PDA

View Full Version : drumstel => ik weet het; off-topic



john.3001
25 augustus 2003, 15:12
weet iemand of er ook oefen-drumstellen bestaan? die dan zeg maar zachter klinken dan 'normale' drums?

het is heel erg off-topic :oops: , maar ik vind geen fatsoenlijk drumforum...

Pickslide
25 augustus 2003, 15:28
Je kan wel muffl heads kopen dat zijn een soort gaasjes die je over de troms doet dan hoor je het nog wel maar behoorlijk zacht. Heb je wel nog een probleem met je bekkens. Je kan zelfs over die gaastjes triggers doen dan kan je het ook nog "versterken" maarja dat kost dan weer een bom duiten.

UIteraard kan je ook electrisch bezig gaan.

ozzy
25 augustus 2003, 15:39
of een electronisch drumstel kan je een koptelefoon gebruiken,maar ook dat is een dure grap.
Maar het is een mogelijkheid.

Wilson
25 augustus 2003, 16:21
gewoon een oud stuk vloerbedekking op de drums leggen, de goedkope oplossing

andy
25 augustus 2003, 23:38
Je kan wel muffl heads kopen dat zijn een soort gaasjes die je over de troms doet dan hoor je het nog wel maar behoorlijk zacht. Heb je wel nog een probleem met je bekkens. Je kan zelfs over die gaastjes triggers doen dan kan je het ook nog "versterken" maarja dat kost dan weer een bom duiten.

UIteraard kan je ook electrisch bezig gaan.

Gaasjes??? Ik heb wel eens van die rubberen dingen gezien die je over de toms legt. En een theedoek over de bekkens wil nog wel eens helpen.

dvmutzy
26 augustus 2003, 00:54
weet iemand of er ook oefen-drumstellen bestaan? die dan zeg maar zachter klinken dan 'normale' drums?

het is heel erg off-topic :oops: , maar ik vind geen fatsoenlijk drumforum...
Oefen-drumstellen bestaan zeker. loop de gemiddelde muziekzaal maar in. (iig volgens mn vader, want hij kent zogenaamd de beste drummer van nederland en die oefent thuis op zoiets: daarom mocht ik geen echt drumstel. mijn onechte drumstel is natuurlijk op mn site te bekijken :-D maar verder heb ik serieus van die drumstellen in muziekwinkels gezien en dat waren geen elektronische.)
bij die oefendingen zijn de voetbewegingen echter wel een stuk minder zwaar.

urezna
27 augustus 2003, 12:11
weet iemand of er ook oefen-drumstellen bestaan? die dan zeg maar zachter klinken dan 'normale' drums?

het is heel erg off-topic :oops: , maar ik vind geen fatsoenlijk drumforum...

ja, ik ken dat. speel al jaren gitaar en ben onlangs ook gaan drummen, nou je kan inderdaad haast beter hier iets vragen dan op een drummersforum ;-) het lijkt er ook op dat gitaristen veel meer met dit soort dingen bezig zijn ofzo....

JV
27 augustus 2003, 17:06
je kan natuurlijk ook eerst heel je kamer isoleren en dan een "echt" drumstel kopen. is natuurlijk een stuk leuker ;).

dat is iig wel het plan voor mij kamer :)

Wilson
27 augustus 2003, 22:37
ja, ik ken dat. speel al jaren gitaar en ben onlangs ook gaan drummen, nou je kan inderdaad haast beter hier iets vragen dan op een drummersforum ;-) het lijkt er ook op dat gitaristen veel meer met dit soort dingen bezig zijn ofzo....

dat komt waarschijnlijk omdat gitaren ingewikkelde dingen zijn en drumstellen gewoon pannen met een vel eroverheen zijn.

john.3001
28 augustus 2003, 13:06
ik heb laatst met een knul van het conservatorium gesproken, en die wist me niet veel wijzer te maken. Hij zei dat er 'drumstelletjes' bestaan, met alleen wat schuimrubber en leer (ofzo)... Hij had nog nooit gehoord van echte oefendrumstellen.

telecastermaster
28 augustus 2003, 14:29
Zo iets???


http://www.musik-produktiv.de/bilder/41/05/4105125.jpg


Nee, die bestaan niet :razz:

telecastermaster
28 augustus 2003, 14:32
Hier

http://www.musik-produktiv.de/bilder/41/05/4105036.jpg


E 179 bij musik produktiv

bert k
28 augustus 2003, 15:12
Of deze, bij Feedback:

http://www.feedback.nl/pix/arbiterflats-lite2.jpg
Weet geen prijs, maar het zal zeker exclusief drummer zijn.

john.3001
28 augustus 2003, 15:43
dude, dat is precies waar ik naar op zoek ben... er is hoop... :)

dvmutzy
29 augustus 2003, 22:38
dan heb je nog wel t probleem van de bekkens :-( .

hoofd
29 augustus 2003, 22:44
Volgens mij gaat dat ding van de Feedback nog steeds wel wat herrie produceren, zeker als je wat agressiever speelt. Zoek anders 's naar wat spul van Yamaha, de DDnogiets, digitale drum met 5 pads, compact en kost iets van 250 euro dacht ik. Koptelefoon erop, evt. metronoom (ingebouwd ook dacht ik) aanzetten en spelen maar.

john.3001
1 september 2003, 15:12
het is ook de bedoeling datie iets van herrie creeert, alleen niet zoveel herrie dat de buren beginnen te zeiken... :wink:

alhambra
1 september 2003, 21:18
Tja ik heb ze nooit geprobeerd (ik heb 20 jaar getracht te drummen) maar het werkt vast prima tis alleen de vraag of je nog een beetje expressie kan krijgen met die dingen en idd je heb wel het bekken probleem.

