september 2003, 12:24
Fuck VHT krijgt goede kritieken zeg!

Heeft iemand prijzen?

wimmeltje
11 september 2003, 13:00
Fuck VHT krijgt goede kritieken zeg!

Heeft iemand prijzen?


VHT Pittbull Ultra-Lead-EQ 4930,-€
VHT Pittbull Hundred/CL 3074,-€
VHT Pittbull Hundred/CL - EQ 3352,-€
VHT Pittbull Hundred/CL - Reverb 3469,-€
VHT Pittbull Hundred/CL - EQ+Reverb 3710,-€
VHT Pittbull Fifty/CL 2319,-€
VHT Pittbull Fifty/CL - EQ 2609,-€
VHT Pittbull Fifty/CL - Reverb 2899,-€
VHT Pittbull Fifty/CL - Reverb + EQ 3014,-€
VHT Pittbull Fifty/ST Topteil 2550,-€
VHT Pittbull Fifty/ST Topteil - EQ 2888,-€
VHT Pittbull Fifty/ST 2 x 12" Combo 3014,-€
VHT Pittbull Fifty/ST 2 x 12" Combo - EQ 3246,-€
VHT Pittbull Forty-Five/ST Topteil 2309,-€
VHT Pittbull Forty-Five/ST 1 x 12" Combo 2540;-€
VHT Pittbull Forty-Five/ST 2 x 12" Combo 2790,-€
VHT Valvulator GP-3 1844,-€
VHT Fat Bottom 4 x 12"/schrδg 1390,-€
VHT Fat Bottom 4 x 12"/gerade 1390,-€

Ik heb helaas geen prijzen van de 2:90 en de 2:50...

Ik hoop dat je er iets aan hebt.

Let op Dit zijn de verkoop advies prijzen.

Maiden Michiel
11 september 2003, 14:42
Misschien een vreemde vraag, maar waarom is dat spul zo godganselijk duur?

kokeleko
11 september 2003, 14:46
Omdat als het goedkoper was iedereen het zou hebben.......

Nee geintje, luister er maar es een keer naar dan weet je het, echt ik heb ook al van alles en nog wat gehad, en je legt de lat steeds hoger voor jezelf, en uiteindelijk kost het dan geld :cry:

Rectifier
11 september 2003, 15:28
Kwaliteit kost gewoon geld.

wimmeltje
18 september 2003, 13:10
Let op dit zijn wel de advies verkoop prijzen in duitsland. Ik weet zeker dat ze wel wat goedkoper zijn, maar vraag me niet hoeveel, misschien iets van 10%. Correct me if I'am wrong. Maar idd. Het is erg duur, maar vergeleken met andere versterkers is de VHT lijn erg goed vind ik.

Rectifier: Wat voor versterker heb jij??

kokeleko
18 september 2003, 15:01
Wimmeltje, heb je de GP3 al binnen?

wimmeltje
18 september 2003, 16:07
Wimmeltje, heb je de GP3 al binnen?

yups, Alleen mijn vriendinnetje is er alleen niet zo blij mee :-D

kokeleko
18 september 2003, 16:15
Moest ze het spaarvarken omkeren :D .

Nou bevalt ie wat?

wimmeltje
18 september 2003, 16:30
Moest ze het spaarvarken omkeren :D .

Nou bevalt ie wat?

Neej ze hoefde het spaarvarken niet om te keren. Alleen volgens mij denk ze dat ik een ander heb ofzo omdat ik nooit tijd meer voor haar heb.

Hoe hij bevalt. Tja wat zal ik er van zeggen, ik heb hem nog maar 2 dagen en erg druk met werk dus eigenlijk alleen gisteravond even mee zitten spelen. Hij klinkt erg goed moet ik zeggen. Ik heb er nu nog een 20/20 van mesa achter hangen en een TC M-one XL voor wat galm. Ik had hem wel meteen helemaal aan de praat met midi. Ik heb 3 kanalen onder de knoppen en de boost en FX onder twee knoppen, de rest heb ik nog niet mee zitten spelen maar dat komt nog wel. Oefening baart kinder .... uhm een mooie sound :-D Ik ga in het weekend nog wat zitten spelen en dan hoor je er meer van. Ik ben er erg tevreden over. Lijkt veel op mijn ultra maar toch vind ik de GP3 iets vetter klinken. Er zitten zoveel mogelijkheden op die ik waarschijnlijk niet ga gebruiken maar sommige toch wel eens ff mee wil spelen om te kijken wat het allemaal doet en misschien dan wel gebruiken. Ik speel heavy dus dat moet ie kunnen en je weet het zelf ook. dat kan ie... 8-)

kokeleko
18 september 2003, 16:36
Heb jij de 3 kanalen onder CC's of PC's?

Nadeel van CC vind ik dat als je in een Patch van kanaal wisselt, het ledje van de vorige CC sturing aan blijft.
Dit ligt niet aan de GP3 hoor maar aan mijn MPX-R1 midicontroller.

Heb jij hier andere tips over?

wimmeltje
18 september 2003, 21:01
Heb jij de 3 kanalen onder CC's of PC's?

Nadeel van CC vind ik dat als je in een Patch van kanaal wisselt, het ledje van de vorige CC sturing aan blijft.
Dit ligt niet aan de GP3 hoor maar aan mijn MPX-R1 midicontroller.

Heb jij hier andere tips over?

Ik schakel hem met CC's. Ik ken het probleem niet van de ledjes, ik heb er eigenlijk ook nog niet opgelet. Ik zal er wel eens op letten.

fred_internet
20 september 2003, 18:29
Wimmeltje,

Ik zie dat je na vier dagen je GP3 al weer te koop hebt staan. Wat bevalt er niet aan?

wimmeltje
20 september 2003, 18:41
Wimmeltje,

Ik zie dat je na vier dagen je GP3 al weer te koop hebt staan. Wat bevalt er niet aan?

Is niet mijn GP3, die van mij zit in mijn rek. Dit is eentje voor de handel (heb ik ook heel goedkoop kunnen kopen) Dus als iemand interesse heeft... hoor ik het wel (nocki misschien iets voor jou??)

fred_internet
20 september 2003, 18:45
Voor de handel, da's mooi.

kokeleko
20 september 2003, 22:08
Is dit nou leuk iemand zijn handeltje ondermijnen, sorry hoor vind ik geen stijl, doe dat dan via een PMetje.

fred_internet
21 september 2003, 01:31
Je hebt gelijk, sorry. Was niet mijn bedoeling.

kokeleko
21 september 2003, 10:36
Nou ik heb de GP3 gister es ff goed getest in de oefenruimte alwaar we ons voorbereiden met de nieuwe band( normaal oefen ik met een Flextone 2XL).
En ik moet zeggen, dat ie op hoog volume nog beter klinkt, kon gain en boost gelijk reduceren gain zat, en rete strak, geen geflubber in het laag.
Vooral kanaal 2 met een vette crunch, ben er nog steeds dik tevreden over, tot zover dit propaganda verhaaltje :D

wimmeltje
21 september 2003, 10:51
Ik heb iets gemist, maar dat maakt niet uit.

Maar nu komt het, ik moet er dus nog steeds een poweramp voor hebben voor die van mij. Ik zit nu nog steeds te twijfelen tussen die 50 en 90W trap. Kunnen jullie me wat advies geven erover. Ik heb ze beide geprobeerd en vind het allebei perfect. Dus een moeilijke keus...

kokeleko
21 september 2003, 10:57
Ik heb zoals je wel weet de 2/50/2, en voor mijn stijl is dat perfect, en gaat hard zat.
Ik houdt persoonlijk wel van eindtrap oversturing, en dat gaat met EL-34 iets makkelijker, dus mijn eindtrap staat meestal helmaal open, volume regel ik met de preamp, maar het is jou smaak wat de doorslag zou moeten geven.

Je kunt natuurlijk ook EL-34 in de 2/90/2 overwegen :D

wimmeltje
21 september 2003, 11:08
Ik heb zoals je wel weet de 2/50/2, en voor mijn stijl is dat perfect, en gaat hard zat.
Ik houdt persoonlijk wel van eindtrap oversturing, en dat gaat met EL-34 iets makkelijker, dus mijn eindtrap staat meestal helmaal open, volume regel ik met de preamp, maar het is jou smaak wat de doorslag zou moeten geven.

Je kunt natuurlijk ook EL-34 in de 2/90/2 overwegen :D

Moet eerlijk zeggen dat ik de KT88 altijd wel erg lekker vind klinken. Ik moet nog maar meer gaan testen. Maar ik koop nu nog niks voordat ik dadelijk iets heb wat dan toch niet bevalt.

kokeleko
21 september 2003, 11:09
Dat zeg ik "smaak " :D , het is een afweging waar jezelf uit moet komen toch?

wimmeltje
21 september 2003, 11:17
Dat zeg ik "smaak " :D , het is een afweging waar jezelf uit moet komen toch?

idd :-D

kokeleko
21 september 2003, 11:22
Klopt 8-)

wimmeltje
21 september 2003, 11:30
Klopt 8-)

precies :wink:

kokeleko
21 september 2003, 11:32
Dat wel natuurlijk :lol:

wimmeltje
5 oktober 2003, 18:39
Heb jij de 3 kanalen onder CC's of PC's?

Nadeel van CC vind ik dat als je in een Patch van kanaal wisselt, het ledje van de vorige CC sturing aan blijft.
Dit ligt niet aan de GP3 hoor maar aan mijn MPX-R1 midicontroller.

Heb jij hier andere tips over?



Ok Ko, Ik heb hier met mijn RSB-18 geen probleem mee. Ik stuur ook alles met CC's aan. Kanaal 1 en 2 onder 1 knopje en boost onder een knopje en de EQ onder een knopje. Verder gebruik ik het derde kanaal niet veel. Ik heb de deep switch alleen aan staan op het derde kanaal en ik heb kanaal twee en drie allebei op hi gain staan. Verder gain, treble en bass 2 uur. hi gain 3 uur en de mid op 10 uur voor kanaal 2. treble en bass 2 uur, gain 3 uur, hi gain 4 uur en de mid op 8 uur voor kanaal 3. kanaal 1 als ik die zo af en toe eens gebruik: treble en bass 2 uur, mid 10 uur en gain ook 10 uur.

Hoe heb jij alles afgesteld op je GP3? Ben erg benieuwd, misschien kunnen we eens wat uitwisselen. Hoe heb je eigenlijk je EQ zitten??

kokeleko
6 oktober 2003, 09:16
He Wimmeltje.

Ik gebruik dus wel alle drie kanalen, met de boost-optie erbij heb ik 5 basis sounds.
Kanaal 2 voor Crunch en Heavy Crunch, kanaal 3 voor Soft Lead en Heavy Lead.
EQ heb ik altijd aan, meestal gewoon helamaal op "0", en af en toe haal ik er wat laag en mids uit, dus eigenlijk staat ie op Global, behalve voor het Cleane kanaal.
Deep switch heb ik uit en de hi-gain staat aan op beide kanalen.
Kanalen doe ik niet met CC's, wel de Boost en Fat optie, voor de rest alles met PC's , de GP3 is vrij snel dus dat gaat wel.
Af en toe neem ik mijn extra FC-50 mee waar ik de 5 kanalen mee switch.

De toonregeling treble op 13 uur, mids op een uur of 10 en bass op 12 uur, dit voor beide scheurkanalen.

wimmeltje
6 oktober 2003, 11:18
He Wimmeltje.

Ik gebruik dus wel alle drie kanalen, met de boost-optie erbij heb ik 5 basis sounds.
Kanaal 2 voor Crunch en Heavy Crunch, kanaal 3 voor Soft Lead en Heavy Lead.
EQ heb ik altijd aan, meestal gewoon helamaal op "0", en af en toe haal ik er wat laag en mids uit, dus eigenlijk staat ie op Global, behalve voor het Cleane kanaal.
Deep switch heb ik uit en de hi-gain staat aan op beide kanalen.
Kanalen doe ik niet met CC's, wel de Boost en Fat optie, voor de rest alles met PC's , de GP3 is vrij snel dus dat gaat wel.
Af en toe neem ik mijn extra FC-50 mee waar ik de 5 kanalen mee switch.

De toonregeling treble op 13 uur, mids op een uur of 10 en bass op 12 uur, dit voor beide scheurkanalen.

Hoever heb je de gain en gain boost open staan?

kokeleko
6 oktober 2003, 11:25
Gain op 13 uur en de gainboost op 15 uur 8-)

wimmeltje
6 oktober 2003, 13:08
Gain op 13 uur en de gainboost op 15 uur 8-)

Zal ik ook eens proberen hoe dat klinkt. Het is idd erg heavy gain. Maargoed als ik dat niet wil had ik wel een fender genomen...

kokeleko
6 oktober 2003, 13:09
En zo is het :D

wimmeltje
6 oktober 2003, 13:13
En zo is het :D

precies :cool:

kokeleko
6 oktober 2003, 17:42
Heb net met een stereo kabel via mijn R1 midicontroller via relays de kanaal wisseling voor elkaar gekregen 8-) , alleen werken de CC commando's dan niet meer voor b.v. de Boost of Fat.

Gewoon weer PC's dus, is ook wat makkelijker voor mij, om in de heftigheid van de nummers nou 4 knoppen in te trappen, daarvoor was midi toch bedacht :D

niels5150
6 oktober 2003, 17:52
hoe klinkt de VHT 45 top? op zich lijkt me dat ook wel een mooi ding, niet?

kokeleko
6 oktober 2003, 17:56
Mmmm, de 45-top ken ik niet persoonlijk ik dacht dat Wimmeltje er eentje had, ben er niet zeker van.
Maar de combi GP3 en 2/50/2 bevalt mij uitstekend, is eigenlijk een stereo 45 top :D

wimmeltje
6 oktober 2003, 20:14
Mmmm, de 45-top ken ik niet persoonlijk ik dacht dat Wimmeltje er eentje had, ben er niet zeker van.
Maar de combi GP3 en 2/50/2 bevalt mij uitstekend, is eigenlijk een stereo 45 top :D

Nope heb een ultra lead. Maar de 45 top is dat niet ongeveer hetzelfde als een bogner shiva? Alleen is een shiva toch 100W??

wimmeltje
9 oktober 2003, 12:29
Heej Jongens, Ik had wat vragen over de buizen.

Ik had de GP3 opengemaakt en zag dat er Ruby 12AX7 buizen in zitten. Zijn deze van goede kwaliteit of zou ik ze kunnen vervangen door bv. TELEFUNKEN, Mullards of JJ's? Nu is mijn tweede vraag of deze dan opnieuw gevoiced moet worden voor deze buizen of dat dit niet hoeft..

Ik hoor het wel van jullie...

Rectifier
9 oktober 2003, 13:06
hoe klinkt de VHT 45 top? op zich lijkt me dat ook wel een mooi ding, niet?

Idd. de 45 is een soort Shiva achtige top. Geweldig clean en lekker bluesy/romige scheur.

De GP3 is een high gain beest en de 45 niet.

Maar je had toch al een Shiva of ben je er nog niet uit?

wimmeltje
11 oktober 2003, 16:27
De 45 head en de GP3 zijn idd erg verschillend. De GP3 is gebaseerd op de preamp van de ultra lead. Er zijn alleen wat extra's op gezet en met MIDI te schakelen. Ik denk dat je de GP3 wel kan afstellen als een 45 top maar ik heb eigenlijk nog nooit echt goed een 45 top gehoord. Misschien toch maar eens naar een optreden van kane gaan. Dennis speelt inmiddels al met twee 45 head las ik op de site van erik v/d Haar. Ziet er erg goed uit trouwens die Bogner speaker kasten, maar klinken ze ook goed? Ik zag dat die krullenbol van Anouk daar ook mee speelt. Is er iemand hier die ervaring heeft met de bogner kasten?

skyth
20 oktober 2003, 17:42
Is het HiGain channel van je VHT GP3 heel erg anders dan die van je Egnater IE4? En ik heb gehoord dat hij heel erg stil is (de VHT).. gebruik je een noise gate op je HiGain Lead sound? Is hij stiller dan kanaal 4 van je Egnater?

Rectifier
20 oktober 2003, 18:41
Ik vind de GP3 veel aggressiever qua gain dan de Egnater IE4.
Veel meer van deze tijd.
Dat kan ome Ko beamen :lol:

skyth
20 oktober 2003, 19:14
Ja ok, maar issie ook stiller dan de IE4 dan?

Rectifier
20 oktober 2003, 23:23
Da weet ik nie

Met high gain op 10 weet je dat je gewoon ruis hebt!!!

