PDA

View Full Version : Eindelijk een G-force



Nocki
28 augustus 2003, 12:21
Hehe... Eindelijk na zo lang zeuren heb ik dan een g-force... eens gaan kijken wat tie doet...
vanochtend voor mn werk al even geprobeerd en het klinkt wel aardig zo met wat factory presets. binnekort maar eens ziek gaan worden zodat ik echt de tijd heb om eens te gaan draaien... tot nu toe lijkt het alsof mn attack en geluid van mn combo blijft... dus ik ben blij... :-)
ik heb m nu al zo'n 12 uur en ik wil m nog niet wegdoen dus dat is wel een goed teken...
Nocki

JV
28 augustus 2003, 12:27
zelfde hier over de mesa :). hij heeft hier nog niet eens gedraaid en ik ben er al tevreden mee.

speakerprobleem ga ik trouwens denk ik voorlopig even oplossen met een behringer 4x12. die rewire ik dan naar 2x 2x12.

ieme
28 augustus 2003, 13:42
combo? jij hebt toch line6stack?

wimmeltje
28 augustus 2003, 15:09
Hehe... Eindelijk na zo lang zeuren heb ik dan een g-force... eens gaan kijken wat tie doet...
vanochtend voor mn werk al even geprobeerd en het klinkt wel aardig zo met wat factory presets. binnekort maar eens ziek gaan worden zodat ik echt de tijd heb om eens te gaan draaien... tot nu toe lijkt het alsof mn attack en geluid van mn combo blijft... dus ik ben blij... :-)
ik heb m nu al zo'n 12 uur en ik wil m nog niet wegdoen dus dat is wel een goed teken...
Nocki

Heej Nocki ! Mooi man dat je eentje hebt. :wink:
Veel suc6 ermee en laat maar weten wat je er van vind :-D

Groetjes W

Nocki
28 augustus 2003, 22:13
Hee wimmeltje.

bedankt voor alle uitleg enzo :lol: en de rest...

ik ga er heel blij mee worden...

nocki

Nocki
28 augustus 2003, 23:35
Ok. vandaag even kunnen spelen erop en een beetje gefoefeld. moet zeggen heel erg mooi ding. het geluid is echt heel tranparant. je hoort nog wel verschil maar dit is te verwaarlozen. een soort van whitenoise zeg maar. ik hoor echt het vershil in pickattack zoals zonder en door de schakelbare fx loop van mn mesa kan ik a/b'en. de fx zijn leuk al heb ik nog niet echt gedraait aan de knoppen enzo dat moe nog komen. menu's en zo zijn heel makkelijk en berijpbaar en het werkt vooral op het zicht. net als met windows tabbladen. knop voor naar links knop voor naar rechts een voor omhoog en naar beneden (draaiknop) een voor parameters te veranderen een druk op enter geeft de opdracht en terug is recall. zo kom je overal. heel simpel voor de leek.
ook leuke combinaties te maken en ik had gelijk zoiets van yes... ok standaard presets en de factory presets waren niet veel maar dat moet ik toch zelf doen.

De G-force is geprobeerd in de fx loop en voor de input van de amp. dit laatste nog niet uitgebreid maar het is mogelijk. nu nog eens a/b'en met de gmajor en de g2 van lexicon maar ik denk dat tie eruit gaat voor een mooie poweramp of een preamp... moet ik nog een sover nadenken als ik ze heb bekeken. mischien wel samen laten draaien...

mn midi board werkte gelijk en kwam ook over naar de g-force. t verschil tussen de g-major en de g-force is echt super groot.

zodra ik meer kan vertellen doe ik het. niet dat iemand erop zit te waachten maar goed :-)
ik hoop dat iedereen blij is dat ik m nu eindelijk heb want ik heb er een hoop over gezeurd... :oops:

nu nog een rackje bouwen voor dit doel... :-)

Draadloos
G-force
MPX-G2
Korg- DTR1
en van achter mn midiswitcher.

kan ik met mn roland fc 200 mn markiv en mn g-force schakelen.
de mpxg2 of in een ander rack als ik er uit ben of eruit en dan een preamp en poweramp rackje bouwen...

mischien nog een tip voor iemand. bij de gamma (daar werk ik sinds kort) hebben ze klitenband/velcro met een plakkende achterkant. voor bv kabels, stekkerdozen en losse switchers...

Iemand nog een idee wat in de plaats van de mpx-g2 kan? mn equalizer gebruik ik nit meer. dus die doe ik ook maar weg... voor wat de gek er voor geeft... mischien een leuke ruil ofzo voor iets anders 19"

zo'n samson powerbright lijkt me nog een sleuk. weet iemand wat die kjost en waar ze m hebbemn.....

Nocki

StoneCourt
29 augustus 2003, 10:39
Op Harmony Central zag ik laatst dit rack. De wiring is heel mooi gedaan met een soort klemmetjes. Ik zou eens kijken of ze zoiets hebben bij de gamma.

http://www.stolenogre.com/Gtr-Gear-006.jpg

wimmeltje
29 augustus 2003, 12:06
Op Harmony Central zag ik laatst dit rack. De wiring is heel mooi gedaan met een soort klemmetjes. Ik zou eens kijken of ze zoiets hebben bij de gamma.

http://www.stolenogre.com/Gtr-Gear-006.jpg

En dit was het commentaar van een pro..


hate to be the killjoy here but for those interested here's what i see:

at first glance it looks fairly neat and i love racks so its fun to look at. (i used to own an x99 and 2 mono blocks so it was cool to see some again!)
i'm sure the rig sounds fine and your basically happy with it and thats cool.

but.................................

