PDA

View Full Version : Top 100 gitaristen blad Rolling Stone



lord bean
28 augustus 2003, 14:17
1 Jimi hendrix
2 Duane Allman of the Allman Brothers Band
3 B.B. King
4 Eric Clapton
5 Robert Johnson
6 Chuck Berry
7 Stevie Ray Vaughan
8 Ry Cooder
9 Jimmy Page of Led Zeppelin
10 Keith Richards of the Rolling Stones
11Kirk Hammett of Metallica
12 Kurt Cobain of Nirvana
13 Jerry Garcia of the Grateful Dead
14 Jeff Beck
15 Carlos Santana
16 Johnny Ramone of the Ramones
17 Jack White of the White Stripes
18 John Frusciante of the Red Hot Chili Peppers
19 Richard Thompson
20 James Burton
21 George Harrison
22 Mike Bloomfield
23 Warren Haynes
24 The Edge of U2
25 Freddy King
26 Tom Morello of Rage Against the Machine and Audioslave
27 Mark Knopfler of Dire Straits
28 Stephen Stills
29 Ron Asheton of the Stooges
30 Buddy Guy
31 Dick Dale
32 John Cipollina of Quicksilver Messenger Service
33 & 34 Lee Ranaldo, Thurston Moore of Sonic Youth
35 John Fahey
36 Steve Cropper of Booker T. and the MG's
37 Bod Diddley
38 Peter Green of Fleetwood Mac
39 Brian May of Qeen
40 John Fogerty of Creedence Clearwater Revival
41 Clarence White of the Byrds
42 Robert Fripp of King Crimson
43 Eddie Hazel of Funkadelic
44 Scotty Moore
45 Frank Zappa
46 Les Paul
47 T-Bone Walker
48 Joe Perry of Aerosmith
49 John McLaughlin
50 Pete Townshend
51 Paul Kossoff of Free
52 Lou Reed
53 Mickey Baker
54 Jorma Kaukonen of Jefferson Airplane
55 Ritchie Blackmore of Deep Purple
56 Tom Verlaine of Television
57 Roy Buchanan
58 Dickey Betts
59 & 60 Jonny Greenwood, Ed O'Brien of Radiohead
61 Ike Turner
62 Zoot Horn Rollo of the Magic Band
63 Danny Gatton
64 Mick Ronson
65 Hubert Sumlin
66 Vernon Reid of Living Colour
67 Link Wray
68 Jerry Miller of Moby Grape
69 Steve Howe of Yes
70 Eddie Van Halen
71 Lightnin' Hopkins
72 Joni Mitchell
73 Trey Anastasio of Phish
74 Johnny Winter
75 Adam Jones of Tool
76 Ali Farka Toure
77 Henry Vestine of Canned Heat
78 Robbie Robertson of the Band
79 Cliff Gallup of the Blue Caps (1997)
80 Robert Quine of the Voidoids
81 Derek Trucks
82 David Gilmour of Pink Floyd
83 Neil Young
84 Eddie Cochran
85 Randy Rhoads
86 Tony Iommi of Black Sabbath
87 Joan Jett
88 Dave Davies of the Kinks
89 D. Boon of the Minutemen
90 Glen Buxton of Alice Cooper
91 Robby Krieger of the Doors
92 & 93 Fred "Sonic" Smith, Wayne Kramer of the MC5
94 Bert Jansch
95 Kevin Shields of My Bloody Valentine
96 Angus Young of AC/DC
97 Robert Randolph
98 Leigh Stephens of Blue Cheer
99 Greg Ginn of Black Flag
100 Kim Thayil of Soundgarden

Weer zo'n lijst dus die dus niks waard is. Ik mis een hele rits gitaristen en zoals gewoonlijk staan er ook weer gitaristen in die niet eens in de top 1000 thuishoren.

http://www.rollingstone.com/features/coverstory/featuregen.asp?pid=1917

FNaRK
28 augustus 2003, 14:29
Frank Zappa op 45 :evil:
wat een idioten, die man hoort in de top 10 qua vernieuwende gitaristen !

Ibanez
28 augustus 2003, 14:51
Haha joe satriani staat er zelfs helemaal niet in en kurt cobain op 12....

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 15:27
goeie lijst hoor.....ik mis niemand

misundaztood
28 augustus 2003, 15:36
jawel hoor ik mis Slash (guns n' roses), die zou toch wel ergens in de bovenste regionen mogen :evil:

bert k
28 augustus 2003, 16:04
En Steve Vai? Ik ben niet echt een fan, maar daar kan je toch niet omheen?
btw. Joan Jett??? Op 87??? Dat mens weet net aan welke kant ze moet aanslaan...

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 16:11
En Steve Vai?

en terecht, dat is muziek voor muzikanten, heb je ooit wel eens iemand in bus 75 een wijsje van Vai horen fluiten?? :razz:

Mithrandir
28 augustus 2003, 16:58
Heb je iemand in Bus 75 wel eens deuntjes van Link Gray, Zoot Horn Rollo, Bert Jansch, John Cipollina etc..... horen fluiten dan :???:

Verder vind ik het een mooie lijstje, al vind ik sommige gitaristen niet op de juiste plek staan. (Kim Thayil op 100 en Krut Cobain op 12??)

geertenno
28 augustus 2003, 16:59
Idiote lijst, ik vind Nirvana cool, maar om Kurt Cobain nou op 12 te zetten....

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 17:12
Heb je iemand in Bus 75 wel eens deuntjes van Link Gray, Zoot Horn Rollo, Bert Jansch, John Cipollina etc..... horen fluiten dan :???:

@Mithrandir: dit was beeldspraak... :)

Vai werd er expliciet uitgelicht, die anderen ken ik niet! Ik kijk bij dit soort polls toch niet verder dan de eerste 10-20.....

Mitch
28 augustus 2003, 18:07
Deze pret komt ieder jaar weer terug....

Doet me een beetje pijn dat John Frusciante ONDER Jack White staat, terwijl die Jack White gewoon onder een vrachtwagen thuis hoort.

Maar goed, ik moet dit soort dingen ook niet serieus gaan nemen natuurlijk. Dit is toch ook gewoon zo'n top100 die door de lezers wordt samengesteld of niet ? Zo nee, dan waarschijnlijk door dertigers en veertigers in de redactie :D

Texter
28 augustus 2003, 19:10
--aren't they just a bunch of fucking posers...?-- Steve Vai 8-)

telecastermaster
28 augustus 2003, 19:42
8 Ry Cooder



Cool, eindelijk gerechtigheid!!!!

