PDA

View Full Version : beste gitaaraankoop onder de 100 euro...



renier
28 augustus 2003, 10:21
.. was van mij toch wel de schaller straplocks!

toen ik net speelde ooit van een vriend gekregen met de wijze woorden: " als je gitaar je lief is, altijd deze dingen gebruiken!" en sindsdien bij elke gitaar een setje gekocht.

heeft me heel wat ellende bespaard! hoe vaak heb ik niet tijdens repetities mensen hun gear zien laten vallen dankzij zeer coole, maar oh zo slappe gitaarbandjes..

ergste keer: solo gitarist dropt les paul '59 goldtop door brak "vintage" bandje: resultaat, stuk uit de body, jackpin naar binnengeslagen en hals gebroken... had nog nooit een volwassen vent zien huilen, maar dit was echt tranen met tuiten...

dus tip van de topicstarter:

http://www.maplestreetgtrs.com/Accessories/straplocks-shallernickel.jpg

Negative K3 fan
28 augustus 2003, 10:50
een echte gibson uit 59?? dan zou ik ook huilen...

maarja, ik hou het bij een stevigeband+grolsch rubbers.

die straplocks werken t rouwens ook niet altijd vlekkeloos, doordat het niet klopt met de gaten enzo flikkeren die dingen er na een bepaalde tijd uit, en dat gebeurt altijd op het moment dat het het minst uitkomt. Voorbeeld, meisje afgelopen jaar openbaar eindexamen muziek met haar nummer waarbij ze ook nog een zong vliegt in het midden v an het nummer de bovenste straplock eruit (gitaar heeft ze al minstens een jaar). Dan baal je ook wel... helemaal als er backstage niets wordt gemerkt waardoor je een halve minuut een gitaar half vasthoudt.

De Teng
28 augustus 2003, 10:54
Hmm... ik moet eigenlijk ook maar eens aan de Grolsch rubbertjes. De flesjes heb ik al wel uitgebreid bepoteld. :D

pimmetje
28 augustus 2003, 11:29
Grolsch rubbertjes werken alleen goed als je flinke strapholders hebt... en natuurlijk altijd de rubbertjes uitzoeken zonder streepjes op de zijkant.

Anavrin
28 augustus 2003, 12:25
mijn beste aankoop onder de 100 euro moet wel mijn eerste (electrische) gitaar zijn!!! Deze was nl maar 200 gulden, en daarmee heeft mijn liefde voor muziek zich ontwikkeld, tot het punt van nu (8 jr later) waarop ik nog steeds speel....

Frankiefrank2
28 augustus 2003, 15:56
mijn beste aan koop onder de 100 euro.
En deze gebruik k net zo veel als mijn gitaar.

>>>>>>>>>>DE PLECTRUM<<<<<<<<<<<<

Mithrandir
28 augustus 2003, 16:01
Mijn beste aanknopen onder de 100 euri:

- Straplocks idd, ideaal
- Boss DD3, Boss CH1 en Boss OD2 samen voor het legendarische bedrag van 0 euro. Vooral financieel gezien een goeie aankoop, de OD2 en CH1 vindt ik verder niet bruikbaar meer.
- Mijn 5 guitar rockstand, dat scheelt toch een hoop ruimte zeg en ze staan lekker stevig.

wietse
28 augustus 2003, 20:03
m'n hsg gitaar (weet er helaas nog steeds niets van) kocht ik in eelde op de rommelmarkt voor 150 gulden in koffer.
mahony body,set neck ,splitsbare humbuckers ,double cutaway body style gotoh tuners en prachtige koper inleg rond de body.
m'n beste gitaar vondst ooit.
op 2e plaats een hohner flying v met versterkertje koste me 100 euro versterker verkocht voor 30 dus de gitaar stond me op 70.
en 3e plaats een egmond kansas semi acoustisch voor 25 euro.
heb er wel meer gedaan maar die mogen zowiezo niet meer dan 100 euro kosten.

Ic3gl0vE
28 augustus 2003, 20:40
mijn probe stratocaster.

thijsov
28 augustus 2003, 21:12
mijn plectrum van 0,50 € en een setje snaren (ik koop niet veel)

Paultje-k
28 augustus 2003, 22:12
Tjah 't zelfde als Thijsje he... Plectrums en Setje snaren...

