PDA

View Full Version : Iemand ervaringen met de Engl 530?



michelgiardina
25 augustus 2003, 17:06
Zo ja: hoe bevalt 'ie?

Ik heb momenteel een peavy rockmaster - gforce - marshall 9200
De peavy is het niet echt voor mij (ookal geeft ie wel een erg duidelijk en strak geluid, maar ik wil het wat zwaarder, meer 'druk'). Engl geluid bevalt me wel, maar de 530 heb ik nog niet gehoord.

Josdevos
25 augustus 2003, 19:24
Tis een beest! Erg clean + gain zat! Ik ben er heel tevreden van! In combinatie met m'n Gmajor kan ik de kanalen met MIDI schakelen. (relais) 4 goede basissounds die je in combinatie met je effektenback nog wat kan bij shapen. Toch overweeg ik om over te stappen op een ADA MP1/2 of een Hughes en Kettner Acess.

srv-man
25 augustus 2003, 22:32
Je wilt het zwaarder en met meer druk? Ga dan zeker de Engl 530 testen, want voor het geld (zeker 2ehands) is er weinig concurrentie in deze hoek van het geluidsspectrum. Ik vind het voor een echt modern zwaar geluid een koopje.

michelgiardina
25 augustus 2003, 22:47
he, thanx, klinkt goed
ik ga even rondkijken of ik em ergens kan uitproberen

ik twijfel nog om meteen een 580 aan te schaffen, maar ik vraag me af of het verschil in kwaliteit zoveel geld waard is... tweedehands zit je toch snel op 1500 of meer voor de 580...

Josdevos
25 augustus 2003, 22:53
Kwalitatief zijn ze volgens mij gelijk. Het zit hem in de volledige midi programmeerbaarheid en sturing...