PDA

View Full Version : Keeley appreciaton thread



sash
26 augustus 2003, 15:01
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ben benieuwd hoe groot de groep Keeley gebruikers op dit forum is.
Ik bedoel trouwens niet alleen de compressor en de javaboost, maar echt alle dingen die bij Keeley vandaan komen, mods e.d.

Ikzelf heb een Keeley Comp.

wimmeltje
26 augustus 2003, 15:05
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ben benieuwd hoe groot de groep Keeley gebruikers op dit forum is.
Ik bedoel trouwens niet alleen de compressor en de javaboost, maar echt alle dingen die bij Keeley vandaan komen, mods e.d.

Ikzelf heb een Keeley Comp.


Ik maak dezelfde mod als keeley. geldt dat ook ?? :roll:

jpb
26 augustus 2003, 17:38
[quote="sash"].......maar echt alle dingen die bij Keeley vandaan komen, mods e.d.
[quote]

Ik heb mijn schoenen laten verzolen bij Keeley...... :D


Even serieus, mij Sparkle Drive is bij keeley gemod. Verschil met ongemodde versie is groot.

sash
26 augustus 2003, 18:05
Ain't it cute?

:D


http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0015.JPG

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 18:53
sash gaat nu flink zitten appreciaten zodat hij meer krijgt voor zn compressoir in dee verkoop :roll:

Mitch
26 augustus 2003, 18:54
Hé, jij was al aan de beurt geweest http://instagiber.net/smiliesdotcom/contrib/ed/ring-inc.gif

sash
26 augustus 2003, 19:01
Nope compressor gaat niet weg Lennart

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 19:04
waarom opeens de gedachtenverandering (sorry voor de offtopic)

Antal
26 augustus 2003, 19:14
Jij weet ook echt niet wat je wilt hè!!! Nu wil je hem weer houden.

Is dat ding trouwens echt zo goed. Lijkt me nog al beperkt met maar 2 knoppen (level en...????).

Mitch
26 augustus 2003, 19:16
SSSSSSSSSSSSSustain misschien :D :D :D :D :D :D :D :D





o ja, dat van die beurt ging over sash hè, NK3 postte vlak voor mij

sash
26 augustus 2003, 19:30
Jij weet ook echt niet wat je wilt hè!!! Nu wil je hem weer houden.

Is dat ding trouwens echt zo goed. Lijkt me nog al beperkt met maar 2 knoppen (level en...????).

Zijn alle mensen uit Vlaardingen zulke zeikerds? :D

Check die andere topic maar, staat het uitgebreid uitgelegd.

FNaRK
26 augustus 2003, 19:31
DAMN
was net op zoek naar zo'n ding om mijn TONE wat op te leuken :-D

RadiuS
26 augustus 2003, 20:12
Jij weet ook echt niet wat je wilt hè!!! Nu wil je hem weer houden.


zie ook sig :lol:

Ic3gl0vE
26 augustus 2003, 20:13
ik vind het onzin omdat het veel te veel kost.

Dude
26 augustus 2003, 20:22
....

Dude
26 augustus 2003, 20:23
Jij weet ook echt niet wat je wilt hè!!! Nu wil je hem weer houden.


zie ook sig :lol:


ERG mooi ja... helemaal goud man die sash met al zijn veranderingen, en het steeds keihard ontkennen, mooimooimooi

sash
26 augustus 2003, 20:51
Hahahaha uit de archieven van gitaarnet. Ik nog als onervaren pikkie, helemaal weg van het geluid uit m'n Marshall Valvestate icm met Gibson en een Catalyst (die ik er ook eens op geprobeerd had) :D

Veranderingen zijn goed zeg ik. Blijft het niet zo saai :razz:

Maar goed het ging dus om Keeley pedalen

Robbert
26 augustus 2003, 21:18
Ik heb zelf een BD-2 laten modificeren door Keeley.

Volgende maand gaan mijn CE-2 en MT-2 naar RK.


Overigens heb ik zo ondertussen bijna heel zijn assortiment wel een keer geimporteerd.. (Sash, Yori :D). Ik zou eigenlijk distributors discount moeten krijgen :o

Dirtypool
27 augustus 2003, 20:01
He Robbert, wat kostte die mod en hoe is het verschil?
Ik zit eraan te denken evt mijn pedaal met de jouwe mee te sturen als je daar geen probleem mee hebt.
Tenminste als het verschil prettig is.

Grtz Richard

Antal
27 augustus 2003, 20:44
Zijn alle mensen uit Vlaardingen zulke zeikerds? :D

Nee hoor. Er wonen maar 2 zeikerds in Vlaardingen. Voor de rest alleen maar hele lieve mensen...


Check die andere topic maar, staat het uitgebreid uitgelegd.

Ja, ik heb het gelezen. Ik vraag me alleen af of dat ding echt zo goed is, aangezien de Carl Martin die ik zelf gebruik volgens mij veel veelzijdiger is.

Robbert
27 augustus 2003, 21:15
He Robbert, wat kostte die mod en hoe is het verschil?
Ik zit eraan te denken evt mijn pedaal met de jouwe mee te sturen als je daar geen probleem mee hebt.
Tenminste als het verschil prettig is.

Grtz Richard

Toen ik hem kreeg van Keeley (ik had er een via Ebay USA door laten sturen naar RK) had ik nog een stock bluesdriver.
Volgens mij (edit, ik bedoel dus ik dacht de volgende personen :D) PV en Dalon, vonden die dat er wat boventonen inzaten. Ikzelf hoor dat niet zo goed. Dat als kritiek op het pedaal.

