PDA

View Full Version : Mijn stuff, Guitar-Geek-style



LordRiffenstein
26 augustus 2003, 14:52
Verveel me steendood op mijn werk vandaag dus ff geknutseld met wat plaatjes:

http://riffenstein.kingsmeade.net/MyRig2.jpg

:-D

marc_o
26 augustus 2003, 15:28
haha, ziet er leuk uit, maareh.....hoe kom je aan die plaatjes van die topjes?

LordRiffenstein
26 augustus 2003, 15:31
haha, ziet er leuk uit, maareh.....hoe kom je aan die plaatjes van die topjes?

Hahahaha, gewoon gecopieerd uit de manuals :-D

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 16:34
erg koel die guitargeek dingen, ben er zelf alleen nog te lui voor geweest.

Buiten dat heb je ook een buitengewoon impressieve setup!

BLOK182
26 augustus 2003, 19:04
Hey Youri, kan ik ff wat vragen? Kan jij die amps alletwee op je 4x12" aansluiten en dan tijdens het spelen switchen tussen de twee? Of gebruik je steeds maar 1 engl per keer?

kokeleko
26 augustus 2003, 19:46
Mooi setje , heb je geen last van toonzuigen met de GX-700, ik heb em ook twee weken gehad de GX-700 dan, vind het zo zonde voor zo'n klasse amp.
Ik bedoel je hele dynamiek gaat naar de kloten, maar dat is mijn ervaring, spreek natuurlijk niet voor de jouwe.

Mazzel Ko.

LordRiffenstein
26 augustus 2003, 20:07
Hey Youri, kan ik ff wat vragen? Kan jij die amps alletwee op je 4x12" aansluiten en dan tijdens het spelen switchen tussen de twee? Of gebruik je steeds maar 1 engl per keer?

Blok,

ik zou ze beiden tesamen kunnen gebruiken. Vanuit de GX-700 naar de 2 amps en dan beide loops nog eens links en rechts door de G-Major maar heb dat nog nooit gedaan. Misschien doe ik het een keertje :dance:

LordRiffenstein
26 augustus 2003, 20:09
Mooi setje , heb je geen last van toonzuigen met de GX-700, ik heb em ook twee weken gehad de GX-700 dan, vind het zo zonde voor zo'n klasse amp.
Ik bedoel je hele dynamiek gaat naar de kloten, maar dat is mijn ervaring, spreek natuurlijk niet voor de jouwe.

Mazzel Ko.

Ko,

de GX-700 moet heel precies ingesteld worden. Het helpt dat hij bij mij enkel tussen de gitaar en versterker hangt en dan zuigt hij niet meer dan een Boss-pedaaltje. Met George L en een goeie afstelling blijft het toch nog heel dynamisch.

BLOK182
26 augustus 2003, 21:11
Maarre, in principe, kan het ook zonder allemaal enge digitale 19"machientjes? Als in gitaar -> a/b box -> signaal naar allebei de amps
-> alletwee tegelijkertijd op 4x12" ? Moet je die cab dan op stereo zetten?

skabouter
26 augustus 2003, 21:41
heeeel erg vet, zo ! dat wil ik ook. hoe doe ik dat ?

Ic3gl0vE
26 augustus 2003, 21:47
hoe doe ik dat ?

Hard werken en veel sparen...

gerrekat
26 augustus 2003, 21:57
http://www.deanguitars.com/psupload/pics/hansguitargeekrig.jpg

Hier is die van mij minus mijn XXX.............

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 22:02
dude jij ook al zon teringvette setup, wat zijn je instellingen op de para-eq?

en je runt niet stereo of wel? Nooit aan gedacht om er een chorusje oid tussen te zetten?

gerrekat
26 augustus 2003, 22:09
Nee ik run niets in stereo heeft weinig zin voor mij wil alleen maar scheuren HAHAHAH!

