PDA

View Full Version : JCM2000 TSL of Peavey 5150 mk II?



Akira
29 augustus 2003, 14:27
Ik speel puur metal, en maak weinig gebruik van clean.
Ik heb wel over de JCM2000 TSL gespeeld, met daarop een Behringer cabinet aangesloten, klonk erg vet.
Maakt het wat uit dat het een Behringer cabinet was? Met andere woorden, word het geluid beter met een echt marshall cabinet, of maakt het niet zoveel uit?

De peavey heb ik alleen wat soundclips van gehoord, niet zelf over gespeeld, zou niet weten waar.
Als je die peavey 5150 mkII head koopt, moet je daar dan ook de 5150 cabinet (achterlijk duur ding) bij kopen, of kan je er ook een (goedkopere) Behringer of Marshall cabinet onder zetten, of word je geluid dan meteen slecht??

Is er iemand in de buurt van Alkmaar met een 5150 head (mkII of niet) die het een keer aan me zou kunnen laten horen?

Iemand ervaring met bovenstaande amps/cabinets?

Ik zou ook graag wat (subjectieve, jaja, ik moet het zelf horen... :roll: ) meningen willen horen over deze amps/cabinets....

Bedankt alvast!!

Wouter.

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 15:39
Maakt het wat uit dat het een Behringer cabinet was? Met andere woorden, word het geluid beter met een echt marshall cabinet, of maakt het niet zoveel uit?
Ja, behringer cabs zijn kwalitatief toch minder dan betere cabs, staar je echter niet blind op marshall cabs, zijn zeker niet de beste. Ik vind zelf dat cabs je geluid voor een heel groot deel bepalen, het maakt dus wel uit.


De peavey heb ik alleen wat soundclips van gehoord, niet zelf over gespeeld, zou niet weten waar.
Als je die peavey 5150 mkII head koopt, moet je daar dan ook de 5150 cabinet (achterlijk duur ding) bij kopen, of kan je er ook een (goedkopere) Behringer of Marshall cabinet onder zetten, of word je geluid dan meteen slecht??
Je kunt er elke cab onder zetten die je wilt, en slecht/goed geluid is smaak gebonden, het leuke van die peavey cabs is wel dat ze een beetje bij d e head zijn gebouwd, die 5150s zijn best wel scherp en die cabs hebben vooral een goede bass response (ivm andere cabs). Maar de combinatie van een 5150 met een marshall geladen met g12h-30s schijnt ook goed te klinken. Kwestie van proberen.


Is er iemand in de buurt van Alkmaar met een 5150 head (mkII of niet) die het een keer aan me zou kunnen laten horen?

Iemand ervaring met bovenstaande amps/cabinets?

Ik zou ook graag wat (subjectieve, jaja, ik moet het zelf horen... :roll: ) meningen willen horen over deze amps/cabinets....

Bedankt alvast!!

Wouter.

Zoals ik al over msn heb gezegd denk ik dat je voor die 2e hands 5150II halfstack moet gaan.

yhcmarc
29 augustus 2003, 15:45
Akira, check ff bij de parkhof. Daar oefent een band Deluge uit Alkmaar en beide gitaristen spelen op een 5150. De een op een 5150 I en de ander op een 5150 II

Misschien kan je een keer kijken en luisteren.

http://www.deluge.nl/

Marc

Wicked Willy
29 augustus 2003, 16:14
ik zou voor de 5150 gaan....lekkerrrrrrrr hoorrrrrrr :-D

gerrekat
29 augustus 2003, 16:52
UIk vind toch dat Marshalls vaak een opener geluid hebbenen meer ballen zogezegd.....

De 5150 is goed, maar de clean is minder dan de marshall en de inbetwen sounds ook, bovendien willen peaveys nogal een modderig klinken....

High gain zijn de peaveys erg goed da's waar, maar de nieuwe marshall kunnne ook flink scheuren!