Scheuren zonder ruis kan niet :lol:

kokeleko
21 oktober 2003, 14:17
Heb beide met beide preamps niet veel ruis problemen gehad, ze zijn beide vrij stil vind ik zelf, en een noisegate,.. uit dat ding je hele aanslaggevoeligheid gaat naar de klote.
Ik speel best wel met veel gain, maar de noise gate in mijn G2 is altijd uit, probeer maar wat meer met je volume pot tijdens breaks te werken. :D

skyth
21 oktober 2003, 16:06
Ja, ik ben ook heel erg tegen Noise gates hoor... je kunt er niet eens een mooie swell mee maken... Maar wat ik merkte is dat kanaal 4 echt veel meer ruis had dan kanaal 3 op hi-gain... niet te veel, hij is nog steeds wel stil... maja, misschien zeik ik ook gewoon teveel... :)

kokeleko
21 oktober 2003, 16:21
Hoe meer gain, des te meer ruis, ik vind dat het bij de IE4 binnen de perken blijft, en op de buhne hoor je er niks meer van terug.

Rectifier
21 oktober 2003, 20:55
Misschien is er een buisje niet meer fris.
Ik weet 't nie

wimmeltje
22 oktober 2003, 20:58
Ik gebruik ook geen noise gate. Vind ook niet dat, dat nodig is bij die GP3. Ik heb er wel veel ruis uit gekregen door het rek goed te aarden. Dat kan ook wonderen doen. Heeft het iig bij mij gedaan.

skyth
22 oktober 2003, 21:17
Als het laatste kanaal veel meer ruist dan de andere 3 kanalen bij de IE4, kan dat dan aan de aarding liggen? Hoe kan je zo makkelijk mogen je rek goed aarden dan? Hoe heb jij dat gedaan?

wimmeltje
22 oktober 2003, 21:27
Als het laatste kanaal veel meer ruist dan de andere 3 kanalen bij de IE4, kan dat dan aan de aarding liggen? Hoe kan je zo makkelijk mogen je rek goed aarden dan? Hoe heb jij dat gedaan?

Dit is dus niet als het maar bij 1 kanaal is. Als je het bij een kanaal hebt zou ik eens de buizen van je derde kanaal met die van de vierde omwisselen (als deze hetzelfde zijn ko is dat zo?) En kijken of dan het derde kanaal veel ruis heeft en vierde niet. Als dat zo is zijn je buizen wat versleten op of kapot. net hoe je het wilt zeggen. Iedergeval aan vervanging toe.

skyth
22 oktober 2003, 21:30
Aha... tnx... ik zal ff kijken of ik dat kan doen...

kokeleko
23 oktober 2003, 14:56
Zit volgens mij in de IE4 als eerste (op V-1 dus), de 12WTX7(ofzo) en vanaf V-2 tot en met V-7 is het gewoon 12AX7, moet je ff op http://www.jaredcoberly.com/egnater/tech.htm kijken staan wel schemas op.

skyth
23 oktober 2003, 22:43
Tnx ik zal kijken wat ik kan doen...

wimmeltje
8 januari 2004, 18:44
Zijn er ondertussen al meer mensen die een GP3 hebben behalve ko en ikke? Ik ben er heel erg tevreden over. Precies wat ik zocht eigenlijk. Ik hoor het we....

kokeleko
9 januari 2004, 14:11
tis eenzaam aan de top :D

wimmeltje
9 januari 2004, 16:12
tis eenzaam aan de top :D

nou Ko, gelukkig zijn wij samen. Ik ga trouwens morgen waarschijnlijk mijn nieuw rek bestellen. 12 he moet alleen ff kijken hoe diep ik hem maak.

kokeleko
9 januari 2004, 16:19
Bezuinig niet op de ruimte altijd handig extra ruimte achterin je rack.
Wordt het een shock-mount rack?

wimmeltje
9 januari 2004, 18:34
Bezuinig niet op de ruimte altijd handig extra ruimte achterin je rack.
Wordt het een shock-mount rack?

Hij wordt hetzelfde als de 16 HE die ik hier op de foto heb staan..

kokeleko
9 januari 2004, 18:36
Hij wordt hetzelfde als de 16 HE die ik hier op de foto heb staan..

Maar dan minder hoog :D

wimmeltje
9 januari 2004, 19:48
Hij wordt hetzelfde als de 16 HE die ik hier op de foto heb staan..

Maar dan minder hoog :D

zoiets ja :roll:

kokeleko
9 januari 2004, 20:58
Sleep je veel met je gear?

wimmeltje
10 maart 2004, 09:11
Sleep je veel met je gear?

