PDA

View Full Version : wooow een strat!



Wilson
28 augustus 2003, 18:24
hey ik ben vandaag dus ff naar feedback geweest, ff wat stratjes getest, and the winner is:

the texas special strat maple fretboard! (€999,-)

wat spelen strats toch lekker, mijn epi LP speelt echt kut vergeleken met een strat, en qua geluid was de texas special veruit de beste, transparant, helder, maar toch met wat mid en niet zo iel als de standard.

maar, ik ben dus nu van plan mn epi LP in te ruilen, en dus een strat te kopen, waarschijnlijk die texas special dus, als ik genoeg geld bij elkaar krijg. Maar, wat brengt een 2e hands epi LP standard, in goede staat in cherry sunburst tegenwoordig nog op als je em inruilt? 300? 350? 400?

Anders Destium
28 augustus 2003, 18:59
Weet je wat het met inruilen een beetje is: Het is rommelen in de marge. Dat bedoel ik niet lullig, maar zo:

Die E1000 van de strat, daar kan waarschijnlijk nog wel het een en ander van af. Het kan dus best zijn dat je voor je Epi meer terugkrijgt dan je verwacht. Ik zou als ik jou was uitzoeken wat gangbare 2ehands prijzen zijn. Ik zeg niet dat je hetzelfde krijgt als je hem inruilt (inkoop/verkoop bij een winkel is nét wat anders :wink: ). Ik denk dat je de gitaar als je je Epi inruilt voor ongeveer 600-700 euro mee mag nemen (ik weet niet hoeveel die strat in andere winkels kost, daar zitten soms grote verschilllen tussen).

BTW: Als die Epi je eerst gitaar is heeft hij voor jou waarschijnlijk veel meer waarde dan die paar honderd euro die je ervoor terugkrijgt, meestal is het leuk om zo'n gitaar te houden (het hoeft niet, ik heb die van mij ook ooit ingeruild :) )

GuitarMaster
28 augustus 2003, 19:07
Zeker een lekker gitaartje, ik ga hem waarschijnlijk ook kopen, maar dan bij Dirk Witte. Hij kost daar evenveel, maar de service is daar veel beter.

Mitch
28 augustus 2003, 19:38
Niet sentimenteel doen, zelf verkopen want inruilen levert te weinig op en lekker spelen op die Strat !

sash
28 augustus 2003, 19:46
Je Epi gewoon 2e hands verkopen en niet inruilen.

Van prijzen kan altijd nog wat afgehaald worden.

Zeg je krijgt normaal 100 Euro korting.

Als je je Epi verkoopt voor 350 2e hands is het al 450 Euro eraf.

Als je em inruilt krijg je er misschien maar 300 voor omdat ze er ook nog op willen verdienen.
Trek daar nog eens de 100 Euro korting vanaf en je zit op 200...

Dat is 250 EURO die je dan mis loopt :)

En tja, de keuze voor een Strat... Verstandig! :D

FNaRK
28 augustus 2003, 19:57
ik zeg niks :wink:

green_day
28 augustus 2003, 20:56
ik zeg niks :wink:

nee lijkt me ook erg verstandig :evil:


















:D

maar goed, om even terug te komen bij het topic, je krijgt er echt zonde van als je hem wegdoet. Je gaat "kutgeluid" van die epi missen hoor! Ik zou mijn strat ook nooit weg doen, misschien komt dat ook omdat ik wél van mijn geluid hou. Maar denk er nog wel over na, want straks is ie echt weg en denk je wat de nieuwe eigenaar nou eigelijk allemaal voor nare dingen met jou gitaar gaat doen

Wilson
28 augustus 2003, 21:10
haha, nou, ik heb em pas 5 maandjes, en zo erg ben ik er nog niet aan gehecht eigenlijk. Voor 400 eurotjes heb ik weer precies dezelfde, als ik er toch weer een wil. Bovendien loop ik me al tijden te ergeren aan het doffe, veel te zware, donkere geluid wat eruit komt. Bovendien speeltie in vergelijking met die strat echt verschrikkelijk kut. Toen ik vanmiddag op die strat speelde racete ik echt over het fretboard ineens, terwjl dat bij die LP nooit het geval is.

