PDA

View Full Version : Deze miste ik, wie spelen er hier Rivera



Dirk_Hendrik
28 augustus 2003, 22:44
Na de "wie spelen er hier op" Engl, Kock en Marshall (en de andere die ik nu vergeet topics nu ook maar eens een Rivera topic.

Van sommigen is het bekend, voor de rest barst los met je Rivera ervaringen, commentaren kritiken, lofuitingen etc, etc.

Voor mezellef,
Ik speel een Rake Reverb met daar onder een 2*12 Goodmans loaded cab. De EL34's vervangen door een setje 6L6-en (met heftige re-bias). Na mijn (geliefde) Peavey Bandit een welkome upgrade.

marc_o
28 augustus 2003, 23:26
Heb 2 jaar op de Knuckleheadtop gespeeld, het oude model, en ik vond het erg goed klinken. Toch weggedaan uiteraard, en daar heb ik best spijt van, maar......alles is te koop toch? Komt vast wel weer een keer terug.

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 23:42
Heb een tijdje op de Chubster 40 gespeeld, en ik vond het erg goed klinken. Toch weggedaan uiteraard, en daar heb ik best spijt van, maar......alles is te koop toch? Komt vast wel weer een keer terug. (alleen geen Chubster 40)

Mitch
29 augustus 2003, 09:40
:o ik lees dubbel :D

Dat ik blij ben met de R55 was al duidelijk geloof ik, laat ik daar alleen aan toevoegen dat ik sinds de Rivera beter begrijp waarom gitaristen een buizen power-amp willen en die ook nog graag laten oversturen.
Bij de Rivera werkt dat perfect.
Het kreng reageerde ook clean zo veel dynamischer dan ik gewend was dat ik echt anders moest gaan spelen, veel meer met attack variëren :)

Nicci
30 augustus 2003, 09:50
R55. sinds een paar maanden. geweldige versterker. die gaat waarschijnlijk de deur niet meer uit.
waar ik nog niet uit ben is wat te doen als de 'power tubes' aan vevanging toe zijn. er zitten van die rivera buizen in. ik neem aan een matched pair. heb alleen geen idee waar ik die kan krijgen.

gerrekat
30 augustus 2003, 11:11
Ik heb een Rivera R412T cabine AHHAHA, ben er erg tevreden over!

Nicci
30 augustus 2003, 11:33
hey gerrekat,

wat heb jij met dean? ik kan begrijpen dat iemand meerdere gitaren heeft, maar volgens mij heb je zo ongeveer elk model dat dean op de markt gebracht heeft . . . . . . .

oh ja, een cab telt niet.
:razz:

er staan trouwens 2 cabs te koop op marktplaats. mooie cabs. dure cabs.

gerrekat
30 augustus 2003, 12:35
ja dat krijg je als je alle merken zo'n beetje gehad hebt, en je ineens zo'n gitaar in je handen krijgt waarop het spelen vanzelf gaat en ook nog eens een exclusiove vibe heeft en de kwaliteit ervanaf straalt!

LOL

Ik heb gelijk even mijn profiel geupdated ik heb er alweer een paar bij!

Oh, een cab telt wel, het is toch een rivera en ik ben er toch positief over, ik heb ook een knuckleheadtop geprobeerd, clean geweldig maar overstuurd no match voor ENGL IMO!

Nicci
31 augustus 2003, 12:19
weet iemand een goed adresje voor buizen in nederland? bij mijn plaatselijke dealer verkopen ze alleen van die russische. waarschijnlijk prima spul, maar wilde me wat 'breder' orienteren.

BLOK182
31 augustus 2003, 12:21
erik van de haar heeft vanalles, en marble amps ook dacht ik.

Nicci
31 augustus 2003, 12:21
waar zitten die?

Mitch
31 augustus 2003, 13:16
Voordeel van die originele Rivera-buizen moest zijn dat er een code op staat (geatal tussen 1-10 geloof ik), dat corespondeert met de bias die ze nodig hebben. Als je met zelfde code vervangt hoeft er dus niks op de amp te worden afgesteld: plug and play ! Zullen ongetwijfeld te bestellen zijn via Feedback ?
In de mijne zitten trouwens Svetlana's, ben er zeer over te spreken. Veel dynamiek, behoorlijke sustain.

Polytheme Pam
31 augustus 2003, 13:25
trouwens:

ik ga van de week een Rivera TBR-1M (een 19" amp) testen. Iemand ervaring hiermee? (2X60 Watt, 2 kanaals, stereo, veel mogelijkheden)

de verkoper zit volgens mij ook op dit forum, dus zijn mening telt (nog) niet. :D

Nicci
31 augustus 2003, 13:43
Voordeel van die originele Rivera-buizen moest zijn dat er een code op staat (geatal tussen 1-10 geloof ik), dat corespondeert met de bias die ze nodig hebben. Als je met zelfde code vervangt hoeft er dus niks op de amp te worden afgesteld: plug and play ! Zullen ongetwijfeld te bestellen zijn via Feedback ?
In de mijne zitten trouwens Svetlana's, ben er zeer over te spreken. Veel dynamiek, behoorlijke sustain.

dat hoopte ik al. dat ze te bestellen waren.
svetlana's als powertunes?
sustain vind ik overigens wel een beetje het zwakke punt van mijn R55. met de boost aan is het prima, maar zonder boost is het net niet . . .
misschien moet ik het wat harder zetten, maar dan staat hij te hard. ze hebben daar iets voor, de versterker op vol en dan draai je hem terug met 'iets' dat tussen de versterker en de speaker staat. hoe heet dat ook weer.

