PDA

View Full Version : BEROEMD WORDEN???



Frankiefrank2
28 augustus 2003, 18:04
Wat denken jullie (collega gitaar spelers) over beroemd worden???
Zelf lijkt het mij welk leuk. Al die aandacht die je krijgt.
Het vele geld wat je (meestal) verdiend.
Alle spullen die je daarvoor wel niet kan kopen.
(een extra huis voor je gitaren ofzo)
Maar er zijn ook weer nadelen.
Iedereen kent je. Je hebt geen tijd meer voor jezelf.
En ik denk ook dat het zwaar is. Vroeg opstaan of/en laat slapen.
Vaak weg van huis. (touren bv.)

Mij lijkt het verder wel leuk en leerzaam. Maar ik weet niet voor hoelang.

P.S. Sorry als dit al eens eerder is besproken.
Maar toen was ik er niet. En ik ben pas lid.

Groeten Frank

musicmaniac
28 augustus 2003, 18:35
Nou, beroemd worden hoeft van mij niet perse, maar las je op die manier je geld kunt verdienen met gitaarspelen lijkt het me heerlijk... :)

Negative K3 fan
28 augustus 2003, 18:40
beroemd worden is volgens mij de droom van iedereen, gitarist of niet :)

Frankiefrank2
28 augustus 2003, 18:54
Van mij wel

Dirk_Hendrik
28 augustus 2003, 18:56
Als het gebeurt gebeurt het. Voor die tijd ga ik niet zitten dromen en als er geen aanleiding voor is ga ik ook niet fanatiek aan de slag om het te worden. Toch al te oud voor Idols.....

Daarnaast,
Het spelen voor veel publiek is gaaf. Alle andere rompslomp er omheen kost meer energie dan een "gewone" baan en is vaak opgebouwd uit 95% neus vreten en 5% aktie....

Anavrin
28 augustus 2003, 19:15
Ja, een droom, die hopelijk ooit waarheid wordt...
Al die zeik eromheen interesseert me eigenlijk niks, want ik kom toch al niet teveel buiten, dus daar heb ik weinig last van, interviews lijken me wel geinig (lekker allemaal onzin vertellen net of het waar is), en om rond te komen (gewoon een normaal salaris, maar dan wat minder werken) met datgene wat ik het liefste doe, dat is toch te gek

wietse
28 augustus 2003, 19:35
ja en nee ,aan de ene kant lijkt het me leuk ,aan de andere kant ben je je priveleven helemaal kwijt niet meer effe lekker ongestoord winkelen of rommelmarkten afsneupen of een concertje pakken.
hoeft om mij niet echt ben liever gewoon rijk en onbekend , maar beroemd zal ik nooit worden eerder berucht.

Anavrin
28 augustus 2003, 20:49
ja en nee ,aan de ene kant lijkt het me leuk ,aan de andere kant ben je je priveleven helemaal kwijt niet meer effe lekker ongestoord winkelen of rommelmarkten afsneupen of een concertje pakken.
hoeft om mij niet echt ben liever gewoon rijk en onbekend , maar beroemd zal ik nooit worden eerder berucht.
Daar zal ik dus weinig last van hebben, want winkelen en rommelmarkten bezoeken, daar vind ik toch niks aan, en een concertje pakken, dat doe je als je echt beroemd bent gewoon backstage, of op de zijkant vh podium... Als je maar beroemd genoeg bent, dan sluiten ze ook wel ff een vleugel vd winkel voor je af, dus da's makkelijk

Frankiefrank2
28 augustus 2003, 21:05
Maar je contact met de mensen is gewoon weg.
Nu kan je nog gezellig uitgaan, door de stad lopen
of zonder problemen en winkel ingaan. (zonder 2 weken schriftelijk van te voren te hebben aangekondigd dat je komt en dus de winkel dicht moet)
Verder moet je het hebben van je vrienden die je NU hebt.
Nieuwe vrienden zijn nieuw omdat je beroemd bent. Was je dat niet
had je ze in veel van de gevallen niet ontmoet.
Je kan niet meer ff een lekker wijf naaie (om het ff plat te melden)
zonder 20 keer aangeklaagt te worden.

CONCLUSIE:
als iedereen je kent..... word je eenzaam.

green_day
28 augustus 2003, 21:30
beroemd worden lijkt me echt tering gaaf, met 20 gitaren en de beste versterkers. En ook nog eens shows geven voor een enooorrm publiek.

schwantz
29 augustus 2003, 10:54
en dan ook nog al die wijven en groupies die smeken om een beurt te krijgen... :-D

Frankiefrank2
29 augustus 2003, 11:03
en dan ook nog al die wijven en groupies die smeken om een beurt te krijgen... :-D

DAT IS ZEKER EEN VOORDEEL. :nervous: (pijp poppetje)

BLOK182
29 augustus 2003, 11:40
Ehm, maarre, wat is de hier de defenitie van beroemd worden? Beroemd worden a la Blof ofzo, dus heel bekend in Nederland, of beroemd worden met een privéjet (of 2) en 6 villa's en 50 auto's? Het eerste lijkt me het leukste, je verdient goed met je band, je bent niet schatrijk maar je hoeft je ook geen zorgen te maken, verder veel optreden, grote optredens, maar ook in kleine zalen speel je, geld voor leuke gear, en je bent ook weer niet zo bekend dat iedereen je meteen enorm lastig valt.

Ratamahatta
29 augustus 2003, 12:37
en dan ook nog al die wijven en groupies die smeken om een beurt te krijgen... :-D

daar doet iedereen het voor

Kitaarhiero
29 augustus 2003, 15:00
Ehm, maarre, wat is de hier de defenitie van beroemd worden? Beroemd worden a la Blof ofzo, dus heel bekend in Nederland, of beroemd worden met een privéjet (of 2) en 6 villa's en 50 auto's? Het eerste lijkt me het leukste, je verdient goed met je band, je bent niet schatrijk maar je hoeft je ook geen zorgen te maken, verder veel optreden, grote optredens, maar ook in kleine zalen speel je, geld voor leuke gear, en je bent ook weer niet zo bekend dat iedereen je meteen enorm lastig valt.

De status van Blöf is zo'n beetje het hoogste wat je in Nederland kan bereiken.
Het is valt volgens mij ook best mee met herkend worden op straat als je rockmuzikant bent hoor. Het zijn vaak de tieneridooltjes die niet meer zonder vermoming uit kunnen gaan terwijl de meeste rockmuzikanten gewoon rustig naar de bios/disco/theater kunnen.

Frankiefrank2
29 augustus 2003, 16:59
Ja dat is waar.
Het zijn meestal de tieneridooltjes die niet meer over straat kunnen.
Dat komt ook omdat rock niet echt meer in is onder de jeugd.
Er zijn nog wel grote groepen. Maar het overgrote deel luistert
naar dj muziek en pop. (ik luister er zelf ook naar hoor)
Ik denk dat rock op een gegeven moment weer in wordt.
En dj muziek weer uitgaat.

Tenminsten IK HOOP HET.

moretel
29 augustus 2003, 19:25
Wat is DJ muziek ?
DJ's draaien toch alleen maar plaatjes, of bedoel je dat ze af en toe een knopje van een machine indrukken en dan net kijken alsof ze moeten poepen, of haalt ie zijn neus op voor al het vee wat voor hem staat ?

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 19:55
Wat is DJ muziek ?
DJ's draaien toch alleen maar plaatjes, of bedoel je dat ze af en toe een knopje van een machine indrukken en dan net kijken alsof ze moeten poepen, of haalt ie zijn neus op voor al het vee wat voor hem staat ?

ik dacht dat jij de adolescentie leeftijd al ruim was gepasseerd?

dvmutzy
29 augustus 2003, 21:36
Wat is DJ muziek ?
DJ's draaien toch alleen maar plaatjes, of bedoel je dat ze af en toe een knopje van een machine indrukken en dan net kijken alsof ze moeten poepen, of haalt ie zijn neus op voor al het vee wat voor hem staat ?
Ik denk dat ie met DJ muziek bedoelt: elektronische muziek of die gemixt is. Dus waar de DJ iig een tijdje aan zijn computertje heeft moeten ploeteren :wink: .

Maar on-topic: Vroeger wou ik altijd graag beroemd worden. Nu ook wel, maar zie wat ik er vroeger leuk aan vond, nu juist als de negatieve kanten. Nu zou ik eerder beroemd willen worden om dus van muziek te kunnen leven, maar ook om wat te kunnen zeggen.

DeeWee
3 september 2003, 14:03
Waarom wordt je niet snel bekend is de vraag altijd. Stel je heet avril lavigne, je maakt bagger muziek, je bent een "chick" en je komt nog uit america ook!!! Binnen de kortste keren ben je bekend over de hele wereld. Stel je bent een barbie pop en je andere bandleden zijn allemaal lelijk. Maar de meisjes vallen toch op je. Je noemt je band di-rect, pappa heeft geld en heeft "connecties" met de muziekwereld. En zo ben je bekend in nederland... Makkelijk toch?

Beroemd wordt je (bijna) nooit of je moet vette mazzel hebben of zeggen dat je niet uit Nederland komt.....

Kitaarhiero
3 september 2003, 15:39
Je moet ook op het juiste moment op de juiste plaats zijn.

Als je vorig jaar/ 2 jaar geleden garagerock gemaakt had...

yhcmarc
3 september 2003, 15:42
beroemd worden, no thanx. Van mijn muziek kunnen leven en alles betalen en veeeeeeeeeeeeel optreden en touren, count me in.

