PDA

View Full Version : Jimi Hendrix



ozzy
27 augustus 2003, 11:05
Het blad Rolling Stone heeft Jimi Hendrix uitgeroepen tot beste gitarist ooit. :-?


Imo zijn er heus wel betere gitaristen te vinden op deze aard kloot.

Wat is jullie mening?

FNaRK
27 augustus 2003, 11:33
mijn mening:
-je begeeft je op glad ijs
-deze discussie is vaker gevoerd
-dit kan gaan ontaarden in een groot FLAME / BASH topic


en ja, je hebt gelijk :D
(ik vind persoonlijk die meid van Twarres een stuk beter)

ozzy
27 augustus 2003, 11:37
Sorry :oops:

Zal het anders vragen
Weten jullie waar ze dat op hebben gebaseerd dan?
Heb het stukniet zelf gelezen, maar het berichtje stond in de krant.
En

fenderfreak
27 augustus 2003, 11:42
http://smilies.jeeptalk.org/contrib/dvv/boid.gif

FNaRK
27 augustus 2003, 11:44
moet FenderMiet niet gewoon werken en zich er niet mee bemoeien ??

Dacht ik ook !!

Mithrandir
27 augustus 2003, 12:00
Waarschijnlijk hebben ze het gebasseerd op een poll onder lezers. Omdat voor de meeste lezers van Rolling Stone waarschijnlijk Jimi Hendrix een van de bekendste namen is komt hij automatisch als beste uit de bus rollen.

Maar het is natuurlijk onzin.....

fenderfreak
27 augustus 2003, 12:01
http://www.smilies.okipages.com/s/contrib/edoom/iamwithstupid.gifFendermiet heeft tenminste werk, loser!

FNaRK
27 augustus 2003, 13:23
volgens mij sta ik ook ergens op de loonlijst SUKKEL

telecastermaster
27 augustus 2003, 13:45
Hendrix was misschien technischn gezien niet de ''beste'', maar feit is dat Hendrix bijzonder invloedrijk is. Van rock tot funk en van blues tot metal zijn gitaristen door 'm beinvloed.
Hij was een geweldig songwriter (kom daar mee eens om bij mr. Vai c.s. :roll: ), gebruikte nieuwe studiotechnieken op een inventieve manier, had een volkomen eigen stijl van gitaarspelen, en een totaal waanzinnige podiumact. Het is die combinatie die hem groot en uniek maakt.


Jimi Hendrix is terecht uitgeroepen tot beste gitarist ooit!
Zo, kan d'r nou een slotje op deze volkomen overbodige discussie?

Mithrandir
27 augustus 2003, 13:50
ja, graag een slotje, want ik voorspel een grote bak pure ellende. Aangezien TM het nodig vond om de naam Vai te noemen denk ik dat aanhangers van hem binnenkort dit topic met knuppels en loden pijpen zullen bestormen.

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 15:20
beste gitarist is marcus paus

FNaRK
27 augustus 2003, 15:47
nietes

Vai is de beste :evil:

schaap
27 augustus 2003, 15:56
nietes

Vai is de beste :evil:
ok het is nu zeker, de ik vind hendrix en ik vind vai saai gevoelens komen weer naar boven en de "discussie" kan beginnen. Wil iemand nog zeggen dat ie kurt cobain de beste vind, dan zijn we er helemaal klaar voor :razz:

Mithrandir
27 augustus 2003, 15:58
Nouj je het zegt inderdaad. Kurt Cobain was wel redelijk briljant, ik denk dat ie beter was dan Hendrix ooit geweest is.

misundaztood
27 augustus 2003, 16:04
Het is natuurlijk te zien wat je beschouwt als beste gitarist, technisch gezien is jimi hendrix helemaal niet de beste, maar hij heeft wel het meest gezorgd voor invloeden in de gitaarmuziek en hij heeft de standaard hoger gezet dan vantevoren door dingen te doen met zijn gitaar die tevoren nooit gehoord waren en waar men in de verste verten niet aan zou denken, zoals hij in star spangled banner een hele bomaanslag uitbeeld (uitbeeld is slecht gekozen, maar uitgeluid ging ook weer niet :D) met andere woorden jimi hendrix is een van de grootste mijlpalen in muziek met el gitaren.

Het is met andere woorden gewoon hoe je 'beste gitarist' bekijkt. Maar het is verstaanbaar dat hij gekozen wordt. Terwijl de gitaristen van vandaag veel beter zijn, is er geen enkel meer die zo'n invloed heeft als hij.

Ikzelf vind slash de beste gitarist, mar das natuurlijk gewoon smaak, zijn techniek is ook niet van de beste, maar wat hij uit zijn les paul krijgt vind ik magisch. Ik heb dan wel over zijn Guns N' Roses tijd, erna is zijn nivo iets gezakt.

Wilson
27 augustus 2003, 16:16
OP DIT MOMENT is jimi hendrix mijn favoriete gitarist, maarja over 2 weken is dat vast weer anders

fuck nu-metal
27 augustus 2003, 23:25
Het blad Rolling Stone heeft Jimi Hendrix uitgeroepen tot beste gitarist ooit.


Imo zijn er heus wel betere gitaristen te vinden op deze aard kloot.

Wat is jullie mening?

Tja, dat van "er zijn heus wel betere gitaristen te vinden op deze aardkloot"verhaal, is een beetje vaag. Wat maakt een gitarist immers goed en wat maakt de ene gitarist beter dan de andere? Dat er betere gitaristen zijn is gewoon een mening. Praat je puur over techniek dan heb je natuurlijk gelijk, maar iedere onbenul snapt dat het daar niet allen om gaat bij het gitaarspel. Zijn stijl van spelen en componeren is toch redelijk uniek te noemen, en heeft waarschijnlijk meer gitaristen beinvloed dan menig andere gitarist.
Dat maakt iemand natuurlijk niet de beste gitarist aller tijden, ter wereld. 'De beste gitarist' bestaat immers niet. Wat de een een geweldige gitarist vindt, vind de ander niet veel bijzonders. Jimi Hendrix is bijvoorbeeld wel een van mijn favoriete gitaristen, maar niet mijn nummer één gitarist. en zo verschilt dan per persoon. Die polls zijn een weergave van de mening van de massa. Die uitkomst is natuurlijk geen feit, dat wil zeggen dat die gitarist ook daadwerkelijk zo is. De uitkomst is alleen "de meerderheid van de lezers/stemmers, en misschien de redactie, vindt Jimi hendrix de beste gitarist." Daarover discussieren is natuurlijk niet zo interessant. Jij doet het voorkomen alsof deze uitkomst een 'regel' is waaraan iedereen zich moet houden, en mensen die het daar niet mee eens zijn onderdrukt worden. Die mensen zouden nu heel verontwaardigt moeten reageren en hun favo gitarist met hem gaan vergelijken, druk agrumenten aarnvoeren, waaruit zou blijken dat Jimi toch echt niet de beste is.
Persoonlijk vindt ik polls niet zo interessant, zeker wanner mij favo gitarist niet genoemd wordt. Dan denk je "maar die en die zijn toch veel beter"? Het komt er op neer dat polls gewoon "popularitycontests" zijn.
Ik vindt het wel irritant dat sommigen af gaan geven op Jimi Hendrix, in de trant van "Die gast zat een beetje op z'n gitaar te rammen en met z'n wah-wah te spelen. Technisch was hij helemaal niet zo sterk en zijn composities raken me niet"Ja hij kon goed lawaai maken". Kijk je hoeft absoluut niet van hem te houden, mag best kritek uiten en "respect", tja dat vindt ik ook een beetje onzinnig, maar dit soort opmerkingen gaan nergens over. Sommigen zeggen dit omdat ze moe zijn van al die mensen die zeggen dat Jimi Hendrix zo goed is, en ze op de een of andere manier zich hiermee er tegen af zetten, dan klinken te ten minste niet als de grote groep, hebben ze een eigen smaak, en hopen hiermee iets wereldschokkends te beweren, een ander geluid te laten horen. Ik las laatst een interview met een bepaalde onbekende gitarist op gitaarnet.nl en zat gigantisch Jimi hendrix af te zeiken, de frustraties dropen van het scherm af. Dan denk ik, jonge, hij heeft meer bereikt dan jij. Let op: dit is niet hetzelfde argument als "als je het zelf niet kan, moet je je bek erover houden". Toch klinkt het behoorlijk gefrustreerd en zielig als een vrijwel onbekende gitarist Jimi Hendrix naar beneden gaat halen, zonder nuances en puur gebaseerd op zijn persoonlijke mening Alsof iemand naar hem luistert en denkt, ja daar heeft hij een punt.
enniewee, jimi Hendrix was en is bijzonder(ik denk dat we daar niet echt over hoeven te discussieren), of hij de beste gitarist is, is persoonlijk.