De Furman (beste para EQ die er is overigens!) boost ik de midden frequenties nogal mee on een soort Dimebag geluid te creeren (hij gebruikt precies dezelfde!)

Bass 250 Hz, Mid 1500 Hz, Treble 5KHz, Bass 0 Db, Mid +15Db, Treble 0Db en de pre amp gain op 5-6, de bandwith varieer ik nogal, maar ik gebruik hem niet zo vaak hoor!

Is wel leuk speelgoed helaas heb je eigenljik wel een noise gate nodig als je je frontend van je top ermee "slammed" maar ik heb ook een BOSS NS-2 niet afgebeeld............

Mitch
26 augustus 2003, 22:22
Ligt het trouwens aan Delft ? Anders met al zijn Iba's, Gerrekat met al zijn Deans... :D

LordRiffenstein
26 augustus 2003, 22:33
Maarre, in principe, kan het ook zonder allemaal enge digitale 19"machientjes? Als in gitaar -> a/b box -> signaal naar allebei de amps
-> alletwee tegelijkertijd op 4x12" ? Moet je die cab dan op stereo zetten?

Ja dat kan en de cab moet dan inderdaad op stereo!

Eurekaaa
26 augustus 2003, 23:15
nice stuff dudes 8-)

hebben jullie dat gewoon in jullie huis kamertje staan :wink: ?

ik zal ook is zoiets proberen te maken van mijn setup :)

gerrekat
27 augustus 2003, 08:18
Ja het meeste staat idd gewoon in de huiskamer HAHAH, heb het dan ook nooit hoger dan 1 staan, maar ja met optredens etc. neem ik het wel mee natuurlijk.

Gelukkig klinken de ENGLs erg goed op laag volume!

BLOK182
27 augustus 2003, 10:09
Maarre, in principe, kan het ook zonder allemaal enge digitale 19"machientjes? Als in gitaar -> a/b box -> signaal naar allebei de amps
-> alletwee tegelijkertijd op 4x12" ? Moet je die cab dan op stereo zetten?

Ja dat kan en de cab moet dan inderdaad op stereo!
Ah kijk, das nou vet! *begint te dromen over allemaal vette tops nu maar 1 cab nodig is*

zZoRgO
27 augustus 2003, 15:40
here's mine,

Is wel veeeel minder impressionnant t.o.v. al die bigshots met hun twee tops :razz:


http://users.pandora.be/zzorgo/Foto's/Fred's%20Rig.JPG

gerrekat
27 augustus 2003, 15:50
Ziet er niet slecht uit hoor!


Ik heb nu nog drie tops trouwens maar mijn XXX heb ik er niet bij gezet daar die waarschijnljik bionnenkort mjin huis gaatverlaten!

Blijft een hele vette top toch................beter dan een 5150!

skabouter
28 augustus 2003, 00:10
hoe doe ik dat ?

Hard werken en veel sparen...

man, de setup heb ik al zo vet. ik wil alleen die plaatjes ook eens zo maken.

HOE DOE IK DAT ?

Matje
28 augustus 2003, 07:19
hoe doe ik dat ?

Hard werken en veel sparen...

man, de setup heb ik al zo vet. ik wil alleen die plaatjes ook eens zo maken.

HOE DOE IK DAT ?

knippen en plakken van guitargeek.com

skabouter
28 augustus 2003, 10:02
in paint ofzo ??

nouja, ik zal het eens proberen dan maar :)

LordRiffenstein
28 augustus 2003, 10:13
in paint ofzo ??

nouja, ik zal het eens proberen dan maar :)

Paint kan, heb het zo ook gedaan, of Photoshop of iets dergelijks.

skabouter
28 augustus 2003, 10:21
hmm, het lukt niet. de GT-6 staat er zowieso niet bij, evenals mijn oude peavey amp. verder nog wat A/B`s enzo en een jcm800 half stack

maar ik weet ook niet hoe ik bijv ÉÉN amp knip.........en ook niet hoe ik de snoeren ertussen krijgen :)

zZoRgO
28 augustus 2003, 10:25
voor de gt6: neem dan een gewone foto van het bovenaanzicht en verklein die (heb dat ook gedaan met m'n engl z-5 footswitch en de powerball...)


verder neem je gewoon één setup van iemand , plak je dat in paint, en knip je stukjes kabel, naargelang je ze nodig hebt...
idem met pedaaltjes e.d.

