PDA

View Full Version : Ibanez FL-9



adibas
28 augustus 2003, 15:24
Ik ben opzoek naar een goeie Flanger en hoor ERG goeie verhalen over de Ibanez FL-9. Iemand ervaring mee? Weet iemand waar ie te krijgen is?

Mitch
28 augustus 2003, 17:00
Zeker één van de betere, maar die zul je tweedehands moeten scoren, hetzij via Marktplaats of eBay. Op de eerste vind je ze mondjesmaat (drie weken terug toevallig één), op de tweede zie je ze vaker.
Sowieso zijn flangers altijd wat minder populair dan chorussen, dus goede kans dat je er één vindt.

Dirk_Hendrik
28 augustus 2003, 18:36
Voor meer info, www.harmony-central.com

Verder,
Je hoort veel goede verhalen (en terecht). Blijkbaar heeft men je vergeten te vertellen dat dit ding al zo'n 20 jaar niet meer gemaakt wordt. Seaymour Paul zegt daarmee terecht dat het dus een 2e handsje zal moeten worden. Dat gezegd wel 1 tip. Samen met de TS9 en de CS9 behoort de FL9 tot de meest verkochtte pedalen uit de 9 series. Houd daar rekening mee. Ze zijn niet zo superzeldzaam en gezocht als verkopers graag willen laten lijken. Verder, de Ibanez FLL uit de Master series (die de 9 series opvolgden) is nog minder gezocht maar bevat dezelfde elektronica. Ik kocht de mijne op ebay.de voor 21 Euro. Daar vind je nooit een FL9 voor.

oddman
1 september 2003, 14:59
What?
voor 21 euro?
damn man, you're good :)

Dirk_Hendrik
1 september 2003, 20:55
Trefwoord; Snipen, ofwel de kunst van in de laatste 10 seconden je maximumbod uitbrengen. Tip, zoek even op ebay gebruikers "supersniper" en "tiptie" en spel hun pagina's. Dan ken je de taktieken ook (2 browserwindows etc)

Voordeel van snipen (voor mij) is dat je maar 1 maal je bod kunt uitbrengen en je dus nooit in een "biddinggame" terecht komt waar de uiteindelijke prijs (veel) hoger is dan je eigenlijk van plan was. Het gevaar van bieden om maar de hoogste te worden (zeker met een auction die bijna afloopt) is dat het veel lijkt op gokken en dus verslavend kan werken. Bij snipen in de laatste seconden) krijg je een soortgelijke adrealinekick (heel heftig) maar kun je jezelf niet verliezen in het spel. Verder kan ik genieten van het kijken naar een mooie snipe of, af en toe, ook mooi, het onverwacht totaal ontbreken ervan (Gisteren, een Korg A5 multieffect voor ongeveer 40 Euro!!). In mijn ogen is niets zo stom als aan het begin van een 9 dagen durende auction als een gek gaan zitten bieden (en dus prijsopdrijven) om maar de hoogste te zijn. Zet het item lekker in je watchlist en kom over 9 dagen (min een beetje) terug om het item in de laatste seconden weg te kapen.... als je mazzel hebt :D