andy
27 augustus 2003, 23:37
OMFG, Damn wat kun jij epistels schrijven zeg. Maar de hele discussie is zinloos. Ieder zijn smaak. Hendrix ontwikkelde een stijl gitaar spelen en is dus uniek, maar er zijn daarna echt wel betere gitaristen langs gekomen.
Zelf ben ik niet zo"n liefhebber van technisch geweldige soleerders, maar meer van iets aparts. Wat dat ook mag zijn.

musicmaniac
28 augustus 2003, 06:40
In de OOR hebben ze een paar jaar terug ook zoiets gehad, toen was het geen poll maar een lijstje wat de redactie had gemaakt. Ging om de belangrijkste zanger/zangeres/popgroep enz van de 20e eeuw. Belangrijkste muzikant? Je raad het al ... En dan gaat het niet alleen meer over z'n gitaarspelen maar vooral ook op zijn invloed op latere muziek, de veranderingen die hij te weeg heeft gebracht. Maar ... het is natuurlijk altijd discutabel, ben het grotendeels eens met jouw verhaal, fuck-nu-metal....

Kitaarhiero
28 augustus 2003, 10:03
Polls....
Het zijn volgens mij steeds dezelfde mensen die klagen over de uitslag, de Vai/satriani/malmsteen/petrucci liefhebbers die graag een Vai/Satriani/malmsteen/petrucci-soundalike bovenaan zien staan.
Polls zijn in die zin interessant in dat je kunt zien wat de meeste lezers goede gitaristen vinden en waarom ze dat vinden. Vooral het waarom is belangrijk.
De virtuozen mogen dan wel grensverleggend zijn, ze verleggen vooral hun EIGEN grenzen. Soms ontdekken ze wel eens een nieuwe mogelijkheid van de gitaar, maar nu begint het hele virtuozen gedoe wel erg traditioneel te worden.
Dat is misschien ook de rede waarom er weinig op gitaristen gestemd wordt die puur virtuoos zijn en vooral instrumentale muziek uitbrengen (+ het feit dat ze een relatief kleine fanschare hebben).

Emar
14 september 2003, 05:04
Hendrix is gewoon de beste en dat zal hij altijd blijven.
Tot de dag van vandaag weet Jimi bijna iedere gitarist te boeien tot op het bot.
Hij kan alles, luister maar naar zijn verscheidenheid in nummers qua geluid al.....hij is gewoon een genie...
Zelfs zo'n nummer als Burning of the Midnight Lamp...damn als je zo goed bent dat je zo'n uniek nummer kan maken terwijl hij zijn inspiratie vooral van bluesartiesten had.........gewoon geweldig...
Hij is echt de beste ! De meesten zeggen wel van, ja er zijn nu vele betere gitaristen op dit moment dan Hendrix, qua techniek enzo.........dit vind ik bullshit...

Voor elke wijsneus die nog steeds zegt dat het anders is: Probeer maar het zelfde te doen op zijn versterker en gitaar als wat hij toen deed.....dat lukt je nooit, nimmer de never... (alleen met hele speciale effecten)

Jimi heeft gewoon die muziek uitgevonden, hij was de muziek jaren voorbij!

Kitaarhiero
14 september 2003, 14:23
Een artistieke daad is sowieso niet te evenaren omdat de gedachte achter de daad nooit gelijk is.
Naspelen is niet genoeg. Met naspelen bereik je nooit hetzelfde resultaat. zeker niet als het om Hendrix gaat die toch vooral vanuit een spontaan idee werkte.
En het naspelen of zelfs nadoen van hendrix is niet genoeg om hetzelfde resultaat te bereiken. Hendrix zal geëvenaard worden door een compleet nieuwe interpretatie van een oude simpele muziekstijl (bij Hendrix de Blues) en een ingewikkeldere oude muziekstijl (Jazz). Zonder dat van tevoren dat plan er is.

In dat opzicht zou je Matt Bellamy toch wel kunnen zien als iemand die Hendrix goed benaderd met een mix van Punkrock en Klassieke muziek!
En zelfs een zelfde soort energie op het podium.

