PDA

View Full Version : mooi nummer . . . .



bert
29 augustus 2003, 12:24
luister en huiver.

Wie van klassiek "in een modern jasje" houdt :
Yngwie Malmsteen : classical guitar solo. 8-)

Bert.

dvmutzy
29 augustus 2003, 20:55
Ik vraag me nu al een tijdje af wat die Yngwie nou is. Wat mij betreft lijkt die naam veels te veel op Ymineyauwa.

en... een linkje zou misschien handig zijn? :P

bert
29 augustus 2003, 22:10
en... een linkje zou misschien handig zijn? :P

Hallo dvmutzy,

Gelijk heb je :roll: : gewoon bij KaZaa intikken zijn naam en dan bij accoustic solo etc. etc.

Wie deze man is daar kan IK :-? je geen antwoord op geven. Ik weet alleen dat hij wel eens samen speelt met Ozzy Osborne.

Bert.

telecastermaster
29 augustus 2003, 22:48
Ja, ik ken het nummer. Erg gevoelig inderdaad. :roll:


Zo heeft hij ook nog een "flamenco" nummer: Flamenco diablo :roll: :roll:


Maar kijk wel uit met laten vallen van de naam Yngwie. Voor je het weet heb je de poppen weer ann het dansen. :-(

jean
30 augustus 2003, 02:26
en... een linkje zou misschien handig zijn? :P



Gelijk heb je :roll: : gewoon bij KaZaa intikken zijn naam en dan bij accoustic solo etc. etc.

Extern in wachtrij

bert
30 augustus 2003, 13:35
. . . . Maar kijk wel uit met laten vallen van de naam Yngwie. Voor je het weet heb je de poppen weer ann het dansen. :-(
:amp: Ik zal wel super naief zijn, maar . . . . welke poppen ! ! ! !
Verklaar je nader a.u.b. Telecastermaster.

Bert.

hoofd
30 augustus 2003, 14:07
YOU'VE UNLEASHED THE FOCKING FWURY!!!! :D

Yngwie's 'optreden' in een vliegtuig, moet je maar 's naar zoeken op internet, erg leuk :D

telecastermaster
30 augustus 2003, 16:43
Verklaar je nader a.u.b. Telecastermaster.

Bert.

Er is denk ik geen gitarist die meer controversieel is dan Yngwie malmsteen. Je vind het of waanzinnig of helemaal niets. Feit is natuurlijk dat hij een waanzinnig talent heeft, maar andere vinden hem een hersenloze rukker die alles jat van Bach en Paganini. Topics over Y.M. ontaarden al doorgaans in flamewars. Wees dus voorzichtig met het Y-woord.

bert
30 augustus 2003, 17:06
:chicken: Wist ik allemaal niet. Bedankt voor de uitleg Telecastermaster.
Weer wat geleerd.

Bert.

dvmutzy
31 augustus 2003, 22:37
en... een linkje zou misschien handig zijn? :P



Gelijk heb je :roll: : gewoon bij KaZaa intikken zijn naam en dan bij accoustic solo etc. etc.

Extern in wachtrij
Dat snap ik niet.
Kazaa heb ik trouwens niet.

dvmutzy
31 augustus 2003, 22:40
Speelt Yngwie ook de solo op Ozzy's laatste nummer?
kben ff vergeten hoe t heet (niet Mama, I'm coming home iig. ja ik weet dat dat n oud nummer is).

bert
31 augustus 2003, 22:43
en... een linkje zou misschien handig zijn? :P



Gelijk heb je :roll: : gewoon bij KaZaa intikken zijn naam en dan bij accoustic solo etc. etc.

Extern in wachtrij
Dat snap ik niet.
Kazaa heb ik trouwens niet.

Met een vergroot glas kon ik lezen : Kazaa heb ik trouwens niet. Heb je soms een 24 Inch. scherm of zo iets ! !

Dan snap ik dat jij dat niet snapt. Als je niet weet wat Kazaa is dan wil ik dat jou wel uit leggen. Niet hier op dit forum, daar is deze niet voor. Laat me het maar even weten of niet. ( prive e-meeltje )

Bert.

dvmutzy
31 augustus 2003, 22:51
Ik weet wel wat Kazaa is hoor. Maar bedankt voor je aanbod :wink: .

bert
1 september 2003, 00:23
telecastermaster, ik durf het bijna niet te zeggen : maar ik vind Y.M best goed. . . .

Bert.

dvmutzy
1 september 2003, 00:32
helaas hebben ze geen grijs :D maar dus:

Speelt Yngwie ook de solo op Ozzy's laatste nummer?
kben ff vergeten hoe t heet (niet Mama, I'm coming home iig. ja ik weet dat dat n oud nummer is).?

telecastermaster
1 september 2003, 09:34
telecastermaster, ik durf het bijna niet te zeggen : maar ik vind Y.M best goed. . . .

Bert.

Ik ook.

