PDA

View Full Version : wat te doen ?



Jennifer
27 augustus 2003, 13:12
Ik had dus besloten om een roland cube 30 te kopen. Gisteren zei mn pa dat hij nog een oude radio/versterker en luidsprekers heeft liggen. Maar daar zal dan alleen een clean geluid uitkomen en ik wil ook graag distortion enzo. Zou ik het dan met die oude spullen doen en losse pedalen ( wat precies toch ook wel wat kost ) kopen of toch beter die roland :???: help pls

BlackSun
27 augustus 2003, 13:15
Gewoon een gitaarversterker kopen. Met zon versterker en luidsprekers krijg je geluid eruit, daar is alles mee gezegd. Met de cube30 krijg je een complete gitaarversterker inclusief VEEL effecten en een mooi geluid, beter dan dat je zal krijgen doormiddel van pedaaltjes en een radioversterker(ik heb er ervaring mee).

BLOK182
27 augustus 2003, 13:21
Al is het natuurlijk wel leuk om ff met die ouwe spullen een middagje te klooien, wie weet wat eruit komt!

Guinness
27 augustus 2003, 13:31
Een oude radioversterker is geen gitaarversterker en als je net begint met gitaarspelen is het natuurlijk van belang dat je ook een 'gitaar'geluid hebt.

Doe die cube 30 maar, daar krijg je echt geen spijt van. Heb ik ook niet.

Jennifer
27 augustus 2003, 13:44
merci voor de tips ik ga dan toch voor de cube gaan en die oude spullen kan ik altijd nog gewoon uittesten hé

Wilson
27 augustus 2003, 14:48
bovendien, als je met distortion pedaaltjes over normale boxen gaat kloten, is dat niet erg bevorderlijk voor dei dingen en zal je ze op lange termijn slopen.

Thijssie
27 augustus 2003, 16:37
Ik had dus besloten om een roland cube 30 te kopen. Gisteren zei mn pa dat hij nog een oude radio/versterker en luidsprekers heeft liggen. Maar daar zal dan alleen een clean geluid uitkomen en ik wil ook graag distortion enzo. Zou ik het dan met die oude spullen doen en losse pedalen ( wat precies toch ook wel wat kost ) kopen of toch beter die roland :???: help pls

Een gitaarversterker is niet zoals een hifi installatie "een neutrale weergever" maar een deel van je instrument, wat eigenlijk nog bepalender voor je geluid is dan je gitaar zelf.

Je gitaar inpluggen in een gewone stereo toren klinkt dan ook voor geen ene meter....

Voidhead
27 augustus 2003, 16:48
gevaar is ook dat je de radioversterker opblaast en dat wil je ook al niet hebben. Ik heb toen ik net begon een paar weken over een cassettedeck gespeeld omdat ik toen geen andere keus had :( en dat klonk gewoon echt niet... echt een hoop herrie.

Jennifer
27 augustus 2003, 19:34
bij deze ben ik volledig overtuigd ( dingen opblazen staat niet echt op mn to do-list :wink: ), merci hé