PDA

View Full Version : Vergeef me mijn spam, maar ik heb wat leuks te koop



sash
25 augustus 2003, 22:16
Tijdje terug Keeley Compressor besteld, maar erachter gekomen dat ik toch niet zo'n Compressor-man ben.

Mocht er iemand nog naar een op zoek zijn. Ik heb dus een splinternieuwe te koop. Direct van Keeley.

Tis spam ik weet het, maar dit is waarschijnlijk de enige Keeley Comp die te koop staat in NL, dus vandaar :)

PeArLjAm
25 augustus 2003, 22:26
Wat mag dat kosten Sas??? Verder grijp je kans als je een goede comp wilt, deze zie je neit vaak :lol:

sash
25 augustus 2003, 22:34
Denk dat ie rond de 180 a 190 Euro moet gaan opleveren.

Moet nog ff kijken precies hoeveel, want ik heb em nog niet betaald :)

Han Solo
25 augustus 2003, 22:38
Ik dacht die heeft een Red Snapper in de aanbieding.... :dance: :-D

Swan
25 augustus 2003, 22:40
nou dat is helemaal niet leuk knul

jpb
25 augustus 2003, 22:42
Tijdje terug Keeley Compressor besteld, maar erachter gekomen dat ik toch niet zo'n Compressor-man ben.
............


Kun je ook vertellen waarom niet? Pick-dynamics weg ofzo?

sash
25 augustus 2003, 22:44
Nou de sustain die eruit te halen valt is geweldig en wat al helemaal leuk is: feedback on demand. Zelfs met het meest cleane signaal haal je er extreem coole feedback uit, maar op de een of andere manier drukt ie alles een beetje plat. Het is maar een heel miniem verschil, maar zoals gewoonlijk irriteer ik me daar mateloos aan :)

Lucky
26 augustus 2003, 02:26
sash ...heb je hem al binnen!?!?!?!
dat is rap!!!

jammer dat het niets voor je is.....je raakt hem wel weer kwijt.

The Thumb
26 augustus 2003, 09:05
Tsja, dat doet een compressor he, platdrukken...

wat mij wel verbaast is dat ik mijn javaboostje eerder heb besteld dan jij jouw comp, en ik heb nog niets...

maar jij krijgt als grootafnemer naturlijk voorrang? :-D

sash
26 augustus 2003, 12:31
Toch maar besloten om em nog een tijdje te houden.

Net een verschrikkelijk coole setting ontdekt. Volume vol open en vrij weinig sustain. Dat simuleert exact de compressie die je krijgt als een amp die op 7 staat.
Erg handig op lagere volumes en op de een of andere manier lijkt het alsof je ook de speakerdruk erbij krijgt die met hoge volumes meekomt.

Ik kijk in ieder geval nog ff wat ik hiermee kan en of het ook echt wel voor mij werkt. Zo niet verschijnt ie vanzelf weer te koop in m'n sig ;)

@ The Thumb: geen idee waarom ie zo snel was. Hij is de dag nadat Robbert van dit forum em voor me besteld had verzonden, op 18-08. Volgens een gozer op het postkantoor heeft ie em afgelopen zaterdag in de postbus van m'n pa gestopt, dus dat was indeed erg snel.
Grootafnemer ben ik wel, maar niet bij Keeley :D
Zodra je je Javaboost er is moeten we maar een keer wat afspreken ofzo in Get Rhythm? Heb je nou trouwens al een Red Snapper?

Robbert
26 augustus 2003, 12:48
Dat ding is echt verdraaid snel binnen. Zupah!

Veel plzier ermee, maar schrijf hem niet te snel af ;)

sash
26 augustus 2003, 13:17
Was ook wat te snel met afschrijven ja.
Javaboost is nu niet nodig gelukkig :)

PeArLjAm
26 augustus 2003, 14:00
Sas je kreeg toch nog een javaboost van KEeley??

Robbert
26 augustus 2003, 14:17
Hehe :D

sash
26 augustus 2003, 14:54
:D Dat was een geintje van Robbert en mij om jou gek te maken. Keeley geeft helemaal geen gratis Javaboosts weg

:D

Mitch
26 augustus 2003, 17:30
Met dit topic doe je je naam wel weer eer aan hoor sash :D
Je vindt het niet erg als ik een beetje moest lachen hè ?

Maar trouwens: ik kan me niet voorstellen dat je nog niet eerder een compressor geprobeerd had, dus dat -ie comprimeert zul je geweten hebben, maar wat had je dan meer verwacht van die van Keeley ?

By the way: de Carl Martin is volgens mij wel zo in te stellen dat -ie pas bij wat hogere waardes begint te comprimeren, hou je wat meer dynamiek en voldoet volgens mij aardig aan jouw eisen qua transparantie

sash
26 augustus 2003, 18:21
Nee tuurlijk niet erg dat je erom lacht. Ik vond het zelf ook lachwekkend :D

Van de Keeley verwachtte ik eigenlijk niets, gewoon eens leuk om ff te kijken of het wat is en zo niet doorverkopen en javaboost ofzo kopen.
Zou het toch met een verlies van 5 Euro ofzo weer kunnen doorverkopen, dus dat was het probleem niet :)

Hij beviel me nu dus beter dan verwacht en ik hou em gewoon. Hij geeft net wat extra boost voor leads met een heel genuanceerd beetje compressie.
Level staat bij mij momenteel op 3 uur of vol open. Moet nog even kijken hoe dat werkt in de band. Sustain op 9 uur of 12 uur, ligt eraan waarvoor ik em gebruik.
Tis erg handig om te gebruiken als noodfeedback. Met fuzz wil ik nog wel eens wat feedback opwekken, maar als het echt niet zou werken kan ik altijd de compressor in trappen. Die gooit er dan gelijk feedback in.
Heel leuk speeltje zeg ik :)

http://members.rott.chello.nl/lcdeknoop/DSCF0015.JPG

PeArLjAm
26 augustus 2003, 18:34
:D Dat was een geintje van Robbert en mij om jou gek te maken. Keeley geeft helemaal geen gratis Javaboosts weg

:D

het leek me al zo sterk.... altijd hetzelfde die oostblokkertjes :D

sash
26 augustus 2003, 18:35
Maar je reactie was wel om te lachen

' LUL, ik HAAT je vanaf nu!'



:D :D :D

Dude
26 augustus 2003, 20:20
Met dit topic doe je je naam wel weer eer aan hoor sash :D
Je vindt het niet erg als ik een beetje moest lachen hè ?



heeft met die ultime toon search te zoeken.... ene dag heeft die alles qua pedaaltjes wat die nodig heeft, volgende verkoopt die er weer en berg,.... en toch maar weer niet.... :)

sashje toch ! ! ! had hem graag gekocht hoor

sash
26 augustus 2003, 20:52
:D

Mitch
26 augustus 2003, 22:25
In het Toon-topic bij Off-topic zeg je dat ook zo leuk:

....qua pedaaltjes ben ik echt KLAAR behalve misschien een delay...


Geweldig !

sash
26 augustus 2003, 22:27
Dan wordt het de Fulltone Tube Tape Echo, mocht ie een beetje redelijk geprijsd zijn. Das geen pedaal :)

FNaRK
26 augustus 2003, 22:31
koop toch gewoon een multi FX man
en stop met dat gezeik over TONE :evil:


















:wink:

The Thumb
27 augustus 2003, 09:34
by the way sash, mocht de comp toch niet bevallen, toen ik mijn javaboost bestelde heb ik met rk afgesproken dat, mocht hij niet bevallen, ik hem terug kan sturen en ruilen voor een comp of gewoon een refund krijg...

ik denk dat hij dat voor jou ook wel doet...

sash
27 augustus 2003, 16:50
Dat wou hij ook wel doen bij mij, aangezien ik toch eerst de Javaboost wilde

telecastermaster
27 augustus 2003, 18:50
Submitted by Sascha de Knoop at 08/26/2003 10:27


Keeley Compressor
URL: www.robertkeeley.com
Price Paid: US $209

Ease of Use: 10
3 fingers and feet and you're good to go. It's is simple is that.


The unit has 2 knobs (sustain and level).
The .doc manual is pretty good. It explains the controls for the really dumb people among us (just kidding ;-) ) and tells you about several suggested settings.
Can't get anymore easy that this!

Sound Quality: 10
The main reason I bought this pedal was it's reputation. The risk I would not like it was acceptable, cause overhere in the Netherland this pedal a real wannahave, so it wouldn't be a problem for me to sell it for the price I bought it.


