PDA

View Full Version : Nieuwe elementen voor mijn Jackson Professional



DriX
27 augustus 2003, 17:18
Guys,
op mijn Jackson Profesional (ziet er precies uit als een RR1, kan iemand me vertellen wat het verschil is met mijn Pro?) zitten nu Reflex elementen.
Heb ik zelf nooit van gehoord maar zijn in ieder geval zwaar butt. :evil:
Wie heeft wel es van dit merk gehoord?

Ik wil de 2 humbuckers vervangen en zit te denken aan SD's of DiMarzio's. Deze axe gebruik ik uiteraard alleen maar voor metal (denk aan Megadeth, peace sells/rust in peace, ouwe Metallica maar ook de modernere strakke sounds zoals te horen op cd Countdown to Extinction van godenband Megadeth).

Wat raden jullie me aan als brug- en wat als neck element?
Cheers!

shredneck
27 augustus 2003, 17:32
SD- Dimebucker (als ik de naam goed heb,sign.p-up van Panteragitarist)
Dimarzio-X2n (bladed) of Tonezone.
EMG- 81+85
OBL- 500 (bladed)

Voor de brugpositie,alhoewel de emg85 ook perfect in de neckpositie kan.

In de neckpos. zou ik een SD-Pearlt Gates oid zetten, in ieder geval iets met niet al te veel output ivm het modderig worden van je geluid als je in de hogere regionen op je dikke E,de A en de D snaar speelt.

Wat voor amp gebruik je?...of beter nog, waar haal je je scheurgeluid vandaan?

Maiden Michiel
27 augustus 2003, 17:42
RR1: neck-thru, Original Floyd Rose, betere elementen

gerrekat
27 augustus 2003, 18:59
http://www.deanguitars.com/psupload/pics/Cimg0566.jpg


:-D :-D :-D

Of een DiMarzio X2N zuo de stock nekhumbucker laten zitten die zul je niet zoveel gebruiken voor metal, misschien af en toe voor een warme lead, maar als je hem toch wilt vervangen ik gebruik meestal de DiMarzio Super Distortion en heb ook een Duncan 59......

Ibanez RuleZ
27 augustus 2003, 19:20
RR1: neck-thru, Original Floyd Rose, betere elementen

ik denk dat een professional dat ook heeft. dat zijn die jappaners uit begin jaren 90, beter dan het spul dat tegenwoordig uit japan komt. waarschijnlijk een JT580 trem (= schaller), ook neck through, sharkies etc.

Ik denk dat jij gewoon passief moet blijven, blijft het karakter van de gitaar intact, want die professionals zijn goede gitaren. Ik zou zeggen, kijk eens naar een DiMarzio Tonezone in de brug en een Air norton in de neck, of een Steve's Special in de brug. Een andere mogelijkheid is de config die Micheal Romeo gebruikt (van Symphony X), en dat is een X2N in de brug icm een evolution in de neck. ik denk zelf dat dat de lekkerste voor metal is.

harrald

Maiden Michiel
27 augustus 2003, 19:59
Is een RR3 een professional dan? RR1, 2 en 3 zijn tovch de enige neck-thru e?
Of ben ik in de war met soloist?

Ibanez RuleZ
27 augustus 2003, 20:26
nee, dat zijn geen professionals. de professionals waren de in HET BEGIN VAN DE JAREN 90 gemaakte jappanners. in principe het het het equivalent.

de RR1, RR3 en RR5 zijn d8 ik allemaal neck through. je bent dat dat betreft wel in de war met de soloist, die zijn nr 1 tot en met 4!!!! neck through. soloist is zelfs altijd neck through. de dinky is een bolt on soloist.

harrald

Soulflyhigh
27 augustus 2003, 22:15
@ DriX goede smaak trouwens :-D Ik zou idd voor de Dimebag in de brug (of ToneZone of X2N) en een Air Norton in de nek.

gerrekat
27 augustus 2003, 22:21
Koop een lawrence, waarom zou je 100+ EURO betalen voor een slechter klinkende kopie van de L 500 XL!