Negative K3 fan
28 augustus 2003, 20:27
hij slaat weer eens nergens op, volgende redenen:

1. (bijna) alleen maar blues(rock) in de top tien (hallo? metal, klassiek, jazz, avant garde iemand?)

2. de complete G3 mist (satch vai malmsteen)

3. missen heel veel shredders, frietman, becker, cooley, angelo

4. kurt cobain op plaats 12 :S (die gast zei van zichzelf dat hij nauwelijks gitaar kon spelen zelfde met johny ramone geloof ik)

5. jack white als 'opvallende' binnenkomer, 1,5 jaar geleden kende ' niemand ' hem nog.

6. eddie van halen op plek 70 onder 'ali farka toure' (<wie dat ook moge wezen)

7. 33+34 de 2 gitaristen van sonic youth, ik bedoel, sonic youth is meer dan leuk, maar meer dan een beetje met drumstokken op een verstemde gitaar slaan doen ze niet (hyperbool, maar ook van zichzelf zeggen ze het), en ze staan nog boven robert frip ook, alledrie wat apartere muzikanten, maar volgens mij is het wel bijna een feit dat robbert frip een betere gitarist was.

GuitarMaster
28 augustus 2003, 20:43
Keith Richards op 10??? Zn deuntjes zijn leuk enzo, maar t is niet zo technisch allemaal. En Stephen Stills boven Neil Young??? Dream on....

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 20:46
niet zo technisch allemaal

kenmerk van een goede gitarist!

Pegasus
28 augustus 2003, 21:08
niet zo technisch allemaal

kenmerk van een goede gitarist!

Oh ja?
Wie bepaalt dat dan?

bert k
28 augustus 2003, 21:26
Ze hebben aan honderd mensen gevraagd 'Noem eens een gitarist' en die hele bende in een lijstje gekwakt.

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 21:36
Oh ja? Wie bepaalt dat dan?


:???: Rolling Stone natuurlijk!.....(zie 1e post)

wietse
28 augustus 2003, 22:04
missen heel veel shredders, frietman, becker, cooley, angelo



frietman wie is dat een patatbakkende gitarist?
of bedoel je marty friedman ,soms?
mis er ook nog genoeg zie walter trout ook niet staan ,en dat is toch niet de eerste de beste.
is net zoiets als die nederlandse lijst wat bekend is staat hoog ,of ze nu echt zo goed zijn of niet.

andy
28 augustus 2003, 22:06
Hahahaha Johnny Ramone op 16 geloof ik, ben een fan van the Ramones, maar zo hoog................. :-D

Wicked Willy
28 augustus 2003, 22:12
mbt Keith richards.......techniek doet er niet toe...het gaat om sound en songwriting.....mbv gitaarriffs/chords etc.........vai/satriani/malmsteen/petrucci.......virtuozen.....maar ze kunnen geen fatsoenlijk nummer schrijven, elk nummer is weer een op een volging van technisch kunnen....ik geef toe...very impressive en af en toe luister ik er ook naar, maar is idd meer gitaarmuziek voor gitaristen.

Dus..............

Polytheme Pam
28 augustus 2003, 22:19
tja, dit blijft toch een eeuwendurende discussie!

ik sluit mijn bijdrage aan dit topic af met de volgende anekdote:

van de week zat ik in bus 75 en naast me zat een jongen (een jaar of 20) het intro van (I can't get no) Satisfaction te fluiten. Ik dacht bij mezelf: als iemand na 40 jaar nog je deuntjes zit te fluiten, dan ben je echt een grote!

papapapapaaaaaaaaapapapapapaaa.... :wink:

Wicked Willy
28 augustus 2003, 22:28
Tis idd een eeuwigdurende discussie...maar ja je mot wat...ik denk idd dat als ze je deuntje over 40 jaar nog kennen je wel een grote bent ja

bert k
28 augustus 2003, 22:35
tja, dit blijft toch een eeuwendurende discussie!

ik sluit mijn bijdrage aan dit topic af met de volgende anekdote:

van de week zat ik in bus 75 en naast me zat een jongen (een jaar of 20) het intro van (I can't get no) Satisfaction te fluiten. Ik dacht bij mezelf: als iemand na 40 jaar nog je deuntjes zit te fluiten, dan ben je echt een grote!

papapapapaaaaaaaaapapapapapaaa.... :wink:

Nou, dat zeg je nou... Ik zat van de week op een terrasje, toen een tafel verderop twee meisjes van een jaar of 10, 11 'Born to be wild'zaten te zingen. Dat horen ze helemaal niet te kennen. En zeker niet te begrijpen.

Anders Destium
29 augustus 2003, 00:11
Ik zie geen Al di Meola in het rijtje, geen Paul Gilbert, geen Vinnie Moore, maar wel een paar groenteboeren van het zuiverste water. Het heeft absoluut geen zin om met een ranglijst gitaristen te beoordelen, IK BEPAAL ZELF WEL WELKE IK DE BESTE VIND! Als je zulke lijstjes nodig hebt om gitaristen te beoordelen mag je van mij net als de rest van de onnadenkende goegemeente ter plekke worden afgeknald (da's misschien elitair, maar wel TERECHT :evil: ).

Eigenlijk is de beste gitarist de grootheid die nog niet is ontdekt, het kan dus iedereen zijn :wink: Gelukkig maar: als je vriendin jou de beste vindt, wat boeit de rest van de wereld dan :)

Kitaarhiero
29 augustus 2003, 15:51
Is deze lijst samengesteld op baisis van technische kwaliteiten?
Nee.

waarschijnlijk hebben er gewoon een 1000-tal RS lezers een top 5-je samen mogen stellen.

En zo'n top 100... Daar laat je je smaak toch zeker niet door beïnvloeden?

Phoenix Rising
30 augustus 2003, 14:24
Eigenlijk is de beste gitarist de grootheid die nog niet is ontdekt, het kan dus iedereen zijn :wink: Gelukkig maar: als je vriendin jou de beste vindt, wat boeit de rest van de wereld dan :)

Nou sorry hoor, aan het oordeel van mijn vriendin over mijn gitaarspel hecht ik echt geen waarde! Ze heeft er namelijk nul verstand van :)

hoofd
30 augustus 2003, 14:55
Keith Richards op 10???

Ja, verbaasde mij ook al...die hebben ze zeker per ongeluk verwisseld met SRV...die sowieso wel wat plaatsen onderuit mag.

