PDA

View Full Version : Marshall DSL,TSL , 1987 of 1959?



peveo
29 augustus 2003, 20:30
Hallo mede gitaristen, ik heb een vraagje en wat tips nodig omtrent het volgende.

Op het moment heb ik een Marshall Bluesbreaker RI , die waarschijnlijk verkocht gaat worden. Ondanks het feit dat dit een onwijs vette amp is zoek ik toch iets meer. Ik denk hierbij aan de volgende opties: een DSL50 top met 1936 cab, een TSL602 of een 1987/ 1959 ri met 1936 cab.
Ik wil wel degelijk de bekende vintage sound hebben maar ook in staat zijn wat meer scheur mee tegeven. De pedalen zijn: Foxrox Captain Coconut 2, Fuldrive 2, Vox wah, EH phase, chorus en compressor.De gitaren: strat en les paul.
Ik hoor goede verhalen over de DSL en minder over de TSL , hoe zit dat?
Verder vraag ik me af of die 1959 ri goed te hanteren is als ik er een Koch loadbox tussen hang, ik speel namelijk vnl. thuis snap je. ojaa in die 1936 cab zou ik dan tzt. celestion vintage 30 zetten.

Alle hints van ervarings deskundigen welkom.

houdoe

Peter

sash
29 augustus 2003, 23:09
Als je van de vintage sound houdt GEEN DSL of TSL kopen. Dat killt echt de toon die je zoekt. Als je werkt met pedalen als de Coconut moet je al helemaal niet aan een maarkanaals amp gaan denken.

1959 SLP gaat ERG hard. Geloof me, ik ben veel gewend, maar dat ding gaat HARD.

Is een JTM45 niets voor je? Bluesbreaker in topvorm, maar met 4x12 closed back cabinet is zoiets echt machtig!
Geloof dat Soulman op een JTM45 speelt.

peveo
30 augustus 2003, 08:02
Okee sash, thanks voor de reactie maar...........waarom geen meer kanaals met mijn pedaaltjes? dat is nu net eeen van de redenen dat ik en meer kanaals zou aan schaffen, dan kan ik de versterker al wat gain meegeven zodat de pedalen de zaak afromen.
En hoe hard gaat een 1959 dan? Zou dat controleerbaar zijn met een Loadbox zodat je de 59 toch kan laten crunchen zonder aso te worden?
Nou ik denk niet dat ik voor een JTM45 zou gaan , is inderdaad een BB maar ik vind de sound iets te donker naar mijn smaak. Zoiets als ; een BB en JTM45 zijn als een chocolade tofee terwijl de 1959 meer naar een caramel neigt, beiden zijntofeees, cq "snoepgoed"maar hebben een eigen karakter. Ik vind de caramel variant iets lekkerder, zal wel iets met de EL34 te doen hebben.

riesj
30 augustus 2003, 09:29
Hé Peveo,

Heb je een geïsoleerde kamer thuis, of overstuurt die bluesbreaker retesnel ofzo? Anders kan ik het me niet voorstellen, dat je geen ruzie hebt met je buren?


Verder vraag ik me af of die 1959 ri goed te hanteren is als ik er een Koch loadbox tussen hang, ik speel namelijk vnl. thuis snap je
Een amp is prima te hanteren met een attenuator. Ik zou ook even naar een Weber Mass kijken. Enige nadeel aan een attenuator is, dat je buizen even hard slijten als wanneer je optreed, maar dat is ook logisch :D

Wanneer je naar een winkel gaat om een 1959 ri te testen, zou ik wel die bluesbreaker meenemen en die met een a/b-box vergelijken met die 1959 ri.


Groetjes,

peveo
30 augustus 2003, 11:38
Neen ik heb geen geisoleerde kamer , ik speel gewoon in de huiskamer met soms de BB op 7 en de 5% setting op de Loadbox. kan soms hard gaan en zeker met de Fulldrive in boost mode ( geweldig pedaal trouwens).
Ik woon op de hoek en de buren die ik heb heb ik nog nooit horen klagen ondaanks het feit dat ik ze al eens gevraagd heb of ze re last van hadden.
Daarnaast moet het zo eens kunnen en speel ik nooit zo hard s,avonds na 9.00 uur en is het ook niet op dagelijkse basis. A/B tussen de BB en een plexi zal niet nodig zijn ik heb de BB al een tijdje en weet precies hoe dat ie klinkt. WEl zal ik mijn eigen pedaaltjes meenemen om een goed beeld te krijgen en waarschijnlijk de Loadbox want ik wil wel weten hoe die 59,er het doet met die loadbox en wanneer ie precies een lekkere drive gaat geven.Is trouwens een volume pedaal een optie om het beest wat te temperen? Ik lees daar wel eens verhalen over, of dat men het volume van een pedaal als temmer gebruikt.

Peter[/quote]

Soulman
30 augustus 2003, 14:40
Wanneer je je vintage sound wilt houden dan zou ik persoonlijk voor de 1987 gaan, 50 watt is toch beter hanteerbaarder dan 100 watt.Met de DSL heb je meer kanalen en scheuren op minder volume, maar ik ben niet zo kapot van hun sound.
Maar ja ik zou natuurlijk NOOIT een Bluesbreaker weg doen :wink:

diengeman
1 september 2003, 15:34
wat wil je vvor die BB hebben als je hem wegdoet? ik ben op zoek naar een BB, 1987 of een 6100