PDA

View Full Version : F-spaced in een epi les paul: probleem?



P
24 augustus 2003, 20:52
Wat zijn de problemen als ik een F-spaced element in mijn epi les paul BB doe in de brug positie?

Swan
24 augustus 2003, 20:56
f spaced is dat de pooltjes van het element wat verder uit elkaar staan omdat de snaren bij een Floyd rose (vandaar de F) wat verder uit elkaar staan....
je epi heeft geen floyd en zal dus niet echt t optimale geluid geven, al zal t niet heel veel uitmaken imho

Anders Destium
24 augustus 2003, 21:02
Ik heb het andersom: Ik heb een standard spaced element in een gitaar met een Floyd Rose. Het probleem dat je hebt is het volgende: De snaren lopen niet precies overde pole-pieces. In mijn geval is het element wat te smal (de pole-pieces staan te dicht bij elkaar), andersom zullen in jouw geval de pole-pieces net wat te ver naar buiten staan.

Het maakt qua geluid niet heel veel uit hoor, alleen staat het net wat knullig :wink:


PS Als je de keuze hebt, is het wel verstandig om standard spaced te kiezen. Ik kreeg het element bij een gitaar die ik kocht (2ehands)

Swan
24 augustus 2003, 21:06
ja heb t ook bij de single coil van mn jackson, is wat te smal...maar klinkt erg goed

Negative K3 fan
24 augustus 2003, 21:13
waarschijnlijk zal het element te breed zjn voor de frezing.

Ic3gl0vE
24 augustus 2003, 21:23
nee, de afmeting van het element is hetzelfde. Alleen de pooltjes staan verder uit elkaar.

Negative K3 fan
24 augustus 2003, 21:23
ow ok, dan maakt het vrij weinig uit.