PDA

View Full Version : help! emg & kraak/ruis!



jorrit
27 augustus 2003, 14:24
mijn emg's kraken en ruisen als ik clean speel.
als ik het volume wat terug draai word het minder.
sla ik harder aan word het erger. het is dus "volume gevoellig"
het kraken en ruisen komt niet of amper voor op mn hoogste 2 snaren maar op de lager klinkende snaren.

heeft iemand een idee hoe ik dit kan oplossen? (ik hoop dat dit een duidelijk verhaal is.... :-? )

jules
27 augustus 2003, 15:03
zijn het actieve elementen ? dan is de batterij mischien op

Retinite
27 augustus 2003, 21:27
misschien klinkt dit ongelooflijk dom, maar t zou aan je versterker kunnen liggen, als je een heel goedkope 10 watt amp hep alsik kraakt hij ook bij lage tonen (bij de bas van de lagere tonen bijvoorbeeld) maar als t niet aan je amp ligt kan t ook zij ndat je emg's kapoet zijn en dat t toeval is dat dat net aan de "lage" kant van t element is, of het is de batterij, gewoon proberen er een nieuwe erin te doen en als t dan nog neit lukt alles proberen en naar de muziekwinkel gaan en vragen

ruurd
27 augustus 2003, 21:41
je batt kan inderdaad op zijn.
het is een actief element met veel output dus er kan best wat ruis mee komen.
of een goedkoop snoer

jules
28 augustus 2003, 08:28
nee ruis kan niet meekomen emg actieve elementen zijn heel erg ruisvrij en zeer strak en kraakloos aan het snoer zal het ook niet liggen kijk eerst maar eens naar die batterij en(als die er in zit) anders zou ikeens naar de soldeertjes kijken

skabouter
28 augustus 2003, 09:49
jor, check je batterij eens, ja. ik heb hetzelfde met mijn piezo`s, ALS de batterij op is. nieuwe erin, en alles werkt weer ruisloos

renier
28 augustus 2003, 10:03
wat is de rest van je gear?... een maat van me had dat ook met z'n EMG,s bleek gewoon dat z'n 2120 nog afgesteld was voor passieve elementen, waardoor noisegate, input level etc niet goed stonden. als je met een voorversterker spelt, kan het wel zijn dattie enorm clipt.

maar zou eerst de batterij eens checken inderdaad

jorrit
3 september 2003, 19:38
aaaaaaaaaah schaam schaam, net voor lowlands gepost en nu pas weer gekeken.....ik ga nu nieuwe batterijen halen en dan meld ik me wel weer als het probleem er nog is.

k speel over een valvestat 30 watt stereo maar mn gitaar met passieve elementen kraakt neit dus aan mn versterker zal het vast niet liggen...

jorrit
6 september 2003, 17:58
nieuwe batterijen dr in....geen kraak of ruis meer over de versterker. alleen nog een probleem.

ik heb mn zusjes zang versterker en speakers aangesloten op mn versterker voor meer volume etc. maar daar ruis/kraakt het af en toe nog.... iemand een idee?