Het eerste wat er door me heen ging: hi-fi! Echt.. zo heel veel is er ook weer niet verandert, maar hij is echt beter. Vetter, en met bass-switch.


Ik zou hem toch nog een keer doorsturen naar Yori, ik kan hem ook eerst naar jou sturen, kun je hem zelf eens proberen..


Als laatste noot. Als je de stock BD-2 goed kan gebruiken, is de gemodificeerde helemaal goed! Wel pittig geprijst, maar erg goed.

sash
27 augustus 2003, 22:29
Ja, ik heb het gelezen. Ik vraag me alleen af of dat ding echt zo goed is, aangezien de Carl Martin die ik zelf gebruik volgens mij veel veelzijdiger is.

Voor mij hoort een compressor zo transparant mogelijk. De verschillen als je em intrapt moeten niet hoorbaar, maar voelbaar zijn (vind ik dan).

De Carl Martin heb ik eens aan een uitgebreide test onderworpen, maar het minpunt vond ik juist de veelzijdigheid. Door alle knopjes en dingetjes die erop zitten kan je er wel veel meer mee, maar daardoor issie ook minder transparant. Verder wel retegoed pedaal.

Het is maar net wat je zelf belangrijker vindt. Een veelzijdige compressor die veel aankan of een compressor die minder veelzijdig is, maar wel transparanter.
Zelf kies ik dus voor het laatst.

Ik gebruik de compressor ook eigenlijk niet waar ie voor bedoeld is. Het is voor mij net het minieme nuance verschil in toon wat het hem doet als ik em intrap.
De sustain staat bij mij dan ook rond de 8 uur (vrijwel uit).

Antal
28 augustus 2003, 14:13
Ik vind de Carl Martin juist heel erg transparant. En door de veelzijdigheid kost het misschien wel iets meer moeite om er een goed geluid uit te krijgen, maar als je er een beetje tijd in stopt om dat ding te leren kennen dan is het een fantastisch pedaal. En niet moeilijk in te stellen.

Ik zie alleen niet helemaal hoe veelzijdigheid het geluid minder transparant zou maken. :???:

jpb
28 augustus 2003, 14:48
Mischien verschillen jullie definities van transparant???

Antal
28 augustus 2003, 15:11
Mischien verschillen jullie definities van transparant???

Waarschijnlijk wel ja :)

Mitch
28 augustus 2003, 17:02
Ja die omgekeerde evenredigheid moet je mij ook even uitleggen sash.

En trouwens: van de Keely zeg je juist dat -ie te veel squast tenzij je de sustain bijna minimaal is. Ho kun je die dan transparanter noemen dan de CM :???:

sash
28 augustus 2003, 19:27
Dan verschillen onze definities van transparantie denk ik :)

Met transparantie bedoel ik dat het geluid er zo clean mogelijk doorheen komt. Dus zonder extra hoog of meer laag, of afgekapt hoog. Dat merkte ik bij de CM dus wel een beetje.

Begrijp me niet verkeerd, de CM was tot nu toe de meest transparante compressor die ik ooit geprobeerd had (zelfs de Ross ging niet zo ver), maar Keeley verlegt die grens weer net een beetje, vandaar mijn keus voor Keeley.

Lucky
28 augustus 2003, 20:30
compressie is ook iets waar je van moet houden.
ik heb een donkerbruin vermoeden dat sash niet zo'n compressie man is...
daarom gebruikt hij hem haast als een cleanboost.

Het moet ook bij de muziekstijl passen.
Als je een disco-bruiloften en partijen-danceclassics bandje hebt is het bijna ommisbaar :)

blues, funk, rock...en andere wat meer...hoe zal ik het zeggen....
expressievere...extrovertere muziekstijlen......
minder belangrijk
(tenzij je Dave Gilmour heet....dan heb je er minstens drie nodig)

sash
28 augustus 2003, 20:45
Ik ben inderdaad niet zo'n compressie man, maar een snufje compressie vind ik ERG lekker.

Een cleanboost geeft geen compressie, vandaar de Keeley comp met weinig compressie, supertransparant en gigantische levelboost ;)

Mr.Jay
29 augustus 2003, 09:13
Gewoon uit nieuwsgierigheid. Ben benieuwd hoe groot de groep Keeley gebruikers op dit forum is.
Ik bedoel trouwens niet alleen de compressor en de javaboost, maar echt alle dingen die bij Keeley vandaan komen, mods e.d.

Ikzelf heb een Keeley Comp.

Ik heb een BossBD2 van Keeley. Naast een stock-BD2 , klinkt de Keeley, glazeriger met meer drive. de TONE is hierop ook beter instelbaar, bij de stockBD2 moet je die écht dicht houden anders krast ie.
Toch blijf ik beide pedalen naast elkaar gebruiken de stockBoss heeft ook zijn karakter.

Jay

The Thumb
29 augustus 2003, 16:38
Ik heb een BossBD2 van Keeley. Naast een stock-BD2 , klinkt de Keeley, glazeriger met meer drive. de TONE is hierop ook beter instelbaar, bij de stockBD2 moet je die écht dicht houden anders krast ie.


En welke van die BD2´s is transparanter? :-D

Mr.Jay
29 augustus 2003, 16:48
Ik heb een BossBD2 van Keeley. Naast een stock-BD2 , klinkt de Keeley, glazeriger met meer drive. de TONE is hierop ook beter instelbaar, bij de stockBD2 moet je die écht dicht houden anders krast ie.


En welke van die BD2´s is transparanter? :-D

De BOSS(=Keeley) :razz:

Jay