PDA

View Full Version : Bosch meets De Teng in 'The Animal' -Slap and Shred Power-



De Teng
26 augustus 2003, 13:18
Hier is de monsterfile uitgekomen...bij deze 'The Animal' genaamd.

http://www.warande.uu.nl/%7Ebgall/music/The_Animal.mp3

Dit is echt heel vet!

RadiuS
26 augustus 2003, 13:44
dit hebben jullie dus samen zeg maar gemaakt?

het main riffje doet me op de ene mnier denken aan liquid tension experiment. leuk basgeluid, maar volgens mij niet 100 % strak in het begin. gitaar vind ik af en toe wat over de top, maar op de momenten waaop het niet 4000 km/uur gaat vind ik het erg vet klinken! goed gelukt!!

Nog 2 kleine dingetjes: bosch ik hoor jou in veel van je mp3tjes een paar dezelfde riffjes spelen, vind je dat niet jammer? en verder blijft een groot gedeelte beetje te lang op 1 akkoord hangen. Maar zoals ik al zei: vind ik niet al te erg opvallen, gewoon een vet mp3tje!

De Teng
26 augustus 2003, 14:04
Dit hebben we met z'n tweeen gemaakt ja. Bosch zond mij een drumfile toe, die ik dan in moest spelen. Hij had alles zelf in partities opgedeeld. Zoals deel A, dan deel B..etc.. Je herkent het wel. De structuur werd mij als het ware opgelegd. Verder was de groove invulling wel geheel vrij.

Dat het riffje in het begin niet helemaal strak is, zou kunnen liggen aan mij (Het idee had ik ook al een beetje, zoiets dat het laidback principe net niet goed uit de verf komt. Wat overigens later wel goed is.) maar ook aan het inplakken. Ik heb alleen de bassfile weer naar Bosch gestuurd die het zo goed mogelijk geplaatst heeft, aan zijn eigen (betere kwaliteit) drumfile. Daarna heeft hij dus zitten shredden. Voor een shred vind ik het goed klinken, ik ken nogal wat mindere voorbeelden.

Bosch
26 augustus 2003, 15:38
Hey RadiuS,

Idd samen gemaakt. Het niet helemaal synchroon lopen aan het begin is, denk ik, te wijten aan de conversies en het inplakken. Het is eigenlijk alleen het begin dat ik niet helemaal 100 % heb gekregen, maar goed het klinkt iig much more natural dan de samples waar ik normaal mee werk. Het was erg leuk om zo met De Teng te werken, die overigens ook nooit een blad voor z'n mond neemt als het op mijn spel en ideas aan komt :evil: :razz: :D .

Je twee kritiekpuntjes over mijn spel zijn helemaal juist. Bij improvisatie-gedeelten heb ik de neiging om licks af te ronden zoals ik dat vaak doe en de goede luisteraar (lees jij) hoort dat. Aan de ene kant jammer dat mijn gitaar-vocabulair niet verder reikt, ... aan de andere kant is het nu nog niet storend :wink: . Verder soleer ik ook teveel over een akkoord/toonsoort. Daar ligt voor mij nog steeds een grote uitdaging!

I.i.g. bedankt voor het luisteren en de feedback!

More! :razz:

Avé,

~Bosch~

De Teng
26 augustus 2003, 16:05
Het was erg leuk om zo met De Teng te werken, die overigens ook nooit een blad voor z'n mond neemt als het op mijn spel en ideas aan komt :evil: :razz: :D .

~Bosch~

Hehe.. ;).. maar toch bedankt.

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 16:53
leuke basloopjes met gave effecten, mooi creatief gedaan alleen soms wat minder strak etc.

bosch' solo moet op gang komen, het begin is saai, maar bij die taps begint het leuk te worden, dat zijn toch de wat minder cliché melodie solo's met grote intervallen, kan ik wel waarderen. De dubbele gitaren vind ik alleen wat minder, zo 80s.

Tengs bijdrage vind ik leuker dan die van bosch, maar die van bosch is zeker niet slecht.

schaap
26 augustus 2003, 19:46
ik moet zeggen die bas is echt geweldig, weer iets nieuws in Bosch zn solo's :)
Bosch heeft zelf ook weer een lading fantastische stukken erin zitten, en dit moeten jullie echt vaker doen. Misschien ook nog even een keer Shakeel erbij gooien, dat lijkt me echt interessant :)

Gert-Jan
26 augustus 2003, 20:11
Heren gitarici,

Allereerst mijn complimenten aan beide heren.

Teng, kun je iets meer vertellen over je setup. Klinkt heel gaaf.

Bosch, zoals we gewend zijn, vet! Overgang op 3.20 vind ik heel lekker.

Wat een werk wordt er toch geleverd!!!!! Zullen we eens met een man of wat een weekje de studio induiken om een TOP cd te maken?

Bosch
26 augustus 2003, 20:14
8) 8-)

Hey Kerels,

Bedankt! Uiteraard is het mijn intentie om vaker met De Teng samen te spelen, (moet alleen kijken of ik hem wel zo vaak voor shred kan vragen :wink: ). Het is zonder meer een gewaagde combi.

Er is maar een reden waarom Shakeel niet meespeelt, en dat is omdat ie op vakantie is. Er ligt al wel een compleet uitgewerkte track van De Teng en mij voor hem klaar!!! ... dus duurt niet lang meer :P .

Studio, hmmmmz ... ik doe mee :D .

Thanx again!

Adioso.

BLOK182
26 augustus 2003, 20:17
SUPER! (meer heb ik er niet over te zeggen ;-) )

RadiuS
26 augustus 2003, 20:20
o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?

Bosch
26 augustus 2003, 20:23
o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?

Alles wat tweestemmig is, is dubbel ingespeeld! Niets harmonizer!!! (Dat deed ik meestal wel ja, maar ik merk dat ik iets vrij precies tweemaal achter elkaar kan opnemen ... listen again will ya! :D

Tabs, ... w'll see :wink: .

De Teng
26 augustus 2003, 21:47
Setup:

Aria ProII TSB 350 uit 1982, net gemodificeerd met Bartolini's, Lakland setup. (Brug heeft dus MM type plus J vintage-type bij de hals)

Geheel door een BassIQ van EBS gegooid. Deze door een T-Max van Peavey met een buizenvoorversterker, graphic EQ. Mid weinig geboost en treble en bas iets meer. Zeg zoiets van 6dB en shelving bij 80Hz +3dB, zoveel 4Khz ook. DI out.. mengpaneel.. opnemen.

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 22:05
o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?

Alles wat tweestemmig is, is dubbel ingespeeld! Niets harmonizer!!! (Dat deed ik meestal wel ja, maar ik merk dat ik iets vrij precies tweemaal achter elkaar kan opnemen ... listen again will ya! :D

Tabs, ... w'll see :wink: .

lol, zal wel een compliment zijn of niet? Iemand die van een gedubbeltrackt stukje deenkt dat het een harmonizer is 8-) strak gespeeld dus.

en over dat studio gedoe, dat lijkt me zeer interessant, misschien dat jullie met zn drien (plus goede drummer) een dealtje kunnen sluiten met collinhoeve voor een weekend ofzo?

De Teng
27 augustus 2003, 09:02
Het spijt me hoor, maar ik doe dit ff voor de lol. Heb zelf ook nog een echte band, waar ik genoeg geld aan kwijt ben. Ik voel er niet zo veel voor als ik eerlijk ben. Leuk voor de gein, maar daar blijft het dan bij. Zo briljant is het nou ook weer niet dat we het op cd moeten hebben.

RadiuS
27 augustus 2003, 10:56
o ja bosch, ik zou je tweestemmige solostukjes wel eens willen horen met gewoon 2 ingespeelde gitaarpartijen in plaats van een harmonizer, dit klinikt net als een gitaar 1e stem + keyboardje 2de stem. dat allereerste tapstuk: errug vet!! heb je daar tabs van?