Wilson
14 september 2003, 17:14
In dat opzicht zou je Matt Bellamy toch wel kunnen zien als iemand die Hendrix goed benaderd met een mix van Punkrock en Klassieke muziek!
En zelfs een zelfde soort energie op het podium.

:roll: alleen jammer dat zn gitaarspel niet te vergelijken is met dat van hendrix....

Kitaarhiero
14 september 2003, 17:48
Je moet ook niet het letterlijke spel vergelijken. Het gaat om iets anders dan wat je hoort. Het gaat om hoe de artiest zélf met de muziek omgaat en ik zie toch wel wat paralellen.

Ja het klinkt anders, en misschien niet altijd even goed, maar Hendrix had ook slechte momenten.

Neals
15 september 2003, 13:47
In dat opzicht zou je Matt Bellamy toch wel kunnen zien als iemand die Hendrix goed benaderd met een mix van Punkrock en Klassieke muziek!
En zelfs een zelfde soort energie op het podium.

:roll: alleen jammer dat zn gitaarspel niet te vergelijken is met dat van hendrix....

Ze spelen beide wel even strak

Harry
15 september 2003, 14:52
Jaap Castricum is de beste gitarist ter wereld, maar daar hebben die dorks van dat blad natuurlijk nooit van gehoord

da_rippah
15 september 2003, 16:39
Ik ken hem ook niet :)

Ik stem voor Jimi, maar Satriani mag van mij op plaats 1,1 :)

Kitaarhiero
15 september 2003, 17:13
Jaap Castricum is de beste gitarist ter wereld, maar daar hebben die dorks van dat blad natuurlijk nooit van gehoord

Is er ook de mogelijkheid deze gitarist op een makkelijke manier te leren kennen? dwz. geen lange zoektochten op internet ofzo.

Harry
16 september 2003, 09:54
Jaap Castricum is de beste gitarist ter wereld, maar daar hebben die dorks van dat blad natuurlijk nooit van gehoord

Is er ook de mogelijkheid deze gitarist op een makkelijke manier te leren kennen? dwz. geen lange zoektochten op internet ofzo.

als je zijn naam bij popinstituut.nl (of zoiets) intik, krijg je al wat info. Maar muziek is lastiger te krijgen, ook al omdat hij de laatste jaren niet veel meer heeft gedaan.
Ik vind hem goed omdat hij techniek, snelheid, sfeer, gevoel, passie en geluid subliem weet te combineren. Misschien kan ik eens een stukje bij sounds uploaden, maar dan moet ik eerst webruimte hebben.

Kitaarhiero
16 september 2003, 11:12
Dat bedoel ik dus.

er zijn zat van dat soort gitaristen die vrijwel anoniem sessiewerk verrichten of soloplaten maken die slechts in kleine oplagen verkocht worden. En dan verwacht je van de lezers van Rolling Stone (vooral Amerikanen/Britten?) dat ze Jaap van Castricum kennen?
En hem tot bovenaan de lijst stemmen?

Op gitaristen die men niet kent wordt niet gestemd. zo simpel ligt dat.

Harry
16 september 2003, 11:48
Dat bedoel ik dus.

er zijn zat van dat soort gitaristen die vrijwel anoniem sessiewerk verrichten of soloplaten maken die slechts in kleine oplagen verkocht worden. En dan verwacht je van de lezers van Rolling Stone (vooral Amerikanen/Britten?) dat ze Jaap van Castricum kennen?
En hem tot bovenaan de lijst stemmen?

Op gitaristen die men niet kent wordt niet gestemd. zo simpel ligt dat.

laten we het aub niet over amerikanen en britten hebben als het over smaak gaat. Als ze niet de moeite willen nemen om af en toe naar Nederland te komen om Japie aan het werk te zien acht ik ze al niet gerechtigd om zo'n blad uit te brengen. Laat staan dat ze er lijstjes in mogen zetten over "wie er dan wel zo goed is".

Maar Hendrix wordt vaak genoemd omdat het een soort gitaar-ikoon is denk ik. De gemiddelde lezer van Rolling Stone kiest waarschijnlijk de eerste de beste gitarist die ze te binnen schiet.......

