PDA

View Full Version : Ibanez sa160



anoniem
29 januari 2002, 22:26
Ik wil binnenkort een nieuwe gitaar kopen. Zit o.a. te denken aan de Ibanez sa160. Heeft iemand goede ervaringen hiermee, of wil iemand mij het juist afraden? Verder bevalt de Yamaha pacific 812WX ook wel, en de Cort s2600.

anoniem
29 januari 2002, 22:37
Ik heb de Ibanez SA een tijdje geleden op proef gehad bij een muziekzaak en ik moet zeggen dat hij goed beviel. De gitaar is ERRUG licht en hij speelt lekker. De klank is vrij schel, maar wel goed te houden. Hij blijft goed op stemming (natuurlijk ook door de stop tail). Het enige nadeel is (en dat was voor mij TE groot) dat de volumeknop zeer zwaar draait. Die kun je dus echt niet met je pink draaien. Als dat geen punt is is het een beste gitaar. Die andere gitaar kennik niet.

Outshine
30 januari 2002, 13:02
Ff de specs bekeken en de sa160 is zo te zien uitgerust met axis elementen. En daar zit een heel leuk geluid in. K heb alleen mn twijfels over die SAT30 bridge.

Pee
1 februari 2002, 20:15
Schijnt dat ie erg stemvast is.

Julien
2 februari 2002, 00:43
Ik heb een sa160qm. Hij ziet er echt mooi uit, joh. En hij is inderdaad heel licht en hij hangt echt superlekker om je lichaam. Hij omhelst je als het ware. Alleen is de afwerking zoals meestal met die 'goedkope' gitaren niet helemaal goed, maar ja.

Op de elementen hebben ze een beetje bezuinigd, al zijn ze zeker niet slecht. Inderdaad wel een beetje schel, maar dat vind ik helemaal niet erg.

De SAT30 brug doet het wel goed, de gitaar ontstemt zeker niet vaker dan andere in die prijsklasse.

Pee
2 februari 2002, 08:56
Op 2002-02-02 00:43, schreef Julien:
Alleen is de afwerking zoals meestal met die 'goedkope' gitaren niet helemaal goed, maar ja.


Wat (van afwerking dan wel) is er dan bijvoorbeeld niet goed aan?

Ben ook geïnteresseerd in die gitaar

Nesker
2 februari 2002, 11:43
als ik zou kiezen, koos ik voor de pacifica, dat is gewoon een erg fijn spelende gitaar, ik heb hem zelf ook, en hij is voor alle doelen inzetbaar. Rock, Heavy Metal, maar ook jazz en blues enz... kortom een erg veelzijdige gitaar. en hij speelt super en klinkt grandioos.