PDA

View Full Version : Behringer 4x12" of toch maar een halfstack



coal
27 augustus 2003, 16:58
Ik sta op het punt een Behringer 4x12" cab te kopen...maar ik bedacht mij dat het misschien net zo handig is het geld te bewaren en over een paar maand een halfstack te kopen van bv Koch, Engl of iets dergelijks. Ik heb nu een Koch KV50, met een 1x12" Koch kast...

Antal
27 augustus 2003, 18:35
Een halfstack is 1 speakerkast + top. Ik neem aan dat je niet van plan was 2 behringers te kopen. :???:

Maar om even serieus te blijven. Een kleinere speakerkast is wel een stuk makkelijker vervoeren natuurlijk.... Maar staat lang zo cool niet op het podium :wink:

skabouter
27 augustus 2003, 23:58
altijd maximaal gaan. groter dan nodig is, veel ruimte innemen, zorge dat je tot last bent, met het vervoer :)

na een tijdje niet leuk meer ? verkopen :)

Dude
28 augustus 2003, 10:38
hey skabouter, Coole jcm800 man, wel VEEL aan gepield met al die knopjes en extra uitgangen aan de achterkant zeg. Dat is wel de uitvoering met de 4 inputs geloof ik (nu niet meer :D ) Die zie je niet veel !

Cool !

en over die berhinger cab, Ik heb hem nog nooit gehoord maar dacht dat berhinger nou niet echt een van de toonaangevende merken is als het om speakerkasten gaat, wat kost een marshall of koch ?? als dat nou vrij dicht bij elkaar ligt zou ik absoluut niet voor de berhinger gaan (alhoewel er wel jensen speakers inzitten dacht ik)

skabouter
28 augustus 2003, 10:46
haha, dankje :) er zitten 4 knopjes bij (2gain, 2 vol) voor de extra 2 kanalen. valt mee, hoor. aan de achterkant zit trouwens niet veel xtra. alleen mist er nu een speaker output. das irritant, fullstack gaat dus niet (of met A/B)

en marshalls en koch`s zijn tot 3/4 keer duurder dan een behringer cab.
dus als het om het geld gaat zou ik echt een Beh nemen ! zijn echt niet slecht, kher er eens 1 gehoord, en het gaf precies het geluid van de top (een peavey buizen top) goed weer ! niets mis mee, en MOOI, en goede prijs.

zie het andere topic erover, daar staan ook handige dingen in.

coal
30 augustus 2003, 20:33
Helaas blijkt trouwens dat er 80 (!) euro verzendkosten op zit als je em vanuit Duitsland laat komen. Toch maar even kijken naar een Marshall tweedehands? Ik bedoelde trouwens met het topic of 'for the time being' beter een goedkope 4x12" moet kopen of toch nog maar even moet wachten en dan een box + versterker kopen.. :-)