Kitaarhiero
16 september 2003, 16:54
Wat een frustratie...

fuck nu-metal
16 september 2003, 18:14
laten we het aub niet over amerikanen en britten hebben als het over smaak gaat. Als ze niet de moeite willen nemen om af en toe naar Nederland te komen om Japie aan het werk te zien acht ik ze al niet gerechtigd om zo'n blad uit te brengen. Laat staan dat ze er lijstjes in mogen zetten over "wie er dan wel zo goed is".

Maar Hendrix wordt vaak genoemd omdat het een soort gitaar-ikoon is denk ik. De gemiddelde lezer van Rolling Stone kiest waarschijnlijk de eerste de beste gitarist die ze te binnen schiet.......

Hendrix heeft idd een grotere kans om in die top honderd te komen dan Japie nogwat, simpelweg omdat veel minder mensen Japie kennen. Maar waar maak je je nou zo druk over? Wordt je een gelukkiger mens als Japie op nummer één staat?

Harry
16 september 2003, 20:23
let op jongetjes van 17min; overdrijving en sarcasme kan soms best grappig zijn. Als jullie wat ouder zijn (ja, het is een goede eigenschap) kunnen jullie e.e.a. misschien wel beter plaatsen......

ozzy
16 september 2003, 20:26
let op jongetjes van 17min; overdrijving en sarcasme kan soms best grappig zijn. Als jullie wat ouder zijn (ja, het is een goede eigenschap) kunnen jullie e.e.a. misschien wel beter plaatsen......

Zelf net 17 geworden zeker :-D :wink:

Harry
16 september 2003, 20:32
let op jongetjes van 17min; overdrijving en sarcasme kan soms best grappig zijn. Als jullie wat ouder zijn (ja, het is een goede eigenschap) kunnen jullie e.e.a. misschien wel beter plaatsen......

Zelf net 17 geworden zeker :-D :wink:

'net' is niet helemaal het juiste woord

Kitaarhiero
17 september 2003, 18:03
Is pas wel het gePASte woord?

Komop nou zeg, Jaap van Castricum... Ik heb z'n naam geloof ik wel eens gehoord maar om nou de hele Britse/Amerikaanse muziekpers het raam uit te gooien omdat ze een vrij onbekende Nederlandse (sessie?)gitarist niet kennen is wel een beetje raar.

Moet die Jaap van Castricum maar een betere platanmaatschappij zoeken die meer aan promotie etc. doet zodat mensen hem wél leren kennen.
Of misschien moet hij gewoon betere muziek gaan maken (hoewel ik daar op dit moment natuurlijk niet over kan oordelen).

want wat veel virtuozen missen, dat zijn écht goede liedjes.

fuck nu-metal
17 september 2003, 18:26
want wat veel virtuozen missen, dat zijn écht goede liedjes.


antwoord van Harry: Hendrix heeft ook veel rotzooi geschreven etc. etc. etc.

musicmaniac
17 september 2003, 18:34
Ik ken Japie ook, van vroeger, was toen idd een geweldige gitarist, maar ook een erg arrogante lul. Speelt íe nog wel eens?

Kitaarhiero
17 september 2003, 20:47
want wat veel virtuozen missen, dat zijn écht goede liedjes.


antwoord van Harry: Hendrix heeft ook veel rotzooi geschreven etc. etc. etc.

Het grootste deel van die rotzooi is niet op de officiële albums maar op latere compilaties en studio-outtakes gekomen. :p

Hendrix hád tenminste nog een zooi goede liedjes.
Virtuozen hebben etudes en dat spreekt rockfans (dus lezers van RS) veel minder aan dan een cool nummer met een korte kickass solo in het I IV V schema.

Harry
17 september 2003, 20:59
Ik ken Japie ook, van vroeger, was toen idd een geweldige gitarist, maar ook een erg arrogante lul. Speelt íe nog wel eens?

hij doet niet veel meer, ik heb vorig jaar een reunie van Carlsberg gezien, en hij speelde wel goed, maar volgens mij is ie aan de drank of zo. Ik heb hem zelf nooit ontmoet, maar uit verhalen van anderen hoor ik juist dat ie extreem verlegen is.

Harry
17 september 2003, 21:03
...............maar om nou de hele Britse/Amerikaanse muziekpers het raam uit te gooien omdat ze een vrij onbekende Nederlandse (sessie?)gitarist niet kennen is wel een beetje raar.
.........................


nou wordt de pers an sich nogal al zwaar overschat. Wie wil de mening van een journalist anyway. Wat is dat nou meer dan iemand die een jaar Nederlandse les extra heeft gehad, en heeft leren typen.......