Maar ik denk dat ik toch niet voor de american texas special ga, want ik heb nog niet genoeg geld, maar ik koop denkik een 2e hands japanse sixties reisue en zet daar dan een setje texas specials in. Is goedkoper.

Wilson
28 augustus 2003, 21:19
bovendien, het is nieteens mn eerste gitaar, het was mn 4e, mn eerste 2 gitaren heb ik al niet meer (de eerste 3 gitaren waren overigens wel klassieke gitaren)

Jeee
28 augustus 2003, 23:58
hey ik ben vandaag dus ff naar feedback geweest, ff wat stratjes getest, and the winner is:

the texas special strat maple fretboard! (€999,-)


Gelijk heb je!

Ik heb een Texas Special Fat Strat, en die TS pu's zijn echt geweldig!
Juist dat ietsje meer bite dan de standaard delta-tones, ideaal voor een goeie crunch. En als je de volume knop iets terugdraait, heb je het geluid van de Delta-tones, of het scheelt niet veel.

Welke kleur had die strat die je getest hebt eigenlijk?
Ik kan je de Sienna Sunburst echt aanbevelen, de Ash body zorgt ervoor dat deze gitaar echt door de mix snijdt als geen ander.

Btw, de Texas Special is onlangs uit productie genomen. Binnenkort dus een collector's item ... :D :roll:

Wilson
29 augustus 2003, 16:16
okeeee keb net een strat gekocht! en mn epi ingeruild, fotos en bijzonderheden volgen nog in aankomend topic, ga nu eerst wer ff spelen!

iam
29 augustus 2003, 16:18
verdomme wij willen dat wel NU weten, welke strat enzo hé ;)

van een vlugge beslissing gesproken trouwens :)

Wilson
29 augustus 2003, 17:06
ja ik houd er niet van zo te treuzelen, ben nogal impulsief

Mithrandir
29 augustus 2003, 17:10
verdomme wij willen dat wel NU weten, welke strat enzo hé ;)

van een vlugge beslissing gesproken trouwens :)
Sommige mensen kunnen wel beslissingen nemen Iam ;)

Maar het is niet de strat die je hier boven genoemd hebt Wilson?

Wilson
29 augustus 2003, 17:17
neen, die was toch ietsjes te duur, het is een japanse sixties reissue uit 1991, bij kees dee gehaald. Ik ben wel van plan er texas specials in te zetten, dan krijg ik ongeveer hetzelfde geluid.

The_Cure
29 augustus 2003, 18:49
neen, die was toch ietsjes te duur, het is een japanse sixties reissue uit 1991, bij kees dee gehaald. Ik ben wel van plan er texas specials in te zetten, dan krijg ik ongeveer hetzelfde geluid.

Wat heb je ervoor betaald, als ik het vragen mag?

laatmaar heb andere topic over het hoofd gezien :razz:

iam
29 augustus 2003, 19:30
verdomme wij willen dat wel NU weten, welke strat enzo hé ;)

van een vlugge beslissing gesproken trouwens :)
Sommige mensen kunnen wel beslissingen nemen Iam ;)



:oops:

ik overweeg alleen maar alle mogelijkheden, en dat heeft alleen maar voordelen volgens mij (ook de nadelen om nog altijd oznder gitaar te zitten maar kom :cry: :cry: )

Anders Destium
29 augustus 2003, 21:42
verdomme wij willen dat wel NU weten, welke strat enzo hé ;)

van een vlugge beslissing gesproken trouwens :)
Sommige mensen kunnen wel beslissingen nemen Iam ;)



:oops:

ik overweeg alleen maar alle mogelijkheden, en dat heeft alleen maar voordelen volgens mij (ook de nadelen om nog altijd oznder gitaar te zitten maar kom :cry: :cry: )

Impulsief zijn is de BOM, alleen jammer dat het soms op de lange duur wat tegenvalt :) Meestal neem ik ruim de tijd voor uitgaven, maar ik kan zo slecht met geld omgaan dat het in no-time al weer is uitgegeven :oops:
i