PDA

View Full Version : When is Svetlana NOT Svetlana?!



PeeVee
26 augustus 2003, 11:50
When it's Sovtek!

Onderstaande berichtje overgenomen van www.fenderforum.com, ik had er al een keer eerder een vraag over gesteld, het lijkt nu toch echt zover te zijn, Sovteks (= EH!) met Svetlana label zucht... Let voortaan op "winged C logo" of kijk even kritisch naar het binnenwerk (Sovteks zijn vrij gemakkelijk te herkennen).

De hele thread vind je hier:

http://www.fenderforum.com/forum.html?db=&topic_number=360392&lastpost=2003-08-2413:39:14

Dit is ook nog een interessante link:
http://www.thetubestore.com/svetlana.html


According to a bulletin issued by CE Distribution, JSC Svetlana of Russia has lost it's ability to sell tubes bearing the Svetlana name in the USA, due to a change in ownership of it's former American distributor.

The ownership of the Svetlana proper name in the USA now belongs to EH/Sovtek. This allows them to sell tubes branded "Svetlana" that are made side-by-side with EH and Sovtek tubes in the Xpo-pul (Reflector) factory in Russia, essentially making them the same tubes as their Sovtek and EH counterparts.

Genuine Svetlana tubes are STILL available, but do not bear the Svetlana name. Instead, they wil sport the "Winged C" logo, which is a Cyrillic "S" in a circle with three horizontal lines in the background that appear as side wings. THIS, and only this, is the sign of genuine Svetlana tubes, and are available from CE Distribution. If the tubes say "Svetlana", accompanied by an "S" logo, you are getting Sovtek tubes.

Pass this on.

Mr.Jay
26 augustus 2003, 12:14
[quote="PeeVee"]When it's Sovtek!

Onderstaande berichtje overgenomen van www.fenderforum.com, ik had er al een keer eerder een vraag over gesteld, het lijkt nu toch echt zover te zijn, Sovteks (= EH!) met Svetlana label zucht... Let voortaan op "winged C logo" of kijk even kritisch naar het binnenwerk (Sovteks zijn vrij gemakkelijk te herkennen).


Lekker verwarrend wordt het ! lijkt wel op fender met zijn Strats op 89 landen............

Jay

Negative K3 fan
26 augustus 2003, 23:01
tss wat stom of niet!?!?!

Al
27 augustus 2003, 01:12
but do not bear the Svetlana name. Instead, they wil sport the "Winged C" logo

De laatste Svets die ik binnen kreeg zaten niet meer in de vertrouwde doosjes met de zwart/rode opdrukken. De doosjes zijn nu blanco. Staat geen merk op, helemaal niets behalve de gevleugelde C. Die staat op het dekseltje. De waardes van de buizen staan met de hand geschreven op de binnenkant van het dekseltje.

Al

jpb
27 augustus 2003, 15:18
Gelukkig, gevleugeld C-tje op de buizen :) ...........(Bij Erik v/d Haar gekocht)
Er stond verder niets op de doosjes, overigens, behalve Ruby

PeeVee
27 augustus 2003, 15:37
Gelukkig, gevleugeld C-tje op de buizen. Er stond verder niets op de doosjes, overigens, behalve Ruby

HEUH? :???:

Ik dacht dat Ruby ook gewoon Sovtek was... (net als EH) :???:

Het wordt steeds gekker...

Heb Svets van Al, weet niet wat er op staat maar hebben bruine voeten en lijken in de verste verte niet op gangbare Sovtek / GT / EH/ Ruby / National / Armatron / Ultron etc. binnenkantje dus ik vermoed dat dat ook wel in orde is.

jpb
27 augustus 2003, 16:02
Er stond behalve "Ruby selected" en een grote "8" nog op: "NN301 SV-6L6GC". Mischien heeft v/d Haar een ander doosje gebruikt? De eerste set Svets die hij stuurde hadden een ander doosje (heb ik teruggestuurd; waren niet gemachted). Gooi maar in m'n pet..... :-?

sash
27 augustus 2003, 22:56
Hmm... Voor alle zekerheid maar over op de JJ's... :(

jpb
27 augustus 2003, 23:48
Hmm... Voor alle zekerheid maar over op de JJ's... :(

Is helemaal niet nodig met de info die PeeVee hierboven geeft. Ik heb gewoon de goeie gekregen.

Al
28 augustus 2003, 00:28
Gelukkig, gevleugeld C-tje op de buizen. Er stond verder niets op de doosjes, overigens, behalve Ruby

HEUH? :???:

Ik dacht dat Ruby ook gewoon Sovtek was... (net als EH) :???:

Het wordt steeds gekker...

Heb Svets van Al, weet niet wat er op staat maar hebben bruine voeten en lijken in de verste verte niet op gangbare Sovtek / GT / EH/ Ruby / National / Armatron / Ultron etc. binnenkantje dus ik vermoed dat dat ook wel in orde is.

Ruby relabeld vanalles. Die Svets die je van mij hebt zijn echte.

Al

jpb
28 augustus 2003, 00:43
Als er EEN Svetlana is die je in ieder geval NIET moet hebben is het Svetlana Krepinayova, de kersverse wereldkampioene kogelstoten.... :D

Mr.Jay
28 augustus 2003, 10:41
Hmm... Voor alle zekerheid maar over op de JJ's... :(

JA LEKKER >>> heb hier een setje Groove Tubes > zijn gewoon JJ-Tesla GC's..

:lol:

Jay

Lucluc
28 augustus 2003, 17:05
ik heb ook nog met c logotje, volgens mij prima