(Alleen jammer dat het zo'n asshole is)

Brianmayrulezzz
1 september 2003, 13:20
YOU'VE UNLEASHED THE FOCKING FWURY!!!! :D

Yngwie's 'optreden' in een vliegtuig, moet je maar 's naar zoeken op internet, erg leuk :D

Toen die vrouw de inhoud van haar glas over hem heen gooide omdat ze een hekel had aan homo's (btw: is Yngwie homo?)? En waarna hij een bedreigende opmerking naar haar maakte, bedoel je dat

Die Flamenco Diablo had ik ook net, echt mooi (komt me trouwens erug bekend voor!)

Brianmayrulezzz
1 september 2003, 13:28
telecastermaster, ik durf het bijna niet te zeggen : maar ik vind Y.M best goed. . . .

Bert.

Yngwie is FUCKING goed, da is gewoon zo en daar is ook geen discussie over mogelijk. Of je ervan houdt, dát is puur subjectief...

En dat hij dingen van Bach en Paganini pakt, vind ik juist orrigineel. Hij heeft vroeger die muziek helemaal geanalyseerd en probeerde zo te denken zoals de componisten dachten toen ze het stuk maakten. Dit heeft hij in zijn eigen speelstijl geïntegreerd. En hoeveel muziek uit de jaren 70 80 90 en nu is gebaseerd op muziek van de Beatles, das precies hetzelfde! (begin ik nu een discussie? :S

En je moet ook maar es bij Kazaa bij video´s Yngwie malmsteen intypen, krijg je echt hele vette gitaarlessen :D

Eagel
3 september 2003, 08:50
Hehehe, ik zette het die geluidsfragment aan op mijn werk, ik had me even niet gerealiseert dat er wat ongecensureerd taalgebruik in voor kwam... :oops:

Kreeg wat vreemde blikken toegeworpen, heb hem toen maar gewoon uitgezet.. :)

delphiro
3 september 2003, 12:25
En dat hij dingen van Bach en Paganini pakt, vind ik juist orrigineel. Hij heeft vroeger die muziek helemaal geanalyseerd en probeerde zo te denken zoals de componisten dachten toen ze het stuk maakten. Dit heeft hij in zijn eigen speelstijl geïntegreerd.

en ja hoor.. de eerste flame :)

HAHAHAHA nou wat een geslaagde analyse is dat geweest zeg :roll: .. die gast weet hooguit wat de term contrapunt betekend omdat ie dat wel tegen moest komen in elk Bach boek maar het enige wat hij in zijn spel integreerd zijn Bach stukjes en dan ook nog eens allemaal 1 stemmig en op een idioot tempo. Zeker technisch onnavolgbaar maar nog niet 1% van wat Bach werkelijk moet zijn.

Misschien ten overvloede maar Bach is niet de lickjes die Malmsteen speelt, Bach's muziek is complex omdat hij wist hoe je meerdere stemmen door elkaar kon mengen om daarmee de mooiste Fuga's etc. te schrijven. Malmsteens muziek is complex omdat het moeilijk na te spelen is maar harmonisch gezien is het totaal oninteressant (hooguit kun je zeggen dat ie harmonisch mineur wat meer aandacht in de gitaarwereld heeft gegeven).

Geen flame naar Malmsteen want ik ken die gast niet persoonlijk maar wel een flame naar de gedachte dat Malmsteen 'Bach' zou spelen.

Brianmayrulezzz
3 september 2003, 18:18
En dat hij dingen van Bach en Paganini pakt, vind ik juist orrigineel. Hij heeft vroeger die muziek helemaal geanalyseerd en probeerde zo te denken zoals de componisten dachten toen ze het stuk maakten. Dit heeft hij in zijn eigen speelstijl geïntegreerd.

en ja hoor.. de eerste flame :)

HAHAHAHA nou wat een geslaagde analyse is dat geweest zeg :roll: .. die gast weet hooguit wat de term contrapunt betekend omdat ie dat wel tegen moest komen in elk Bach boek maar het enige wat hij in zijn spel integreerd zijn Bach stukjes en dan ook nog eens allemaal 1 stemmig en op een idioot tempo. Zeker technisch onnavolgbaar maar nog niet 1% van wat Bach werkelijk moet zijn.

.
Ten eerste had Malmsteen het niet alleen over Bach, en het gaat niet over letterlijk kopieëren (zoals jouw commentaar suggereert), maar om INVLOEDEN. En bij malmsteen waren dat de melodische invloeden...

delphiro
4 september 2003, 19:17
kan allemaal wel zijn maar die vent wordt met Bach geasocieerd en dat vind ik volkomen ten onrechte. Het enige wat er Bach aan is zijn de gekopieerde melodielijntjes en dat is niet waar het bij Bach om hoort te draaien. Netzomin dat Andre Rieu met Sjostakovtiz geasocieerd mag worden omdat hij toevallig daar de leuke stukjes uit pikt.

bert k
4 september 2003, 19:21
Andre Rieu speelt gewoon repertoire van Sjostakovitz, en Strauss en zo. Maar Rieu heeft een compleet orkest, en Malmsteen staat in zijn eentje melodietjes te racen (die een concertpianist met twee vingers in zijn neus speelt)
FF citaatje: As far as Yngwie, he reminds me of the Hindu holy man who spent his life learning to lift a bag of sand with his dick. It's amazing, but what's the point? LOL :-D

delphiro
4 september 2003, 20:25
ja dat citaat vind ik ook erg mooi :)

ach ja.. mijn grootste frustratie (ja.. ik geef het toe) met gasten als Malmsteen is dat bewonderaars (en wellicht de persoon himself ook) zo lopen te pochen over de Bachse kant van Malmsteen zonder dat ze waarschijnlijk zelf ook maar ook ooit echt iets van Bach hebben gehoord.

