PDA

View Full Version : Pedaltone + Boss GT6 Maar welke eindtrap?



Toaster
27 augustus 2003, 17:05
O.k.

Vraag. Ik wil een handige allround set hebben. Ik had zelf gedacht aan Koch pedaltone, en een Boss GT6, door mijn Koch 2x12.

Vraag is welke eindversterker kan ik hierbij het best gebruiken. Of klinkt het mooist.

Muziek: allround. Vandaar deze set.

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 17:09
budget? buizen of transistor? hoeveel watt denk je nodig te hebben?

je hebt natuurlijk hele goede (mesa VHT, maar die zijn meteen ook verschrikkelijk duur en gaan verschrikkelijk hard). En heb je er al een cab voor (in gedachten)?

Toaster
27 augustus 2003, 17:12
budget doet er zo erg toe. Het moet een niewe set worden ik heb er nog niks van dus ik moet het langzaam bij elkaar sparen.

V-twin van Mesa als preamp is ook een optie.

Goedkopere (goede!) oplossingen zijn ook welkom natuurlijk

ijff
27 augustus 2003, 18:05
Da's bijna de setup die ik sinds kort heb.
Ik heb nu:

Pedaltone > Boss GT-6 > Peavey 50/50 > 2x Mesa 1x12 Thiele

A.s. zaterdag kan ik hem voor het eerst op vol volume testen.. als ik er aan denk zal ik m'n bevindingen hier posten.

Pedaltone is in ieder geval super. Heb al wel een paar keer gespeeld met deze setup maar dan de eindtrap van m'n Laney i.p.v. de 50/50.
Dat gaf al een supergeluid, was alleen wat onpraktisch.

Ik denk overigens dat als je de V-twin en de Pedaltone een tijdje naast elkaar test er geen haar op je hoofd meer aan die V-twin denkt. Pedaltone is veel veelzijdiger en veel meer een complete pre-amp.

Toaster
27 augustus 2003, 20:22
Het idee is ook niet helemaal van mezelf. Ik heb de gitarist van de postman hiermee zien spelen.

Klonk goed en was erg praktisch. Speelde ook met twee 1 x 12 jes.

Ik had alleen geen idee van welke eindtrap hij gebruikte. Hij gebruikte trouwens ook alleen maar de Koch.

(jij bent toch niet de gitarist van de postman hè? :wink: )

ijff
27 augustus 2003, 22:29
Ehhh... nee.. ik ben de gitarist van Barracuda... maar da's ook goed hoor!

ijff
31 augustus 2003, 00:53
Zojuist voor het eerst op volume gespeeld met bovenvermeldde combinatie.. tenminste wat betreft dat volume.. ik bleek die Peavey niet verder dan 1 te kunnen schroeven, en dat zorgde er al voor dat mijn collega gitarist bleef draaien aan z'n Marshall JCM2000 halfstack :-D

Een enorm vet geluid in ieder geval.. mede dankzij m'n Thiele kastjes waarschijnlijk. Ik heb ook de Poweramp distortion op de Pedaltone veel gebruikt. In het cleane kanaal geeft dat samen met een humbucker een lekkere vette crunch, op het andere kanaal zorgt het voor een fijn vintage tintje.

Ik moet alleen de volumes van de kanalen en poweramp op de pedaltone nog wat op elkaar afstemmen.. maar dat komt wel goed.

srv-man
31 augustus 2003, 15:46
Ik heb een tijdje een Pedaltone (icm Mesa Boogie eindtrap/speakers) gehad, klonk best goed, maar het geluid heeft de neiging in het bandgeluid te verzuipen. Een Marshall JMP1 gaf een veel beter resultaat (maar heeft ook allang weer het veld moeten ruimen).

Als eindtrap in de betaalbare klasse zou ik je een Peavey aanraden of eventueel een MB 50/50 (als je van het karakter houdt).

Toaster
1 september 2003, 11:02
Heej ijff,

Goed om te horen dat die combinatie lekker werkt. Voor welke effecten gebruik je de GT 6 vooral?

En SRV man,

Waar speel je nu dan eigenlijk op?

Valt me trouwens op dat al diegenen die deze set gebruiken 2 losse 12 " kasten gebruiken. Hebben jullie daar een reden voor?

Ik was van plan om mijn 2x12 hiervoor te gebruiken.

Ik zie de voordelen wel in hoor van de 2 x 12: je zet er één in je linker-oor en één in je rechter-oor.

P.s. Ik wil zo'n set aanschaffen omdat ie lekker all-round moet klinken. Bovendien kun je met zo'n pedaltone ook die combootjes uit de repetitie ruimte laten scheuren.

ijff
1 september 2003, 17:32
Effecten die ik gebruik van de GT-6 zijn:
Reverb
Delay
Chorus
Compressor
wellicht Tremolo.. heb ik nog niet uitgeprobeerd.
EQ .. ook nog uitproberen.

Ik heb nog overwogen de Pedaltone in de FX-loop van de GT-6 te zetten.. maar het enige effect (dat ik gebruik) waar dat nuttig voor is is de compressor (ik heb voor de Pedaltone nog een Cry Baby).

De reden die ik heb voor 2 losse 12 kasten.. is dat die Thiele kasten blazen als een gek (niet te vergelijken met standaard 12" kastjes).
Voor een hoop andere gitaristen zal het vooral te doen zijn om het stereo effect. Met 2 losse 12" kastjes kan je de speakers een stuk uit elkaar zetten.. met een 2x12 gaat dat wat lastiger. :-?

srv-man
1 september 2003, 21:55
En SRV man,

Waar speel je nu dan eigenlijk op?



Momenteel op een Diezel VH4 en Ernst Rover preamp. Ik overweeg nog de VHT 2/50/2 eindtrap. En tussen de Pedaltone en dit heeft ook alweer van alles gezeten.
Clean vond ik de Pedaltone wel goed, maar overstuurd was de JMP1 vele malen lekkerder (geen gekheid).

ijff
1 september 2003, 23:09
Ach zo zie je maar dat over smaak te twisten valt... ik heb nl. een jaar geleden mijn JMP-1 verkocht.. vond het niets!
Toegegeven, d'r viel best een lekker geluid uit te krijgen.. maar 't ding heeft niet echt een eigen karakter.. en ff snel on-the-fly tweaken is er al helemaal niet bij.

Daarbij maak ik zoals al eerder gesteld veel gebruik van de power-amp functie op de Pedaltone.. en dat geluid is volgens mij uit maar weinig pre-amps overtuigend te krijgen.

srv-man
1 september 2003, 23:23
JMP1 geen eigen karakter :???: Dat ding is op en top Marshall, no doubt about it 8-)
Maar, dat is ook zijn makke, een ander geluid krijg je er niet uit en het clean is dus zoals de meeste Marshalls niet veel bijzonders. Dat is op de PT veel beter voor elkaar.

ijff
2 september 2003, 08:25
JMP1 geen eigen karakter :???: Dat ding is op en top Marshall, no doubt about it 8-)
Maar, dat is ook zijn makke, een ander geluid krijg je er niet uit en het clean is dus zoals de meeste Marshalls niet veel bijzonders. Dat is op de PT veel beter voor elkaar.

Dat bedoelde ik er min of meer ook mee... het is niet 1 Marshall-geluid.. het zijn ALLE Marshall geluiden. Maar goed.. dat kan ook handig zijn.