Polytheme Pam
30 augustus 2003, 16:47
Eigenlijk is de beste gitarist de grootheid die nog niet is ontdekt, het kan dus iedereen zijn :wink: Gelukkig maar: als je vriendin jou de beste vindt, wat boeit de rest van de wereld dan :)

Nou sorry hoor, aan het oordeel van mijn vriendin over mijn gitaarspel hecht ik echt geen waarde! Ze heeft er namelijk nul verstand van :)

idd...als ze wel eens meegaat naar een optreden dan is het steevast: die solootjes deed je thuis beter :roll:

Blijepanda
30 augustus 2003, 22:57
De verhoudingen in deze lijst liggen erg scheef,
Brian May en Eddie van Halen staan wel erg laag (er zijn er nog meer trouwens die erg laag of er zelfs helemaal niet instaan)
en Jack White, Kurt Cobain staan misschien een beetje overdreven hoog.

Maar daar was iedereen natuurlijk al achter :lol:

Hufke
31 augustus 2003, 13:40
Ik zie geen Steve Lukather....

Ik zie geen Larry Carlton....

Ik zie geen Slash....

Ik zie geen Zakk Wylde....


.....................


Waar gaat zo'n lijst nou eigenlijk nog over???

Pete Townshend
31 augustus 2003, 15:11
Over de populairste gitaristen, in plaats van de beste gitaristen. :-?

Luca P
31 augustus 2003, 16:50
Stelletje reetharen!!
Brian Setzer staat er niet bij! #$#^%*&?!#%

Wij heeft die lijst samen gesteld? Een stelletje huisvrouwen??

Kitaarhiero
31 augustus 2003, 20:00
Wie lezen hier Rolling Stone?
(ik nie)

Ik vraag me idd af waar bv. Zakk, Slash en Lukather zijn gebleven in die lijst... dat zijn toch wel bekende, populaire en vooral ook erg vaardige gitaristen.

Wie heeft de lijst samengesteld?
Lezers of journalisten?

Paultje-k
31 augustus 2003, 20:14
Wie heeft de lijst samengesteld?
Lezers of journalisten?

als ik die lijst zo zie... geen van beiden... MONGOLEN :evil: :evil:

Kramerman
1 september 2003, 18:07
idd slash moest erbij en tony Iommi en Van Halen moeten veeeeeeel meer naar boven en die eikel , die flikker van de white stripes mag eruit :evil:

Kitaarhiero
2 september 2003, 14:48
Ik heb het idee dat vooral niet-muzikanten/-gitaristen Rolling Stone lezen en hebben gestemd.
Of de Amerikaanse muziekpers heeft vreemde opvattingen over gitaarspel.

Je kunt van polls vaak zeggen dat ze gebaseerd zijn op populairiteit... Hier houdt dat argument nauwelijks stand want er zijn een hele hoop populaire gitaristen niet aanwezig, of angstvallig laag geplaatst.

Om over de argumenten van techniek maar te zwijgen...

De invloed die de gitaristen in deze top-100 gehad hebben op gitaarmuziek is trouwens wel aardig. Oké, een paar kun je dan diskwalificeren, maar als je even de rangorde wegdenkt dan is het gewoon een lijst van een aantal invloedrijke gitaristen.
Bij velen gaat de invloed verder dan de snelheidsrecords verhogen, maar is de invloed meer gebaseerd op de opkomst van een Scene/stroming.
Er zijn maar weinig bekende jonge gitaristen die Satriani, Vai of Lukather aanhalen als grootste inspiratie. En in Rock 'n Roll ging het in principe niet om de (gitaar)solo's.

maar ja... zo kun je elke slechte poll wel goed praten.
In ieder geval verdient deze poll zijn titel als "the 100 best guitarists" niet op het vlak van Techniek of bekendheid.

(V)etallica
2 september 2003, 20:23
nou, whatever het is het is zeker vaag... als het om de meest getalenteerde gitaristen gaat dan eet ik m'n schoen op
populaire gitaristen..... ja, maar waarom staat Kirk dan op 11 en zie ik Jaymz nergens (kan aan mij liggen, misschien zit ie ergens waar ik overheen ben gevlogen van ongeloof)
euh.... wat kan het dan zijn, zoals waarschijnlijk al eerder gezegd is (zie wat er tussen haakjes staat hierboven ergens) zal het wel een poll zijn geweest tussen mensen die de Rolling Stone lezen.. Keith Richards staat ook ergens bovenaan en mensen die verder, jwah, met bar veel namen aankomen die ik niet ken en die hoog in het vaandel zetten terwijl ze vele andere grootheden underraten (naar mijn mening is Jimi dan wel de meest overrated gitarist van de vorige eeuw........... en deze als het zo doorgaat. Hij is zeker goed, briljant, maar toch vind ik het teveel waardering voor hem)
tja, wat kan ik nog meer toevoegen aan deze topic...... niet veel denk ik

?echo
2 september 2003, 22:21
het is ook een kwestie stil blijven staan in de tijd en niet goed genoeg kijken naar de gitaristen van nu, dit is best irriterend soms met van die bladen. Ik begreep toen ook al niet toen ze bij pitch zeiden (een of andere endorser) dat the white stripes de gitaarinvetionisten van de toekomst worden :/

schaap
3 september 2003, 01:57
the white stripes de gitaarinvetionisten van de toekomst worden :/
God have mercy on our souls :-(

mk1
3 september 2003, 14:39
En ik mis Daniel Lanois, Michael Katon, Eric Sardinas, Chris Whitley, John Hammond... en zo kun je nog wel even doorgaan. Ik denk dat iedereen z'n eigen toptien kan samenstellen en als je dat bij 30000 mensen doet
je evenveel verschillende lijstjes zult krijgen. Toevalligerwijs zullen al die gitaristen die nu in de top honderd staan het meest zijn voorgekomen op die lijstjes (en waarschijnlijk maar op weinig bovenaan..)
Zo'n lijstje is gewoon een gemiddelde, dus in principe zijn dit de honderd
meest middelmatige gitaristen.....

DThornus
3 september 2003, 15:14
hahaha,
wel lachen zo'n lijst.. vraag me af of de makers ervan eigenlijk wel weten wat gitaar spelen is ?
En net als al anderen hebben gezegd, ik mis toch aardig wat mensen die goed op een plank met schrikdraad kunnen spelen.