#1. there are next to no labels in it. that is not cool. proof: unplug it all and see how much fun your havin' now. also when a gcx loop comes on whats it doin'? thats what i thought.

#2. that is up there with the worst power supplies i've ever seen. looks like all they did was take a raw transformer and attach it with a crazy bracket. not far from what a wall wort is. sorry but don't get this at all.

#3. the 2 audio cables connecting the bottom rack should be joined together with mesh or the like and be labeled and colour coded. all out going cables should be labeled to overkill.

#4. the patch box (for bottom rack) is clearly not grounded properly

#5. the bottom rack is messy to me

#6. don't see audio feeding the tuner???? is there no rig muting set up?

#7. there really is nothing in this rig to present a rig builder a challenge beyond really basic grounding stuff. its pretty much connect the dots (cables), but more importantly i see almost nothing to improve the rig beyond jumpering the gcx internally. it does help but i would bet that the necessary mods to the loops were not done to improve it sonically.

#8. it doesn't appear that there is any buffering being used unless the guitar goes into the front of the gcx, and if it does that buffer has to be modded. it sounds as bad or worse than the CAE buffer. very unmusical and actually loads your signal too much.

not trying to insult or be negative but present a different perspective.

Lonnie.

Nocki
29 augustus 2003, 19:13
leuk... heb je mooie spullen ben je goed bezig door audio en power uit elkaar te houden gaat er een zeuren.... pffff. lijkt het gitaarforum wel :-)

Nocki

wimmeltje
2 september 2003, 11:01
leuk... heb je mooie spullen ben je goed bezig door audio en power uit elkaar te houden gaat er een zeuren.... pffff. lijkt het gitaarforum wel :-)

Nocki

Ik denk dat je het zeker niet moet zien als iemand met zijn rek afzeiken. Het is meer als iemand die een andere kijk erop heeft. Hij let op andere dingen en valt over andere dingen. Ik zou het niet zien als je rek afzeiken maar meer als commentaar waar je iets van kan leren. Er zitten dingen bij die zeker belangrijk zijn. Ik heb er in iedergeval wel wat van geleerd waar ik weer op moet gaan letten.

leer iets van het commentaar wat er wordt gegeven..

wimmeltje
2 september 2003, 11:03
Hee wimmeltje.

bedankt voor alle uitleg enzo :lol: en de rest...

ik ga er heel blij mee worden...

nocki

back on topic...

Hoe is het verder met je G-Force?? Heb je het allemaal al aangesloten en geinstalleerd zoals je het wilt hebben??

Ben erg benieuwd..

Nocki
2 september 2003, 11:22
klopt idd wel van commentaar een beetje goed zien maar goed... :-)

ik heb alles aangesloten en nog niks vervelends ontdekt... leuk om je naam en tel nummer er in te kunnen zetten... :-)
ik heb ales in gesteld en ga deze week beginnen met het programeren van de fx... ik weet alleen nog niet hoe ivm de fx chain. het doorlopen van de delays en reverbs is belangriijk. dus vraag ik me af of ik alles achter elkaar moet zetten in preset 1 en dan copieren naar alle andere presets ( 1 tot 10 ) en dan op elke preset de fx die ik wil aan zet en de rest uit... ik ben er nog iet over uit. hoe ik het wil.

NOcki

wimmeltje
2 september 2003, 15:33
klopt idd wel van commentaar een beetje goed zien maar goed... :-)

ik heb alles aangesloten en nog niks vervelends ontdekt... leuk om je naam en tel nummer er in te kunnen zetten... :-)
ik heb ales in gesteld en ga deze week beginnen met het programeren van de fx... ik weet alleen nog niet hoe ivm de fx chain. het doorlopen van de delays en reverbs is belangriijk. dus vraag ik me af of ik alles achter elkaar moet zetten in preset 1 en dan copieren naar alle andere presets ( 1 tot 10 ) en dan op elke preset de fx die ik wil aan zet en de rest uit... ik ben er nog iet over uit. hoe ik het wil.

NOcki

Ik had 1 bepaalde routing gemaakt. Waarvan ik altijd de fx aan en uit kon zitten. Nu ik een G-force op een loop heb zitten heb ik overal verschilldende routings zitten wat ook de bedoeling was en heb ik overal de volumes een beetje op gehoor op hetzelfde niveau gebracht en ze gaan dan de loop in of uit. Probeer de input en output gelijk te laten en dan een beetje met de volumes in de presets te spelen.

Nocki
2 september 2003, 22:15
tja... met die fx routings wil ik dat dus ook zo doen. en later idd het volume gelijk krijgen. het sstandaard volume van de g-force staat al gelijk aan dat van de amp dus dat is wel in orde...
we zullen zien.

hoe doet de rest het met dat ding?

Nocki