Ik moet dit even kwijt. Ik ben nu ongeveer een 4 maanden met mijn GP3 aan het spelen en ik krijg steeds meer het idee dat het echt een veel meer dan super apparaat is voor die prijs. Ik denk trouwens dat Ko dit wel met mij eens is. De geluiden die eruit komen zijn ook super. Ik was nog opzoek zelf naar de sound van een dual rectifier maar met wat tweaking en EQ settings ben ik er ook gekomen. Ik zou zeggen dat als je een nieuwe preamp zoekt je toch eens naar de VHT GP3 moet kijken..

kokeleko
18 maart 2004, 19:37
Klinkt idd lekker, en ik zou zeggen minder gain is beter 8-) .

Rectifier
18 maart 2004, 22:05
Sleep je veel met je gear?

Ik moet dit even kwijt. Ik ben nu ongeveer een 4 maanden met mijn GP3 aan het spelen en ik krijg steeds meer het idee dat het echt een veel meer dan super apparaat is voor die prijs. Ik denk trouwens dat Ko dit wel met mij eens is. De geluiden die eruit komen zijn ook super. Ik was nog opzoek zelf naar de sound van een dual rectifier maar met wat tweaking en EQ settings ben ik er ook gekomen. Ik zou zeggen dat als je een nieuwe preamp zoekt je toch eens naar de VHT GP3 moet kijken..

Zei ik je toch :wink:

Braindead
11 april 2004, 14:58
Quote
"Ik gebruik de EQ voor solovolume, en de Boost als hulp kanaal, beide functies roep ik af met CC's via de R1 footcontroller."

Zit er eigenlijk een footcontroller standaard bij of n niet?

kokeleko
11 april 2004, 15:03
Quote
Zit er eigenlijk een footcontroller standaard bij of n niet?

Zit er niet bij , moet je zelf maken of laten maken.
Zou dat kunnen met een stereoplug en 3 switches ,3 kanalen schakelen?

Braindead
11 april 2004, 16:07
Als er nou iemand mijn Digitech 2120 Artist ff overkoopt, dan wil ik ook wel zo'n G3 :lol:

nla0079
11 april 2004, 21:40
Als er nou iemand mijn Digitech 2120 Artist ff overkoopt, dan wil ik ook wel zo'n G3 :lol:

Wat moet je d'r voor hebben dan ? Met of zonder Control One ?

Braindead
13 april 2004, 17:05
..........

wimmeltje
14 april 2004, 07:55
Ik zag op gitaarmarkt een GP3 tekoop staan voor 1000 euro. Misschien is dat wel iets voor je. Ik zou ze even mailen. Zijn super voorversterkers en deze is maar een paar maanden oud.

Rectifier
14 april 2004, 14:30
Hehehehe fijne vent :lol:

Braindead
14 april 2004, 19:53
Ik zag op gitaarmarkt een GP3 tekoop staan voor 1000 euro. Misschien is dat wel iets voor je. Ik zou ze even mailen. Zijn super voorversterkers en deze is maar een paar maanden oud.

Nou, dan heb je hem inderdaad goedkoop ingekocht, bij BEyers kost ie net een paar eurootjes meer.

Plagiato
27 oktober 2006, 14:32
Hee mannen (en vrouwen),
misschien dat jullie mij kunnen helpen met het volgende probleem:
ben nu enkele dagen m'n GP3 uitgebreid aan het testen geweest en ik krijg de bassen in kanaal 2 maar vooral kanaal 3 niet strak, verder dan 12 uur is het helemaal flabberen en flubberen geblazen... :angry:
Dit had ik met m'n jmp-1, piranha en JX3 niet, dus het ligt niet aan de rest van m'n apparatuur.
VHT schijnt GP3's gemaakt te hebben met slechte weerstanden, zou hieraan kunnen liggen...
Graag jullie commentaar, advies en tips!

Plagiato
28 oktober 2006, 18:17
Nou,
ik heb em strakker gekregen door de compressie helemaal dicht te draaien...
Heeft iemand andere tips, behalve de 250k in de eq naar beneden te draaien...
Graag reacties commentaar op dit mooie stukje techniek...

AART
28 oktober 2006, 19:57
beetje spelen met de eq, misschien iets minder bas indraien en de basslide hoger zetten op de QEG.

Als je daar ene beetje mee speelt moet het lukken denk ik.

tnijland
28 oktober 2006, 21:35
Ik heb helaas nog nooit een GP3 gehoord. Waar moet ik nou aan denken: gaat ie richting een CAE of is het meer Marshall. Wat zijn de muziek stijlen die het best bij dit apparaat passen?

