PDA

View Full Version : Mike Einziger



Marshallover
29 augustus 2003, 13:05
Heeft iemand plaatjes/foto's van de SETUP/GEAR van Einziger.

En die van guitargeek ken ik al.... :lol:

Ik bedoel dus plaatjes/foto's van zijn pedalboard die hij gebruikt tijdens de live-shows en tijdens de Morning View Session (video)


GRoeten,

FNaRK
29 augustus 2003, 13:33
wie is hij en waar speelt hij in ?

Marshallover
29 augustus 2003, 13:48
Mike Einziger is de gitarist van Incubus.

Ik vindt het leuke muziek.
Met name de hele reeks effecten die Einziger gebruikt boeien me...

GRoeten,

FNaRK
29 augustus 2003, 22:49
ok,
Incubus ken ik (van naam) :oops:

Mithrandir
29 augustus 2003, 23:19
Tatataaaaa, kweetniet of het nog een beetje up to date is, maar het is al wat he:

http://www.einziger.net/livest.jpg
http://www.einziger.net/PEDALS_LCVE.jpg
http://www.einziger.net/GUITARSLVI.jpg

Marshallover
30 augustus 2003, 06:55
Kijk, dat zocht ik; Bedankt !!!

Neals
1 september 2003, 22:31
Over zijn gitaren...
ik heb het gerucht gehoord dat Einziger helemaal over gestapt is op fender.....

Geloof jazzmasters en telecasters wat de bekende PRS-sen moet vervangen.

Marshallover
2 september 2003, 07:07
Je hebt gelijk !!!; ik heb net even gekeken op een site van incubus met wat recente nieuws feiten:

Mike And His Gear:
Posted on 7/28/03 by Michael @ 2:40 PM EST
We've known for a while that Mike switched from PRS to Fenders and from Boss to Digitech, we just didn't know exactly to what kind! On the current tour, Mike is using the 1962 Fender Jazzmaster, which is a vintage American guitar the was used heavily in the 60s, 70s, and in the new age movement of the 80s. He also has switched from Boss pedals to Digitech pedals, now using the Genesis 3, X Series, and Whammy 4 pedals as shown on Digitech's Incubus Page. For more on him and his equipment, check out his equipment page:

Mike:

- '62 Fender Jazzmaster Guitar
- Genesis 3 Digitech Processor
- Whammy 4 Digitech Pedal
- X-Series Digitech Pedals
- Jones Electric Sitars
- Dunlop Tortex Picks
- Ernie Ball Strings
- Mesa Boogie Trem O Verb Amps

Mike on Tour: On this tour he only brought his Jazzmasters and the Fender Fat telecaster with strat neck. However, He is using a custom made Pipa. This is what he's using for aqueous transmission. He recorded with a kyoto but they are too fragile to bring on tour. Also he removed the Jerry Jones sitar from his rig.


Hij gebruikt dus ook geen Boss en Hughes & Kettner meer?
Hij zei ooit dat hij voor geen goud van z'n PRS Hollowbody af wou en dat z'n Rotospehere van H&K zijn mooiste en belangrijkste effect was..


Het zal wel een tijdelijk bevlieging zijn (Hoop ik), want Incubus met Fender gitaren?????????mmmmmmmmmmm...... :-? :???:

GRoeten,

the joshua tree
2 september 2003, 21:40
ok,
Incubus ken ik (van naam) :oops:

tis geen hevig metaal he, daar zal het aan liggen (ze stonden vorig jaar wel op lowlands...) ... of luister je ook wel eens muziek die niet uit die richting komt?

maar die Mike is een beste freak op het gebied van effecten, allem8ig...
zijn distortiontoon vind ik ook zo vet... heel warm en alsie clean speelt is ie meestal ook voor mij niet meer te volgen

Fluffy
2 september 2003, 23:55
Mike is een stapje omhoog gegaan in kiezen van gitaren :evil:

Neals
3 september 2003, 14:46
Hij gebruikt dus ook geen Boss en Hughes & Kettner meer?
Hij zei ooit dat hij voor geen goud van z'n PRS Hollowbody af wou en dat z'n Rotospehere van H&K zijn mooiste en belangrijkste effect was..


Zo handelen de meeste tone-nerds



Het zal wel een tijdelijk bevlieging zijn (Hoop ik), want Incubus met Fender gitaren?????????mmmmmmmmmmm...... :-? :???:


Die telecaster heeft ie al een tijdje, en heeft hij gebruikt voor stellar op make yourself...
Dis alweer zijn 2e rigwissel, voor de opnames van science is ie van ibanez naar prs gegaan, en nu dus weer naar fender

M.COM
5 februari 2010, 00:08
Jupla, Using The Fucking Search heeft dan toch zijn voordelen. Ging bijna een nieuw topic aanmaken ...

Het is 7 jaar geleden dat er nog eens iets is gepost dus ik zou zeggen: fire away! Wie is er nog fan van Mr. Einziger en z'n vernuftig gebruik van FX?

Interessante filmpjes, interviews, quotes, informatie over Incubus' gitarist? Post het hier!

Voor mij is hij alleszins een verschrikkelijk grote inspiratiebron (lees: 'stealing source' ;)) en voorbeeld. Zijn subtiel en minder subtiel gebruik van effecten heeft mijn ogen geopend en mijn plaats als gitarist in de band anders gaan bekijken!

Chroxy
7 februari 2010, 10:56
Jazeker, Mike is ook voor mij een flinke invloed (geweest?) op mijn kijk op gitaarspelen + effectengebruik.

Op een INcubus Forum (morning view, ofzoiets) praat de oude technicus over Mike en kan je alle vragen over zijn gear stellen, heel interessant!