Kitaarhiero
28 augustus 2003, 10:28
Ik denk dat veel mensen hier alleen deze setup hebben:

:amp: :lp:

skabouter
28 augustus 2003, 11:09
Ik denk dat veel mensen hier alleen deze setup hebben:

:amp: :lp:

hmmm, die stakkers hebben dan geen geluk. zonder snoer kom je nergens, hoor.........

maargoed, ik ga aan het werk. het resultaat komt hier uiteraard :)

iam
28 augustus 2003, 11:26
voor de gt6: neem dan een gewone foto van het bovenaanzicht en verklein die (heb dat ook gedaan met m'n engl z-5 footswitch en de powerball...)


.

dan kan je evengoed een foto van je gitaren ook nemen en die verkleinen :) (of van een rhodes piano ;))

Chiel
28 augustus 2003, 14:32
...volgens mij zijn Morris en SRV-man inmiddels alweer een week lang aan het photoshoppen :-D

LordRiffenstein
28 augustus 2003, 14:53
...volgens mij zijn Morris en SRV-man inmiddels alweer een week lang aan het photoshoppen :-D

Wat heeft Morris dan gekocht?? Van SRV-Man weet ik het wel :razz:

Chiel
28 augustus 2003, 15:10
Volgens mij niets, maar dan nog is ie wel een paar avondjes kwijt voordat hij zijn setup heeft uitgetekend :razz:

yhcmarc
28 augustus 2003, 16:02
Geen mooi plaatje, maar toch een aardig schema'tje ... kon de plaatjes niet vinden en ik heb geen digitale camera ...



Esp/Ltd H-201
Ibanez rg470frm
Epiphone Les paul II
| +------------------+
| | |
+-+------------------+ |
| rocktron pirahna |----+-+ |
+--+--+--------------+ | | |
| | | | | |
| | +-----+----+-+---------+---+
| | | alesis quadraverb | ( via rocktron send/return )
| | +----------------+---+
| | | +-------------------------+
| +-----------------+ +-------+ Art midi controller |
| | +-------------------------+
+--+-----------------+ |
| korg dtr1 tuner | |
+--+-----------------+ |
| |
| +-----------------+
| |
+--+--+--------------+
| alesis meq 230 |
+--+-----------------+
|
+--+-------------------------+
| Koch powertone |
+--+-------------------------+
|
+--+-------------------------+
| Koch 4x12 cab |
+----------------------------+


Binnenkort komt er voor die alesis Meq nog een alesis 3630 compressor/limiter te hangen en hoop ik de koch top en kast te kunnen vervangen door een mesa boogie simul 395 stereo of een engl 930/60 en een engl kast te vervangen.

Jeee
29 augustus 2003, 00:19
Dit was de mijne tot voor kort :

http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0118654/setup.gif

Moet hem dringend eens updaten :

M'n JCM2000 & cab zijn vervangen door een Laney GH50L & Orange 4*12 cab. 'k Heb de Supervibe al vervangen door een Fulltone Choralflange, en m'n Keeley Compressor & Javaboost komen er ook aan ... :D

Marshallover
29 augustus 2003, 09:26
Leuk om te doen; dat geklooi in Paint... (maar niet elke dag..)
Mijn zooi:

http://gniezink.instantlogic.com/images//Photos/{558F508F-D3DD-4B9A-BA52-8F95FB95EBD4}/{C427E717-7DDE-42C6-AF16-B5C6CFFF9C77}.jpg

Er moet nog ooit bijkomen:

Boss CS-3
DOD YJM 308
Dunlop Crybaby Super Volume Wah Pedal
Guyatone slow volume (of iets in die aard)

En vast nog wel meer als ik weer wat tegen kom...

