PDA

View Full Version : In effect of op versterker?



bathmutz
27 augustus 2003, 11:13
Hey Luitjes, ik heb even een vraagje.

ik heb een multi-effect korgax1b, daar zit een compressor op. normalieter gebruik ik de compressie van mn hartke3500. wat is beter om te gebruiken.
zeg nou niet een aparte compressor want daar heb ik geen geld voor. en ga ook niet zeuren over multi's a.u.b.

alvast bedankt voor de reacties.

Semafoor
27 augustus 2003, 11:18
Welke vind jij beter klinken?

Anavrin
27 augustus 2003, 11:47
inderdaad, welke vind je zelf het beste klinken? Ik heb een los distortion pedaal voor m'n gitaar (ja, ik speel ook gitaar) en dat klinkt in de meeste gevallen gewoon slechter dan de disto v mijn versterker, en ik gebruik de reverb van de amp ipv de reverb op m'n effectenbak... Daarentegen gebriuk ik vaker de equalizer vd effectenbak dan v de amp.

bassopotmus
27 augustus 2003, 19:43
Beide zijn crap denk ik...
De beste compressors hebben een low-en- high appart te compressen optie. Dat schijnt heeft goed te werken.
Ikzelf ga denk ik voor een losse 19"

MikeDirnt
29 augustus 2003, 00:05
Beide zijn crap denk ik...
De beste compressors hebben een low-en- high appart te compressen optie. Dat schijnt heeft goed te werken.
Ikzelf ga denk ik voor een losse 19"

lees is --> zeg nou niet een aparte compressor want daar heb ik geen geld voor

hij vraagt niet wat hij het beste kan nemen, maar wat het beste van die 2 is

bassopotmus
29 augustus 2003, 15:44
sparen? nee dan ga maar voor de Ha3500

bathmutz
29 augustus 2003, 15:44
bedankt voor de reacties.
hahaha, inderdaad iets beter lezen, geen geld voor losse. misschien dat ik vanavond even een kraslot koop en iets win, maar ik denk van niet eigenlijk.

hoe duur zou zoiets zijn trouwens?

de compressor van mn versterker is wel erg fuck ja. meestal gebruik ik ook die van mn bakje.
nog even iets hoeveel compressie gebruiken jullie? ik wil eigenlijk niet erg veel want dan zit er geen "gevoel" meer in mn geluid heb ik het idee.
hij stond bij mn hartke op 2.5 (van de 10)

Laus
29 augustus 2003, 19:35
ik heb mn compressor op mn marshall echt op 3/4 staan. dr staat Depth bij, wat dat pcies inhoud weet ik niet. en altijs als ik speel knipperd dat threshold lampie. mn gain heb ik ook op 3/4 ongeveer want die pre-amp buis moet ronken.

zo vetter dan vet.

bassopotmus
30 augustus 2003, 20:04
2.5 op de HA is hoog, dat is best een hoge ratio. Snap zozo niet wat je ermee moet boven de 3, je signaal is net een waslijntje dan