PDA

View Full Version : WTF humbucker past niet???????



maarten
26 augustus 2003, 17:33
ik had vrijdag mijn gitaar afgeleverd bij de gitaarboer om er een nieuw element in te laten zetten.. hij had nog een tweedehands SD-JB liggen en die wilde ik er dus in hebben.

kom ik vandaag daar aan.. zegt ie dat die humbucker niet paste omdat dat element te hoog was.. ??? hij had er dus een andere tweedehands element ingezet, hij vroeg of ik die wel goed vond.. ik dus luisteren.. en t beviel me wel.. dus ik zeg toe dat ik die wel wil, want hij moest nog het een en het andere solderen zodat alle schakelstanden werkten ofzo..

maaarrr dat element was wit.. en mijn gitaar mooi transparant zwart met flame maple top (ibanez rg 770)

dus ik heb net opgebeld om er toch maar vanaf te zien omdat ik nu al weet dat ik erg veel spijt van dat witte ding ga krijgen..

maar ik vraag me dus af of alle SD elementen zo hoog zijn? want anders kan ik dus nevernooit een mooie pickup van SD erin zetten (ja ja ja er zijn ook andere merken)

godver nu ben ik dus nog een week mn gitaar kwijt om t te laten terugzetten (ben nl weg naar lowlands)

iemand anders nog zo iets doms meegemaakt?? ik ben dus echt niet van plan ooit nog een voet in die winkel te zetten..

damnit

Wouter J
26 augustus 2003, 17:54
Wat een onzin.

Die beunhaas van een gitaarboer draait je een rad voor de ogen. Wat hij nodig heeft zijn langere schroeven zodat het element dieper in je gitaar gaat. Volgens mij wil hij gewoon niet van die JB af.

renier
26 augustus 2003, 17:56
te hoog?... wat is dat voor een crap?..

lijkt me heel stug, ik heb nog nooit veel verschil gezien in hoogte tussen elementen. ibanez is een standaard merk, en de SD JBis een standaard element, dus ik kan me er helemaal niks bij voorstellen...

maarten
26 augustus 2003, 18:01
tsja ik vind het ook raar

mijn elementen zijn trouwens direct mounted (of hoe heet dat)
dus ze zitten op de body vast zonder kapje of randje..

volgens mij had hij die JB gewoon niet meer en komt die met dat andere element aankakken..

t klonk serieus goed.. maar t was gewoon wit! dus dat zag niet uit..

ik had hem ook nog gevraagd om de krakende potmeter te fixen, de ietwat krakende tremolohendel te fixen en om nog een extra schakelmogelijkheid met een push-pull pot.. daar had ik dus nix van gezien..

anyway, dinsdag haal ik mijn gitaar op, betaal die gast voor de nieuwe potmeter (daar heb ik nog op aangedrongen net) en ik ga lekker naar de vertrouwde rien van walker musical supplies.

en ik koop wel een nieuwe brughum dan..

wietse
26 augustus 2003, 18:14
t klonk serieus goed.. maar t was gewoon wit! dus dat zag niet uit..



kleur je gewoon het element toch met een zwarte markeerstift?
als je dat goed doet zie je er niks van ,en het blijft ook lang zitten.
je zal toch wel moeten betalen denk ik voor de gedane arbeid ,hij is er wel effe mee bezig geweest.
en hij had je effe moeten bellen toen ie er achterkwam dat de boel niet paste , heb je die JB ook nog effe gezien en kunnen vergelijken met de ander die wel paste?

maarten
26 augustus 2003, 18:30
ik heb de jb niet gezien.. en ik wist ook totaal niet wat voor hum t was wat er dan wel inzat..

en ik hoef niet te betalen hoor.. alleen dan voor die potmeter.. Ik bedoel, als hij nu moeilijk gaat doen dat ik terugkrabbel, waarom heeft hij dan niet gelijk alles in orde gemaakt met die tweede humbucker in plaats van daarmee te wachten om te kijken of ik de hum uberhaupt wel goed vond??

hij had btw echt alleen maar die humbucker erin gegooid.. en vastgesoldeerd.. boeie.. das dan jammer voor em. Had ie inderdaad gewoon moeten wachten of bellen (had mn nummer niet) met die tweede humbucker

en t zag gewoon echt niet uit.. ik denk niet dat t met stift beter geweest was.. en bovendien, mocht ik die humbucker ooit kwijtwillen, hoe ga ik dat ding ooit verkopen??? ik heb hier een zwartgekalkte humbucker merkt onbekend type onbekend tja hoeveel wil je dan nog ervoor vragen?

sash
26 augustus 2003, 18:33
Ben wel benieuwd welke gitaarboer dat was.