Neals
3 september 2003, 15:42
damn die kerel van The Stooges staat ook tussen de 'beste' gitaristen... wat klopt hier niet..
Friedman is een groot fan van Johnny Ramone

schwantz
3 september 2003, 16:33
waar zijn slash, zakk wylde, brian may, john petrucci, vai, gary hoey, moore, die lijst sucks gewoon man...ik word hier verdrietig van :cry:

maarja, tis ook amerikaans he, daar liggen over het algemeen veel gemiddeldes heel anders he....veelal lager...
:amp:

Kitaarhiero
3 september 2003, 16:36
the white stripes de gitaarinvetionisten van de toekomst worden :/
God have mercy on our souls :-(

Ja... dat gaat wel wat ver. De white stripes zijn leuk maar mr. white doet weinig nieuws... en zo Interessant is zijn spel ook weer niet (het klinkt gewoon leuk, verder niet)

sunday violence
3 september 2003, 16:42
waar is rory gallagher??
en slash inderdaad
en al dimeola

ppffffff

Eric Clapton is God
28 september 2003, 13:19
Kurt Cobain of Nirvana op 12? Veelste hoog, die pik kon misschien 9 akkoorden!!!!

les paul mag wat hoger en onze vrolijke vriend Mark Knopfler ook wel. Verder is het natuurlijk onzinnig zo n top 100, want het gaat puur om smaak, maar uiteraard zijn er wel een paar echt goede technische spelers die er thuis horen!

Eric Clapton is God
28 september 2003, 13:21
Slash en Lukather en Mick Taylor? waar zijn ze? WAT EEN KUTLIJST! Alleen de top 10 is nog te accepteren

Chuck
28 september 2003, 17:18
WAAR STAAT CHUCK SCHULDINER VAN DEATH ???????? :evil:

Mithrandir
28 september 2003, 18:00
Wie is dat dan?

Rbagio
29 september 2003, 11:23
Wat is dit voor een DONDERS domme KUT lijst. Tering hee, waar the fuck is SLASH!?, die hoort toch zeker in de top 10, en wat doet Kurt Cobain op 12, wat gebeurd er met de wereld joh, is die lijst door die debiel van een Bush samengestelt ofzo. Als het dan toch geen lijst gebasseerd op techniek is, waarom staat donder Angus dan op weet ik hoeveel boven de 80, als ze dan toch naar alles kijken moet ie zowieso ook in de top 10. fuck you Rolling Stone :evil:

Harry
29 september 2003, 12:13
WAAR STAAT CHUCK SCHULDINER VAN DEATH ???????? :evil:

laten we niet alle kansloze losers gaan noemen, want dan is het einde zoek

Polytheme Pam
29 september 2003, 18:42
en waar the fuck is Johnnie Cekoto van Ambrosinia??

Chuck
30 september 2003, 03:14
WAAR STAAT CHUCK SCHULDINER VAN DEATH ???????? :evil:

laten we niet alle kansloze losers gaan noemen, want dan is het einde zoek

Harry Harry toch ........ :-?

Chuck
30 september 2003, 03:16
En de zin verscheen hoor waar ik even stil bij bleef staan :D
Heb je eigenlijk uberhaupt wel eens goed geluisterd naar Death ??

Neals
30 september 2003, 10:33
Ik durf te wedden dat de nummer 12 van 99% van de mensen onder hem in het lijstje de nummers niet na had kunnen spelen

Polytheme Pam
30 september 2003, 10:56
Ik durf te wedden dat de nummer 12 van 99% van de mensen onder hem in het lijstje de nummers niet na had kunnen spelen

:???:

Polytheme Pam
30 september 2003, 10:58
WAAR STAAT CHUCK SCHULDINER VAN DEATH ???????? :evil:

laten we niet alle kansloze losers gaan noemen, want dan is het einde zoek

idd harry, schande dat je zo over tjuk schuldeiser praat, tssss..... :evil:

spanky_franky
30 september 2003, 15:08
t zijn gewoon de populairste gitaristen.. zeker niet de beste.. meer de justins en de britneys onder de gitaristen (uitzonderingen daar gelaten)

Harry
30 september 2003, 15:25
WAAR STAAT CHUCK SCHULDINER VAN DEATH ???????? :evil:

laten we niet alle kansloze losers gaan noemen, want dan is het einde zoek

idd harry, schande dat je zo over tjuk schuldeiser praat, tssss..... :evil:

ik schaam me rot als men daar wat aan heeft?

slayurrr
30 september 2003, 19:13
je word al helemaal rood :o

Kris Haex
14 februari 2004, 01:55
Kirk Hammett vlak boven Kurt Cobain???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????? KOMAAN ZEG! Kirk Hammett speelt Kurt Cobain vijfduizend keer onder tafel in. Kirk is toch VEEL EN VEEL EN VEEL EN VEEL EN VEEL beter dan Kurt Cobain zeker. Als je dat niet beseft ken je niets van gitaar spelen.

Kris Haex
14 februari 2004, 01:55
Kirk Hammett vlak boven Kurt Cobain???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????? KOMAAN ZEG! Kirk Hammett speelt Kurt Cobain vijfduizend keer onder tafel in. Kirk is toch VEEL EN VEEL EN VEEL EN VEEL EN VEEL beter dan Kurt Cobain zeker. Als je dat niet beseft ken je niets van gitaar spelen.

The Mule
14 februari 2004, 10:34
Zulke lijstjes zijn absoluut niet interessant of relevant.

gitarist X is veel beter/sneller/technischer/cooler/origineler/creatiever/lelijker dan gitarist Y .

Ik ben al rond m'n twaalfde gestopt met zulke discussies, verspil je energie er toch niet aan...

Picker
17 februari 2004, 19:24
En Tommy Emanuel staat nergens??? Dat blad mag van mij DUS in de top honderd van waardeloze prutsliteratuur.

Picker.

Harry
18 februari 2004, 11:26
Kirk Hammett vlak boven Kurt Cobain???????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????? KOMAAN ZEG! Kirk Hammett speelt Kurt Cobain vijfduizend keer onder tafel in. Kirk is toch VEEL EN VEEL EN VEEL EN VEEL EN VEEL beter dan Kurt Cobain zeker. Als je dat niet beseft ken je niets van gitaar spelen.

Kirk wie?

RS-Rik
21 februari 2004, 18:34
jeeeezus man, wat doet johnny ramone nou... niet eens iemand van Iron Maiden erin.. wat een bullshit is dit zeg.

Ik heb yngwie malmsteem niet eens ergens gezien (of moet ik dat beter lezen, ik hoop het) yngwie zou echt vet op 1 moeten staan.. Jimi Hendrix mag dan een echte gitaarkunstenaar zijn maar hij is denk ik wel eens overtroffen

RS-Rik
21 februari 2004, 18:37
Ik mis heel iron maiden, en yngwie malmsteem, en ronnie james dio.. fok wat een domme lijst.

