PDA

View Full Version : Ibanez Artcore Series



Pöl
27 augustus 2003, 13:05
Hi, ik ga een Ibanez Artcore kopen, en ik twijfel tussen volgende modellen

AFS75T of AM73T

Heeft iemand hier ervaring met deze types en kan er mij iemand pro's en con's geven?
Alle informatie welkom!

Alvast bedankt

Anavrin
27 augustus 2003, 13:15
zet er ff een linkje bij naar de modellen...

iam
27 augustus 2003, 15:08
ik heb de am73t getest en mijn ervaring was de volgende...
+
-mooie afwerking, niet te zwaar en niet te groot
-goede sound (heb enkel clean getest)
veel variatie mogelijk van jazz naar sprankelend clean
-elementen vond ik goed voor de prijs (maar wie ben ik om iets over elementen te zeggen? :razz:)
-
-De nek voelde niet lekker aan (ik hou niet van gelakte nekken)
-De bespeelbaarheid was ook niet alles
-De bigsby zorgt ervoor dat de gitaar niet echt stemvast is (vervangen van de tuners kan hierbij helpen)

albijal een goede gitaar voor de prijs (350 bij de guitarshop in gent)
maar je moet ervan houden (ik hou er dus niet van :))
redelijk veelzijdige gitaar ook

testen zou'k zeggen :)

King_Nothing
27 augustus 2003, 18:23
ik heb de am73t getest en mijn ervaring was de volgende...
+
-mooie afwerking, niet te zwaar en niet te groot
-goede sound (heb enkel clean getest)
veel variatie mogelijk van jazz naar sprankelend clean
-elementen vond ik goed voor de prijs (maar wie ben ik om iets over elementen te zeggen? :razz:)
-
-De nek voelde niet lekker aan (ik hou niet van gelakte nekken)
-De bespeelbaarheid was ook niet alles
-De bigsby zorgt ervoor dat de gitaar niet echt stemvast is (vervangen van de tuners kan hierbij helpen)

albijal een goede gitaar voor de prijs (350 bij de guitarshop in gent)
maar je moet ervan houden (ik hou er dus niet van :))
redelijk veelzijdige gitaar ook

testen zou'k zeggen :)

Bji de mijne valt het ontstemmen van die bigsby nog wel mee (les: heb er geen last van), maar ik ben niet zo'n geoefende gitarist :-D

iam
27 augustus 2003, 20:53
ik zei dat de gitaar niet echt stemvast was omdatie serieus ontstemd was door enkel in de winkel te staan (heb goeie 10-15 min mogen klooien met de stembak)
nuja kon ook door het weer zijn maar de andere gitaren hadden daar geen last van dus... (+ die stembak wask ni gewoon :razz:)

episua
3 september 2003, 00:59
Tja naar mijn mening is de 75t mooier maar heb je meer speelcomfort bij de 73t(bv de hogere posities zijn beter bereikbaar)

Lacrymosa
3 september 2003, 08:53
Ik ben nu van plan een Ibanez Artstar AS120 te kopen, en in mijn zoektocht naar een leuke jazz bak heb ik natuurlijk de artcore ook uitvoerig getest

Super gitaar, werkelijk super (als je naar de prijs/kwaliteit gaat kijken dan)

de hals is echter iets aan de dikke kant, maar goed, daar moet je van houden, zoniet, wen je er wel aan

Klinken allemaal erg goed, en uik denk dat je er met eventueel nieuwe elementen een goeie gitaar van kan maken.

Als je op zoek ben naar een goeie jazzbak voor onder de 500 euro, dan is dit echt DE optie

het viel me zowiezo wel op dat de jazzbakken van Ibanez allemaal met kop en schouders boven hun concurenten uitsteken.

Die AS120 die ik wil kopen, vin ik werkelijkwaar 100 keer lekkerder klinken en spelen dan een Gibson ES335

en aangezien je voor 1 ES335 zon 3 AS120's kan kopen, denk ik dat je met Ibanez Jazzbakken een goeie koop heb.

Het enige waar ik mn twijfels bij zet, is de inruil/verkoop waarde, maar goed, waarom zou je een goeie gitaar willen verkopen??

CheerS!!

jaywalker
4 september 2003, 17:03
Ik ben in december naar musik-produktiv duitsland geweest... In de hoop een 75 mee tenemen.... Deze gitaar was er echter niet....
Plotseling zag ik daar de am73 cherrry red staan......Eerst zonder versterker getest.....viel best tegen want er zaten 2 gozers het verschil tussen een prs en een fender te testen "deze fender is lelijk, maar zijn geluid is veel "meer karaktervol" Ik denk dat hij daar wel gelijk in heeft..Na half uur kon ik er eindelijk bij...Ik moet zeggen de sound was oorverdovend (positief bedoeld)... We konden het al direct met elkaar vinden: Ik sneed mijn duim in de hoge e-snaar....De bespeelbaar heid is geweldig....(maar verw8 geen fender speelbaarheid)....Ouders opgebeld is het goed als ik die gitaar meeneem "je gaat je gang maar"

Zo kwam ik dus aan de am73 en het bevalt me nog steeds....het kan scheuren als de t*fus....en crunch klinkt wel degelijk goed....duz niet prut zoals de gitarist zegt.....Enige 2 nadeligepuntjes.....g snaar kan vrij snel ontstemmen....en als je boven de 12e fred speelt klinkt hij opeens heel apart......(ik zie het als een voordeel)....

Kortom ik zal hem zeker uitproberen en kijken of het wel je stijl is...maar zeker is dat je een goeie gitaar hebt voor een lage prijs

Nemesis
4 september 2003, 21:38
een kennis van mij(:D) heeft de am73, lekker gitaartje en voor die prijs een echte aanrader, klinkt ook goed, dat met die ontstemming licht denk ik aan de stemmechaniekjes, ik heb hetzelfde gekloot met m'n sg, ik moet ze een keer vervangen maarjah...gas heh