PDA

View Full Version : Bass Effect



paul15
29 augustus 2003, 19:33
Binnenkort wil ik een distortionpedaal voor mn bass gaan kopen.
Hebben jullie nog aanraders? Ik tot maximaal E250,- betalen

Lucky
29 augustus 2003, 20:13
een big muff

maar waar je je eigenlijk eens in zou moeten verdiepen is een Akai Deep Impact....dat is wat ik nu noem een stoer basseffect.... en vrij bruikbaar om dat je het effect met je originele signaal kunt mengen

sash
29 augustus 2003, 20:28
Fulltone Bass Drive. Drive met LAAG

Fluffy
29 augustus 2003, 21:09
boss bass overdrive
Rat
big muff

basswasp
30 augustus 2003, 09:00
Binnenkort wil ik een distortionpedaal voor mn bass gaan kopen.
Hebben jullie nog aanraders? Ik tot maximaal E250,- betalen
Wat voor een distortion zoek je?

Een vette ronkende buizenoverdrive? (Ebs MultiDrive, Fulltone)
Een fuzz/overdrive met veel attack? (Boss Bass Overdrive)
Een gitaardistortion-achtige oversturing? (ProCo Rat, Ibanez Phat Hed)
Een smerig klinkende distortion? (Big Muff)
Van alles wat? (Digitech Bass Driver)

De Digitech Bass Driver is digitaal, de rest is analoog. Ik gok dat de Fulltone en de Ebs true-bypass zijn, misschien ook de Rat.

paul15
31 augustus 2003, 17:02
In ieder geval niet gitaarachtige distortion, ik wil niet precies als een gitarist klinken. Eerder lager en ronkender.

Fluffy
1 september 2003, 00:08
dan moet je de rat nemen lijkt me

Fluffy
1 september 2003, 00:09
/edit rat of big muff. probeer ze eens uit in een gitaarzaak

basswasp
1 september 2003, 16:22
De Rat en de Big Muff zijn juist gitaardistortions, dus die zou ik juist niet nemen.

Ga voor de Fulltone Bass Drive of de Ebs MultiDrive. De beste ronkende distortions komen uit de Ampeg SVT versterker met de voorversterker flink open.

Zoals Fluffy al zei, ga naar een winkel en wees niet te bescheiden om een aantal distortions uit te proberen. Probeer in ieder geval de Ebs (is in sommige plaatsen wat moeilijk aan te komen) en kijk of je aan een Fulltone kan komen (is vrij moeilijk te krijgen).

sash
1 september 2003, 17:19
Prescription Electronics Deep Impact (dacht ik?) is ook een aanrader! De perfecte fuzz voor bas naar het schijnt.

De bassist van Mike & the Mellotones speelt er mee.

Lucky
2 september 2003, 00:45
Rastop maakt een heeeeeeeeeeele mooie bassoverdrive...
echt zo'n lekkere ronker.
volgens mij is dat wel iets voor jouw...en binnen je budget (just barely)

ook z'n andere (gitaar)effecten klinken heel vet

Phyrexian
2 september 2003, 09:50
Zoals gezegd, de beste overdrive sounds komen uit een Ampeg SVT met de preamp serieus open... zo speel ik ook op mijn SVT-3 Pro.

Ik gebruik ook de EBS MultiDrive. Vette, lage en ronkende overdrive/distortion. Redelijk duur, zo'n 180 euro.

De Fulltone BassDrive zou iets gelijkaardig doen, met het voordeel dat deze pedaal twee overdrive toelaat. Handig. Ook een duurdere pedaal.

Boss ODB-3 (rond de 100 euro) vind ik te schel.

De ProCo Rat (115 euro) heb ik ook. Deze pedaal verliest veel laag voor bass, maar geeft wel een ongelofelijk uniek geluid. Buzzsaw sounds, overdrive ook, minder ballen dan de EBS, maar toch leuk. Er is ook de Bass Rat (Juggernaut), maar die is ook weer duurder. RAT laat je ook als een fuzzy gitarist klinken als je wil.

Afrader: DOD Bass Overdrive, no balls, schel, ...

Conclusie: probeer zoveel mogelijk uit en oordeel zelf, aanraders van mezelf en anderen zijn zeker de MultiDrive van EBs en als je hem vindt, de BassDrive van Fulltone.
Have Fun!

Trigger
27 februari 2004, 17:22
Hey Sash en de rest,
Het is een Prescription Electronics Depth Charge ipv Deep Impact maar beide geven aan wat voor een best het boxje is...
www.fuzzbox.com Op deze site vind je onder andere een duidelijke recensie van het ding uit een '97 Guitar Player.
Aangezien de man achter Prescription Electronics van de aardbodem is verdwenen - geen mens weet waarheen - kun je ze niet meer via fuzzbox.com bestellen... Héél af en toe wordt er op www.ebay.com eentje aangeboden, zo ben ik er ook aan gekomen. En ik verkoop 'm niet! :dance:

Shaggy
9 maart 2004, 17:04
de bassist van casiopea slapt een een soort fuzz .. klinkt erg funky .. toch adviseer ik je om een goede compressor te kopen een baschorus

Nielsje
9 maart 2004, 17:19
ook leuk is een basswah..

alleen die zijn vrij duur dacht ik.

je kan ook een simpele crybaby kopen, en dan ff een andere condensator erindrukken op de juiste plaats..en daar ga je met je basswah :)

ToolRulez
9 maart 2004, 20:40
Ik kan je hopelijk deze week nog iets vertellen over een Carl Martin Heavy Drive die ik tweedehands gekocht heb.
Ik hoop dat ie snel binnenkomt dan meld ik me weer. Ik heb er tot nu toe goede dingen over gehoord, ook voor bas.

ToolRulez
9 maart 2004, 20:41
Ik kan je hopelijk deze week nog iets vertellen over een Carl Martin Heavy Drive die ik tweedehands gekocht heb.
Ik hoop dat ie snel binnenkomt dan meld ik me weer. Ik heb er tot nu toe goede dingen over gehoord, ook voor bas.