En wat te denken van die gast van Armored Saint, niet de bekendste maar ze hebben echt hele vette riffies.

The_RockeR13
21 februari 2004, 20:03
jeeeezus man, wat doet johnny ramone nou... niet eens iemand van Iron Maiden erin.. wat een bullshit is dit zeg.

Ik heb yngwie malmsteem niet eens ergens gezien (of moet ik dat beter lezen, ik hoop het) yngwie zou echt vet op 1 moeten staan.. Jimi Hendrix mag dan een echte gitaarkunstenaar zijn maar hij is denk ik wel eens overtroffen

Dat kan, maar als jimi er niet was stond kirk enzo ook niet in deze lijst...

Pilitev
22 februari 2004, 16:22
Joe perry op nummertje 48?? mag van mij ook wel wat meer up, heeft absoluut zijn steentje bijgedragen met supercoole riffs.

Jollert
28 februari 2004, 17:30
De Rolling Stone is echt zon hypeblad en eigenlijk ook zeer mainstream. The White Stripes zijn zwaar overhyped in Amerika en daarom staat Jack zo hoog. Dit soort lijstjes zijn gewoon goedkope marketingtrucs, want je krijgt er veel aandacht mee en je wilt toch weten of jouw favoriet erin staat.

waix
2 april 2004, 17:30
eddie hazel staat te laag :(

Harry
2 april 2004, 17:38
je bedoelt waarschijnlijk Jimmie Hazel van 24-7 Spyz?

niemand die ooit van Eddie Hazel heeft gehoord, geen wonder dat ie er niet in staat.

Lacrimosa
2 april 2004, 18:50
ik wil nix van die lijst weten :)

waix
2 april 2004, 19:09
43 Eddie Hazel of Funkadelic

hij staat er wel in hoor :???:

THW
2 april 2004, 20:29
Randy Rhoads op 85 grrrrrr minstens op plaats 20!

THW
2 april 2004, 20:32
en geen steve morse!

Hephaestos
5 april 2004, 10:12
Het kan nog erger dan Cobain op 12. In een readers poll van Guitar world werd Ex nirvana en Queens of stone age drummer (!) Dave Grohl verkozen tot beste rock gitarist van de wereld. Zegt wel wat over de lompe smaak van de gemiddelde amerikaan. Waar is trouwens Pat metheny (zoiets) in deze lijst :(

Hephaestos
5 april 2004, 10:12
Het kan nog erger dan Cobain op 12. In een readers poll van Guitar world werd Ex nirvana en Queens of stone age drummer (!) Dave Grohl verkozen tot beste rock gitarist van de wereld. Zegt wel wat over de lompe smaak van de gemiddelde amerikaan. Waar is trouwens Pat metheny (zoiets) in deze lijst :(

Orville
6 april 2004, 23:37
Leuke lijst voor de popgeorienteerde muzikant. Inderdaad zal Hendrix de meest invloedrijke electrisch gitarist zijn. Maar de beste? Dat zal altijd een raadsel blijven, want het is niet eens belangrijk.

Als ik het over gitaristen heb die gewoon bizar technisch en stijlvol kunnen spelen en niemand daaraan kan tippen dan heb ik het over mensen als Greg Howe, Alan Holdsworth, Paco De Lucia, George Benson(in zijn jonge jaren), Johan Yngwie Malmsteen, Scott Henderson, John Mclaughlin, Louis Mhlanga(nobody beats his rythem chops!) etc.

Maar dan nog is het een hele moeilijke kwestie ;)

wille525
3 mei 2004, 18:41
Deze hele lijst is totale onzin. Curt Cocaine was zo ongeveer de slechste gitarist die je kon voorstellen. Dit geldt ook in mindere maten voor Keith Richard (klinkt leuk, maar stelt weinig voor). Ach, ik kan het hele rijtje wel afgaan:
Carlos Santana: is goed, maar veel te veel overschat
Johnny Ramone of the Ramones: hahahaha
Kirk Hammett of Metallica: bij vele favoriet maar hoort toch echt niet in de top 100 allertijde.
Klap op de vuurpijl: George Harrison. Ik koop nooit meer de Rolling Stone!!

pikasso
6 mei 2004, 17:17
Definieer jij dan even wat goed is?
Zou goed ook innovatief kunnen zijn?

Fuhgawz
6 mei 2004, 17:40
Grrr... Hou toch allemaal op met zeuren!! Altijd als er zo'n lijstje wordt gepubliceerd is het weer herrie; "die moet hoger, die moet lager, waar is die". Leg je er gewoon bij neer dat je het er toch niet mee eens zult zijn en hou op met zeuren! :roll: :evil:

modulus
7 mei 2004, 01:38
1. john frusiante mag wel wat hoger.
2. JACK WHITE MOET ERUIT LUISTER NAAR DIE NUMMERS ECHT ONWIJS SLECHT. HIJ KAN NOOIT BETER ZIJN ALS TOMMY IONNI en anderen gewoon overhypede tiefus zooi dat white stripes. en nee dit is geen mening maar een feit nummer 2 dan :evil: 8-)

Jollert
7 mei 2004, 12:23
+1

The wall of dolls
7 mei 2004, 12:42
Deze hele lijst is totale onzin. Curt Cocaine was zo ongeveer de slechste gitarist die je kon voorstellen. Dit geldt ook in mindere maten voor Keith Richard (klinkt leuk, maar stelt weinig voor). Ach, ik kan het hele rijtje wel afgaan:
Carlos Santana: is goed, maar veel te veel overschat
Johnny Ramone of the Ramones: hahahaha
Kirk Hammett of Metallica: bij vele favoriet maar hoort toch echt niet in de top 100 allertijde.
Klap op de vuurpijl: George Harrison. Ik koop nooit meer de Rolling Stone!!