Is het een high-gain preamp of is het een meer low-gain preamp waarmee bijv. gary moore sounds sounds mee zijn te maken?

AART
28 oktober 2006, 22:48
IK heb em zelf niet gehoord/bespeeld, maar wil em eigenlijk wel eens horen.

Voor zover ik weet is ie gebasseerd op de VHT Ultralead.

En die bak vond ik echt geniaal.
Mooi clean kanaal, lekker clean zoals het hoort, geen fratsen.
Crunch niet echt getest.

maar de leadsounds, echt ontzettend vet.
Niet heel erg saturated zoals een recto ofzo, maar iets rauwer.
Ondanks dat heeft ie toch ontzettend veel oomph en heeft een redelijk eigen sound.
Voor stevige rock is ie ook zeker bruikbaar alhoewel ik de ultralead toch meer in de stevige metal richting zou schalen, maar dat ligt er ook aan wat je zoekt, bovendien heb ik het crunch channel niet/nauwelijks getest.

@Plagiato: Kan jij dit bevestigen of ontkennen? Is ie idd gebasseerd op de VHT UL?
Zoja, dan ben ik nu in een gasbui voor zo'n GP 3.

Rectifier
29 oktober 2006, 12:43
Ik heb de GP3 meerdere keren getest (o.a. bij Kokeleko).

Is niet te vergelijken met CAE of wat dan ook.
Deze is een apparaat op zich vind ik. Heeft een heel eigen sound.
Durf wel te zeggen dat het echt wel een high-gain pre-amp is.

Clean vond ik zelf niet mooi, het is clean en vrij steriel vind ik. Maar voor metal jongens is dit clean meer dan bruikbaar. Ga er geen country mee spelen zou ik zeggen.
Kanaal 2 + 3 lijken qua voicing precies op elkaar en kanaal 2 gaat al vrij ver en kanaal 3 gaat net iets verder. Heel bruut/aggresieve sound die meer richting Mesa gaat dan Marshall maar toch met eigen VHT karakter.

maestro_nl
29 oktober 2006, 17:01
Rectifier beschrijft precies wat ik ook heb vastgesteld.
Gelukkig dat smaken verschillen ;-)

Plagiato
30 oktober 2006, 23:30
@Plagiato: Kan jij dit bevestigen of ontkennen? Is ie idd gebasseerd op de VHT UL?
Zoja, dan ben ik nu in een gasbui voor zo'n GP 3.

Hee Aart,
hij is idd gebasseerd op de ultra-lead...
Ik heb de ultralead trouwens nooit gehoord, moet wel een knaller zijn....

Ik heb 'm nu nog wat strakker gekregen met de grafische EQ.
Chrunch klinkt ie nu als een over de top jcm800 met een vleugje markIV :rockon:
Lead is het nu een recto met hotrodded plexi :blast:
Ik zal na wat experimenteren met settings en wat buizen laten weten of ik er ook 'mijn' lead/solosound heb kunnen vinden, met wat delay moet dat lukken, maar ik vind dat een amp zonder extra shit gewoon moet kunnen rulen

Ik moet je wel vertellen dat het qua feel&bespeelbaarheid een totaal onvergevende amp is, ik durf m'n (beginnende) gitaarleerlingen er niet op te laten spelen...
Niet de vloeibaarheid van gain die ik met m'n jmp-1 had maar wel veel dynamischer, levendiger: hij klinkt meer als een top dan een preamp...

wim v
13 december 2006, 18:51
@Plagiato
Heb je nog wat kunnen experimenteren met andere buizen??
Zo ja, wat zijn je bevindingen hierover?

Ik heb zelf namelijk ook een GP3 en ik ben benieuwd of je er nog verbeteringen heb aan kunnen brengen.

Wim

sebastiaan88
8 februari 2007, 09:54
Hee jongens,
Ik wil over een tijdje mn rack gaan bouwen,
Ik begin heel simpel, Preamp Poweramp en een effectendoos.
Nu zit ik te denken aan een Cae3+/VHT gp3 of een triaxis,
Maar ik denk dat de CAE3+ of VHT meer voor me is,
Ik heb ze nooit kunnen uit proberen, heb alleen maar samples gehoord,
Ik speel van clean tot hard rock, als ik ene vergelijking moet maken, dan speel ik eigenlijk van lukather clean tot lukather overdrive, niet veel heaviers, geen metal ofzo. Ik heb een strat (valley arts) en een les paul. Ze moeten beiden goed tot hun recht komen op de preamp. Welke raden jullie aan? ik zie dat de GP3 geen mooie clean heeft, terwijl clean bij mij wel erg belangrijk is.
Welke raden jullie mij aan? en wie kent er een zaak waar ze beide uit te proberen zijn?