Zou graag van serieuze mensen willen horen of ik bepaalde effecten nog moet toevoegen/anders plaatsen in de loops....
Ik speel met name Rock en britpop.

Ik gebruik eigenlijk (zoals eerder gezegd en wat me eigenlijk niet in dank werdt afgenomen) alleen het clean-kanaal van de TSL 100
Waarom dan gekocht; Zeer goedkoop tweedehands op de kop kunnen tikken !!!
En het clean geluid vindt ik in combinatie met de GE-7 zonder verdere effecten erg krachtig en echt clean klinken.

Groeten,

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 09:36
dan zou ik de metalzone wegdoen en de buizendistortion van de TSL gebruiken, kan de DS-2 ook weg :)

Marshallover
29 augustus 2003, 09:37
dan zou ik de metalzone wegdoen en de buizendistortion van de TSL gebruiken, kan de DS-2 ook weg :)

Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!

Bedankt in ieder geval,

Mitch
29 augustus 2003, 10:15
:D Je blijft een aparte, maar da's wel leuk juist !

Het gevoel bekruipt me nu wel of dat overdrive kanaal niet gewwon stuk is of zo en de amp daarom zo cheap was en jij het lelijk vindt ????

Maar goed, goed bruikbare effecten in de stijl die je noemt en die ik zelf ook speel: compressor, lichte overdrive en wah (noemde je al) en een tremolo kan indien gedoseerd gebruikt leuke accenten maken in liedjes waar veel clean wordt gebruikt.


Compressor + chorus = hammond/Leslie bij gebrek aan toetsenist :D

Marshallover
29 augustus 2003, 10:19
:D Je blijft een aparte, maar da's wel leuk juist !

Het gevoel bekruipt me nu wel of dat overdrive kanaal niet gewwon stuk is of zo en de amp daarom zo cheap was en jij het lelijk vindt ????

Maar goed, goed bruikbare effecten in de stijl die je noemt en die ik zelf ook speel: compressor, lichte overdrive en wah (noemde je al) en een tremolo kan indien gedoseerd gebruikt leuke accenten maken in liedjes waar veel clean wordt gebruikt.


Compressor + chorus = hammond/Leslie bij gebrek aan toetsenist :D

Hahahah, dank je wel !!!
Crunch en Lead Channel werken nog als een tierelier maar ik vindt met name het Lead kanaal gewoon niet mooi genoeg als MAIN Distortion zeg maar....

Ik gebruik veel liever de MT-2 voor het zwaardere werk en dat vindt ik gewoon goed klinken in combi met de GE-7 (mits goed afgesteld)
Af en toe gebruik in de Crunch Channel als ik een nummer speel die alleen dat "effect" nodig heeft....

Bedankt voor de tip; Ik heb zeker weten een Compressor nodig !!!!
:wink:
Groeten,

Jeee
29 augustus 2003, 11:19
Bedankt voor de tip; Ik heb zeker weten een Compressor nodig !!!!
:wink:
Groeten,

<spam>

Ik heb er 1 te koop ... :oops:

</spam>

Maar ik meen mij te herinneren dat Marshall pedalen niet je ding zijn. Toch is de ED-1 echt wel beter dan de CS-3. Als je echt een Boss wil, zou ik voor de CS-2 gaan.

Hierzie (http://muziek.2dehands.be/mz.html?mi=3130271&meerinfo=1&ses=) : een CS-2 in de aanbieding op 2dehands.be.