BLOK182
29 augustus 2003, 10:02
Mijn beste aankoop (nja, eigenlijk bij gitaar gekregen) onderde 100 euro is een blue note strap, met hele dikke pad , dammit, wat is dat ding comfortabel! Kan je echt uren mee spelen, ook al heb je een zware gitaar.

jorrit
18 september 2003, 11:51
mn gitaar koffer...in thailand voor 12,50 euro (omgerekend..) stevig, veiling en nog handig ook.....

hoofd
18 september 2003, 12:13
Grolsch rubbertjes werken alleen goed als je flinke strapholders hebt... en natuurlijk altijd de rubbertjes uitzoeken zonder streepjes op de zijkant.

Idd, want die streepjes zuigen echt de toon weg.

Negative K3 fan
18 september 2003, 12:44
Op lespauls met dikke strap uiteinden werken gerolsch rubbers niet goed.

Harry
18 september 2003, 14:09
gewoon van die ringen bij de ijzer- of doehetzelfwinkel halen voor (wat zal het zijn, een) kwartje, en klaar.

Javaca
18 september 2003, 16:28
Mijn beste aankopen onder de 100 euro dit jaar???

Een Emthree 60(!) Watt combo met 4 10" speakers voor 50 euro. :amp:

Een Epiphone studio-10 versterkertje voor 35 euro. :listen:

Twee gratis gekregen klassieke gitaren (een MORRIS en een of ander gaar ding)

Verder nog plectrums en een gitaarhaak.

Neals
18 september 2003, 16:39
Mijn korg gitaartuner....

20 euro en de bandsound is weer om aan te horen

roppie
18 september 2003, 21:16
oordoppen.....ik heb mijn oren veilig gesteld :D

SiNiSTRaL
18 september 2003, 21:26
Grolsch rubbertjes werken alleen goed als je flinke strapholders hebt... en natuurlijk altijd de rubbertjes uitzoeken zonder streepjes op de zijkant.

Idd, want die streepjes zuigen echt de toon weg.
idd, tooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooooo oooooooooooone

Mitch
18 september 2003, 21:39
1. oordoppen
2. straplocks
3. Marshall ED1 compressor. 30E omdat het ledje was afgebroken. Geweldig ding ! En je hoeft niet te zien of -ie aanstaat, dat hoor je heus wel :P

Ic3gl0vE
18 september 2003, 21:44
oordoppen.....ik heb mijn oren veilig gesteld :D

Dat is inderdaad fijn ja :) Ik heb die dingen gekregen van m'n ouders.

da_rippah
19 september 2003, 21:58
Ik gebruik ook de Grolsch rubbers, en mijn gitaar is nog nooit losgeschoten, werkt bij mijn strat dus perfect *gelukkig*.

Maar verdere "beste aankopen onder de 100 euro"? Iemand?

X-Pensive Wino
19 september 2003, 22:21
beste koop onder de 100 E,zijn toch wel de jim dunlop straplocks.
ik vindt ze beter dan de shaller maar das mijn mening.

sash
19 september 2003, 23:15
Grolsch rubbertjes werken alleen goed als je flinke strapholders hebt... en natuurlijk altijd de rubbertjes uitzoeken zonder streepjes op de zijkant.

Idd, want die streepjes zuigen echt de toon weg.

Ik heb ze er gewoon helemaal niet opzetten. Nog minder tonesuck :D

jorrit
22 september 2003, 13:09
ik zag de naam sash staan en ik denk dit kan geen zinnige bijdrage worden want volgens mij koopt die gozer niets onder de 100 euri... :razz:

Harry
22 september 2003, 13:24
MXR Flanger uit de jaren '70 voor 50 gulden. Zag er net zoeen zaterdag in Veenendaal liggen voor 210 EURO!!!

Bins
22 september 2003, 19:48
Boss TU-2. Ik ben redelijk tonendoof, dus ik heb dat ding echt nodig als ik op het podium sta. Was 99 euro :)
Het enige nadeel is dat ik me dan weer erger aan het feit dat de rest van de band er geen heeft... ;)

Texter
25 september 2003, 11:11
Boss GE-7 Equalizer pedaaltje voor 50 euro (das tamelijk goedkoop voor een NIEUWE hehe). Mijn 5150II ging van een nasaal grommetje over tot een zware brul dus ik kan mijn lol niet op hier.