MVG Sebastiaan

ateng
8 februari 2007, 11:26
Hee jongens,
Ik wil over een tijdje mn rack gaan bouwen,
Ik begin heel simpel, Preamp Poweramp en een effectendoos.
Nu zit ik te denken aan een Cae3+/VHT gp3 of een triaxis,
Maar ik denk dat de CAE3+ of VHT meer voor me is,
Ik heb ze nooit kunnen uit proberen, heb alleen maar samples gehoord,
Ik speel van clean tot hard rock, als ik ene vergelijking moet maken, dan speel ik eigenlijk van lukather clean tot lukather overdrive, niet veel heaviers, geen metal ofzo. Ik heb een strat (valley arts) en een les paul. Ze moeten beiden goed tot hun recht komen op de preamp. Welke raden jullie aan? ik zie dat de GP3 geen mooie clean heeft, terwijl clean bij mij wel erg belangrijk is.
Welke raden jullie mij aan? en wie kent er een zaak waar ze beide uit te proberen zijn?

MVG Sebastiaan

Dan is de keuze toch niet zo moeilijk als je van Lukathersound hou.

BeeJee
8 februari 2007, 15:20
:seriousf: Lees: CAE3+ (SE)

sebastiaan88
8 februari 2007, 18:11
hahahahaha,
ja maar ik hoor van iemand die ook een CAE3+ heeft gehad de VHT veel lekkerder klinkt, en dat de CAE3+ een hele lekkere overdrive heeft, en hij heeft ook valleyarts, alleen ik ben bang dat die CAE alleen maar dat grommerige overdriveje kan make, ala lukather, en die demo die iemand hier heeft gemaakt. Maar ik hou ook wel van een lekkere dikke warme garymoore sound voor mn lespaul bijv, maarja ik mag niet vergelijken eigenlijk he, tis je eigensound, maar zo weet je een beetje mn richting,
Ik moet gewoon de mogelijkheid vinden om een keer met zon ding te spelen

BeeJee
9 februari 2007, 00:01
Met de schakelbare eq van de CAE kun je best wel wat variatie in je basissounds aanbrengen. Het blijft handig om verschillende pre-amps te horen en te voelen met spelen (hoe reageert zo'n ding op je spel). Pas dan weet je goed wat de pre-amp voor je is. Ik denk dat als ik jou zo hoor met je wens voor een goed clean, dat je dan de CAE zeker serieus moet nemen. Eerder dan de GP3.

Keesie
22 februari 2007, 19:43
hallo, GP3 mannen!

ik zit met een vraag / probleempje.
Sindskort ben ik ook in het bezit van een gp3 2ehands gekocht op gitaarmarkt. Ik hoor overal dat het een high-gain amp is ik speel zelf namelijk metal dus ik dacht na al die lovende woorden gaan testen en kopen. ik gekocht niet 100% overtuigt maar goed kan aan wat oudere buizen liggen enz.. maar ik krijg er maar geen high gain geluid uit.

ik speelde eerst op jmp-1 met mesa 50/50
nu heb ik VHT GP3 met een mesa 2:90 gekocht en ik kan nou zeker niet zeggen dat het beter is. ik heb trouwens die andere set ook nog waar ik tot nu toe een betere sound uit krijg.

bij de 2:90 moeten de buizen wel snel vervangen worden maar de GP3 over de 50/50 die zeker geen oude buizen heeft, het zelfde crunchy geluid en meer krijg ik er niet uit wat doe ik verkeerd of misschien wat licht er aan mijn VHT GP3 of wat dan ook misschien kan ik hem een keer vergelijken bij iemand die ook in het bezit is van een GP3?

alvast bedankt

Keesie
2 maart 2007, 08:37
Hallo,

Nou het probleem heb ik een soort van opgelost.
alleen is de lead sound zonder toevoegingen zoals eq enz. niet echt high gain.
iemand daar ervaring mee?