I once tried a Ross Compressor but I wasn't really impressed. Then I read about the Keeley Compressor and I was wondering why everyone liked it so much. That's when I decided to give it a try and order one :-)


I play on a Fender American Vintage '57 Ri Strat thru a blackfaced '75 Pro Reverb.
I first tried the pedal alone, without any other effects. I set both the controls at 12 o' clock (the setting that Jason Barker used on one of his soundfiles).
The result was amazing! I didn't like compressors before, because I thought they always killed your tone in some way, but boy, does this baby got TONE! Mucher better than all the compressors I have heard before.
My favourite setting at this moment is:
Sustain: 9 o clock
Level: 4 o clock


This gives me a minimum amount of compression with a huge boost. This setting really makes your amp sound like it's cranked up. It really gives that fine amount of grit and compression that's needed to make your guitar sing more, but you still have to work for your tone. That makes it sound even better!


In combination with my other effects (Menatone Red Snapper, Justin Everman Fuzz Drive G2, Justin Everman Octave-X, Fulltone CS Mini DejaVibe, Teese RMC3 wah) it sounds awesome, except for the wah.
The setting on my RMC3 is pretty fuzzy and compressed by itselfs, so it doesn't need extra compression.


Shall I tell you what I think about the Keeley Comp in 1 word?


AWESOME!

Reliability: 10
Well the housing really sturdy and looks pretty stompable ;)


I don't think it wil fail in the near future.

Customer Support: 10
When you say Robert Keeley, I say A+ Customer Support.
Really nice guy and he answered even my most stupid question (sorry for that ;) ).

Overall Rating: 10
I mostly play Texas Blues and psychedelic sixties and seventies Rock.


It ain't the ultimate pedal to play blues (playing real blues will for me always be a guitar, a cord and an amp), but for rock it is!
Like I said before, this baby really makes your guitar sing like a beautiful woman in a wild passionate night ;)


I'd like to thank Robert Keeley for making such a great pedal.


May the tone be with you!

sash
27 augustus 2003, 21:51
Bedankt voor het posten :) Als ie erop stond, wilde ik em hier toch al neerknallen :)

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 22:19
does this baby got TONE!

:lol:

Triple-Dan
8 oktober 2003, 18:09
SPAM !!!!

benhus
8 oktober 2003, 18:20
Sas mag het heel af en toe...als ie iets bijzonders heeft.....we tolereren het dan want Sash voorziet de 2e hands markt van buitenlandse boutique-pedalen. :lol:

Meet ik met een dubbele standaard? Ja!

Waarom? Daarom!!!

sash
8 oktober 2003, 18:23
SPAM !!!!

Al verkocht.

MUIL HOUWE

Triple-Dan
8 oktober 2003, 19:45
SPAM !!!!

Al verkocht.

MUIL HOUWE

SPAM !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


Ben jij toevallig ook Joop.......... of dhhjshj................ muahahaha prutser.......

sash
8 oktober 2003, 20:24
Nee tot zo'n niveau verlaag ik me niet. Kheb een grafhekel aan jou en daar heeft je band verder niets mee te maken.

jaywalker
8 oktober 2003, 21:34
Ow wat zijn jullie lief tegen elkaar..
HEt is gewoon schattig :P :lol: :oops:

FNaRK
8 oktober 2003, 22:52
http://www.roadkill.nl/meeting/sash3.jpg

sash
8 oktober 2003, 22:54
HAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHAHA :D

Mitch
8 oktober 2003, 22:58
Hé roadkill, was het nou veel werk om het gezicht van sash zo te bewerken ?



EN IK HEB JE AL TWEE KEER EEN PRIVEBERICHT GESTUURD !
DOVE !

sash
8 oktober 2003, 23:12
Nou de ogen stonden zo al, dus zo veel werk was het niet :D

Mitch
8 oktober 2003, 23:14
Joh ? :lol:

sash
8 oktober 2003, 23:17
:D

FNaRK
9 oktober 2003, 08:57
Hé roadkill, was het nou veel werk om het gezicht van sash zo te bewerken ?



EN IK HEB JE AL TWEE KEER EEN PRIVEBERICHT GESTUURD !
DOVE !

en ik heb je al 2x beantwoord dove @#$#!

Mitch
9 oktober 2003, 13:09
Sorry, blijkbaar is er iets misgegaan want er staan nu ineens WEL twee berichten in mijn Inbox ?!?!?!