PDA

View Full Version : floyd rose tremelo te hoog na nieuwe snaren



kurisu
24 augustus 2003, 21:36
na het bespannen van mijn gitaar (fender richie sambora) staat de floyd rose brug veel te hoog. Hoe krijg ik hem weer omlaag? In deze stans is er amper gebruik van te maken.

Anders Destium
24 augustus 2003, 21:56
Waarschijnlijk had je de vorige keer dunnere snaren. Als je iets dikkere snaren hebt moet je ze korter maken om dezelfde toon te krijgen, het gevolg hiervan is dat je je brug helemaal omhoog tilt. Als je de schroeven in de body strakker aandraait kun je het probleem verhelpen, alleen moet je dan nog steeds intoneren (zo zorg je er bijvoorbeeld voor dat je E-snaar op de 12e fret nog steeds als een E klinkt). Dit is een vervelend klusje, maar je moet hierbij de blokjes op je brug gaan verschuiven (als het niet klopt).

Raffel
27 augustus 2003, 13:49
zorg dus dat de veren strakker staan. Uitleg staat in de f.a.q.

jorrit
27 augustus 2003, 14:38
sjah of zorg dat je je oude snaar dikte weer koopt in plaats van dikkere snaren....das volgens mij de makkelijkste oplossing....

DriX
28 augustus 2003, 13:28
Ik had dat gekloot ook steeds bij mijn Jackson Pro.
Het beste is om steeds dezelfde snaardikte te gebruiken (ik gebruik .010)
Wat je ook kan doen is een extra veer aan je tremblok te bevestigen als je op wat dikkere snaren speelt.
Doorgaans worden er maar 3 veren gebruikt, ik heb op mij eigen plank er nog een vierde bijgedaan.
Werkt nu prima!