PDA

View Full Version : welke basgitaar voor punk te spelen?



jos zonder pet
24 augustus 2003, 21:49
Welke basgitaar is er dus geschikt om punk ed te spelen?
(pennywise, bad religion,sex pistols,...greenday)
voor een schappelijke prijs dan he, en welke versterker?
ik ga dus beginnen met bas en het budget voor beide is ong. 400€
thnx

niels_r
24 augustus 2003, 22:40
Ik zou voor een Precision kopie gaan.

dvmutzy
25 augustus 2003, 00:10
ik (als niet zo'n erg er verstand van hebbende) zou voor een bas met een split čn een single coin gaan (zoals de mijne :P ).
Bv een Ibanez (niet de SGR200).

BB
25 augustus 2003, 09:34
ik (als niet zo'n erg er verstand van hebbende) zou voor een bas met een split čn een single coin gaan (zoals de mijne :P ).
Bv een Ibanez (niet de SGR200).

enkel muntstuk ?

bassopotmus
25 augustus 2003, 09:34
Ik vind een P-bass altijd gewoon erg goed passen voor agressief werk (wel geen vintage ofzo, dat werkt niet) Probeer een Ibanez ATK eens, ook erg leuk!

iwan
25 augustus 2003, 10:00
Een bas met veel stickers erop....

MikeDirnt
25 augustus 2003, 10:57
(2ehands) p-bass en geen zorgen maken om krassen :)

De Teng
25 augustus 2003, 11:38
Voor vierhonderd euro kun je een heel erg mooie tweedehands op de kop tikken: Ibanez Musician geloof ik, ze staan wel op gitaarmarkt geloof ik. Alles erop en eraan, niet te filmen qua vergelijk met een nieuwe van die prijs. Want dat is nooit beter. Mark King speelde er vroeger ook op!!!

Lize
25 augustus 2003, 11:42
Jaaaa, die Musicians zijn fantastisch. Zijn ze nou trouwens allemaal half gefret en half fretloos, of is dat een speciaal model? Overigens vind ik het niet echt een punk-bas, en ligt-ie ook buiten Jos' budget omdat hij er voor 400 euro ook een versterker bij wil kopen, maar het is en blijft een waanzinnige bas.

Easy Rider
25 augustus 2003, 12:01
Als je het mij vraagt maakt het voor punk weinig uit wat voor bas het is.
Zolang er maar geluid uit komt. Ik wou zeggen zolang ie maar vier snaren heeft maar dat is ook niet * echt* nodig volgens mij. :razz:
Ik denk dat ze de goedkope P-bass kloon precies hiervoor hebben uitgevonden, je betaalt je niet blauw, hij doet het en het is meestal waaibomenhout dus het weegt ook niet zo veel. En ik meen toch opgevangen te hebben dat het bij punk toch wel een groot deel van het plezier is om er flink bij rond te springen en weet ik veel allemaal en dat gaat dan wel zo makkelijk met een lichtere bas.
Om het te leren is ieder basversterktje waar geluid uit komt prima.
Als je in een band gaat aanklooien (zeker de moeite waard, vooral met punk lukt dat al snel en is 1000x zoveel lol dan op je kamer zitten) is een 50 watt combo-tje voor punk meestal ook zat, aangezien het vette laag vaak ook niet nodig is en 50 watt *zonder* dat laag echt best hard gaat, komt prima mee met de band op van die huiskamer optredens op feestjes e.d.
Tenzij je zo'n idiote gitarist hebt met een gehoorbeschadiging, te veel geld, een buizenversterker die altijd vol open staat en evenveel hersens als jij in je grote teen. :)

EZ

Laus
25 augustus 2003, 17:29
Ik zou voor een Precision kopie gaan.

een squier p of jazz is beide prima.

versterker? een ouwe peavey voldoet. Trace Elliot is ook zeer geschikt.

oja....geen buizen dr in voor punk. gewoon direct rossen.

oja, een plectrum is niet onhandig.

Rhinus
25 augustus 2003, 17:42
Je mag mijn Squier P-bas wel kopen. Samen met een versterker (50 watt, 20(??) jaar oud), voor maar 400 Oiro! Koopje! (En voor mij 300% winst. Whoehoe!) :)

Clunk
25 augustus 2003, 18:21
ik heb een ibanez atk met koffer gespot voor 199 euro

op marktplaats..
dit zijn zeer redelijke bassen.. zeg maar goed :D
en 199 vind ik goedkoop.. cker met koffer..

staat alleen geen foto bij..

check http://www.marktplaats.nl

Bastijn
25 augustus 2003, 19:00
mensen mensen denken jullie echt dat een beginner weet waar jullie het over hebben als jullie hem een "p-bass kopie" aanraden??????
zouden we niet iets duidelijker moeten communiceren als een beginner een vraag stelt, ik kan me niet voorstellen dat hij bij al jullie adviezen zo'n idee had van "oo...die bedoel je".

niks geen gezeik van mijn kant hoor, ik vind het juist uitstekend dat iedereen hier altijd zo vol goed advies is, maar duidelijke taal is af en toe wel handig...

bassopotmus
25 augustus 2003, 21:13
Voor de cultuur baarbaren..


P-bass(Precisionbass)

http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0193260_md.jpg

J-bass(Jazz bass)


http://www.fender.com/new_repository/fender_guitars/images/0193460_md.jpg [/img]

Laus
25 augustus 2003, 22:48
wat kost een 5 snarige squier?

dvmutzy
26 augustus 2003, 00:39
@Jos: het verschil tussen een P- en J-bass zit mn vooral in het elementen (en je hebt ook combinaties). maar dat staat ook min of meer in de faq, heb je dat al gelezen?

jos zonder pet
26 augustus 2003, 22:20
jaja ik heb het gelezen en begrijp het wel ongeveer en ik weet waarover jullie het hebben bij een P-bass.
bedankt voor de reacties en raad en ik zal wel iets laten weten als ik iets gevonden heb... :lol: