PDA

View Full Version : Welke Flanger neem ik best?



oddman
29 augustus 2003, 19:14
Ben op zoek naar een goede flanger ...
liefst niet te duur (50 euro - 2de hands)
(eventueel wil ik ook wel zelf eentje maken)
iemand een voorstel? schema's, pedalen, ...
tnx

oddman
29 augustus 2003, 20:01
bedoel hiermee niet of je er 1 te koop hebt ofzo
maar welke ik best neem, goede ervaringen en dergelijke ...
price/quality

Carpe Diem
30 augustus 2003, 17:10
vinden jullie het ook zo grappig dat als een onderwerp ziet staan in de onderwerpen je 9 van de 10 x direct ziet dat het een belg is? nee? ik wel.

EdJ
30 augustus 2003, 17:14
Electric Mistress de Luxe,MXR flanger.Tenminste,die vind ik fijn klinken.De Boss vind ik niks.Sommige goedkope klinken erg goed.Volgens mij hangt het er erg vanaf wat voor chip erin zit dus als je de kans hebt om `m ff open te schroeven let dan op of er een Reticon SAD 1024 inzit.Zo ja dan heb je meestal een goede te pakken.Als je m dan ook nog voor een zacht prijsje kunt kopen heb je helemaal mazzel want los kost de chip je minimaal 10 Euri als je `m al kunt vinden.

kokteejl
30 augustus 2003, 19:01
carpe - tjeez...

oddman mjah ik heb zo'n boss flanger (nieuwe versie ofzo) ik vind ze wel nog goed, er breedt van verschillende geluiden en zo, maarjah de prijs...hier in belgie kost ie 144 euro, wss iets te duur eh :) koop em 2de hands ofzo hehe

Mitch
30 augustus 2003, 19:29
Vinden jullie het ook zo grappig dat je aan de hand van het bericht de Friezen er zó uit haalt ? :roll:

To the point: tweedehands is natuurlijk een hoop te scoren, maar het nadeel van de bakkies rond de 50E is dat er vaak een hoop bas mist (Boss BF2, Ibanez CF7). Dpedalen die al voorbij kwamen zijn beter, maar ook duurder. Als je kan knutselen zou ik daar eerder mijn heil in zoeken.

Carpe Diem
30 augustus 2003, 19:39
ben niet fries, ik woon er alleen. en je kan het beste een 2e hands boss ding kopen

kokteejl
30 augustus 2003, 19:42
jah zo is dat haha kom anders effe naar aalst oddman kan je de mijne effe lenen, het geluid is apart hoor :) ik gebruik hem alleen als ik mezelf in slaap wil spelen, en ik ben nogal achterdochtig als ik zo zie dat men afstand versterker gitaar 12 meter is (ok mss niet lang voor jullie maar voor in men kleine kamertje?) let me know :)

oddman
30 augustus 2003, 19:46
hehe
tnx kokteejl, heel vriendelijk, zal er eens over denken (niet bij de deur natuurlijk...)
@Seymour Paul: enig voorstel om iets in elkaar te knutselen?
gaat dat niet duur worden? hoor dat chip al 10 euro kost ...
niet zo lang geleden ook 3dpt switch gekocht voor 12 euro ..

ik studeer voor ingenieur chipdesign, op school kan ik printjes etsen zoveel ik maar wil ... :)

Mitch
30 augustus 2003, 22:44
Wat mij betreft zijn de Ibanez FL9 of FLL wel een beetje de norm, beide destijds door Maxon ontworpen/geproduceerd.
Vier pots om in te stellen, flexibel, goed geluid. Zijn al oud en zullen ongetwijfeld ergens 'uitgeschreven' staan.

@CD: je vroeg er om hè :wink:

oddman
31 augustus 2003, 15:53
hoeveel mag ik uitgeven aan een fl9 ?
heb er 1 gevonden, ziet er goed gebruikt uit,(heel veel lakbeschadigingen) maar werkt nog goed, voor een 70 euro (incl verzending)
Is dat een goede prijs, koopje of veel te duur? :)
Kent er iemand de coron Jet Flanger&Filter Matrix? en hoeveel mag ik hier nog aan uitgeven?

alvast bedankt

Mitch
31 augustus 2003, 16:08
IS een redelijke prijs, al klinkt -ie wel héél erg gebruikt. De CS en FL zie je regelmatig voorbijkomen. Voor een dergelijke prijs zie je ze ook wel een in betere conditie, maar je ziet ze ook wel eens voor meer geld weggaan.
Ter indicatie: een nieuwe, overjarige FL99 (later model, iets meer mogelijkheden) kon ik voor minder dan 100E uit de US laten overvliegen.

Is dat verzenden binnen NL, uit Duitsland, UK, US ?

Coron ken ik wel van ooit eens zien op eBay, maar geen idee verder.

Mitch
31 augustus 2003, 16:50
-----------------------------------

[Na een kort intermezzo]

-----------------------------------

Hé gefeliciteerd met je flanger !

oddman
31 augustus 2003, 16:52
hehe
tnx :)

Fluffy
1 september 2003, 00:06
misschien is voor die prijs een boss bf2 flanger geschikt ziet ze vaak 2de hands voor goedkoop prijsje

Dirk_Hendrik
1 september 2003, 08:34
Kent er iemand de coron Jet Flanger&Filter Matrix? en hoeveel mag ik hier nog aan uitgeven?


Ja ik ken em want ik heb er eentje. Als je hem voor een leuke prijs kan krijgen zou ik em zeker meenenen. Als "ik ga op het podium een flanger gebruiken" flanger vind ik em tricky door de hoeveelheid instelmogelijkheden. Als het gaat om wicked sounds is het een gaaf pedaal. Ik hield me er in elk geval lang zoet mee. Prijsindicatie durf ik niet te geven. Ik kocht de mijne defect van een medegitaarforummer voor weinig.

oddman
1 september 2003, 15:06
neem bvb 60 euro en 10 euro verzending is dat veel?

en Dirk_Hendrik, heb jij zo geen page waar al je grief opstaat (foto's etc?
volgens mij heb jij echt wel 'ALLES' :D
echt te gek :wink:

Dirk_Hendrik
1 september 2003, 20:39
Hoi Oddman,

Dank je wel voor je compliment. Jammergenoeg heb ik niet alles. Aan de andere kant; ik zou me dan ook gaan vervelen. :D

Verder ben ik op dit moment even een beetje koopmoe daar elke online aankoop weer gepaard gaat met bieden, wachten op reactie dat je eventueel overboden bent via (een andere) e-mail) betalen, mailen, wachten op aankomst etc etc. Met een gemiddelde van 3 weken van koopovereenkomst tot levering ben ik het op het moment even zat. (Tip, er staan nu op maktplaats 2 Tubeking pedalen voor 150 Pleuro !! )

In de afgelopen zeg anderhalf jaar heb ik inderdaad een hoop bij elkaar ge-markt en ebay-plaatst. Verder heeft het zelf kunnen repareren tot gevolg dat ik een stuk goedkoper uit was daar ik anders aardig failliet aan het gaan zou zijn. Ik heb de laatste maanden mijn GAS wel wat gefocussed op de Master series pedaaltjes van Ibanez. Dit voornamelijk daar het (tot voor kort) de enige Ibanez serie was die nog niet gehyped werd. Betaalbaar dus.

Verder heb ik zoveel credits bij muziekvriendes en bekendjes dat ik hun pedaaltjes mag open schroeven. Gevolg is dat ik ook een hoop ervaring kon opdoen met pedaaltjes die ik niet heb.
1 vann de ervaringen die ik daardooor met Ibanez opdeed is dat er een enorme hoop marketing achter zit. Als voorbeeld; Met kleine wijzigingen is de SM9 gelijk aan de SML (Super Metal) is gelijk aan de Metal Charger is gelijk aan de PDS1 (Dat programmeerbare ding). Heet verschil is het kastje (nieuwe serie) en de naam (wat is op dit moment de "mode")

Ik heb er wel eens aan zitten denken om een site op te zetten. Tot zover geen concrete plannen. Ik zit op dit moment tot over mijn oren in een Yamaha Promix01 mengtafel die keihard tegenspartelt om te laten zien waarom bij 3/4 van de kanalen de AD omzetters vervorming geven.

oddman
1 september 2003, 21:51
damn man
you're living my dream :-D

zit in laatste jaar ingenieur chip design
ga Analoog/audio eindwerk doen (digitaal zegt mij niet zoveel)
ik hoop om later toch ook wel in die branche te kunnen komen ..
Zou ook heel erg graag aan pedaaltjes sleutelen ...

Zie mij later al in atelier zitten met allemaal buizenamps en pedaaltjes om aan te sleutelen (only in my dreams :) )

Ben je er al lang mee bezig ?
Hoe ben je er ooit aan begonnen?

Mitch
1 september 2003, 22:27
Jezus chri#$*%, dat zijn gewoon de Tube King en de Tube King compressor voor 150E !!!!!!!!! SAMEN ! ! ! ! ! ! !
En ik heb al een TK en een goeie compressor... vreselijk.... krijg acute zinloze GAS :D

Dirk_Hendrik
2 september 2003, 09:51
Jezus chri#$*%, dat zijn gewoon de Tube King en de Tube King compressor voor 150E !!!!!!!!! SAMEN ! ! ! ! ! ! !
En ik heb al een TK en een goeie compressor... vreselijk.... krijg acute zinloze GAS :D

Ik denk alleen dat de aanbieder een schop onder z'n "K%^ten moet hebben. Even hierboven vertelt ijff dat hij die pedalen net voor 150 heeft gekocht. Intussen is de advertentie nog niet verwijdert..... Dit is dus één van de zaken die ik zo vermoeiend vind met marktplaats. Advertenties voor zaken die al verkocht zijn, niet reageren op e-mails, Niet de advertentie verwijderen maar wel wijzigen naar "verkocht" in de prijsopgave... etc etc

Mitch
2 september 2003, 17:44
Inderdaad, de luiheid van sommige mensen is stuitend. Tijdje geleden stond een FL9 te koop, gemaild, maar met nog bericht terug krijgen....
Achteraf wel blij, heb nu de 99 :D

hadv
11 september 2003, 01:13
ik heb jaren geleden zelf een flanger gebouwd, maar ik kan alleen maar zeggen dat dat een redelijke hel was. De belangrijkste onderdelen zijn vrij duur en kwetsbaar (de vertrager, bucketbrigadedevice en in mindere mate de compressor/expander chips). het was wel een leuk experiment want ik bepaalde zelf de vertraging en feedback waardoor er echt vreselijk mooie :???: geluiden uitkwamen.
heb nu "gewoon" een nieuwe electric mistress deluxe (afweging tussen tijd voor muziek maken en tijd voor gepiel met electronica)

wil je zelf bouwen, kijk op deze site voor schema's
http://www.diystompboxes.com/pedals/index2.html

Neals
15 september 2003, 20:51
De beste flanger is een ibanez SC10, heb em zelf voor een paar tientjes gekocht ooit, en hoewel het eigenlijk een chorus is, heb ik ontdekt dat hij beter werkt als flanger

adibas
20 september 2003, 22:27
Er is er maar 1 als je t mij vraagt:


Ibanez FL-9!!!!!!!

oddman
21 september 2003, 04:14
heb ondertussen ook de ibanez fl 9
heb hem nog niet echt helemaal kunnen testen
Als er iemand een goede setting heeft, je mag ze gerust delen met mij :)
heb ook wel ergens gelezen dat je met de pots die vanbinnen op de print zitten ook kan experimenteren.
Iemand hier al ervaring mee?

Dirk_Hendrik
21 september 2003, 13:55
Jep,

Het kostte me met oscilloscoop nogal wat moeite om ze in een goede instelling te krijgen. Die was nagenoeg gelijk aan de originele. Tip van mij dus, blijf er van af en bespaar jezelf een hoop ellende.