Die yamaha DD50 ken ik wel ben er niet kapot van.
Ik weet niet wat je te besteden hebt (vast zo min mogelijk) maar kijk anders is naar een 2ehands elektronisch ding van roland of b.v. de yamaha dtx echt een gaaf ding.

Verder kan je ook natuurlijk een echt drumstel nemen en deze dempen met rubber matten die gewoon in de handel te krijgen zijn, het voordeel is dan dat je ook echt iets hebt voor als je b.v. in een band gaat spelen.
Maar ook hier denk ik dat je veel van je expressie en het gevoel van echt drummen mist maar ja het zal afgezien van een erg goed elektronisch drumstel toch behelpen blijven.

telecastermaster
2 september 2003, 12:02
Ik heb zelf een electronisch drumstel gemaakt door het inbouwen van piezo triggers (1 euro/stuk) in zo'n oefenpad. Verder gebruik ik een Alesis DM5 (opvolger van D4). Dat werkt prima.

http://www.alesis.com/products/dm5/dm5_large.jpg

Die heeft aan de achterkant 12 analoge inputs (dus voor 12 inkomende signalen). Hij kan het inkomende signaal ook nog in MIDI omzetten zodat je het in Midi kunt opnemen op de computer. kan natuurlijk ook met een analoog signaal.

http://www.soundonsound.com/sos/1995_articles/aug95/diydrumpads.html?session=79b95270c89c1e5d5b3b6ec67 cefb9de

http://www.soundonsound.com/sos/1994_articles/dec94/drumtriggers.html?session=79b95270c89c1e5d5b3b6ec6 7cefb9de

http://www.alesis.com/products/dm5/index.html

en als je snel bent zeer goedkoop:
http://cgi.ebay.de/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=2554698417&category=46610

john.3001
3 september 2003, 13:12
Ik heb het ff nagevraagd bij Triepels, die jongen daar zegt het volgende:
(ik vroeg of het mogelijk was een drumstel aan te schaffen dat dezelfde feel had als een normaal drumstel, maar alleen minder kabaal maakt)

Zeker bestaat dat.
Je krijgt dan een gewoon drumstel dat je op 3 manieren geluidarm kunt maken.
1. Je legt gewoon theedoeken over de vellen. Ziet niet zo mooi uit, maar het
volume wordt gehalveerd
2. Je koopt er speciale dempmatten bij. Deze passen precies op het vel, en
verminderen het geluid tot fluisterniveau
3. Je koopt er gaasvellen bij. Dan krijg je dus een ander vel op elke
trommel, maar dan maakt het echt bijna geen geluid meer....

Ik maak me alleen nog zorgen over de bass en de bekkens... Maar ja, ik zal maar es gaan testen daaro.

alhambra
4 september 2003, 09:00
Volgens mij geven punt 1 en 2 dus echt NIET dezelfde feel als een " echt" drumstel optie 3 is idd ook niet zo gek.

Ik zou echter (als je het nu niet nodig vind om een echt drumstel te hebben) kiezen voor zo'n oefendrumstel in combinatie met drumcompouter en triggers. Zo'n oefendrumstel kost echt geen reet en de rest is met een beetje mazzel voor weinig te vinden.
Voordeel is dat je dan dus ook geen bekkens hebt die niet te dempen zijn.

john.3001
4 september 2003, 13:04
ja, optie drie => die knul zegt: dan hoor je echt niks meer... is dat zo?

crypticon
13 oktober 2003, 17:45
dat ding van feedback maakt echt nog steeds een verschrikkelijke bak herrie dus dat heeft niet zoveel zin als je juist geen herrie wilt

Hephaestos
6 april 2004, 14:18
Remo en pearl verkopen zogenaamde oefensetjes die zijn opgebouwd uit een paar practice pads op standaard geeft nog wel geluid maar een stuk minder. gaasvellen zijn een goede oplossing alleen geven die meer rebound dan een normaal vel. Dit kan met pressrols erg irritant zijn. Zildjian verkoopt dempmatten voor bekkens deze plak je op het bekken en schijnen goed te werken.
Probleem van gaasvellen is wel dat je steeds nmoet wisselen tussen vellen en het opnieuw stemmen van een set is best een kut klus. Wat ook zou kunnen is dat je gaasvellen erop ze en dan een zooitje triggers van Ddrum ofzo en het aanstuurd met een module. Maar dat is wel een dure grap.

Mazzel

El Capitain
9 april 2004, 00:32
Met gaasvellen hoor je echt heel weinig en het 'bounced' idd veel meer. Maar je zou ook een ontzettend cheapo setje kunnen aanschaffen, daar die gaasvellen om doen en dan de triggers erop. Wellicht dat je die tweedehands of in de aanbieding kunt krijgen. Ik geloof overigens dat die triggers op zich niet het probleem zijn, maar meer de module waar je hem op wilt aansluiten.