PDA

View Full Version : van acoustisch naar electrisch



Geert_b
26 augustus 2003, 17:30
hey ik speel ongeveer 2 jaar acoustisch met een fender telecoustic (niet zo fraai maar toch)
nu zou ik graag iets electrisch kopen maar weet niet echt wat...

budget is ongveer 300 € maar kan nog stijgen

stijl: zowat rock 'n' roll (oasis, the verve, beetje nirvana, white stripes)

aanraders? en wat denken jullie over m'n gitaar nu?

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0957500 (fototje en uitleg)

Han Solo
26 augustus 2003, 19:46
Die Fender vind ik er helemaal niet verkeerd uitzien. En voor die electrische gitaar is het misschien een idee om te kijken naar een gitaar met H-S-S config. Dan kan je scheuren met het (Humbucker) brugelement en heb je de Single- Single elementen voor de andere sounds. Ibanez en Yamaha bijvoorbeeld hebben veel keuze op dat gebied.

Nicci
26 augustus 2003, 19:56
eerste keus die je moet maken is, zoals de vorige poster ook al aangeeft, wat voor elementen wil ik? humbuckers, single coils of een of andere combinatie van beide . . . . je kan eerst een model naar smaak kiezen, maar dan kom je later wellicht achter dat je met de verkeerde elementen op zit gescheept.

PS: welkom!

Geert_b
26 augustus 2003, 20:16
k zou graag toch wel een combinatie hebben van single-coile en humbucker voor toch een diepere en rondere klank te krijgen en een meer afgescherpte en droge met die single

Nicci
26 augustus 2003, 20:24
yamaha en ibanez maken een aantal gitaren met een combinatie van beide. prima gitaren. yamaha maakt wel veel SSH gitaren. ik houdt niet zo van single coils, maar als ik er 1 op zou zetten zou het in de midden zijn. HSH dus. een humbucker aan de nek voor al het ronde clean en 'robuuste' scheur. humbucker aan de brug voor alle rock/scheur/wat al niet meer. en met de single in het midden heb je nog vrij veel achter de hand. combinatie midden met brug en nek voor fijne funky geluidjes en natuurlijk een single alleen.