Mitch
31 augustus 2003, 13:59
HotPlate, Power attenuator, loadbox...... noem er maar een paar.
Ik kan in je profiel niet achterhalen wat je gear verder is (bij deze een oproep aan alle gebruikers om dat profiel een beetje in te vullen) dus ik weet niet of het daar aan ligt ?
Mijn beide gitaren zijn mahonie en strings through. Dat helpt wel natuurlijk !

De vette sustain heb ik in de oefenruimte, maar kan me herinneren dat toen ik 'm kocht hij ook op huiskamer volume niet slecht was.
Sustain vind ik vooral erg fraai op het clean. Deze staat dan pre op 5 en power op 4 of zo... Heb pas eens uitgeprobeerd om meer pre-amp te gebruiken om meer crunchy sounds er uit te krijgen, maar vond dat toch niet ideaal. Meer power amp geeft meer dynamiek qua volume.
Voor kanaal 1 geldt ook dat -ie meer op pwer-amp belast moet worden om meer te crunchen, maar daar was je al achter :wink:

Ik heb trouwens geïnformeerd bij Rivera naar de mod voor instelbare boost (vind de boost van het cleane kanaal te fors), maar daar wilden ze geen schema van geven, doen ze alleen op de fabriek. Dan dus maar gewoon de Carl Martin aanzetten :)

Nicci
31 augustus 2003, 15:42
santana SE min of meer direkt in de versterker.
ik denk niet dat het aan de gitaar ligt overigens. genoeg sustain op andere versterkers. het kan natuurlijk ook zijn dat mijn opvatting van voldoende sustain anders is dan de jouwe . . . .
ik heb de R55 nog maar kort. ik moet er mee aan de slag denk ik. ik heb er alleen maar last van op kanaal 1 zonder boost. als ik de boost intrap is het 'probleem' direkt verdwenen.

Polytheme Pam
4 september 2003, 02:10
Deze miste ik, wie spelen er hier Rivera?

ik...een TBR-1M...

Dirk_Hendrik
4 september 2003, 09:35
Je hebt em dus gekocht?
Kewl :D Succes ermee!

marc_o
4 september 2003, 18:54
HotPlate, Power attenuator, loadbox...... noem er maar een paar.
Ik kan in je profiel niet achterhalen wat je gear verder is (bij deze een oproep aan alle gebruikers om dat profiel een beetje in te vullen) dus ik weet niet of het daar aan ligt ?
Mijn beide gitaren zijn mahonie en strings through. Dat helpt wel natuurlijk !

De vette sustain heb ik in de oefenruimte, maar kan me herinneren dat toen ik 'm kocht hij ook op huiskamer volume niet slecht was.
Sustain vind ik vooral erg fraai op het clean. Deze staat dan pre op 5 en power op 4 of zo... Heb pas eens uitgeprobeerd om meer pre-amp te gebruiken om meer crunchy sounds er uit te krijgen, maar vond dat toch niet ideaal. Meer power amp geeft meer dynamiek qua volume.
Voor kanaal 1 geldt ook dat -ie meer op pwer-amp belast moet worden om meer te crunchen, maar daar was je al achter :wink:

Ik heb trouwens geïnformeerd bij Rivera naar de mod voor instelbare boost (vind de boost van het cleane kanaal te fors), maar daar wilden ze geen schema van geven, doen ze alleen op de fabriek. Dan dus maar gewoon de Carl Martin aanzetten :)


Je kunt eens informeren bij Limit in Herenthals, zij zijn de grootste riveradealer buiten de states en doen ook mods, zei de eigenaar me een tijdje geleden.

Hufke
4 september 2003, 19:08
Weet er iemand toevallig nog welke winkel een Chubster heeft staan?
40 of 55 watt maakt nie uit, tenzij het héél veel in prijs verschilt.

Ik ben vandaag bij Feedback Rotterdam geweest en die hadden 'm nie meer en ze krijgen 'm ook nie meer omdat Rivera niet goed genoeg liep.

Ze hadden trouwens nog wel twee Thirty Twelves (R30) staan.
Is dat mischien iets???

marc_o
4 september 2003, 19:21
je moet echt eens gaan kijken bij Limit in Herenthals, da's vlakbij Antwerpen, dus binnen een uurtje ben ja daar wel vanaf den bosch, die hebben bijna altijd alle modellen staan die er zijn van rivera, een mooie zaak, met geduldige vaklui.

Hufke
4 september 2003, 19:29
Hebben die ook een site???

marc_o
4 september 2003, 20:07
www.limit.be

Nicci
4 september 2003, 20:20
Ze hadden trouwens nog wel twee Thirty Twelves (R30) staan.
Is dat mischien iets???

Dat denk ik wel. Ik had die op het oog een paar maanden geleden. Toen ik bij feedback Utrecht kwam, was hij 'verkocht'. Hij stond wel in de winkel maar was kennelijk 'verkocht'. Nu staat hij nog te koop.
Ik heb toen de R55 gekocht. Zwaarder, maar voorzover ik kan beoordelen dezelfde versterker.