PDA

View Full Version : Mijn eerste versterker: welke neem ik?



Gilbert
28 augustus 2003, 23:41
Na veel zoekwerk ben ik tot deze zaken gekomen. Hier staan prijzen van nieuwe versterkers, die ze wel aanbieden via het net (ze komen uit Duitsland, hoeveel verzendingskosten zouden daarop zitten?). Bedoeling is dat ik er een tijdje mee verder kan, ik die thuis kan gebruiken en in het repetitiekot (en indien mogelijk op kleine optredens, als ik er nog een kast 2x12" kan onder plaatsen, of is dat niet nodig). Is het mogelijk later zo'n kast op elk van onderstaande aan te sluiten, en kan elk merk van kast aangesloten worden op elk merk van combo, of gaat dat enkel met een head. Ik koop namelijk een combo: hier mijn lijstje. Oh ja: ik speel emo - punkrock (poppy sounds tot heavy'er maar steeds eenvoudig werk)

Behringer: GX112 Blue devil / 60W (multieffect) - 235 euro
Behringer: GX210 Ultratwin / 2x30W (multieffect) - 255 euro
Behringer: GX212 Ultratwin / 2x60W(multieffect) - 335 euro
Hughes & Ketnner: Special edition silver / 50W - 310 euro
Line6: Spider 112 / 50W (multieffect) - 300 euro
Peavey: Basic 112 / 75W - 355 euro
Peavey: Transtube 110efx / 40W (multieffect) - 400 euro
Peavey: Transtube bandit 112 / 100W - 400 euro
Peavey: Transtube studio pro 112 / 65W - 340 euro
Roland: Cube 30 (multieffect) / 30W - 250 euro
Zoom: Fire 30 (multieffect) / 35W - 260 euro

P.S: hoeveel kosten die hier nieuw in de winkel, of hoeveel gaat daar tweedehands aan af.
Zolas jullie zien ga ik niet boven de 400 euro voor een nieuwe versterker, niet boven de 250 voor een tweedehands.

Voorstellen van andere merken (Marshall, Randall) als tweedehans ook welkom.

Speeddemon
29 augustus 2003, 01:10
Peavey Bandit 112 is heel o.k. Heb er zelf eentje iets van 4 jaar gehad.
Meer dan genoeg volume zelfs voor hele grote optredens.

Marshall Valvestate (80** serie) moet je met een grote boog omheen lopen! :p

Maar voor thuis, en kleine oefenruimtes is die Roland Cube 30 wel ideaal.
Heb van de week nog een recensie gelezen over die Zoom Fire 30. Die scheen nogal last te hebben van z'n 10" speaker, waardoor distortiongeluiden dun zouden klinken. Ik kan je vertellen dat dat bij de Cube 30 sowieso NIET het geval is. Die klinkt errug vet voor zo'n klein ding.

Eén van die Behringers heb ik ook geprobeerd (ik denk de 1x12" versie), en da vond ik helemaal niks. Ik kreeg daar geen fatsoenlijke distortion klank uit.

misundaztood
29 augustus 2003, 01:34
ja, die peavey bandit vind ik ook goed, zul je geen spijt van krijgen, de rest ken ik niet echt

Speeddemon
29 augustus 2003, 01:53
Gilbert, ik weet niet waar je woont, maar mijn ouwe Peavey Bandit staat bij Dijkmans Muziek in Breda te koop voor 399. Maar daar kun je wel 360 van maken. Let wel, d'r zit een Celestion G1275T speaker in, waardoor het geheel een stuk strakker en frisser klinkt. Sommige mensen op dit forum vonden het clean niet je van het, terwijl ik er toch regelmatig mee in een funk/soul/disco-coverband mee heb opgetreden, en als ergens je clean goed moet zijn, is het wel in die muziek.

Mitch
29 augustus 2003, 10:21
Typisch een geval van "gewoon goed genoeg" inderdaad, zo'n Bandit.
Kun je dus "gewoon" mee optreden, geluid is "goed genoeg" en de zeurpieten die het dan niet goed vinden klinken moeten dan maar lekker in hun slaapkamer blijven zitten :D

Budino
29 augustus 2003, 11:13
ik zal als ik jouw was voor de cube30 van roland gaan.



Greetz Budino 8-)

BlackSun
29 augustus 2003, 12:14
Die Cube 30 is idd ideaal als eerste versterker. Als je niet genoeg vermogen hebt versterk je hem gewoon met mic, of met de Recording Out. Er zitten gelijk een boel leuke een vooral BRUIKBARE effecten op, die tevens erg goed klinken(die je tevens met aparte footswitch zou kunnen in/uitschakelen!) Ik heb hem pas ook aangeschaft, en het is echt een superding(gaat hard ook).

Speeddemon
29 augustus 2003, 13:19
en aangezien die Line6 Spider en Behringers afvallen (want die klinken ruk! :razz: ) wordt het dus kiezen tussen Peavey of Roland (hughes & kettner heeft over het algemeen net iets te felle versterkers, met name het hoog-mid snijdt mij iets te veel...)

Nicci
29 augustus 2003, 16:59
ga naar een winkel en probeer ze uit. klinkt misschien lullig, maar iedereen gaat nu toevallig de versterker die ze zelf hebben aanprijzen. op die manier kom je nu dus bij Roland terecht . . . . .
Niets mis mee, maar er is meer. Veel meer.

Speeddemon
30 augustus 2003, 14:37
Nee hoor, op de meeste heb ik gespeeld, heb zelf een Bandit gehad, en m'n vriendin heeft een Cube 30.

Ik raad hem gewoon aan wat goed IS voor weinig geld. :razz:

ben79
30 augustus 2003, 14:49
Voor prijzen van Behringer moet je eens surfen en mailen naar www.limit.be in Belgie , goede prijzen meestal