Right, ga je oren maar eens uitspuiten en je echt in de zaak verdiepen. Waarom Kurt Cobain wel goed is? Ik zou nog maar even goed luisteren. Hij is verre van mijn favoriet, maar hij is niet belachelijk slecht, daar waar jij wel belachelijk slecht bent in het herkennen van kwaliteit

Fuhgawz
7 mei 2004, 14:35
Dit citaat, dat The wall of dolls in een ander topic plaatste vind ik ook wel op zijn plaats in dit topic:

Jimi is the greatest for the same reason mozart and bach are the greatest. Musicianship cant be reduce to pure technqiue. Machine gun is the ultimate example of why jimi is the greatest, he\'s taking his instrument and making it more than the sum of the its parts, he\'s literally painting battlefields with sounds, thats not technigue thats genius. When they rate these 100 greatest guitar list, its not so much about techqiue but genius. Everyone one would rate mozart higher than franz lizt, though lizt was the far superior technical player, but music is always about more than technigue. The list therefore is pretty much jimi hendri, after that its just personal taste.

modulus
8 mei 2004, 01:01
john frusciante moet veel HOGER dan wat ie nu staat. die gast speelt bijna 15 uur per dag. en de white stipes met er helemaal uit. k kan zijn liedjes met 2 vingers in me neus spelen. kurt cobain moet er ook uit. hij kan maar 9 acoordjes spelen. Johnny Ramone moet er ook uit.

Harry
8 mei 2004, 15:43
stel jij dan maar lekker je eigen lijst samen, en dan maar afwachten of het iemand iets kan schelen.

Mr.Fingers
5 juli 2007, 17:29
Steve Cropper op 36? teleurstellend :(

Dekkz0r
5 juli 2007, 17:37
Ik mis Matt Bellamy

*Hides under a rock

sjoerd5
5 juli 2007, 18:06
Blackmore op 55??
En Gilmour op 82??
Joni Mitchel??
Zijn ze gek ofzo??

Tho
5 juli 2007, 18:35
wat een fucking kutlijst! Gewoon laf, de metal gitaristen horen er automatisch weer niet bij

Wouter!
5 juli 2007, 21:56
Het is een lijst van 4 jaar geleden...

Benjamin Blue
5 juli 2007, 22:25
dis weer zo'n lijst waarbij de artiesten met de meeste fans hogerop komen...

kbedoel......Kurt Cobain....op 12? (heb niks tegen die gast btw)

Kim Wilson
6 juli 2007, 10:00
Is het weer oude-topics-kicken-tijd? :confused:

Melon1510
9 juli 2007, 17:43
Ik vind 't een goede lijst, alhoewel het me in eerste instantie wel opviel dat gitaristen als Slash, Matthew Bellamy en Steve Vai er niet instaan.
Maar als je zelf even na gaat denken...

Even heel duidelijk: ik heb niets tegen Slash. Ik vind hem een erg goede gitarist en zijn sound (ik vind het erg lijken op de Brown-sound van Van Halen, maar goed) en solo's zijn geweldig om naar te luisteren. Maar als je naar de opbouw van zijn riffs gaat kijken, zijn ze erg simpel: wat melodisch spelen van akkoorden, pentatonische solo's... 't Is allemaal erg simpel. Niet dat dat altijd fout is, maar hij is geen vernieuwer of UITZONDERLIJK goede gitarist zoals SRV bijvoorbeeld. Die was trouwens ook geen vernieuwer.
Overigens staat hij wel op #54 in The Best Rock Guitarists of All Time, maar ik weet niet of die van RS is.

Steve Vai mis ik eigenlijk wel in die lijst.

NielsW
10 juli 2007, 17:42
Wat een slechte lijst. Kurt op 12! Hahahahaha! Ongeveer iedereen die hier post speelt hem weg (op sound, timing, creativiteit, snelheid en gevoel).

BamBuFan1
10 juli 2007, 17:46
Iedere lijst waarin Nigel Tufnel niet minimaal in de top 5 staat, is per definitie waardeloos.

allochthomas
12 juli 2007, 12:18
angus young 96, what the hell...... :???:

arjanb01
12 juli 2007, 12:34
Zo'n lijst van Rolling Stone is opgebouwd uit gitaristen die de meeste platen verkocht hebben. Kortom, commercieel pulpblaadje.
Ik mis in de lijst:

- Steve Lukather
- Greg Koch
- Steve Vai
- John Petrucci
- Robben Ford
- Scott Henderson
- Steve Morse
- En ONZE Jan Akkerman ! (In de '73 was hij al beter dan Clapton, Page en Blackmore).

En ik zal er ongetwijfeld nog meer gemist hebben.... Kutlijst dus en geen aandacht aan besteden.

Nevaratoiel
12 juli 2007, 13:01
Iemand zei het al eerder. Ik mis Slash ook in de lijst. Hij verdient echt wel een plaatsje. Maar ja, bij zo'n kulijst kun je je afvragen of hij er wel op moet staan. ;)

batisback
12 juli 2007, 23:11
inderdaad en waar staat janick gers ? (iron maiden) zeer goede gitarist

new deep
12 juli 2007, 23:49
De onbetwiste nummer 1 kan ik me in vinden en Van Halen (maar die staat te laag!) en Vernon Reid, maar ik zelf zou ik een Mike Stern, Andy Summers, Raul Midon, Nuno Bettencourt en Frank Gambale bijvoorbeeld in de top 10 willen toevoegen.

Een goede update zou zijn om John Mayer toe te voegen. Kirk Hamster mag bijvoorbeeld weer heel hard van de lijst af, doe daar maar Joe Satriani voor..

arjanb01
13 juli 2007, 10:21
Zoals ik al zei, commerciele kullijst. En Clapton of nummer 4 ??? Jammer jammer.
Ik mis ook onze Adje Vandenberg, die heeft toch ook wel wat gepresteerd. En inderdaad Slash, en niet te vergeten Buckethead....

Melon1510
13 juli 2007, 11:51
Definieer jij dan even wat goed is?
Zou goed ook innovatief kunnen zijn?

Ik denk dat de lijst vooral daarop gebaseerd is. Kijk naar de top 5:

- Jimi Hendrix was de meest innovatieve gitarist aller tijden, zo'n beetje. Hij was bijvoorbeeld één van de eerste die overdrive expres gebruikte, en niet als iets wat er jammer genoeg bijkomt (sommige versterkers hadden dat). Zijn techniek, spel en vooral het componeren van nummers zijn, naar mijn mening, onvergetelijk, vooral van iemand ten tijde van de opkomst van de elektrische gitaar.
- Duane Allman heeft een enorme invloed gehad op de slide gitaristen (schijnt, daar verdiep ik me niet in.. :hippie: )
- B.B. King heeft het benden van snaren populair gemaakt en heeft enorme invloed uitgeoefend op ontelbare gitaristen.

En zo kan er nog wel even doorgegaan worden.
Vandaar dat bijvoorbeeld Angus Young op #96 staat, echt innovatief was hij niet. Slash ook niet. Het zijn wel geweldige gitaristen, maar geen vernieuwers.

