PDA

View Full Version : double fat strat met gibson lp elementen



john.3001
25 augustus 2003, 15:23
Stel: je houdt van de vette klank van les pauls, maar niet van de feel van die gitaren...

Is het dan een goed idee om een fat strat te nemen en daar twee gibson humbuckers (490R / 498T) in te zetten?

sash
25 augustus 2003, 15:24
Nee want een Les Paul heeft door de bodyvorm en mahonie hout al een klank apart, wat een strat niet kan evenaren.

In een Les Paul ga je toch ook geen single coils zetten om het op een strat te laten lijken? :)

MarshallSG
25 augustus 2003, 15:30
De nieuwe Les Paul's kun je ook krijgen met een '60 slim-taper neck. Ipv die dikke 50 neck Misschien is dat wat voor jou.

green_day
25 augustus 2003, 15:32
Nee want een Les Paul heeft door de bodyvorm en mahonie hout al een klank apart, wat een strat niet kan evenaren.

In een Les Paul ga je toch ook geen single coils zetten om het op een strat te laten lijken? :)
maar je kan toch wel eventueel gibson buckers in een fender zetten? zal wel weer een ander geluid geven natuurlijk

john.3001
25 augustus 2003, 15:33
De nieuwe Les Paul's kun je ook krijgen met een '60 slim-taper neck. Ipv die dikke 50 neck Misschien is dat wat voor jou.

het is niet alleen die neck, die hele gitaar bevalt met niet... te zwaar, te massief, te chic...

john.3001
25 augustus 2003, 15:34
maareh... hoe kan ik dan een zwaarder geluid krijgen met een strat lichaam??

LordRiffenstein
25 augustus 2003, 15:36
Tip van de week:

http://riffenstein.kingsmeade.net/PRS.jpg

:-D :razz: :-D

Negative K3 fan
25 augustus 2003, 15:55
Je kunt bij een gitaarbouwer een mahonie set nek strat laten maken, met maple top, mahonie hals en gibson humbuckers.

Soulflyhigh
25 augustus 2003, 16:05
Misschien de Ibanez Sz series?

SiNiSTRaL
25 augustus 2003, 16:24
Je kunt bij een gitaarbouwer een mahonie set nek strat laten maken, met maple top, mahonie hals en gibson humbuckers.

ow ja, das lekker voordelig... :roll:

Ic3gl0vE
25 augustus 2003, 16:48
In een Les Paul ga je toch ook geen single coils zetten om het op een strat te laten lijken? :)

Nee tuurlijk niet, als je een mooie gitaar hebt is het logisch dat je 'm niet op een lelijke gitaar wilt laten lijken

[/grafjongpost] :-D

Negative K3 fan
25 augustus 2003, 16:49
Je kunt bij een gitaarbouwer een mahonie set nek strat laten maken, met maple top, mahonie hals en gibson humbuckers.

ow ja, das lekker voordelig... :roll:

ja idd, maar als hij het echt heel graag wil?

Pickslide
25 augustus 2003, 20:29
Of een gibson LP studio die zijn lichter en die heb je ook met een wat dunnere hals

Wilson
25 augustus 2003, 20:31
dr was hier laatst zon gast die had een gitaar zelf gebouwd, een strat met (geloof gibson) hums erin, mishcien moet je ff vragen hoe dat klonk

MarshallSG
27 augustus 2003, 12:28
Mischien de Fender Strat-o-SonicTM DVII?
Heeft een mahogany body.

Ziet er best wel geil uit eigenlijk.

http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0114700_md.jpg

http://www.fender.com/gear/gear.php?partno=0114700

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 15:09
Wat ik zelf trouwens zou doen is me niet aanstellen en gewoon wennen aan de gitaar, overal kun je op zn minst wel aan wennen, en de feel van een gitaar is bij mij niet zo heel erg belangrijk.

Static-M
27 augustus 2003, 15:57
De feel is juist het belangrijkste van een gitaar!!! Het geluid kan je altijd aanpassen. Als je geilt op de les paul feel kan je bv een lp body laten maken in een andere houtsoort, bijvoorbeeld single coil pickups erin pleuren en dan krijg je toch een heel ander geluid, met dezelfde feel!

iam
27 augustus 2003, 16:13
De feel is juist het belangrijkste van een gitaar!!! Het geluid kan je altijd aanpassen. Als je geilt op de les paul feel kan je bv een lp body laten maken in een andere houtsoort, bijvoorbeeld single coil pickups erin pleuren en dan krijg je toch een heel ander geluid, met dezelfde feel!

+1

een gitaar die niet gemakkelijk speelt en aanvoelt maar toch goed klinkt... :-?
ok klank is belangrijk, maar bespeelbaarheid en feel komen voor hoor
(dan had'k al lang een gitaar gevonden!!)

Negative K3 fan
27 augustus 2003, 16:25
ik zie dee feel van een gitaar meer als een 'luxe-probleem' als een gitaar goed klinkt en er goed utiziet is het ook leuk als hij goed speelt, mmaar zeker geen noodzaak want muziek krijg ik er dan wel uit.

john.3001
27 augustus 2003, 17:22
ik hou ook niet van de uitstraling van die gitaar... veel te posh, met die inlays enzo... ik weet het niet, het is geen echte arbeidersgitaar (daar zijn ze trouwens ook te duur voor)... Ik voel me niet een rauwe rocker met een les paul...

(goddamn, het lijkt wel of ik echt zo'n imago-mannetje ben - niet dus -)

john.3001
27 augustus 2003, 17:27
Misschien de Ibanez Sz series?

dit is trouwens een serieuze optie...