Alles wat tweestemmig is, is dubbel ingespeeld! Niets harmonizer!!! (Dat deed ik meestal wel ja, maar ik merk dat ik iets vrij precies tweemaal achter elkaar kan opnemen ... listen again will ya! :D

Tabs, ... w'll see :wink: .

whoops, sorry dan! dacht toch echt een groot verschil in toon te horen tussen de 2 partijen...k check t nog wel een keer dan. :P

Predator
27 augustus 2003, 12:24
Vette song mannen! Het begin is inderdaad niet geheel strak, maar het geeft niet, we snappen allemaal denk ik wel wat jullie bedoelen. Ik vind het een toffe groove geworden!

Het spel is ook heel leuk gedaan, met al die bass effecten en de pauzes in het gitaarspel, heel funky! Toch mis ik op de een of andere manier wat rythmguitar, maar misschien was het dan te vol geworden. Ik snap dat De Teng's bassgeluid op de voorgrond moet blijven dus daarom heb je zeker geen rythm ingespeeld Bosch?

Ga zo door.

De Teng
27 augustus 2003, 12:36
Maar gelukkig is het begin mij niet helemaal kwalijk te nemen, dat heb je met die rare lui die alles inplakken, waarbij het niet past. ;) Voortaan maak ik er een gehele mp3 van Wouter, dan stuur ik hem daarna ook wel in. Hebben we dit ook niet.

Maar idd, je hebt wel gelijk qua rythm gitaar en basgeluid. Ik vond de sound ook direct erg lekker. Als hier nog een rythm gitaar overheen komt is het veel te vol. Persoonlijk houd ik niet zo van die losse akkoordjes eronderdoor. 1 Gitaar is genoeg (vind ik dan weer) anders ga je maar breien of zo. :D

BLOK182
27 augustus 2003, 13:20
Hey Bosch, ik wil ook nog ff kwijt dat ik je sound een stuk beter vind dan bij sommige eerdere mp3's van je, nu klinkt het echt lekker!

Bosch
27 augustus 2003, 13:59
Hey!

Thanks again!

Ik wou het lekker puur houden, dus gewoon drie elementen: drum, bass & guitar.

Gitaargeluid is een wat meer uitgediepte, andere bank van de Chameleon waarbij ik ook nog wat tijd heb besteed om de cabinetsimulator af te stellen, dus cool dat het in de smaak valt! 8-)

Adios,

~Bosch~

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 15:22
dat over dee gitaartoon was ik nog vergeten te vertellen, maarja ik ga met blok mee dus.

De Teng
27 augustus 2003, 16:08
Toch vind ik een ietsje lager gain/meer bluesrock sound lekkerder. De karakteristieke sound komt er dan nog wat meer uit. Maar 't was al beter dan de eerdere files van Bosch.

schaap
27 augustus 2003, 16:16
:-? die gozer is al zo goed, en dan blijft ie steeds beter worden
de jaloezie steigt de pan zowat uit :razz:

De Teng
27 augustus 2003, 16:23
Ach.. ieder zijn ding. Shredden kan ie goed, maar ik zie hem nou niet een pop of jazzy nummertje maken. Bovendien is de sfeer van de file heel erg beinvloed door mijn bassfile erachter. Niet dat ik me benadeeld voel, maar helemaal de hoogte in prijzen is niet helemaal correct volgens mij. Voor de rest kan ie een leuk potje pingelen hoor... :D

Bosch
27 augustus 2003, 18:40
Hey daar,

Complimenten krijgen is altijd leuk! En, mijn eerste album schenk ik aan een schaap :cool: .

Uiteraard moet het niet de hoogte in worden geprezen MAAR ik kan WEL jazzrocken ja!!! :-D :-D :-D :-D :-D :-D

Save as:

http://home.hetnet.nl/~boschracing/Zingana_sample.mp3

Dit nummer speelde ik tijdens de gitaarkampioenschappen. Dit was toendertijd op mijn creatieve top; ik was vreselijk heftig geinspireerd om dit nr te schrijven, daarna is het alleen maar minder geworden :-( .

Ik speel hier met Jaques Paris op bass en Xander Renjaan op drums. (Dit is een van mijn oude opnames waar Predator het wel eens over heeft).

Ik speelde hier met deze gitaar.

http://www.heinsguitars.com/guitars/zingana.gif

Die kreeg ik van Wim (als soort van G-endorsement twee jaar te leen).

Ik speel verder op een hardwood Mesa Boogie Combo Studio 22+ met NAUWELIJKS gain. Verder nix.

8-)

Negative K3 fan, ik ben erg nieuwsgierig naar je mening over dit geluid.

Gert-Jan, luister dit nummer ook even AUB dan hoor je dat ik meer kan dan alleen shredden :wink: .

Feedback please!

Howdie!

~Wouter~

sunday violence
27 augustus 2003, 18:50
bosch man jezus potverdikkie. je kan toch wel een heel knap stukje gitaar spelen :o

BLOK182
27 augustus 2003, 18:56
Doet me een beetje denken aan een soort vun uberversie van "dave's gone skiing" van Toto. Leuk nummertje dude! Trouwens, die studio 22+ klinkt best aardig moet ik zeggen.

Bosch
27 augustus 2003, 19:04
:P

Hey allebei bedankt! Moet je na gaan hoe die combo echt heeft geklonken! (Was nu opgenomen met een mic van de Wibra o.i.d.).

Howdoe

Gert-Jan
27 augustus 2003, 19:31
Hey Wouter,

Heb ik ooit beweerd dat je alleen maar kon shredden :???: :???: :???:


Nee dus, maar voor het geval dat je wel in die veronderstelling was, ik vind het een goed stuk, knap arrangement en knap gespeeld.

Maar hé, ik was nooit een andere mening toegedaan :razz: :razz: :razz:

Bosch
27 augustus 2003, 19:33
haha nee ik bedoelde het niet als tegen-offensief, maar gewoon zo van: kijk zo kan (kon) ik het ooit :)

BLOK182
27 augustus 2003, 20:22
Maarre, Wouter, beetje erg off-topic, maar zo'n studio 22, kan je me daar nog wat over vertellen? Leuk clean? Leuke scheur? Ervaringen ermee?

Bosch
27 augustus 2003, 21:05
Ik heb er jaren met plezier op gespeeld: Vet clean, Vette Gain, Karakteristiek Geluid bij uitstek. Maar goed, toen ging ik in een progr/ metalband spelen en dat is eigenlijk het enige wat ie niet kon en das kwam er de 5150. Als jij bij deze amp een knob een mm verzet, hoor je dat direct. Het is echt iets bijzonders!

Cherio.

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 21:20
koel gespeeld, sound is leuk, past bij het nummer, maar niet mijn smaak (zoals ik dit nummer ook niet echt mooi vind, maar wel goed). Verder is de uitvoering behoorlijk strak (zoals het hoort natuurlijk).

De Teng
28 augustus 2003, 10:14
Leuk nummer Bosch! 't Is best freaky, best anders dat je nu speelt. Ach.. met de jaren...:D:D:D Ik zou het niet kunnen bedenken. Wat een gave gitaar trouwens!!!! Mooi design...krijg je dat ff.. ook leuk.

Ik vind het toch niet echt jazzrock, maar het zal ook zijn wat ik me er bij voorstel. Ik wil nog eens rocksolo's spelen, zoals Dominic Miller dat doet. Dat noem ik jazzrock. Dat hoor je niet vaak natuurlijk, maar bij Ten Summoners Tales had ie toch een coole solo...aargh.

Trouwens...dat tappen man... jemig. Ik moet het ook eens goed onder de knie krijgen. Mijn actie staat er ook wat te hoog voor. Houd ook niet echt van dunne snaren.

Ben wat téveel Dire STraits beinvloed met gitaar, was al blij dat ik de Peppers en Police/ Sting ontdekte. ;)

robpeters87
28 augustus 2003, 20:02
Dit klinkt echt heel vet hoor, mijn complimenten
:-D :-D :-D :-D :-D :-D

De Teng
29 augustus 2003, 11:36
Thanks ;)

Bosch
29 augustus 2003, 11:43
Dito 8-) .