Joey Handsome
13 juli 2007, 12:03
Ik vind het ook een raar lijstje, Kurt Cobain zou toch minimaal op nummer 1 moeten staan.

































































































































































































































































































































































:chicken:

axis303
13 juli 2007, 12:04
Zoals ik al zei, commerciele kullijst. En Clapton of nummer 4 ??? Jammer jammer.
Ik mis ook onze Adje Vandenberg, die heeft toch ook wel wat gepresteerd. En inderdaad Slash, en niet te vergeten Buckethead....

Je bent het niet eens met Clapton, maar je mist wel buckethead....

Jammer..

Itarildë
13 juli 2007, 12:09
Sam Totman en Herman Li uit dragonforce staan er ook niet tussen :confused:

Jimwoud
13 juli 2007, 12:12
Sam Totman en Herman Li uit dragonforce staan er ook niet tussen :confused:
En terecht!! Wat een stel vervelende gitaristen zijn dat.

Maar inderdaad een kutlijst.

wietse
13 juli 2007, 13:05
is alles wel oke bij jullie in de bovenkamer?
serieus reageren op een topic van 4 jaar oud!
die lijst is immers allang niet meer up to date, fucking noobs altijd prehistorische topics te bumpen.
topics ouder waar al een minstens een jaar niet in gepost is met rust laten GVD!!!

Nevaratoiel
13 juli 2007, 13:09
Maakt toch niet uit. Mij in ieder geval niet. Ik had wel gezien dat het een hele oude topic was. Zou zelf niet zo'n topic omhoog bumpen, maar ja. Dat maakt ons niet gek ofzo.

Joey Handsome
13 juli 2007, 13:11
Het is geen hele oude topic, het is een heel oud topic.

LEER DAN GODVERDOMME OOK EENS NEDERLANDS!

wietse
13 juli 2007, 21:06
Maakt toch niet uit. Mij in ieder geval niet. Ik had wel gezien dat het een hele oude topic was. Zou zelf niet zo'n topic omhoog bumpen, maar ja. Dat maakt ons niet gek ofzo.

jawel met rust laten als een ropic zo oud en dood is, oude poep moet je niet in gaan roeren dan gaat het weer stinken.

new deep
14 juli 2007, 01:04
verse ruikt over het algemeen sterker

robby-C.rock
26 september 2007, 21:54
waar is slash :confused:

Harry
27 september 2007, 10:43
kweetniet, gisteren liep hij nog bij de appie.

leif
13 juni 2008, 18:13
Haha, gilmour lager dan derek trucks :hippie:
:rockon: 81 Derek Trucks
:rockon: 82 David Gilmour of Pink Floyd

Mr.Fingers
13 juni 2008, 23:10
Haha, gilmour lager dan derek trucks :hippie:
:rockon: 81 Derek Trucks
:rockon: 82 David Gilmour of Pink Floyd

Waarom wordt dit topic nutteloos gebumpt?

beruk
17 juni 2008, 16:40
Ach hier: http://www.rollingstone.com/news/coverstory/5937559/2 (http://) Gaan ze ook vrolijk door! :)

beruk
17 juni 2008, 16:45
Jack White op 17 en Buddy Guy op 30 :o :stop:

QueenSRVJW
17 juni 2008, 20:15
!!Kurt Cobain op 12 en Brian May op 39!!!wtf

JipStoop
18 juni 2008, 14:14
Waar is Buckethead ? Die is stukken beter dan zo'n beetje de helft van die lijst !

Joey Handsome
18 juni 2008, 14:46
!!Kurt Cobain op 12 en Brian May op 39!!!wtf

Brian May is gay en kap nou eens met die oude, maar vooral kansloze, topics eindeloos te bumpen.

Doppie
22 mei 2009, 11:57
had toch wel wat beters verwacht van Rolling Stone... waar is Joe Satriani, Herman Li, Sam Totman, Buckethead, Dimebag, Alexi Laiho, John 5, Yngwie Malmsteen, Slash en ga zo maar door :confused:

MarkV
22 mei 2009, 12:31
Toch grappig dat mensen een topic dat in 2003 startte nog steeds omhoog blijven kicken :???:

Orpheo
22 mei 2009, 14:50
had toch wel wat beters verwacht van Rolling Stone... waar is Joe Satriani, Herman Li, Sam Totman, Buckethead, Dimebag, Alexi Laiho, John 5, Yngwie Malmsteen, Slash en ga zo maar door :confused:

ik geloof ook paul gilbert niet gezien te hebben. kansloos.

Don Capo
22 mei 2009, 15:27
Geen Paco de Lucia as well, schaamteloos

Di Stefano
22 mei 2009, 17:10
Wat boeit het eigenlijk? Diegene die zo'n lijstje opstelt zegt meer over zijn kennis van muziek dan over de gitaristen die erin staan. En die kennis is dus nihil.

Don Capo
22 mei 2009, 17:22
Wat boeit het eigenlijk? Diegene die zo'n lijstje opstelt zegt meer over zijn kennis van muziek dan over de gitaristen die erin staan. En die kennis is dus nihil.

Je zou van de RollingStone alleen wel wat meer mogen verwachten...

bastiaanvanbeek
23 mei 2009, 09:22
had toch wel wat beters verwacht van Rolling Stone... waar is Joe Satriani, Herman Li, Sam Totman, Buckethead, Dimebag, Alexi Laiho, John 5, Yngwie Malmsteen, Slash en ga zo maar door :confused:

Ik denk dat die lijst van rolling stone vooral is gebaseerd op originaliteit. je ziet juist de gitaristen die ontzettend veel invloed hebben gehad op anderen, die ergens mee begonnen zijn, die qua techniek ook goed zijn en die een hele originele stijl hebben boven aan staan. waarom staan kurt cobain, johnny ramone en jack white zo hoog in de lijst? niet omdat ze zo veel technische kunstjes doen, maar omdat ze origineel zijn.

Di Stefano
23 mei 2009, 12:25
Ik denk dat die lijst van rolling stone vooral is gebaseerd op originaliteit. je ziet juist de gitaristen die ontzettend veel invloed hebben gehad op anderen, die ergens mee begonnen zijn, die qua techniek ook goed zijn en die een hele originele stijl hebben boven aan staan. waarom staan kurt cobain, johnny ramone en jack white zo hoog in de lijst? niet omdat ze zo veel technische kunstjes doen, maar omdat ze origineel zijn.

