PDA

View Full Version : Voor de kenners; wat vraagjes over een Twin Reverb uit 73



Speeddemon
25 augustus 2003, 00:30
Hoi, ik geloof dat PeeVee, Al, Jay en Phil de kenners hiervoor zijn;
Ik heb een originele Twin Reverb uit '73 te koop gezien voor 850 euro, met de oranje JBL's erin. Als ik me niet vergis was alles nog origineel en hij zag er errug netjes uit (geen gaten in het doek of tolex). Nou vertelde de verkoper een heel stel termen over wat er nou zo speciaal aan deze was, had geloof ik met de caps te maken en de eindbuizen.
Ik zei "850 vind ik wel teveel."
Hij zei "daar raak ik hem echt wel voor kwijt"
Ik: "Voor 750 zou ik erover denken"
Hij "Neem je hem dan gelijk mee?" (dus ik zou hem mee kunnen krijgen voor dat geld

Maar dus even aan jullie de vraag of het was is...

sash
25 augustus 2003, 00:37
750 voor een Twin uit '73 is een nette prijs zeg ik!

Als ie het over de caps gaat hebben zal ie waarschijnlijk doelen op een revisiebeurt die al gepleegd is. Met een beetje geluk is het dus nog een goeie ook.
Sluit niet uit dat er wat dingen aan moeten gebeuren, maar mocht dat nodig zijn: AL is the man to see!

Al
25 augustus 2003, 00:39
........Nou vertelde de verkoper een heel stel termen over wat er nou zo speciaal aan deze was, had geloof ik met de caps te maken en de eindbuizen. Ik zei "850 vind ik wel teveel." Hij zei "daar raak ik hem echt wel voor kwijt" Ik: "Voor 750 zou ik erover denken" Hij "Neem je hem dan gelijk mee?" (dus ik zou hem mee kunnen krijgen voor dat geld

Er is niet echt iets bijzonders aan de caps tenzij ze vervangen zijn. De buizen kunnen RCA blackplates zijn, dat zijn hele goede. Als ik er vanuit ga dat hij verder goed en origineel is dan is 750,= een hele (!) mooie prijs! 73 was een uitstekend jaar.

Al

Speeddemon
25 augustus 2003, 01:46
Al, wat zijn de goeie en slechte jaren verder uit die tijd (60's/70's)?
Ik neem aan dat alles Pre-CBS sowieso al "holy grail" achtig is?