PDA

View Full Version : TRISOMY zoekt tweede gitarist



Sirene
26 augustus 2003, 09:42
TRISOMY zoekt een tweede gitarist , welke aan het volgende profiel voldoet:

- Affiniteit met melodische metal en rock (ook clean) evt. progressief;
- Aantoonbare podiumervaring;
- Aantoonbare muzikale / bandervaring;
- In het bezit van de volgende apparatuur:
- goede SFX / pre-amp zoals Line6 Pod Pro / Marshall JMP1 / Rocktron Chameleon/VooDu Valve/Prophesy / Boss GT6 / etc.
- stevige top/cabinet of combo amp voor live gebruik
- minimaal 1 back-up gitaar
- Vaardigheid met 2e zangstem is een grote pré;
- Leeftijd tussen de 20 en 30;
- Veel ambitie: bereidheid veel (vrije) tijd / weekeinden te besteden aan de band (veel optredens);
- Samenwerkend / sociaal / loyaal ingesteld;
- Eigen vervoer is een pré (oefenruimte in Aalsmeer, zaterdag en wellicht binnenkort ook doordeweeks);
- Internetverbinding is een pré (i.v.m. onderlinge communicatie).

Geďnteresseerd? Neem dan contact op via het volgende e-mailadres: management@trisomy.nl of bel (06) 54 69 60 77 (Michiel van Veen).
Voor meer informatie over de band zelf, zie website: www.trisomy.nl

john.3001
16 september 2003, 09:35
je vraagt wel erg veel...

(wist je trouwens dat trisomie een andere naam is voor down syndroom, waarschijnlijk wel...)

Adidas
16 september 2003, 10:05
Op zich valt dat wel mee. Op de punten apparatuur en 2e stem valt uiteraard wat mee te schuiven. De rest op het gebied van ervaring, leeftijd etc. lijkt me geen hoge eis.

Verder is Trisomie / Trisomy GEEN andere naam voor het downsyndroom (een misverstand dat bij veel mensen leeft).
De definitie:

Afwijking in het aantal chromosomen waarbij, berustend op een genoommutatie, waarbij een overtollig chromosoom, meestal een autosoom, aanwezig is ten gevolge van het niet uiteengaan van een chromosomenpaar bij de reductiedeling. In plaats van twee worden er dus drie homologe chromosomen aangetroffen (trisomie).

In normaal Nederlands: een mens heeft 46 chromosomen waarbij eer steeds precies hetzelfde zijn. Deze vormen paren, dus er zijn 23 paren. Bij celldeling (geslachtscellen) kan een fout optreden waarbij er niet 2 dezelfde zijn maar 3 chromosomen zijn - deze vormen een triple-paar, en dat effect heet trisomy.

Als het 21e chromosoom 3x ipv 2x aanwezig is ontstaat het DownSyndroom. Andere bekenden zijn 13, 14 en 18 die ieder een andere afwijking veroorzaken.

Overigens is de naam niet gekozen uit betekenis maar puur uit woordbeeld en klank.

Probeer google es zouk zeggen.

john.3001
16 september 2003, 10:52
een lame edit :oops:

maar ik zat wel dicht in de buurt... :)

Adidas
16 september 2003, 16:34
:P We zijn t na jaren wel gewend :wink: Toevallig interesse?

FNaRK
16 september 2003, 22:13
hmm...
heb wat problemen met het downloaden van de mp3's :???:
of ander gezegd...ik krijg ze niet gedownload. Zonde man...zo'n mooie site en dan dat geklooi met free-hosting servers voor je MP3 opslag ?

Adidas
16 september 2003, 22:27
MP3 kun je hier downloaden:

http://members.lycos.nl/trisomy01/

Kut ja, we hebben maar 15mb webspace en veel teveel content om erop te gooien. Maar es upgraden idd ;-)

veel luister plezier

FNaRK
17 september 2003, 09:13
Lycos Tripod Homepage Building
Je probeert deze file van een Tripod member pagina te downloaden:
http://members.lycos.nl/trisomy01/samples/Cold Feet - SAMPLE.zip

Om toegang te krijgen ga je naar de Tripod member pagina :
http://members.lycos.nl/trisomy01
(Je wordt over 5 seconden doorgestuurd

en dan vervolgens gebeurt er NIETS :-(

Adidas
17 september 2003, 09:20
Hey,

Als ik naar http://members.lycos.nl/trisomy01/ ga en dan klik op bijvoorbeeld Cold Feet - SAMPLE.zip (gewoon linker muisknop), dan krijg ik een popup met waar ik hem wil opslaan, vreemd dat dat bij jouw niet werkt :-(.

Als je ff meelt naar management@trisomy.nl dan kan ik je de samples sturen per email (1.2mb per sample). Een id?

grtz.

willem1940
18 september 2003, 02:02
TRISOMY zoekt een tweede gitarist , welke aan het volgende profiel voldoet:

- Affiniteit met melodische metal en rock (ook clean) evt. progressief;
- Aantoonbare podiumervaring;
- Aantoonbare muzikale / bandervaring;
- In het bezit van de volgende apparatuur:
- goede SFX / pre-amp zoals Line6 Pod Pro / Marshall JMP1 / Rocktron Chameleon/VooDu Valve/Prophesy / Boss GT6 / etc.
- stevige top/cabinet of combo amp voor live gebruik
- minimaal 1 back-up gitaar
- Vaardigheid met 2e zangstem is een grote pré;
- Leeftijd tussen de 20 en 30;
- Veel ambitie: bereidheid veel (vrije) tijd / weekeinden te besteden aan de band (veel optredens);
- Samenwerkend / sociaal / loyaal ingesteld;
- Eigen vervoer is een pré (oefenruimte in Aalsmeer, zaterdag en wellicht binnenkort ook doordeweeks);
- Internetverbinding is een pré (i.v.m. onderlinge communicatie).

Geďnteresseerd? Neem dan contact op via het volgende e-mailadres: management@trisomy.nl of bel (06) 54 69 60 77 (Michiel van Veen).
Voor meer informatie over de band zelf, zie website: www.trisomy.nl

Het lijkt wel een soort van taal-examen. Mogelijk zijn er mensen die heel veel van zulke muziek maken zonder dat ze er al die woorden bij kennen / begrijpen.

Dirk_Hendrik
18 september 2003, 13:39
Interessant, Al deze lui spelen op "equipement". Sowieso zou een spellings en grammatica check geen kwaad kunnen.

Willem1940,
Volgens mij wordt de soep weer eens niet zo heet gegeten als..

Adidas
18 september 2003, 13:58
1. ik zie geen equipement staan eigenlijk (moet idd equipment zijn ;-) )
2. Dat doen we om in eerste instantie het kaf van het koren te scheiden wat, gezien de reacties goed gelukt is.

Dirk_Hendrik
18 september 2003, 16:05
Name: Michiel van Veen

Equipement: Ibanez JEM 7BSB (Steve Vai) electric guitar
Moto of life: Now's the time to party


Het is dus:Equipment
Het is ook: Motto

In de "Rider"
Registrated, nescessary.

As said, loop nog es even over je site met een spellcheck. Zonde om zo'n professionele aanpak te laten bederven door zulke suffe foutjes.

FNaRK
18 september 2003, 19:55
miereNneukers

maar ik heb nog steeds nix gehoord van deze jongens :(

FNaRK
18 september 2003, 20:23
nu wel dus :D

waarom zoeken jullie nog een 2e gitarist.....keyboards en bass kunnen toch genoeg toevoegen / opvullen ?

Adidas
18 september 2003, 21:37
[de website is inmiddels aangepast]

Er zijn verschillende redenen:

- De gitaar heeft een leidende rol in de muziek, maar komt live over als 1 van de instrumenten. Daarbij krijg varieer ik veel en daardoor kunnen leegtes onstaan (ook bv bij solo's). Dus voor de power en volheid van de sound.

- Met twee gitaren kan de leidende rol pas echt worden uitgebuit met dubbelstemmigheid. Daarnaast kan de dynamiek extra krachtig worden neergezet.

De toevoeging moet ervoor zorgen dat twee gelijkwaardige gitaristen de nummers nog meer dimensie geven.

De keys zijn vooral sferisch een uiting. Als je deze hard zet krijg je een soort wolle deken over je muziek die gelijk aan de dynamiek knaagt. De bass kan enigzins de boel opvullen, maar niet zoals een gitaar dat kan.

grtz.

Dirk_Hendrik
22 september 2003, 12:00
[de website is inmiddels aangepast]


Niet in mijn browser, ook niet na refresh..

O, ja. Een midifile voor een ringtone heeft geen length van 8 measures maar van 8 bars...

Adidas
22 september 2003, 12:16
nu wel en alles is gelijk meegenomen (verschil tussen abstracte en concrete engelse uitdrukking van maat ;-) )