PDA

View Full Version : line6



staavie
29 augustus 2003, 12:38
Hallo.
Ik heb een line 6 versterker laten meebrengen uit Amerika en zie dat ik hem niet op 220v kan zetten,het is alleen voor 110v.
Is dat te verhelpen, zo ja kost dat veel,heeft iemand daar ervaring mee?
Dank u.
Staavie.

Budino
29 augustus 2003, 12:47
ik denk dat er een andere trafo dan in moet ik weet niet hoeveel je dat gaat kosten :S moet je maar ff bellen naar een gig shop (eigenlijk wel een beetje dom vind je niet :roll: )



Greetz Budino 8-)

staavie
29 augustus 2003, 12:57
Ik weet het,maar ja het is nu eenmaal zo,hopelijk komt het goed.
Bedankt.
Staavie.

iam
29 augustus 2003, 13:05
je kan toch zo'n transformatie stekker kopen?
kost rond de 15€, maar is mss niet zo'n goede oplossing (idontknow)

pimmetje
29 augustus 2003, 13:13
Verhuistrafo kopen... en geen kleintje...

Budino
29 augustus 2003, 13:19
een arogator die op diesel draait :D Hilarisch :D je hoort je eigen amp geen eens meer en je wordt vergast door die Co2 stoffen :D van de diesel :D



Greetz Budino

Speeddemon
29 augustus 2003, 13:44
arogator???

Aggregraat bedoel je misschien? :???:

BLOK182
29 augustus 2003, 13:47
Maarre, wat voor Line6 heb je dan mee laten nemen?

zZoRgO
29 augustus 2003, 15:32
en... waarom?

staavie
29 augustus 2003, 17:33
Een vetta head,heb een gitarist er op horen spelen en vond het heel goed klinken,heb zelf altijd buizenversterkers gehad en heb er nog.
Ik wilde eens iets anders en voor die prijs was het best te doen dacht ik.
Staavie.

Josdevos
29 augustus 2003, 17:43
http://www.sewatec.de/default.php/cPath/210

Zoiets heb je nodig. Gewoon model kiezen met voldoende vermogen voor je amp. (Elektrisch vermogen, niet het Geluidsvermogen) Is de netfrequentie in de states ook geen 60Hz ipv 50Hz? Kan ook wel voor problemen zorgen...

staavie
29 augustus 2003, 18:26
60hz in Amerika,maar heb al gebeld met Serge Bakker van line 6 center Benelux en die kan het wel in orde brengen.
Staavie.

Nocki
29 augustus 2003, 18:34
die aggregraat was een goed idee... toch noch DIEZEL!!!

Mooi!

pimmetje
30 augustus 2003, 02:43
60hz in Amerika,maar heb al gebeld met Serge Bakker van line 6 center Benelux en die kan het wel in orde brengen.
Staavie.

Ik weet niet of hij alleen wat aan die 60hz dacht te gaan doen, maar als er toch al iets aan gesleuteld moet worden....

kan je misschien beter gewoon een hele nieuwe - europese - power trafo erin laten flikkeren. Anders moet je er aan laten prutsen EN dan alsnog met zo'n losse verhuistrafo rondzeulen.

staavie
30 augustus 2003, 23:22
Gewoon bij jou in de buurt in de elektronica zaak een externe spanning omvormer van 220v naar 110v kopen, best een 300w of hoger. Deze zijn niet zo duur.

Je kan er bij mij ook eentje laten inbouwen, maar dan kom je op 130,- euro. Dit zijn ringkern trafo zonder strooiveld (geen brom) dit is nodig omdat ze dan ingebouwd vlak bij de elektronica zitten.



Groetjes,

Dat is het antwoord van een vriend van mij(een amp bouwer trouwens)
http://www.sonicart.be

Anders Destium
30 augustus 2003, 23:57
Ik herken dit probleem van mijn zus :)
Die kwam vanuit Amerika terug met allemaal huishoudelijke apparaten en lampen enzo (ze had daar 3 jaar gewoond). Toen bleek hier met aggregaat dat het goed mogelijk is een lamp op te blazen :o Je moet dus behalve de voltage ook letten op de weerstand die op het een en ander staat, het heeft dus zin om ook even de stroomsterkte en interne weerstand te controleren :wink: