PDA

View Full Version : Ik heb m'n '68 RI Strat binnen!!!!



Speeddemon
29 augustus 2003, 16:40
Hij is fijn!

http://members.cox.net/fendergai/68StratOly2.jpg

Heeft me een aardige duit gekost (GRMBL @ Douane :evil: :evil: ) maar hij is er. En op een paar lichte krasjes op de pickguard na (die je echt schuin tegen het licht moet houden, wil je ze zien), was ie totaal onbeschadigd... like new.

Alleen nou moet Sash nog effe voor me vaststellen of er wel echt Texas Specials in liggen.

TuuP
29 augustus 2003, 16:52
Mooi!!!!!!!! Zo een gun ik mezelf ook wel. Wat maakt het trouwens uit wat er voor elementen inhangen, als jij het mooi vind klinken is het toch goed?

stewartfan
29 augustus 2003, 17:45
MOOOOOOOI wow wat een strat wat een drooom gitaar
ik hoop dat je er blij me bent

Quink
29 augustus 2003, 17:55
Houdt zelf niet van witte gitaren, maar verder echt *heel* mooi. Die vorm van de kop vind ik zelf veruit de mooiste.

Speeddemon
29 augustus 2003, 18:20
JA he? Die 70's headstock hou ik zelf ook erg van. En dat op een '68 reissue. Hij heeft dus ook gewoon netjes een 4-punts nekbevestiging.

Ik merk wel gelijk een volume-verschil met m'n Ibanez S540, die een HSH configuratie heeft (QM1+2, QMS1). De Ibanez klinkt vetter, maar de Strat klinkt bluesier/karaktervoller. Ik heb nu wel zo'n beetje vastgesteld dat ik die Strat NIET voor m'n heavy/speed/thrash band ga gebruiken. Maar mocht ik ooit eens wat Deep Purple of Rainbow-covers met die lui spelen, neem ik 'm wel mee.

Enniewee het is echt een plaatje, met name die flamed maple hals blijft een genot om naar te kijken. Ik merk wel dat je op een maple-toets sneller 'slipt' dan op een rosewood-toets (zoals op m'n Ibanez)

Ik denk de allerideaalste config zou zijn: HSH, waarbij beide humbuckers gesplit kunnen worden. en anders toch wel SSH met coil-tap.

iam
29 augustus 2003, 20:24
ik vind deze uitvoering van de strat (qua kleur dan) de enigste mooie samen met de dapne blue dan ;)

een hum erin pleuren kan nog altijd hé ;)

BLOK182
29 augustus 2003, 20:54
Mooi dude, congrats!!

Fluffy
29 augustus 2003, 22:04
gefelicieerd deue

green_day
29 augustus 2003, 22:09
erg mooie gitaar! vooral die hals, jemig wat een lekkere oranje-bruine hals zeg!
gefeliciteerd!

Maiden Michiel
29 augustus 2003, 22:47
Mooi ding man, doet me denken aan Malmsteen, veel plezier ermee!

sash
29 augustus 2003, 23:37
Ah hij is binnen! Mooi zo. Kan ik em komen testen ;)

Quink
29 augustus 2003, 23:46
Ik denk de allerideaalste config zou zijn: HSH, waarbij beide humbuckers gesplit kunnen worden. en anders toch wel SSH met coil-tap.

Heb op mijn (Squier) Strat een SSH configuratie. Vanaf de brug, middels vijf standen schakelaar, 1: humbucker, 2: humbucker wordt enkelspoels, parallel geschakeld met midden element, verder standaard schakeling.

MarshallSG
30 augustus 2003, 00:06
Vergeef mij m'n negativisme maar de de hals en kop vind ik fantastisch maar die body en slag plaat vind ik echt 3x niks lijkt wel phototshop werk. Past totaal niet bij elkaar. Retro iswm modern ugh!

sash
30 augustus 2003, 00:51
Modern? Dacht het niet... Olympic white strat body... Dat is DE vintage kleur man...

roppie
30 augustus 2003, 12:26
Mooooiiii!!!!!!! :) gefeliciteerd man!

Speeddemon
30 augustus 2003, 15:10
Dank u allen! :)
Vandaag flink veel op gespeeld al, lekker meeraggen met Deep Purple (Lazy, Highway Star, Smoke On the Water), Judas Priest (Beyond the Realms of Death).
Ik heb vanochtend ook m'n Dod FX96 analog Echo binnen gekregen, en nu 'nail' ik de sound van Richie Blackmore echt!

't is inderdaad hetzelfde type als de Malmsteen-strat, alleen die heeft Dimarzio HS-3 elementen bij neck en bridge, en een scalloped neck.

@MarshallSG, Sash heeft gelijk, dit is DE gitaar waar Jimi Hendrix in '69 op Woodstock mee speelde; olympic white, witte slagplaat, maple neck en large headstock.

Hoe meer ik er op speel, hoe beter het gaat. Dit klinkt misschien logisch, maar als je 6 jaar een Ibanez Wizard II neck met rosewood toets gewend bent, is lekker spelen op een Fender maple neck allesbehalve logisch.