Weten we in ieder geval dat we daar NIET meer hoeven te komen

Wouter J
26 augustus 2003, 18:40
Ik heb zo het vermoeden dat we het hier over Guus Arons hebben. Maar die zaak heeft dan ook geen goede naam in het jargon...

Vindt zelf de details maar uit.

maarten
26 augustus 2003, 18:48
het was daan smit


hoewel ik me ook niet graag bij guus aarons begeef



verdeurie

ik heb ff de afmetingen opgezocht van de JB en die is 0,776 (inch?? cm??)
hoog
net zoals bijna alle humbuckers van seymourduncan (de distortion is 0,876)

heeft iemand toevallig nog een qm setje liggen thuis? om ff op te meten? weet ik gelijk of het gezwam was wat die vent me zei..
of any other pickup?? en daar de afmetingen (hoogte dan) van?

Ibanez RuleZ
26 augustus 2003, 18:55
het is inch, geen cm

Harrald

maarten
26 augustus 2003, 19:02
yeah so i thought.. kwist t alleen ff niet zeker toen ik t typte, eigenlijk vrij logisch ook.. :D

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 19:03
een humbucker van minder dan 1 cm hoog lijkt me sterk idd :)

Ic3gl0vE
26 augustus 2003, 20:04
er bestaan ook zwarte humbuckerkapjes natuurlijk. Maar die gast probeert je volgens mij gewoon op te lichten.

Anavrin
26 augustus 2003, 20:08
die vent is gewoon te lui om een paar langere schroeven te zoeken/ te gaan kopen, en wil jou waarschijnlijk dezelfde prijs laten betalen voor een pu van 25 euro, als voor die SD JB, en zo een lekkere winst opstrijken...

LordRiffenstein
26 augustus 2003, 20:15
Sorry jongens maar jullie hebben het allemaal mis.

Er zijn wel degelijk verschillende hoogtens tussen de merken en dan nog heb je binnen hetzelfde merk verschillen.

Ik had vroeger een Fat Tele waar eerst een Fender humbucker in zat en dan eentje van Deusenberg. Daarna ging ik er een SD 59īer instoppen en toen ontdekte ik dat de steuntjes (waar de schroef doorkomt) langer zijn dan bij de Fender en Deusenberg humbucker. Probleempje dat ik enkel kon oplossen door wat extra hout uit te frezen zodat het wel pastte.

M.a.w. schiet de gitaar-boer nou niet af, hij kan dus wel degelijk dat er verschillen zijn. Heb laatst bv nog gevloekt toen ik SDīs ging installeren in een OLP Van Halen gitaartje. Daar zitten nl. Dimarzio-klonen in en de steuntjes zijn daarbij ROND, bij SD zijn de steuntjes rechthoekig en die pastte dus niet in het gat. Met een ijzervijl een half uurtje te werk gegaan en de SDīs pasten wel :D

maarten
26 augustus 2003, 22:09
ja ik geloof ook niet dat hij me echt probeert te bezeiken..

alleen, waar ik mij nu zorgen om maak is, dat als een vrij standaard model humbucker niet past, ik dalijk maar heel weinig keuze heb en dat het ook nog een heel gedoe wordt om een goede brughum te zoeken.


ik snap niet dat een RG (toch een van de meer gangbare modellen) geen plaats heeft voor een vrij standaard size humbucker..

lordriffenstein, wat je zei over de steuntjes van de SD humbuckers, dat zei die gast ook tegen mij.. de "schoudertjes" waren te hoog waardoor de humbucker gewoon niet pastte.

LordRiffenstein
26 augustus 2003, 22:35
lordriffenstein, wat je zei over de steuntjes van de SD humbuckers, dat zei die gast ook tegen mij.. de "schoudertjes" waren te hoog waardoor de humbucker gewoon niet pastte.