Marshallover
29 augustus 2003, 11:25
Bedankt voor de tip; Ik heb zeker weten een Compressor nodig !!!!
:wink:
Groeten,

<spam>

Ik heb er 1 te koop ... :oops:

</spam>

Maar ik meen mij te herinneren dat Marshall pedalen niet je ding zijn. Toch is de ED-1 echt wel beter dan de CS-3. Als je echt een Boss wil, zou ik voor de CS-2 gaan.

Hierzie (http://muziek.2dehands.be/mz.html?mi=3130271&meerinfo=1&ses=) : een CS-2 in de aanbieding op 2dehands.be.

Nee, ieder z'n smaak he?; Ik heb het niet zo op de Marshall-pedalen...

Waarom doe jij 'm trouwens weg?

Bedankt voor de tip van de advertentie !!!

Chiel
29 augustus 2003, 16:14
http://www.flexonline.nu/images/Chielsgear.jpg


Mwaaah!!! Leuk man, tekeningen maken! :lol:

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 17:50
chiel, dude, wat een setup!

sash
29 augustus 2003, 19:31
dan zou ik de metalzone wegdoen en de buizendistortion van de TSL gebruiken, kan de DS-2 ook weg :)

Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!

Bedankt in ieder geval,

Zou dat niet liggen aan die Digicrap van Korg die je ertussen gooit? :roll:

Marshallover
29 augustus 2003, 19:39
dan zou ik de metalzone wegdoen en de buizendistortion van de TSL gebruiken, kan de DS-2 ook weg :)

Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!

Bedankt in ieder geval,

Zou dat niet liggen aan die Digicrap van Korg die je ertussen gooit? :roll:

Als je goed kijkt heb ik twee loops:

A en B

A: De Korg Digicrap (die voor mij perfecte solo-sounds heeft)
B: De rest van de effecten

Als ik met het verdomde Lead Kanaal speel, speel ik altijd over loop B zonder enig effect aan, geen probleem dus...

Bovendien heb ik eerst nooit met effecten gespeeld, ik weet dus goed dat Marshall BAGGER klinkt in de LEAD !!!

Ik vindt het gewoon niet mooi en het ligt niet aan mijn effecten, mijn gitaar, de kabels, de buizen of wat dan ook; ik vindt het gewoon niet mooi !!!!!

Een maat van mij heeft dezelfde buizenbak en heeft het zelfde Bagger Lead kanaal als mij (logisch)

Maar bedankt,

Negative K3 fan
29 augustus 2003, 19:57
wansmaak dus :-D

sash
29 augustus 2003, 20:18
Raar ja :D

Thijssie
29 augustus 2003, 20:41
Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!Bedankt in ieder geval,

FF weer op me stoel gaan zitten, ik was er achterover, af gevallen ;-)


Maar serieus, hoe hard heb je hem staan als je hem gebruikt?

Marshalls hebben imho echt de "oversturing" van de eindbuizen nodig om die volle vette "marshall sound" te krijgen. (Te) zacht klinken ze koud en klinisch.


FF uit me hoofd zitten er 4 ecc83 buizen in, die zou je es kunnen proberen te vervangen voor electro harmonix 12ax7.


Over smaak valt niet te twisten en geluid is heel persoonlijk, maar ik vind het vreemd dat je een boss metal zone prefereert boven de scheur van een marshall....

sash
29 augustus 2003, 22:43
EH buizen?! schaam je!

Das een van de slechtste buizen die er zijn man :D

Voor Marshall kan je beter Mullard of Tesla hebben.

Marshallover
29 augustus 2003, 22:54
Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!Bedankt in ieder geval,

FF weer op me stoel gaan zitten, ik was er achterover, af gevallen ;-)


Maar serieus, hoe hard heb je hem staan als je hem gebruikt?

Marshalls hebben imho echt de "oversturing" van de eindbuizen nodig om die volle vette "marshall sound" te krijgen. (Te) zacht klinken ze koud en klinisch.


FF uit me hoofd zitten er 4 ecc83 buizen in, die zou je es kunnen proberen te vervangen voor electro harmonix 12ax7.