DriX
28 augustus 2003, 12:20
SD- Dimebucker (als ik de naam goed heb,sign.p-up van Panteragitarist)
Dimarzio-X2n (bladed) of Tonezone.
EMG- 81+85
OBL- 500 (bladed)

Voor de brugpositie,alhoewel de emg85 ook perfect in de neckpositie kan.

In de neckpos. zou ik een SD-Pearlt Gates oid zetten, in ieder geval iets met niet al te veel output ivm het modderig worden van je geluid als je in de hogere regionen op je dikke E,de A en de D snaar speelt.

Wat voor amp gebruik je?...of beter nog, waar haal je je scheurgeluid vandaan?

VOor de scheur gebruik ik een Marshall VS Bi chorus 200 (schaam, hopelijk snel te vervangen als ik genoeg cash bij elkaar weet te krijgen) icm MT-2 en equalizer GE-7.
Op zich prima maar de amp blijft natuurlijk de zwakke schakel

DriX
28 augustus 2003, 12:28
RR1: neck-thru, Original Floyd Rose, betere elementen

ik denk dat een professional dat ook heeft. dat zijn die jappaners uit begin jaren 90, beter dan het spul dat tegenwoordig uit japan komt. waarschijnlijk een JT580 trem (= schaller), ook neck through, sharkies etc.

Ik denk dat jij gewoon passief moet blijven, blijft het karakter van de gitaar intact, want die professionals zijn goede gitaren. Ik zou zeggen, kijk eens naar een DiMarzio Tonezone in de brug en een Air norton in de neck, of een Steve's Special in de brug. Een andere mogelijkheid is de config die Micheal Romeo gebruikt (van Symphony X), en dat is een X2N in de brug icm een evolution in de neck. ik denk zelf dat dat de lekkerste voor metal is.

harrald


Klopt voor een groot deel Harrald,
heb neck thru, is op zich zeer lekker bespeelbare axe met Schaller trem maar is wel actief!
Maakt dat nog iets uit voor de te kiezen elementen?
Kunnen alle elementen gebruikt worden voor een actieve gitaar of moet je speciale elementen daarvoor aanschaffen?

DriX
28 augustus 2003, 12:36
@ DriX goede smaak trouwens :-D Ik zou idd voor de Dimebag in de brug (of ToneZone of X2N) en een Air Norton in de nek.

Thanx Soulflyhigh!
Bedankt voor jullie suggesties.
Kennen jullie toevallig ook nog een kundige dude (liefst in de buurt van Rotterdam) die de nieuwe elementen + nieuwe trem in mijn Pro kan monteren?
Ik heb niet echt een heel hoge pet op van Feedback voor dit soort klusjes.
Groet,
DriX

gerrekat
28 augustus 2003, 12:43
nee als je actieve electronica hebt zoals in sommige Jacksons en BC RICH'en kun je gewoon passieve elementen gebruiken da's geen probleem!

feedback zuigt idd, ik zou ze snel niemand weten, ik vervang mijn elementen altijd zelf en gitaren met tremolo's heb/hoef ik niet!

Sorry

Ibanez RuleZ
28 augustus 2003, 13:27
Klopt voor een groot deel Harrald,
heb neck thru, is op zich zeer lekker bespeelbare axe met Schaller trem maar is wel actief!
Maakt dat nog iets uit voor de te kiezen elementen?
Kunnen alle elementen gebruikt worden voor een actieve gitaar of moet je speciale elementen daarvoor aanschaffen?

een jackson is op customshops na nooit actief (dus EMG's. of duncan Livewires). een midbooster zoals door jackson veel toegepast is een actief circuit, geen actieve elementen. Ik zou zelf die midbooster er uit slopen en volledig passief gaan, ik heb zelf een japanse soloist uit de periode daarvoor van Charvel (dus ook gewoon een jackson soloist) en de midbooster die daar in zit is leuk voor eighties muziek, maar voor metal onbruikbaar. al moet ik zeggen dat je gitaar al wel is voorbereid voor een compleet actieve plank, dus EMG's ---> handig, hoef je niet te frezen om een batterij kwijt te kunnen.

Jackson rulez :D (oei, naam veranderen ;))

Harrald