Hij kan het oplossen door wat hout weg te halen (frezen).

Ik denk dat SD ook humbuckers met korten en lange schoudertjes maakt, ben niet helemaal zeker en aan de fotoīs op hun site kan je het niet zien denk ik.

maarten
26 augustus 2003, 22:40
ik buig nog liever een stuk van die schoudertjes op de bankschroef om en boor een nieuw gat en zaag/vijl t uitstekende deel af.. ipv dat ik ga frezen in de gitaar..


or am i talking crap now??


ps.. ik zal eens een mail naar SD sturen over dat lange/korte gedoe

jules
27 augustus 2003, 08:34
tja ik heb niet echt veel slechte ervaringen met daan smit, alleen dat ik ze best wel duur vind. Wel valt het mij op dat hun assortiment niet erg varierend is niet echt veel gibson, ibanez, epiphone, godin, zeg maar een beetje de meest verkochte merken maar vooral veel van die duurdere onbekende merken en superveel fenders. raar verhaal hoor met die elementen normaal is daan best wel goed in dat soort dingen. (weten we mischien in belgie) in de buurt van maastricht een goede gitaarzaak ??

LordRiffenstein
27 augustus 2003, 08:52
(weten we mischien in belgie) in de buurt van maastricht een goede gitaarzaak ??

Kwam vroeger nor wel eens bij LL Music in Maaseik en was heel tevreden over de service!

Lacrymosa
27 augustus 2003, 10:26
In alle RG's past een Dimarzio EVO, en je gaat mij niet vertellen dat er een element bestaad dat dikker is dan een EVO (ok, multibucker dan, maar dat komt omdat et draadje er aan de achterkant uit komt)

CheerS!!

LordRiffenstein
27 augustus 2003, 11:12
In alle RG's past een Dimarzio EVO, en je gaat mij niet vertellen dat er een element bestaad dat dikker is dan een EVO (ok, multibucker dan, maar dat komt omdat et draadje er aan de achterkant uit komt)

Dude,

lees eens een volledig verhaal voor je een lul-post doet! :roll:

maarten
27 augustus 2003, 11:17
het idee van die schoudertjes inkorten gaat volgens mij ook niet als ik zo naar dit schema kijk.. dan zitten de schroeven nog altijd in de weg:

http://www.seymourduncan.com/website/images/dimensions/shortleg1.gif

urezna
27 augustus 2003, 11:39
In alle RG's past een Dimarzio EVO, en je gaat mij niet vertellen dat er een element bestaad dat dikker is dan een EVO (ok, multibucker dan, maar dat komt omdat et draadje er aan de achterkant uit komt)

CheerS!!
nou bij mij paste het ander maar net aan hoor...... een evolution7 in een rg2027, 't ken net....

Anders Destium
27 augustus 2003, 13:14
Volgens mij is het grootste probleem het direct gemount zijn van de elementen, dit vraagt om andere schroeven dan normale pups (met pu-rings)

Ik heb het directmounten zelf gedaan op mijn RG470, en toen heb ik een ander type schroef gebruikt. Het probleem is wel dat je moet uitkijken dat het geheel niet instabiel wordt. Als de gitaarboer slim was geweest had hij de schroeven van je oude element gebruikt, die zijn er namelijk op gemaakt :wink:

maarten
27 augustus 2003, 14:12
het probleem is niet de schroeven denk ik

de metalen beugeltjes zijn gewoon te hoog, die schroeven draai je helemaal aan totdat de humbucker vastzit

Braindead
28 augustus 2003, 13:20
Volgens mij kan die boer ook nog wel eens gelijk hebben als die humbucker persee aan de onderkant tegen de body moet zitten, dan heb je toch gewoon maar een bepaalde hooogte, of zie ik dat verkeerd?
Betalen zou ik er ook niet voor. Als hij zich niet aan de opdracht houdt en zomaar een andere pickup erin zet. Dan hoef jij dat echt niet te betalen.
oh je zou trouwens ook nog toppers kunnen overwegen. Dus toch die witte met toppers http://people.zeelandnet.nl/alinde/toppers/toppers.htm