PDA

View Full Version : fenix , wat vinde jullie ??



jenske
24 augustus 2003, 20:26
hallo

ben van plan om een elektrische gitaar te kope
maar eigenlijk ken ik er niets van , ma echt niets
nu verkoopt een vriend van mij zijn gitaar en ik wou even wete wat jullie vinde van zijn aanbod en van de gitaar

is van het merk fenix

2 single coils
1 humbucker
floyd rose
fine tuners

---> weet ik veel wat dit allemaal is , dus als je wil mag je dat ook effe uitlegge

hij is 1.5 jaar oud

en hij vraagt 350 euro voor de gitaar , kabel , riem en een kist
nieuw koste hij 750 euro ( zei hij he )

dikke kus

wietse
24 augustus 2003, 20:44
klinkt als een fat strat model met die elementen ,fenix maakt wel redelijk goede gitaren .
met kist bedoel je versterker zeker?
zou als ik jou was effe de faq lezen in electrische gitaren ,worden al veel van je vragen in beantwoord.
floyd rose zou ik als beginneling niet aan beginnen ,maakt het snaren vervangen e.d er alleen maar moeilijker op.
en zo'n ontstemmings inrichting (floyd rose tremelo) is in het begin al helemaal niet handig kan je dan beter eerst vast zetten ,tot je wat verder bent met gitaar spelen.
350 is geen rare prijs voor een gitaar en versterker .
voor alleen de gitaar kan je als beginner wel goedkopere 2ehands vinden squier ,yamaha etc.
dus als het een komplete set is met een beetje redelijke versterker zou ik het doen ,wil je later de boel weer verkopen krijg je het bedrag er wel weer voor terug. (als je de boel niet beschadigd tenminste)
2e hands gitaren zijn namelijk aardig waardevast.

Wilson
24 augustus 2003, 20:45
ik denk eigenlijk dat er met kist, een case word bedoel wietse......

jenske
24 augustus 2003, 21:55
met kist bedoel ik idd case
en dan vind je ze wel duur zeker , maar ik wil geen andere tweedehandse
anders word het gewoon een nieuwe
je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft ( vriend is iets anders natuurlijk )

Wilson
24 augustus 2003, 22:15
nou dat feit dat je niet weet wat de vorige eigenaar ermee gedaan heeft is niet zo heel belangrijk bij gitaren hoor, bij een auto zou dit natuurlijk een rol kunnen spelen, maar als je een gitaar 2e hands bij een winkel koopt kun je er eigenlijk wel vrij zeker van zijn dat hij in goede conditie is, anders zou de winkel hem niet meer verkopen (dus dat de gitaar nog werkt, dat de gitaar lakschade krassen heeft komt natuurlijk wel voor, maar veel mensen vinden dit niet zon probleem). Als je echt zeker van je zaak wilt zijn kan je iemand meenemen die er wat meer verstand van heeft (je vriend bijvoorbeeld?). Gitaren zijn moeilijk kapot te krijgen, en als er echt iets kapot is, dan merk je dit waarschijnlijk gelijk, en dit merkt zeker iemand die er wat meer verstand van heeft. dus als ik jou was zou ik een gitaar wel 2e hands kopen, het scheelt heel wat geld, en als je hem in een gitaarwinkel koopt kun je er wel vanuit gaan dat hij in orde is, is hij dat niet, dan kun je altijd teruggaan.

wietse
24 augustus 2003, 22:18
wat moet de vorige eigenaar er dan mee gedaan hebben?
als de gitaar onbeschadigd is en goed speelt en volledig werkt ,dan kan er weinig tot niks mis mee zijn.
als je deze gitaar koopt dan moet je toch zeker nog een 100 als je mazzel hebt tot 200 euro rekenen voor een goede oefenversterker 2ehands.

jenske
24 augustus 2003, 22:25
vroeg me gewoon af of de prijs redelijk was voor deze gitaar die 1.5jaar oud ( vriend zegt dat ze nieuw 750 euro koste , kan dat??? )

Polytheme Pam
24 augustus 2003, 22:37
Fenix is een wat onbekend(ere) gitaarfabrikant uit Z-Korea...wat ik er van weet is dat het merk al jaren bestaat en gitaren uit de instapklasse maakte...dus €750??.....

ik heb even voor je "gegoogled" maar er is weinig over te vinden, maar op harmony-central staan een paar reviews, waaronder een duurder model dus kijk daar even zou ik zeggen...