Luister eens naar zijn luitsuites, luister eens naar de vioolconcerten of ga naar een willekeurig grote kerk / concertzaal en luister naar de Mattheus Passion en dan niet 1 keer nee, 10 keer want zelfs na 10 keer kun je eer iets nieuws ontdekken.. Onderga de echte Bach eens en luister dan naar Malmsteens Ba(ch)gger.. Malmsteen is een talent op zich maar verdient het niet om met Bach geasocieerd te worden..

zo nu eerst een Bavaria en excuses aan alle mensen die wel Bach echt kennen en toch van Malmsteen houden :-D

Brianmayrulezzz
4 september 2003, 22:21
ja dat citaat vind ik ook erg mooi :)

ach ja.. mijn grootste frustratie (ja.. ik geef het toe) met gasten als Malmsteen is dat bewonderaars (en wellicht de persoon himself ook) zo lopen te pochen over de Bachse kant van Malmsteen zonder dat ze waarschijnlijk zelf ook maar ook ooit echt iets van Bach hebben gehoord.

Luister eens naar zijn luitsuites, luister eens naar de vioolconcerten of ga naar een willekeurig grote kerk / concertzaal en luister naar de Mattheus Passion en dan niet 1 keer nee, 10 keer want zelfs na 10 keer kun je eer iets nieuws ontdekken.. Onderga de echte Bach eens en luister dan naar Malmsteens Ba(ch)gger.. Malmsteen is een talent op zich maar verdient het niet om met Bach geasocieerd te worden..

zo nu eerst een Bavaria en excuses aan alle mensen die wel Bach echt kennen en toch van Malmsteen houden :-D

Ok, dat citaat is idd wel cool :-D

Die opmerking die je trouwens maakt of hij werkelijk wel eens echte bach heeft gehoord: ja, echt wel. Het schijnt dat hij zelf juist heel veel klassieke muziek luistert.

Trouwens een vraagje aan jou: waarom heb jij het alleen maar over Bach (is dat de enige die jij kent?), want ik had het ook nog over Paganini etc

delphiro
4 september 2003, 22:46
Bach is mijn favoriet (dat mag duidelijk zijn :cool: )

Pagannini ken ik en daar speel ik ook Capriches van (beter gezegd.. oefen ik.. want het is nogal virtuoos). Wat dat betreft lijkt Malmsteen meer op Paganini, gewoon 1 melodielijn en dan heel virtuoos.


Het schijnt dat hij zelf juist heel veel klassieke muziek luistert.

Nou dan luistert hij niet goed.

Het mooiste wat dat kan illustreren is deze streaming video
http://www.uctv.tv/library-arts-series.asp?summary=show&seriesID=Soundscape

zoek naar de onderste 'Soundscape: A Master Class with Benjamin Verdery' en zet 'm op 75%

Daar speelt een student de Allegro uit Prelude, Fuga en Allegro van Bach. Daarna geeft de Benjamin Verdery commentaar en dat moet Malmsteen eens in zijn oren knopen. Daar heb ik 100x meer respect voor dan dat domme toonladder gerace 'in de stijl van Bach of Pagannini.

bert
4 september 2003, 23:29
Maar kijk wel uit met laten vallen van de naam Yngwie. Voor je het weet heb je de poppen weer ann het dansen. :-(

:-D HET BEGINT ER AL AARDIG OP TE LIJKEN ! ! ! ! :D

Bert.

delphiro
5 september 2003, 09:10
ja.. ik heb me laten verleiden en als ik dan zo'n mooie masterclass zie dan word ik ook nog eens erg giftig op alle Bach verkrachters..

sorry.. Y is geweldig!

bert k
5 september 2003, 09:10
Paganini? Tja, moet je die nou als voorbeeld nemen? De man was een racemonster op zijn viool, maar verder een zeer gemiddeld componist. Helemaal geen bijzondere liedjes of zo.

delphiro
5 september 2003, 09:12
agree.. hij heeft wel een leuk vioolconcert gecomponeerd maar de begeleiding is zeer doorsnee en het hele concert draait om virtuoze vioolpassages.. nee dan Bach
:-D

bert k
5 september 2003, 09:28
Als alle muzikanten plotseling dwars door elkaar heen een eigen melodie gaan zitten spelen en het klinkt toch fantastisch dan zijn ze aan een stuk van Bach bezig...