Over smaak valt niet te twisten en geluid is heel persoonlijk, maar ik vind het vreemd dat je een boss metal zone prefereert boven de scheur van een marshall....

Jah, sorry, het zal wel aan mij liggen dan, maar als iemand met zo'n buizenbak ff een soundsample heeft van een lead kanaal Marshall versterker kan ik het nog eens vergelijken, maar ik vind tot nu toe de vetste distortion uit mijn MT-2 komen In COMBINATIE met de GE-7 !!!

Zonder de GE-7 vind ik er inderdaad ook niks aan.

Ik heb mijn Lead kanaal altijd op 4 a 5 staan, omdat ik de Koch Loadbox als attenuator gebruik....

ook op 8 (10 is ECHT te hard !!!) vindt ik het niet veel mooier, sorry...

Ik durf te wedden dat er heus nog wel meer mensen zijn die er geen flikker aan vinden.....
Het is gewoon mijn sound niet; ik heb liever de MT-2 met de GE-7, en misschien dat ik in de toekomst nog wel wat mooiers vind...

Ieder z'n mening...

Kheb trouwens nu wel even de CS-3 van Boss in bruikleen en met die in de effectloop (dus na de pre-amp en voor de Power-amp) klinkt het al een stukje beter.... (maar ben er nog steeds geen fan van)

Kzie wel,

Bedankt,

gerrekat
30 augustus 2003, 11:13
Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!Bedankt in ieder geval,

FF weer op me stoel gaan zitten, ik was er achterover, af gevallen ;-)


Maar serieus, hoe hard heb je hem staan als je hem gebruikt?

Marshalls hebben imho echt de "oversturing" van de eindbuizen nodig om die volle vette "marshall sound" te krijgen. (Te) zacht klinken ze koud en klinisch.


FF uit me hoofd zitten er 4 ecc83 buizen in, die zou je es kunnen proberen te vervangen voor electro harmonix 12ax7.


Over smaak valt niet te twisten en geluid is heel persoonlijk, maar ik vind het vreemd dat je een boss metal zone prefereert boven de scheur van een marshall....

Ik ben het met je eens dat een MT-2 zuigt, althans dat vind ik,met een EQ gaat het, maar is nog steeds niet erg organisch klinkend.

Maar effe voor de rcord een ECC 83 is precies hetzelfde als een 12ax7!

Soulman
30 augustus 2003, 14:47
EH buizen?! schaam je!

Das een van de slechtste buizen die er zijn man :D

Voor Marshall kan je beter Mullard of Tesla hebben.

:???:
Als je Mullards kunt vinden. Heb trouwens wel eens een Mullard erin gehad die niet mooi klonk.
Van de nieuwe buizen zij EH's prima.

Josdevos
30 augustus 2003, 15:13
Ik denk dat ik hem hier ook al eens ergens gezet had, maar is wat veranderd...

http://users.pandora.be/josdevos/Rekje/rig.JPG

Marshallover
30 augustus 2003, 18:24
Ik HAAAT de buizendistortion van de TSL; Die metalzone klinkt zo vet in combinatie met de equalizer !!!!Bedankt in ieder geval,

FF weer op me stoel gaan zitten, ik was er achterover, af gevallen ;-)


Maar serieus, hoe hard heb je hem staan als je hem gebruikt?

Marshalls hebben imho echt de "oversturing" van de eindbuizen nodig om die volle vette "marshall sound" te krijgen. (Te) zacht klinken ze koud en klinisch.


FF uit me hoofd zitten er 4 ecc83 buizen in, die zou je es kunnen proberen te vervangen voor electro harmonix 12ax7.


Over smaak valt niet te twisten en geluid is heel persoonlijk, maar ik vind het vreemd dat je een boss metal zone prefereert boven de scheur van een marshall....

Ik ben niet de enige hoor:

Andy schreef een paar maanden geleden dit:

Geplaatst: Zo Mrt 02, 2003 10:26 pm Onderwerp:

--------------------------------------------------------------------------------

Ik speel over een buizentop, city of jcm 800.
Ik gebruik alleen het cleane kanaal.
Het signaal gaat door de Boss Metal Zone, dan door een Boss equaliser, daarna door de Ibanez Digitale delay (jaren 80 bakje met daarin zowat alle effecten, chorus, flanger etc).
Slag speel ik puur en alleen op de metal zone, voor leuke intro'tes, loopjes etc, wil ik de delay nog wel eens aantrappen. Bij solo's krik ik het volume op met de equaliser en schop dan de delay ook aan voor een wat ruimmtelijk effect.

Gebruik dit set upje al een paar jaar en ben nog niet tot iets anders te verleiden geweest.
Maar inderdaad eerst de ditortion, dan pas de delay.

Van het "TONE-DEPOT":


Devices Used:
Marshall JCM 800 (100 watt)
Boss MT-2 Metal Zone
Boss GE-7 Equalizer
(guitar with bridge-position humbucker)

Sound Description:
Burning overdrive without "sludge." This gives a nice, hot "driven" sound with great definition. Brings out awesome harmonics.

Settings:
Do this on the CLEAN channel of a decent tube amp. I use a Marshall JCM 800 (100 watt). Any respectable tube amp should work as well.

Run the two pedals between the guitar and amp, NOT through the effects loop!

Thijssie
30 augustus 2003, 19:59
Maar effe voor de rcord een ECC 83 is precies hetzelfde als een 12ax7!

Ik ben geen amptechneut maar volgens mij zijn dat equivalenten van elkaar.

Thijssie
2 september 2003, 16:40
EH buizen?! schaam je!

Das een van de slechtste buizen die er zijn man :D

Voor Marshall kan je beter Mullard of Tesla hebben.

Nou, ik weet niet waar je dat vandaan hebt maar de EH 12ax7eh is voor mijn oren een heel fijn buisje....

gerrekat
2 september 2003, 17:21
Mullards zijn NOS en dus onbetaalbaar en moeilijkte krijgen, tesla's heet tegenwoordig JJ, en zijn idd prima.

maar voor voorversterkerbuizen is er helemaal niets mis met EH's prima fabrikaat!

Zeker de ECC 83's zjin perfect voor high gain toepassingen, ik ga ze ook in mijn SAVAGE zetten!

Jeee
4 september 2003, 20:35
Dit was de mijne tot voor kort :

...

Moet hem dringend eens updaten ...

M'n vernieuwde setup :

http://www.student.kuleuven.ac.be/~m0118654/setup3.gif

BLOK182
4 september 2003, 20:51
Hey dude, leuke setup, maarre, is die Laney niet een beetje erg schel? Tenminste, ik had laatst die VH100r gecheckt, en dat ding klonk met scheur echt afschuwelijk schel, gewoon niet lekker meer :-S

Jeee
4 september 2003, 21:19
Ja, hij heeft wel redelijk veel treble, maar Orange cab compenseert dat. Is namelijk een cab met een geweldige bottom end. 'k Heb hem ook getest met een 1960A cab, en dat klonk inderdaad redelijk schel, maar met de Orange klinkt het heel lekker.

Binnenkort ga ik er waarschijnlijk ook EL34's insteken i.p.v. die 5881's, dus wat meer midden en wat minder hoog.

BLOK182
4 september 2003, 21:52
Ik heb hem in de winkel met een laney cab op wieltjes gecheckt, en sorry, maar dat klonk zo dus nergens naar.

lagwagon_81
5 september 2003, 21:06
haha, ziet er leuk uit, maareh.....hoe kom je aan die plaatjes van die topjes?

Op http://guitargeek.com/toprigs.php staan genoeg van deze plaatjes :wink: