PDA

View Full Version : mesa caliber 50



-robbert-
26 augustus 2003, 09:08
Hoi, ik vraag me af wat de gemiddelde waarde van een gebruikte mesa caliber 50 tegenwoordig is, en tot wanneer zijn deze versterkertjes gemaakt? Weet iemand of dit goeie versterkers zijn, of dat ik beter voor iets anders kan gaan?

robbert

Nocki
26 augustus 2003, 11:37
hoi ik heb de top gehad. niet echt veelzijdig door de eq die beide kanalen gebruiken... ik had de caliber 50+ head dat betekent dat er een 56 bands eq op zat. daarmee kon de overdrive aangepast worden. gebruik vooral veel mid in die 5 bands eq want je verzuipt in de mix... ik heb m een mand gehad en was er niet blij mee. geen mesa geluid vind ik... ik vind sowie so de caaliber en nomad serie niet veel...

vertel even wat voor een je hebt voor de waarde.

top/combo
long chassis of short
eq???

ik was in ieder geval er niet blij mee .ik had er el84 in zitten en degene waar ik m van had had er nog een met 6l6. hij heeft de el;84 dus weggedaan en de 6l6 gehouden dus ik denk dat ie beter klonk.

Op de overdrive (fellemetalgain) zat heel veel compressie. niet mooi meer. ik ben blij dat ik m niet meer heb engewoon heb door gespaard voor een mark. dat zijn toch wel de echte mesa amps...

Nocki

MarshallSG
26 augustus 2003, 11:37
Bedoel je een head of combo?
Ik heb er wel is over gespeeld (combo) ik vind ze wel erg goed klinken.
Je kan van heel clean tot super high gain. Nadeel is dat bijde kanalen gain en toon regelaars delen, das lastig om een goede balans te vinden tussen de twee kanalen.

Hoeveel ze moeten kosten zou ik niet weten. Op ebay.com staat er nu een voor 300$

lees effe de reviews op HC

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data/Mesa_Boogie/

Nocki
26 augustus 2003, 11:40
thuis klonk tie trouwens heel goed. maar in een band niet. ik denk dat ie mheel mooi klonk heel erg recto maar in de mix verzoop tie...

prijs ligt ngeveer rond de 500 euro. ebay is natuurlijk altijd een stukje goedkoper...

Nocki

-robbert-
26 augustus 2003, 11:55
ok dank je,

maar ff over het verzuipen in de mix, als je er nou meer mids bijgooit en je draait de contour wat minder, dan komt ie er toch wel doorheen?

Nocki
26 augustus 2003, 12:02
tja vast wel maar om consessies te doen bij een mesa amp zoals deze vind ik zzonde. ik was er niet blij mee. uiteindelijk stond ik met een gemiddeld ampje op het podium waar ik niet 100% uitkreeg wat ik wou en waar ik ook niet helemaal mee door de mix kwam. als dat draaien hielp wel iets maar veel te veel; compressie in de od.
gewoon mijn amp niet. ik heb echt wel een beetje \meer mid erin gedraait...

Nocki