PDA

View Full Version : JCM900 50 Watt + 1960A



Spot
29 augustus 2003, 14:11
ik wil een JCM900 50 watt plus 1960A kopen van iemand alleen hij geeft me dit mailtje terug:

-------------------------
hallo ,

De laatste aardige versterker van marshall is van het type jcm 800 ,....en dan nog niet eens alle !
Er zijn diverse uitvoeringen .
Van elke jcm 800 is wel een aardige versterker te maken door modificatie.
Helaas bij de 900 zal dat niet goed lukken .
Het hi-gain kanaal wordt vervormt door een mosfet ic-tje met een diode-clippertje !!!
De 900 is dus ook geen voledige met buizen uitgevoerde amp , ..en de" 50 Watt "-uitvoering geeft helaas
niet meer af dan 24 Watt r.m.s. !!!! ( door te lage anodespanning ).
De importeur weet dit ook .

Om teleurstelling te voorkomen ,

Afz : sjors
----------------------------

wat moet ik hiermee? heeft hij gelijk, of zal ik hem gewoon kopen?


HELP!!!! :)

groetn,
guido

Thijssie
29 augustus 2003, 15:19
De laatste aardige versterker van marshall is van het type jcm 800 ,....en dan nog niet eens alle !
Er zijn diverse uitvoeringen .
Van elke jcm 800 is wel een aardige versterker te maken door modificatie.
Helaas bij de 900 zal dat niet goed lukken .
Het hi-gain kanaal wordt vervormt door een mosfet ic-tje met een diode-clippertje !!!
De 900 is dus ook geen voledige met buizen uitgevoerde amp

De meningen over de 900 zijn nogal verdeelt, je haat ze of je houdt er van.

Wat die meneer schrijft over die diode-clipping klopt. De 900 klinkt in vergelijking met andere Marshalls daardoor veel aggressiever. Als je dat ding wilt aanschaffen om er blues mee te spelen, kun je hem beter laten staan en wachten tot er een 800 voorbij komt.

Ga je hem echter voor (klassieke) hard rock gebruiken dan heb je een wereld-amp aan de 900. Met de master op 7 is het pure gemenigheid wat er uit je cabinet komt. Het blijf superstrak en is enorm gevoelig voor je manier van spelen. (is ook weer een nadeel als je techniek zuigt ;-)



de" 50 Watt "-uitvoering geeft helaas
niet meer af dan 24 Watt r.m.s. !!!! ( door te lage anodespanning ).
De importeur weet dit ook .

Hmmm, dat weet ik niet, ik heb het nog nooit eerder gehoord. Misschien is het wel "exemplarisch". Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat de 50w versie van de jcm900 te weinig geluid produceerde.


Maar waarom probeer je hem niet gewoon uit?

Ik zou never/nooit een zo'n soort bedrag uitgeven voor een versterker die je niet hebt gehoord....

Rock&Roll
29 augustus 2003, 15:30
Ik ga even een heel idiote vraag stellen, maar hoe hoort het lead kanaal van een JCM 900 eigenlijk te klinken?
ik ben namelijk een 4102 combo gaan testen en het lead kanaal kon me absoluut niet bekoren...Ligt dit aan de versterker zelf of is er een probleem met de buizen ofzo??

musicmaniac
30 augustus 2003, 11:52
Ik gebruik het lead kanaal nooit, vind het ook niet mooi. Speel over het cleane kanaal en als het over the top moet , trap ik mn metalzone in.