Marc

treblemaster
3 september 2003, 16:40
Ik hou van optreden in donkere, ranzige kroegen. Dus ehh meer dan een paar honderd fans wil ik niet ;). Zo'n groot, hoog podium lijkt me gewoon echt niks. Dus ehh nee, ik wordt liever niet beroemd.

yhcmarc
3 september 2003, 16:44
treblemaster ... wij hebben binnen de band(s) ook een steekregel.

Hoe kleiner de zaal en hoe lager het podium, hoe vetter de show !!!

Marc

treblemaster
3 september 2003, 16:46
Gaat idd meestal wel op. (al heb ik nooit op echt grote podia gespeeld). Echter 1 keer speelden we in een donker kraakpand en daar was zo weinig licht dat ik niet goed kon zien wat ik speelde. Aan de andere kant..de versterker waar ik over speelde (was niet m'n eigen, maar eentje die daar stond) was zo verrot dat niemand m'n fouten kon horen ;).

Theije
3 september 2003, 18:24
Het is echt mijn enige streven, en dan nog niet eens beroemd worden maar gewoon kunnen leven van mijn muziek en dan hoef ik er nog niet eens dik van te kunnen leven.
Pas als dit streven is bereikt kan ik gelukkig sterven :D

Antal
4 september 2003, 16:41
Het moet een hobby blijven vind ik. Maar wat meer optredens in kroegen in de buurt zou natuurlijk niet verkeerd zijn :)

slayurrr
4 september 2003, 17:08
als ik beroemd zou worden, zou dat wel alleen bijv. in nederland moeten zijn en dan niet TE beroemd. gewoon net zoals Callenish circle (voor de gene die ze kennen) of net zoals green lizard ofzo, je ken dan evengoed nog over straat lopen om even een winkeltje binnen te gaan en als iemand je dan zou herkennen is het meer van: hey man gave muziek maak je bla bla. en dan ook nog van de muziek kunnen leven is helemaal mooi. 8-)

alhambra
5 september 2003, 09:50
Ik kan uit ervaring zeggen dat het kut is beroemd zijn je kan gvd de gvd niet eens meer onder je eigen naam op een forum rondlopen.

NeeraDJ
9 september 2003, 15:46
De status van Blöf is zo'n beetje het hoogste wat je in Nederland kan bereiken.
Het is valt volgens mij ook best mee met herkend worden op straat als je rockmuzikant bent hoor. Het zijn vaak de tieneridooltjes die niet meer zonder vermoming uit kunnen gaan terwijl de meeste rockmuzikanten gewoon rustig naar de bios/disco/theater kunnen.

Die Tim van Di-Rect zie ik gewoon rondlopen op straat als elk ander persoon, ik zag hem een paar maanden geleden nog in de Albert Heijn en gister nog bij de bushalte, en als je op tv ziet dan zie je allemaal klare wijven aan het janken voor een blik :???: . Iig ben ik wel blij dat er zo optimistisch over beroemdheid wordt ged8, al is de kans natuurlijk niet al te groot, er is altijd kans :wink: . Ik zag laatst nog iets op tv dat talent niet je enige must is, image, connecties en karakter kunnen je minstens even ver brengen. En al hebben de meeste nu-bands geen talent, denk ik dat één van die andere musts toch bij mensen aanslaan :o

Negative K3 fan
9 september 2003, 16:13
Ik kan uit ervaring zeggen dat het kut is beroemd zijn je kan gvd de gvd niet eens meer onder je eigen naam op een forum rondlopen.

marcel coenen?

hadv
10 september 2003, 23:04
zolang je lol hebt met muziek maken maakt het niet uit of je beroemd bent of niet (ik ben niet beroemd, op mijn werk ben ik berucht :-D )

gaat de lol er af moet je dus ophouden
& volgens mij is er nix zo treurig (diep treurig) als het feit dat de lol er af gaat door de beroemdheid

op ons laatste optreden waren er weinig mensen (allebei mijn vrienden konden niet :-D ), maar we hebben heerlijk gespeeld

Javaca
2 oktober 2003, 20:47
Ik heb nog een oude bril, model Bart Chabot liggen.

Zou ik een kans maken bij Idols? :cool:

alhambra
3 oktober 2003, 08:38
Ik kan uit ervaring zeggen dat het kut is beroemd zijn je kan gvd de gvd niet eens meer onder je eigen naam op een forum rondlopen.

marcel coenen?

Dat al die speedlickeikletjes hier hem erbij M Coenen zo diep mogelijk in willen duwen wil zeker niet zeggen dat je beroemd bent. Wat heb iedereen toch hier met M C. Trouwens hoe durf je mij MC te noemen ik heb wel is wat foto's gezien van die vent , nou die wordt nooit echt beroemd kan ik je wel zeggen.

Kitaarhiero
3 oktober 2003, 16:58
Dat licht ook aan de muziek die hij maakt...
Geen muziek voor Stadions en top of the pops.