PDA

View Full Version : epiphone voor beginners?



dovtachnym
26 augustus 2003, 00:22
sta op het punt om een epiphone (niet schrikken nu komt er in de oren van puristen een vies woord) starterpacket aan te schaffen. type weet ik ff niet meer, wel dat het om de' frank- zappa vleugels --jaren 80=-hardrockuitvoering gaat. kan iemand me vertellen of dit een miskoop gaat worden? ben geen fender-fan (te scerp) maar wel gibson, alle andere geluiden in die richting zijn dus ook welkom! :???:

Wilson
26 augustus 2003, 00:26
als e serieus gitaar wil spelen, koop dan nooit starterspaketten, over het algemeen een kutgitaar met een nog slechtere versterker. Koop liever een 2e hands epiphone LP standard (meestal 350 - 400 euro) en een kleine versterker, de roland cube 30 schijnt erg goed te zijn voor het geld (kost nieuw tussen de 200 en 250). Hiermee heb je een gitaar waar je zeker een hele tijd mee vooruit kunt en ook wat aan hebt als je ooit een duurdere beter gitaar wil kopen (als backup gitaar bijv, of door em te verkopen, wat met goedkope straterspakketgitaren moeilijker zal gaan)

Wilson
26 augustus 2003, 00:28
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=59&CollectionID=7

ik neem aan dat je dit pakket bedoeld??

MonkeyFace
26 augustus 2003, 01:29
http://www.epiphone.com/default.asp?ProductID=59&CollectionID=7

ik neem aan dat je dit pakket bedoeld??

als het die is.... de amp ZUIGT ONTZETTEND :roll: Ik had dezelfde amp in mijn beginnersset zitten (Epiphone Strat-kloon + die amp) en het is werkelijk een waardeloze amp... weliswaar nog iets beter dan dat 10W dingetje van de Squier pakketten, maar daar is dan alles mee gezegd. Het is leuk om op slaapkamerniveau mee te oefenen, maar that's all...

Over de gitaar kan ik geen uitspraak doen, maar het lijkt me beter om ergens een tweedehands Epiphone LP Standard te scoren...

robpeters87
26 augustus 2003, 20:38
ja epi's zijn voor beginners maar dat moet je best wel ruim nemen want iedereen die dat hier loopt te schreeuwen zijn Ubergoed (of denken dat ze zijn), en een vriend van mij speelt al 10 jaar en is nog supertevreden met z'n epi lp studio dus... , maar zo'n starterpaket moet je niet aan beginnen meestal is de gitaar wel ok maar dan krijg je er zo'n zuigende 10 wat amp bij die kraakt en doet aan alle kanten, dus ik zou niet voor zo'n paket gaan... koop gewoon een leuke niet al te dure pi die jij mooi vind klinken en koop er een mooie 2e hands amp bij.....

MonkeyFace
27 augustus 2003, 13:29
ja epi's zijn voor beginners maar dat moet je best wel ruim nemen want iedereen die dat hier loopt te schreeuwen zijn Ubergoed (of denken dat ze zijn), en een vriend van mij speelt al 10 jaar en is nog supertevreden met z'n epi lp studio dus... , maar zo'n starterpaket moet je niet aan beginnen meestal is de gitaar wel ok maar dan krijg je er zo'n zuigende 10 wat amp bij die kraakt en doet aan alle kanten, dus ik zou niet voor zo'n paket gaan... koop gewoon een leuke niet al te dure pi die jij mooi vind klinken en koop er een mooie 2e hands amp bij.....

het kraken van de amp valt wel mee, als je de achterkant eraf geschroefd hebt (like I did ;) ) maar Epiphone is idd niet alleen voor beginners nee :)

Ik speel zelf op een Epi LP en ben er erg tevreden over, en beginnersniveau ben ik toch al wel enigszins ontgroeid :P