Kitaar; speciaal voor jou 3 smiley's voor mijn posts hier :D :D :D

Kitaarhiero
17 september 2003, 21:20
:-D

( :evil: :p)

?echo
18 september 2003, 20:18
jimi hendrix was vandaag, dan op 18 september, 1970 overleden

respect :)

da_rippah
19 september 2003, 18:34
Vanavond komt er een documentaire over hem op tv, ik ga hem zeker kijken (meeste beelden ken ik waarschijnlijk al, maar ja :P)

emptyv
20 september 2003, 17:42
hendrix krijgt en kreeg steeds het stempeltje beste gitarist blablabla.....
jimi was gewoon zichzelf

da_rippah
20 september 2003, 18:38
The business killed him.

:cry:

Kitaarhiero
21 september 2003, 12:37
Nee, de te zware duitse slaaptabletten hebben hem gedood :p

da_rippah
21 september 2003, 13:36
Tja, hij lag dood te gaan, maar zijn "vriendinnetje" durfde de ambulance niet te bellen omdat de hele kamer bezaaid was met hash ed. :x

Toen ging zij het rustig opruimen door het in de tuin te dumpen, maar toen was het al te laat :(

fenderfreak
22 september 2003, 08:28
RTL5 gekeken, hoor ik...
Wat een bullshit-docu!

'Jimi verloor zich steeds meer in de drugs, hij werd steeds eenzamer...en zijn muziek waar het allemaal om begonnen was, kwam op de tweede plaats...

AAAAAAAAAHHHHHRRRGGGGHHH

:evil: :evil: :evil:

Kitaarhiero
22 september 2003, 22:15
Dat is meer het verhaal van Syd Barret...

harrievandenberg
5 oktober 2003, 15:22
stelletje hypocriete zondaars!
Jullie zien niet wat Jimi allemaal heeft bereikt. Hij is veruit de meest invloedrijkste gitarist ter wereld, en ik hoorde iemand zeggen dat hij technisch niet zo geweldig is? Wat een gek ben je dan?
Ga eens naar een betere dvd handelaar en koop het concert van Jimi op Woodstock! Jullie zullen versteld staan van een souplese gitarist die de beste versie van het Amerikaanse volkslied ooit heeft uitgebracht.
Stelletje negatievelingen!
Jimi is the best, 8-)

Harry
6 oktober 2003, 10:13
stelletje hypocriete zondaars!
Jullie zien niet wat Jimi allemaal heeft bereikt. Hij is veruit de meest invloedrijkste gitarist ter wereld, en ik hoorde iemand zeggen dat hij technisch niet zo geweldig is? Wat een gek ben je dan?
Ga eens naar een betere dvd handelaar en koop het concert van Jimi op Woodstock! Jullie zullen versteld staan van een souplese gitarist die de beste versie van het Amerikaanse volkslied ooit heeft uitgebracht.
Stelletje negatievelingen!
Jimi is the best, 8-)

en jij ook welkom op dit forum

Polytheme Pam
6 oktober 2003, 11:07
stelletje hypocriete zondaars!
Jullie zien niet wat Jimi allemaal heeft bereikt.

Jimi who??

Kris Haex
14 februari 2004, 00:52
In zijn tijd was Jimi Hendrix waarschijnlijk wel een virtuoos op technisch gebied. Hij was in ieder geval een ZEER INVLOEDRIJKE gitarist.

moretel
14 februari 2004, 14:53
Sinds mijn gitaarlessen weer in Hendrix gedoken, nu draai ik alles constant en wordt er niet moe van, nee dit is waar het om draait, in ieder geval bij mij.
Toen ik dit aan mijn leraar vertelde zei die "je bent gepromoveerd", het is niet voor niets dat alle grote gitaristen Hendrix alle lof doen toekomen, hij was gewoonweg geniaal als muzikant.
Als je in Hendrix duikt wordt je spel er gegarandeerd beter van.

Jollert
28 februari 2004, 14:37
De beste gitarist bestaat gewoon niet, er zijn een hele hoop goede en iedereen heeft zn eigen favoriet. Het is allemaal subjectief en het zijn al helemaal geen feiten. Jimi is gewoon heel goed net zoals Vai/Cobain/Satriani etc.