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Fenix/

Spirit of Strings
13 oktober 2003, 17:43
Fenix is een wat onbekend(ere) gitaarfabrikant uit Z-Korea...wat ik er van weet is dat het merk al jaren bestaat en gitaren uit de instapklasse maakte...dus €750??.....

ik heb even voor je "gegoogled" maar er is weinig over te vinden, maar op harmony-central staan een paar reviews, waaronder een duurder model dus kijk daar even zou ik zeggen...

http://www.harmony-central.com/Guitar/Data4/Fenix/Fenix was tussen '89 en '92 een eigen merk van de beste gitaarfabriek van Korea, die in die tijd o.a. de "goede" Squiers bouwde. Ergens vanaf eind jaren '90 wordt de merknaam opnieuw gebruikt. Gitaren uit deze laatste periode zijn veel minder goed.

hadv
14 oktober 2003, 01:11
die 750 euro lijkt mij erg sterk, zal wel 750 gulden zijn geweest
ik vinnut nogal veel, zo goed zijn ze (inderdaad, zie andere bijdragen) niet

voor 350 kun je wel beter krijgen (zonder case, maar dan koop je toch een kickback, eh, gigbag)

en wat anderen ook al vertelden, nooit beginnen met zo'n onding als een floyd rose of ander merk snaarontstemmers-nooit-zuiver-te-krijgen-mislukte-versnellingspook-annex-rukhengel :-D

Spirit of Strings
14 oktober 2003, 01:43
Floyd Rose, Fine-tuners, allerlei gitaargrootheden uit het verleden speelden op een zuivere gitaar zonder die flauwekul!!! Gewoon je snaren goed opzetten.

michielv
14 oktober 2003, 08:29
met kist bedoel ik idd case
en dan vind je ze wel duur zeker , maar ik wil geen andere tweedehandse
anders word het gewoon een nieuwe
je weet nooit wat de vorige eigenaar er mee gedaan heeft ( vriend is iets anders natuurlijk )

Is aan de ene kant waar, aan de andere kant wanneer je een 2e hands gitaar koopt bij een betrouwbare handelaar krijg je garantie en als er enorm gekke dingen zijn helpen ze je zowiezo wel.

Bovendien zou ik eerder iets vaneen onbekende kopen dan van een vriend(in). Want dan ben ik niet half zo hard in het onderhandelen dus dat kost me geld ;-)

De oudere Fenix gitaren (de enige die ik ken eigenlijk) waren behoorlijk goed, de nieuwe ken ik niet.

telecastermaster
14 oktober 2003, 14:06
Ik vind Floyd Rose zeer ongeschikt voor een beginner.

Izegrim
14 oktober 2003, 14:22
B.S. Die gitaar is van een vriend van haar dus ze kan hem altijd om hulp en uitleg vragen. Of ze wat aan de Floyd heeft is een tweede, maar dan kan ze hem altijd nog blocken en de lockers verwijderen en dan is het gewoon een vaste brug totdat je een tremolo wilt. Ik vind wel dat er teveel elementen in zitten voor een beginner... :-D

telecastermaster
14 oktober 2003, 14:39
B.S.

Dat is geen bullshit. Dat vind ik!!! :angry:

Je kunt het met me oneens zijn maar dat is iets anders dan dat je mijn mening voor bullshit uitmaakt. Een beetje meer respect graag! :evil:

MarshallSG
14 oktober 2003, 14:39
Ik weet niet of jullie het weten maar dit topic is al 1 1/2 maand oud hoor ;)

Izegrim
14 oktober 2003, 14:51
BWAAAHAAHAA HA HA HA!!! Errr... :oops:

wietse
14 oktober 2003, 22:49
ach gebeurt elke keer weer nieuwe op het forum en die trapt gelijk oude topics omhoog.
zakt vanzelf wel weer.

renier
15 oktober 2003, 10:10
Floyd Rose, Fine-tuners, allerlei gitaargrootheden uit het verleden speelden op een zuivere gitaar zonder die flauwekul!!! Gewoon je snaren goed opzetten.

precies, uit het verleden!

een floyd, mits van goede kwaliteit, kan een hele zinvolle toevoeging zijn. persoonlijk speel ik al jaren op japanse RG's. daarnaast heb ik een aantal "klassiekere"modellen, en persoonlijk vind ik het allemaal zijn voors en tegens hebben. voor bepaalde stijlen is een floyd gewoon een must.

voor een floyd geld natuurlijk wel dat hij van grotere invloed is op de bespeelbaarheid van een gitaar dan een conventionele brug. een slechte tune-o-matic is vervelend, maar geen ramp. een slechte floyd staat garant voor een onbespeelbare gitaar. mijn advies: als je een floyd wil, koop dan wel een goeie! (dus: ibanez edge, niet die Lo TRS onzin. of een schaller of originele floyd)