De lijst is juist samengesteld op compleet willekeurige basis lijkt het. Je ziet de technische gitaristen er op late posities, en als je naar orginaliteit kijkt zijn er ook enkel missers. Van Halen, die een ware revolutie op gang bracht, bengelt ergens vanachter in de lijst. Ik denk dat hij Jack White toch wel op eender welk punt van gitaarspel dik ownt.

edje kadetje
25 mei 2009, 16:56
HAHAHAHA

Ik kom niet meer bij.

David Gilmour op 82

DeadHerring
27 mei 2009, 02:18
Alle respect, maar EVH, Satriani, Paul Gilbert, Steve Vai, etc. horen niet op die lijst thuis. Misschien in de 'top 100' shredders. ik vind het echt 'n kutlijst van Rolling Stone (Kirk Hammett???? Kurt Cobain??? Jack White??? etc.) maar shredders begrijpen niet altijd dat gitaar spelen niet gaat om wie het snelst 2000 noten achter elkaar kan tappen, maar om de muziek die je maakt. Daarom ook is het zo achterlijk dat Hammett in die lijst staat bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik Jimmy Page up there bij Jimi zetten, Slash er natuurlijk in, Chuck Berry veel minder hoog (Lightnin' Hopkins was toch een véél betere gitarist dan Chuck, met alle respect)... Peter Green een stuk hoger, Gary Moore erin, Keith Richards eruit, etc.

All in all is ook mijn mening niet objectief natuurlijk, en hangt het voor iedereen wat af van smaak. Maar das mijn twee cent.

Bram+
27 mei 2009, 08:52
Alle respect, maar EVH, Satriani, Paul Gilbert, Steve Vai, etc. horen niet op die lijst thuis. Misschien in de 'top 100' shredders. ik vind het echt 'n kutlijst van Rolling Stone (Kirk Hammett???? Kurt Cobain??? Jack White??? etc.) maar shredders begrijpen niet altijd dat gitaar spelen niet gaat om wie het snelst 2000 noten achter elkaar kan tappen, maar om de muziek die je maakt. Daarom ook is het zo achterlijk dat Hammett in die lijst staat bijvoorbeeld. Persoonlijk zou ik Jimmy Page up there bij Jimi zetten, Slash er natuurlijk in, Chuck Berry veel minder hoog (Lightnin' Hopkins was toch een véél betere gitarist dan Chuck, met alle respect)... Peter Green een stuk hoger, Gary Moore erin, Keith Richards eruit, etc.

All in all is ook mijn mening niet objectief natuurlijk, en hangt het voor iedereen wat af van smaak. Maar das mijn twee cent.
Gelukkig ben je net zo genuanceerd als veel van die shredders :cheerup:

(nog een feitje: meningen kunnen per definitie niet 'objectief' zijn)

tidalwave_sideburns
27 mei 2009, 10:42
Ik denk dat je nooit een top-100 kan maken zonder dat er van die gitaarfanaten op hun pik getrapt worden. Mijn favoriete gitaristen staan er niet eens in, en er staan er genoeg tussen die ik niet ken, of niet zoveel aan vind. Boehoehoe.

Joey Handsome
27 mei 2009, 14:12
Ach jongens, hou toch op op dit topic te reageren. Het is oud, het zegt niets, en het doet er niet toe.



Waarom staat J. Mascis er niet in???

Mukkez
27 mei 2009, 18:33
Kurt op 12 ?? !

Angus op 96 en Eddie op 70

wtf..

Orgasmocaster
28 mei 2009, 19:48
WTF? Geen *mijn favorite gitarist* in de lijst? THIS IS AN OUTRAGE!!!

Daan_B
28 mei 2009, 19:54
Waarom staat J. Mascis er niet in???


Dat vraagt iedereen zich af over zijn/haar favoriet, daarom blijft iedereen reageren en dit topic niets zeggend.

Steeff
28 mei 2009, 20:25
Alle lijstjes zijn slecht, behalve die ene die je zelf hebt gemaakt natuurlijk. Van al die lijstjes die iemand anders heeft gemaakt klopt nóóit wat, altijd de verkeerde namen op de verkeerde plek...

Er bestaat niet zoiets als "beste" gitarist, dus ook geen lijst van de "beste" gitaristen. "Beste" is niet objectief meetbaar, tenzij je met z'n allen meetwaarden vastlegt waar iedereen het mee eens is (snelheid van tappen vinden we zo en zo belangrijk, invloed op latere muziek krijgt een 3 op de schaal van belang etc), dan kan je lekker gaan meten. Zullen we tot dan toe stoppen met lijstjes uit 2003 (ja, dat is ondertussen 6 jaren oud alweer) afkraken?

(overigens is dit waarschijnlijk al 20x in andere woorden gezegd ergens in dit topic, maar het op de laatste plaats hebben staan voorkomt misschien dat er nog meer reacties komen met "Waaaaat mijn favoriete gitarist níet op 1?!"..)

tidalwave_sideburns
28 mei 2009, 20:45
ja maar Steeff, die lijstjes zijn er nu eenmaal zodat we op gitaarforums zoals dit verongelijkt kunnen plempen dat er geen fuck van klopt. Dat is de natuur, dat hou je niet tegen.
Bovendien weet toch iedereen dat erkenning door Rolling Stone niet zoveel voorstelt. Een custom Gretsch is het hoogst haalbare, de allergrootste eer voor elke gitarist. Dat is algemeen bekend.

Daan_B
28 mei 2009, 21:23
Bovendien weet toch iedereen dat erkenning door Rolling Stone niet zoveel voorstelt. Een custom Gretsch is het hoogst haalbare, de allergrootste eer voor elke gitarist. Dat is algemeen bekend.


Haha klopt, ben de laatste tijd in hun top500 songs of all time aan het kijken, echt slecht zeg, damnnn...

Steeff
29 mei 2009, 22:28
Zullen we die níet posten hier? ;)

Maar ja, je hebt een punt... Maar na 6 jaar mag het toch wel afgelopen zijn? :p

thomas_lc
30 mei 2009, 15:58
haha mark knopfler zo laag genoteerd die hoort minimaal in de top 7

Joey Handsome
30 mei 2009, 17:39
Mark Knopfler is een suffe mongool.

J-sus Rulez
30 mei 2009, 18:25
Mark Knopfler is een suffe mongool.


+1 :cheerup:

Mikef10
7 augustus 2009, 18:37
Mark Knopfler is een suffe mongool.


Tsss sorry hoor maar dat vind ik echt bull shit...
Die vent laat zn gitaar gewoon spreken...
Ik vind jouw mening raar :P