PDA

View Full Version : probleem met oefenamp



Voidhead
27 augustus 2003, 16:00
kheb een probleem met mn 15 watt oefenversterker, als ik inplug en begin met spelen, dan gaat ie na een tijdje vervormen en klinkt het nergens meer naar. ook als ik geen geluid maak dan gaat ie na een tijdje zoemen.
Als ik mn versterker dan uit zet en daarna weer aan dan is het weer normaal (voor zolang het duurt...).
Dit probleem doet zich niet voor als ik met headphones speel, dan doet ie het gewoon normaal.

Weten jullie misschien wat het probleem kan zijn, en of ik dat zelf kan repareren of dat het beter is om hem naar een reperateur te brengen.

Alvast bedankt voor jullie reacties.

misundaztood
27 augustus 2003, 21:36
heb ook al dat probleem gehad, maar dat was omdat ik een slechte gitaar had, ik kreeg een raar soort zoemende feedback en nu met mijn nieuwe gitaar heb ik het niet meer, ik weet nu niet of jouw gitaar een goede is of niet, maar als je op een goedkoop dingetje speelt probeer dan eerst eens even of je amp ook zoemt met een iets betere gitaar, want dan ligt het niet aan je amp maar aan je gitaar, als je het dan wel nog hebt weet ik het ook niet, ander mensen kunnen je dan mss helpen

nicoverduin
27 augustus 2003, 22:51
klinkt meer als een oververhitte eindtrap. Kan aan de schakeling liggen dat er ofwel een koeling probleem is, een voedingsprobleem waardoor de eindtrap te heet wordt.
Monteur lijkt mij beste optie.
Nico

Lucky
28 augustus 2003, 09:50
klinkt meer als een oververhitte eindtrap. Kan aan de schakeling liggen dat er ofwel een koeling probleem is, een voedingsprobleem waardoor de eindtrap te heet wordt.
Monteur lijkt mij beste optie.
Nico

klinkt aannemelijk

Voidhead
28 augustus 2003, 21:35
aan mn gitaar ligt het niet denk ik, want in de oefenruimte staat een marshall jcm900 en daar is het niet bij.. maar goed ik zal mn versterkertje maar naar de monteur brengen dan :wink: