PDA

View Full Version : Jmp1 Marshall



Bluppie
26 augustus 2003, 01:54
Wat ik me dus afvraag is of de '800 sound' hier in zit.. is dat zo?
Ik zou hem graag willen testen maar in feedback r;dam en verspuy r'dam hebben ze hem niet, helaas.

Maar kan iemand mij dat vertellen of de 800 sound er inzit? misschien heeft iemand er sound clips van?

Maiden Michiel
26 augustus 2003, 13:42
Volgens mij klinkt de (19") jmp1 vele malen makker dan een JCM 800, als dat is wat je bedoelt.

Bluppie
26 augustus 2003, 15:48
hmm het jammere dat een preamp natuurlijk heel anders klinkt op een andere eindversterker, een makker geluid kan komen door een makke eindtrap, welke eindtrap was dat?

Maiden Michiel
27 augustus 2003, 15:20
Zou het niet weten, heb het zelf nooit gehoord, alleen van een maat van me...

josh.vandenberg
27 augustus 2003, 19:26
Als je een jmp 1 met een goede eindtrap op hele goede speakers zet,krijg je nog van z'n lang van z'n leven geen goed geluid.Ik heb er een gehad,clean gaat het nog wel.Met een goed effect.Vervormd is het een ramp,een vlakke filterbak.Als je direct een jcm 800 erna aansluit koop je dat ding nooit.Het is namelijk een programmeerbare transistorbak.Nooit meer aan beginnen.Dat ding was leuk in de jaren negentig.Maar beter een goed geluid als 99 geluidenndie je net zo makkelijk uit een Marshall transistorcombo haalt.

Bluppie
28 augustus 2003, 02:09
ok thnx,

Hij is inmiddels afgeschreven :) ik heb nu een peavey 5150 op het oog

josh.vandenberg
28 augustus 2003, 12:13
verstandig

Baco
30 augustus 2003, 00:17
Hmm, ik heb een JMP-1 en samen met een JFX-1 een een 8008 (Valvestate) eindversterker vind ik die erg mooi klinken! Ben eens benieuwd wat het zal geven als ik m'n EL34 100/100 heb (ergens volgende week, yes!) :P
Trouwens, mijn leraar van indertijd-toen-ik-ermee-begonnen-ben (met gitaar spelen, dan! Bij de les blijven jongens!) had deze ook in zijn rack zitten (toen een 9200 eindtrap, JMP-1 en een Digitech FX module) en dat klonk echt subliem. Erg ruig, maar geen klankenbrij.
Kortom, ik ben voor!
Maar, elk zijn smaak natuurlijk.

PS: mijn JMP-1 is wel aangepast (de treble preset heeft nu een groter bereik)

ben79
30 augustus 2003, 13:49
En wat voor een geluid bedoel je dan?

Sj03rd
30 augustus 2003, 23:44
Je mag die van mij wel kopen....

josh.vandenberg
31 augustus 2003, 01:35
der jmp klinkt op zich niet slecht ,maar het is een ordinaire transistorbak.
nix meer en nix minder als een transistorcombootje

skabouter
11 september 2003, 19:16
transistor bak ? hij heeft buizen.......klinkt ie dar niet naar dan ?
ik begreep dat hij echt zo`n beetje alle marshall sounds maakt, van plexi, tot TSL. is dat niet zo ??

help mij, ik wil er namelijk wel 1, maar als jullie zeggen dat ie erg slecht is...............

jullie hebben het steeds over de eindtrap. hoe zou ie klinken op de eindtrap van een jcm800 2203, of een SLX of 4100 ?
dus als preamp puur de JMP, en als eindtrap de standaard trap van jcm800 of 900

josh.vandenberg
11 september 2003, 19:26
kijk maar op drtube.com en zoek maar naar de jmp 1.er zitten wel2 buizen in maar nog veel meer transistors,haha

Baco
12 september 2003, 02:28
Heb vandaag mijn Marshall EL34 100/100 eindtrap in ontvangst mogen nemen (na het overhandigen van de nodige euro's, maar ja) en hem deze avond in mijn rack ingebouwd.
Ik moet eerlijk toegeven dat ik de JMP-1 echt een heel goede pre-amp vind, die lampen zitten er niet voor niets in. Ik heb al heel wat distortion pedalen en dergelijke getest en geen enkele komt in de buurt van de JMP-1 (altans niet het geluid dat ik zoek). In combinatie met een lampen eindtrap klinkt de JMP-1 pas echt zoals ik het wil, een muur van geluid, maar niet modderig. Overstuurd, maar toch helder (bij manier van spreken dan). Nu, ik vond het ook al heel goed klinken met mijn solid state eindtrap (Marshall 8008), maar met die EL34 100/100 :-D
Ik heb mijn JMP-1 ook een hele tijd gebruikt in combinatie met een JCM 900 combo en dat beviel me ook prima. Met tijd heb ik die JCM combo dan vervangen door mijn 8008 (handiger om alleen een rack heen en weer te sleuren) en nu heb ik terug een lampen eindtrap :)
Nee, ik zou mijn JMP-1 niet kunnen missen...
Wat die sounds betreft, dit is een link naar de handleiding van de JMP-1, daarin staan de factory sounds beschreven: http://www.marshallamps.com/images/handbooks/pdf/jmp_1.pdf

yhcmarc
12 september 2003, 10:09
2 vrienden van me zijn er ook erg goed over te spreken, en wat zei allebei doen. De output van die jmp1 op -20Dbv zetten en weinig volume uitsturen en dan de buizen eindtrap heel ver openzetten zodat het buizengeluid overheerst.

Marc

punetaro
12 september 2003, 11:32
Bij de JMP1 worden er bij de OD1 en OD2 kanalen helemaal geen gebruik gemaakt van die lampen => solid state !!!!!!

Zelf heb ik de JMP1 ook een tijd lang gebruikt in combinatie met een 9200 power-amp ( met 6L6 lampen ) en vond het verre van vet klinken, nu gebruik ik een ENGL pre-amp en die blaast de JMP1 helemaal van de kaart.

yhcmarc
12 september 2003, 11:42
ja, ik kan er zelf ook niet veel mee hoor, ik gebruik momenteel een rocktron pirahna, maar daar moet ik ook nog ff goed mee stoeien om het geluid helemaal lekker te krijgen, heb hem nog niet zo lang.

Marc

skabouter
12 september 2003, 18:22
wat kost zo`n EL50/50 of EL100/100 eigenlijk ?
prijzen info ?

Maiden Michiel
12 september 2003, 20:43
Vet ding zeg die 100/100

skabouter
12 september 2003, 20:52
ja, dat zeker ! superstrak. alleen ik zag eens een 2ehandsje, voor 900, geloof ik. toch wel vreselijk veel geld (vind ik)

Maiden Michiel
12 september 2003, 20:55
Valt wel mee toch?

Hoeveel slots is dat ding trouwens?

josh.vandenberg
12 september 2003, 21:09
Ach ,je hebt nu eenmaal hele volkstammen die de jmp 1 fantastisch vinden klinlen,laat ze .Ze weten niet beter.Een kinderhand is nu eenmaal snel gevuld,haha.Ik vond het vervormd echt vreselijk.We hebben opnames gemaakt met transistorcombo's die veel beter waren.Ik was in ieder geval blij dat ik 'm kwijt was.Clean ging íe wel met een goed effect ,dan.

Maiden Michiel
12 september 2003, 21:20
Ik wil niet mierenneuken, maar spaties leest toch wel iets lekkerder...

marc_o
13 september 2003, 02:29
der jmp klinkt op zich niet slecht ,maar het is een ordinaire transistorbak.
nix meer en nix minder als een transistorcombootje


Voor iemand die zegt er 1 gehad te hebben....ik vind het raar overkomen en een beetje overdreven, wat doen die buizen erin dan?
Ik heb er 2 jaar veel mee opgetreden en ik vond 'm prima voor z'n geld.
Clean niet echt mooi, maar de overstuurde klanken zijn prima. 1 nadeel echter, zodra je de effectloop gebruikt wordt ie een stuk minder.

Sj03rd
13 september 2003, 05:54
Ik vond 'm juist clean stukken beter klinken dan overstuurd. Ik kon er clean heerlijke funky geluiden uithalen ook.....daar wassie erg lekker voor hoor!

Maiden Michiel
13 september 2003, 11:04
Kijk, wat moetenw e hier nou mee?

FNaRK
13 september 2003, 11:30
wederom de conclusie dat smaak zeer subjectief is :wink:

kokeleko
13 september 2003, 11:58
Ik heb jaren eentje gehad , en was er redelijk tevreden mee, maar zoals altijd worden je oren verwend.
Over die fx-loop, als je em tussen 0 en 6 insteld, is ie parallel en is ie goed te gebruiken met de fx op 100% wet, ga je boven de 6 (6 tot12) is ie in serie, en dan wordt het idd minder.
Hier linkje naar mijn rack in 1994, met JMP1. :D
http://community.webshots.com/photo/89643435/89738006rjjSgg

Baco
13 september 2003, 12:57
ja, dat zeker ! superstrak. alleen ik zag eens een 2ehandsje, voor 900, geloof ik. toch wel vreselijk veel geld (vind ik)

Als je een EL34 100/100 voor 900 euro kan kopen dan heb je wel een mooi koopje hoor (naar mijn mening) want nieuw kosten die toch rond de 1500 euro. De EL34 50/50 is iets minder, ergens een € 1300, dacht ik. Ik heb onlangs een EL 34 50/50 zien staan voor 900 euro (2ehands).

En trouwens, kinderhand of niet, klinken doet ie :-D

Sj03rd
13 september 2003, 16:39
Hmm...900 euro vinnik behoorlijk veel. Ik kon er vorig jaar nog een kopen voor 500 euro en die was in perfecte staat. Ik heb 'm toen niet gekocht, een half jaar later issie verkocht maar hij had dus in totaal wel ongeveer anderhalf jaar in die winkel gestaan. Ik denk dat je voor 900 euro iets beters moet kunnen krijgen.

Baco
13 september 2003, 18:49
Inderdaad, 900 euro vind ik wat veel voor een EL34 50/50, maar voor een EL34 100/100 vind ik dat nog betaalbaar. Nu we het toch over pre-amps hebben, die ENGL 580 lijkt mij erg interessant (MIDI controllable en zo) ... totdat ik de prijs zag :-(
Toch nog maar eens met de lotto spelen :wink:

josh.vandenberg
13 september 2003, 22:41
Maar die engl 580 klinkt wel erg goed.Wacht tot die 2 e hands voorbij komt.Doe ik ook

josh.vandenberg
15 september 2003, 20:01
precies

kokeleko
15 september 2003, 20:07
Heren, heren het nivo/niveau van de replies daalt met rasse schreden, wordt er niet gezelliger op zo :-? , kom op mannen.

marc_o
15 september 2003, 20:16
Zo is het, en het ging echt nergens over. Eerst dat overdreven gedoe en dan klagen dat het forum verloedert...
Het ging erom of de jmp 1 een leuk ding was en of ie de 800 sound benaderd.
Nou, in mijn opini wel, maar uiteindelijk, als je de 800 sound wil, is de makkelijkste en beste oplossing en eentje te kopen...maar voor de rest, prima ding, die jmp-1.

morris
15 september 2003, 20:30
Dit soort postings stellen we dus NIET op prijs. De betrokkenen weten wel wat ik bedoel. Ik heb ze inmiddels verwijderd, beschouw dit als de laatste waarschuwing.

wimmeltje
18 september 2003, 22:07
Dit soort postings stellen we dus NIET op prijs. De betrokkenen weten wel wat ik bedoel. Ik heb ze inmiddels verwijderd, beschouw dit als de laatste waarschuwing.

Ik heb iets gemist maar volgens mij had ik me hieraan toch alleen geergerd dus morris thanks dat je het al weg hebt gehaald..


Zo is het, en het ging echt nergens over. Eerst dat overdreven gedoe en dan klagen dat het forum verloedert...
Het ging erom of de jmp 1 een leuk ding was en of ie de 800 sound benaderd.
Nou, in mijn opini wel, maar uiteindelijk, als je de 800 sound wil, is de makkelijkste en beste oplossing en eentje te kopen...maar voor de rest, prima ding, die jmp-1.


Ben ik het wel mee eens. Alleen moet je er van houden. Ik heb hem ook gehad en in de handleiding staan verschillende presets van verschillende bekende marshall tops. Ik heb hem gebruikt met een EL34 100/100 en dat heeft altijd goed gewerkt. Ik vond de sounds er wel op lijken en als je de bestaande preset een beetj tweaked dan kom erg ver in de buurt. Ik zou adviseren neem een bestaande preset en ga daar een beetje mee tweaken. Als je iets verpruts kan je de JMP-1 resetten en dan weer opnieuw beginnen. Dit staat allemaal weer in de handleiding. suc6 ermee

ijff
20 september 2003, 02:47
[quote="marc_odijkVoor iemand die zegt er 1 gehad te hebben....ik vind het raar overkomen en een beetje overdreven, wat doen die buizen erin dan?[/quote]

Ik heb er ook een gehad.. intussen weer verkocht.. maar goed.

Het is een hybride pre-amp. De geluiden komen uit een chip, en de buizen ronden het signaal iets af..
Kijk, een beetje pre-amp heeft minstens 4 buizen.. dus je kan op je vingers natellen dat de JMP-1 geen full-tube pre-amp is..
Zie het als een soort Valvestate-modelling-preamp..
Toen ik m'n JMP-1 had, had ik geen buizen power-amp.. en ik denk dat dat een must is...
D'r kwamen overigens best leuke geluiden uit.. maar het is absoluut geen vergelijk met een full-tube pre-amp (...overigens, als je een beetje betaalbare niet al te digitale pre-amp zoekt met MIDI-functionaliteit.. dan is de JMP-1 volgens mij onovertroffen)

kokeleko
21 september 2003, 18:02
De JMP-1 is wel goed genoeg voor Billy Gibbons, zaten er twee in zijn tour-rack van de laatste tour.

Bron: G&B magazine.

josh.vandenberg
21 september 2003, 18:51
Je kunt alles in een echt goed effecten rack plaatsen,en dan kun je echt uit alles wel iets apparts verwachten.In dat marshall magazine stond ook dat die iron maiden gitarist ''murray''er mee speelde.Het resultaat is best leuk.
Maar als je een goede jcm 800 of whatever ertegenover zet en je hoort echt een serieus kwaliteitsverschil neem je 'm niet.
Ik heb 'm vergeleken met een 5150 II en dat is geen eens een versterker die bekend staat om z'n cleane kwaliteiten en die was zelfs clean niet opgewassen tegen die 5150.

Kijk, met een leuk multieffect en een goede eindversterker klinkt het wel,maar ,om maar even wat te noemen.Gary moore speelde op z'n blues album alleen maar met een jtm 45 ,een marshalloverdrive en een paar green backs.Luister er maar een naar.Dat haal je nooit uit een jmp 1

kokeleko
21 september 2003, 19:01
Ik dacht Electrovoice 12 M speakers :D ( op het album "Still got the..."), maar dit terzijde.
Ok het ging er om of je er een JCM800 soundje uit kon halen, geen idee maar ik dacht als de ZZ-toppers het goed genoeg vinden wie zijn wij dan?
Het is en blijft een hybride preamp, een leuke instapper tegenwoordig.

niels5150
22 september 2003, 23:03
it sucks!!! Ik heb hem gehad, klinkt dun, plastic en is idd voor het grootste gedeelte transistor! onbetrouwbaar ook nog eens

josh.vandenberg
23 september 2003, 17:46
Inderdaad,ik moest 'm om de paar maanden resetten.Volgens Voerman normaal bij de oudere.Nou nooit meer zo'n hybride bak voor me.

kokeleko
24 september 2003, 09:42
Maakt niet uit, je hebt er mooi op kunnen oefenen :D

yhcmarc
24 september 2003, 11:35
(...overigens, als je een beetje betaalbare niet al te digitale pre-amp zoekt met MIDI-functionaliteit.. dan is de JMP-1 volgens mij onovertroffen)

mwoa .... mijn rocktron pirahna doet ut ook aardig hoor :)

Marc

josh.vandenberg
24 september 2003, 14:04
En voor wat homerecording is íe ook aardig.

kokeleko
24 september 2003, 14:05
Mooi het wordt steeds positiever :D

Baco
24 september 2003, 20:05
En voor Metal klinkt hij fantastisch, geen Boss e.d. meer voor mij :-D . En Gary Moore is niet aan mij besteed (niets tegen die man, maar niet mijn stijl).
Nee, ik begrijp best dat die Engls heel goed zijn, maar ik heb geen zin om 2000+ euro uit te geven voor een nieuwe pre-amp (moet MIDI aanstuurbaar zijn). Dan koop ik mij liever een PRS gitaartje 8-) Niet dat ik daarmee toekom (met die 2000 euro bedoel ik dan :-( )

JohnnyCamaro
25 januari 2004, 22:22
Hoi. Ik kan een JMP1 kopen voor € 350,-
Dat is toch helemaal nie te veel???
Mensen die hem niet vet genoeg vinden klinken zullen wel alleen maar Trash ofzo spelen. Maar ja, daar houd het gitaar spelen niet bij op toch????

JohnnyCamaro
25 januari 2004, 22:34
Hoi. Ik kan een JMP1 kopen voor € 350,-
Dat is toch helemaal nie te veel???
Mensen die hem niet vet genoeg vinden klinken zullen wel alleen maar Trash ofzo spelen. Maar ja, daar houd het gitaar spelen niet bij op toch????
Op een Kitty Hawk 2x 60 watt met een Boss GX 700 zal het toch best goed klinken of niet dan?????

wimmeltje
25 januari 2004, 22:34
Hoi. Ik kan een JMP1 kopen voor € 350,-
Dat is toch helemaal nie te veel???
Mensen die hem niet vet genoeg vinden klinken zullen wel alleen maar Trash ofzo spelen. Maar ja, daar houd het gitaar spelen niet bij op toch????

Ikke ook. Er staat er eentje op maktplaats. Ik zou er eerst eens 300 euro voor bieden. Ik weet niet waar je nu op speelt en wat je wilt gaan spelen. Maar als je van het marshall geluid houdt zou ik zeggen probeer eens. Een mooie FX doos erbij en een eindtrap en je bent het mannetje. suc6

JohnnyCamaro
25 januari 2004, 22:38
Wil je die sound persee hebben dan??? Gadver

wimmeltje
26 januari 2004, 09:44
Wil je die sound persee hebben dan??? Gadver

wie ik? Ik hoef die sound niet te hebben. Ik heb een GP3 :-D

Rectifier
26 januari 2004, 11:39
Wil je die sound persee hebben dan??? Gadver

wie ik? Ik hoef die sound niet te hebben. Ik heb een GP3 :-D

Grand Prix 3??? :D

kokeleko
26 januari 2004, 11:55
Grand Prix 3??? :D

Guitar Preamplifier 8-)

marc_o
26 januari 2004, 12:38
JMP-1 is een te gek ding!
Ik zou het er wel voor geven als ie in heel goede staat is, en vraag hoe lang de geheugenbatterij er al inzit, als die leeg is moet er een nieuwe in.
Het apparaat klinkt goed, maar toch wel het best als de effectloop NIET wordt gebruikt, je mist direct heel wat punch.

kokeleko
26 januari 2004, 12:41
Het apparaat klinkt goed, maar toch wel het best als de effectloop NIET wordt gebruikt, je mist direct heel wat punch.

Heb jaren een JMP-1 gehad, maar als je de fx-loop van 1 tot 6 gebruikt is ie parallel, vanaf 7 t/m 12 is ie in serie.
Ik had een G2 in de loop en de fx-loop op 3 klonkt prima zonder verlies, zet wel je fx aandeel op 100% wet!!!

marc_o
26 januari 2004, 12:49
Oh, ik moest even glimlachen, dit wordt volgens mij precies dezelfde thread als een half jaar geleden, sterker nog, het is dezelfde....
Affijn, ik vond het een prima ding in ieder geval.

kokeleko
26 januari 2004, 13:04
Kwam mij ook al bekend voor, hahahahaha.

dennis808
26 januari 2004, 16:41
Heb jaren een JMP-1 gehad, maar als je de fx-loop van 1 tot 6 gebruikt is ie parallel, vanaf 7 t/m 12 is ie in serie.
Ik had een G2 in de loop en de fx-loop op 3 klonkt prima zonder verlies, zet wel je fx aandeel op 100% wet!!!

Uit de JMP-1 handleiding:

Effect Key:

This key varies the mix of the stereo effects loop between
0 and 12. At 0 only the direct signal is heard and at 12
only the effected signal is heard. When at 12 the loop is
effectively running in series i.e. no direct signal. This is
ideal for use with a graphic equalizer or compressor
limiter. As the effect parameter level is reduced, more
direct signal is introduced as with a parallel loop. This is
best suited to Chorus, Delay, Reverb etc.

maestro_nl
26 januari 2004, 23:16
Vraag eens aan Marcel Coenen wat hij van de JMP-1 vindt!

marc_o
27 januari 2004, 17:14
Zeg Marcel Coenen, wat vind jij van die JMP-1?



en nu?





:)

jeroenb
8 februari 2004, 13:00
Hmm, ik heb een JMP-1 en samen met een JFX-1 een een 8008 (Valvestate) eindversterker vind ik die erg mooi klinken! Ben eens benieuwd wat het zal geven als ik m'n EL34 100/100 heb (ergens volgende week, yes!) :P
Trouwens, mijn leraar van indertijd-toen-ik-ermee-begonnen-ben (met gitaar spelen, dan! Bij de les blijven jongens!) had deze ook in zijn rack zitten (toen een 9200 eindtrap, JMP-1 en een Digitech FX module) en dat klonk echt subliem. Erg ruig, maar geen klankenbrij.
Kortom, ik ben voor!
Maar, elk zijn smaak natuurlijk.

PS: mijn JMP-1 is wel aangepast (de treble preset heeft nu een groter bereik)el 34 ik heb hem gehad en gouw weer weg gedaan
als dat ding goed klinkt moet hij open
en waar kan je dat
want dat ding gaat hard!!

mcoenen
16 maart 2004, 01:55
Hij zit nog steeds in mijn rack :) en ik ben er tevreden mee

Luister maar es naar de opnamen van Sun Caged (de CD) dat is de JMP1 door een replifex met een mesa 50/50 nog als eindtrap.

JohnnyCamaro
16 maart 2004, 10:38
Ik heb vorige week een Rocktron Piranha gekocht. Zitten ook 2 buizen in en ik ben er zeer te spreken over. Helder maar toch moddervet.
Die JMP1 is volgens mij net zo goed. Niks transistorgeluid. 8-)

marc_o
16 maart 2004, 11:09
helemaal mee eens.

wimmeltje
19 april 2004, 09:09
Ik heb nu ondertussen een jmp-1 waar ik op moet passen. Ik heb deze nu ook even gebruikt en ik vind dat er een mooi geluid in zit voor het zware werk. Ik speel met een nieuw bandje muziek van: powerman 5000, RATM, Motorhead om wat voorbeelden te geven en daar is hij erg geschikt voor. Lekker flink scheuren met dat ding en je merkt bijna niet dat het een hybride preamp is. Dat is wat ik er dus van vind. Ik ben nu verder wezen kijken voor eentje misschien wel voor mezelf en zag dat ze ook nog eens erg goedkoop zijn. tussen de 350 en 450 euro heb ik er al verschillende tekoop zien staan op het internet.