PDA

View Full Version : Polish



BLOK182
29 augustus 2003, 13:55
Gisteren heb ik ff een busje Gibson polish gekocht om mun gitaartjes een beetje mooi te houden, maarre, ik had ff een vraagje, je kan je gitaar er toch gewoon zo vaak mee poetsen als je wilt, right? Of is er iets van een limiet? Niet dat ik elke dag mun gitaren een uur sta te poetsen, maar eens in de week ofzo zou wel mooi zijn.

bert k
29 augustus 2003, 14:03
Nounou, ijverig hoor :) Ik zou het hooguit 1 x per maand met polish doen. Het is uiteindelijk een heel fijn schuurmiddel, en het zal niet hard gaan, maar er verdwijnt toch iedere keer een beetje van je lak. Af en toe met polish, en verder gewoon met een zachte doek is voldoende.

BLOK182
29 augustus 2003, 18:29
Maare, op het busje stond iets van dat er wat inzat dat juist goed voor je lak was ofzo?

BLOK182
29 augustus 2003, 19:59
ff quote van het busje: "it then adds a trace amount of laquer to help replenish and seal your instruments finish." Ik neem dus aan dat deze polish gewoon totaal geen kwaad kan voor je gitaar en ik dus elke week kan poetsen? En ja, ik ben een ijverig menneke :-)

bert k
29 augustus 2003, 22:36
Tja, wie ben ik om te twijfelen bij dat busje. Misschien kan het geen kwaad. Maar is hij dan al zo vies dat je met polijstmiddel moet werken? Maar nogmaals: ik kan het mis hebben.

Ic3gl0vE
29 augustus 2003, 22:53
dat gitaar polish spul is gewoon poetsmiddel en geen polijstmiddel. Je lak gaat er dus niet van stuk.

wietse
30 augustus 2003, 03:55
ik poets m'n gitaren altijd met gewone autowas ,veel goedkoper.

BLOK182
30 augustus 2003, 14:46
Na 4 weken enthousiast erop spelen zat er wel redelijk wat zweet enzo op. Dan kan je wel over je gitaar gaan hijgen en poetsen, maar die polish is lekker snel en beter.