PDA

View Full Version : Rivera...



Polytheme Pam
24 augustus 2003, 14:16
collega's,

ik ben me voorzichtig op de markt aan het oriënteren om tot aankoop van een goede Blues/Rock-combo of evt. een top over te gaan.

Het merk staat al vast: Rivera (a.u.b. geen "probeer 'ns een Engl" :wink: ) en de reden daarvoor is dat ik in het bezit ben geweest van een Chubster 40 en dat nog steeds de ultieme amp vind voor dit genre. (de reden dat ik hem niet meer heb is het simpele feit dat ik in een "medium-volumeband" de hele tijd op standje 8 stond te blazen wat vooral desastreus is als je veel clean werk doet)

De types die ik op het oog heb zijn:

- Chubster 55
- Fandango (zowel de 100 als de 55 watter en 1- en 2X12)
- R-55
- R-100 (2X12)

of probeer met te overtuigen om een Knucklehead Top (55 of 100W) aan te schaffen... :roll:

ik heb me nog niet erg verdiept in de afzonderlijke specs. maar mijn voorkeur gaat uit naar een 3-kanaals amp.

SO RIVERA-USERS: TELL ME!

Jimi Hendrix
24 augustus 2003, 17:25
Ikzelf heb 2 Rivera's (Sedona en KHR100), en ik vind het geweldige dingen. Beter in ieder geval dan mijn Boogie mark IV (hoewel ik die de laatste tijd (soms) weer gebruik). Met name de dynamiek van de scheurkanalen is 100x beter vind ik. Ik gebruik de KHR voor live (6 geluiden beschikbaar: lekker veelzijdig), de Sedona gebruik ik 99 van de 100 keer voor opnames met uitstekende resultaten. Dus het merk kan ik je van harte aanbevelen!
Helaas heb ik de modellen waartussen jij wilt kiezen nooit geprobeerd, maar ik weet zeker dat ze allemaal hartstikke goed zijn en dat de keuze nog moeilijk wordt!.... Succes!

Polytheme Pam
24 augustus 2003, 20:58
Kijk Jimi Hendrix....jou moest ik net hebben... :D

ik heb zelf ook een Mesa Mark IV top en het plan is om daarnaast een Rivera combo erbij te nemen.

tenzij............iemand mij kan overtuigen dat de Rivera 100W tops echt een betere en veelzijdiger amp dan de Mark IV is. Uiteraard moet ik dat zelf uitvinden (ga ze in de loop van volgende week onder handen nemen bij Limit in Herentals) maar kan wel alvast wat info gebruiken! Ik heb met de Mark IV inmiddels al stevig "gegigt" en kan de amp al vrij goed beoordelen en ik heb een vaag vermoeden dat het nog beter kan (dit is uiteraard subjectief) Het clean van de Mark IV is retestrak maar niet helemaal de mijne (ik ben een groot liefhebber van Fender-clean) en de oversturing vind ik te grof (lees:niet bluesy) en wat aan de neuzelige kant (zoals de hele overall-sound trouwens)

Ik heb nog niet naar de soundclips op je site geluisterd, maar welke zijn opgenomen met de Rivera?

greetz,

Mark

en o ja, voordat ik een naam krijg hier :wink: : ik was nooit van plan een Boogie te kopen maar kreeg qua prijs een aanbieding die ik niet kon laten lopen, en onder het mom van "kijken wat het is, hier kan ik me sowieso geen buil aan vallen" heb ik 'm aangeschaft.

Jimi Hendrix
24 augustus 2003, 21:11
Hmm ik vrees alleen Halfway en This time, de rest is of de boogie of vage versterkers die toen voorhanden waren (live clips....).
Maar opgenomen klinkt het toch altijd anders, het gaat erom wat voor gevoel een versterker je geeft, de rivera 'voelt' gewoon beter dan de boogie, je kunt hem meer sturen met je aanslag/gitaar.

sash
24 augustus 2003, 21:19
Blues combo of top en dan zeg je Rivera?

En ik moest me schamen dat ik een flirt met Marshall had :D

SCHAAM JE :D

Edit: en oh ja, als je van Fender clean houdt moet je een 40W Fender amp kopen met een overdrive pedaal erbij en geen Rivera :D :razz:

Polytheme Pam
24 augustus 2003, 21:26
Blues combo of top en dan zeg je Rivera?


je mag er naar kijken (en misschien op spelen)...pieppie wel anders... 8-) :razz:

sash
24 augustus 2003, 21:48
Deal :D

Mitch
24 augustus 2003, 22:12
Helaas ook niet ervaring met de amps die je op het oog hebt, maar met het risico dat Fenderisten me nu gaan aanvallen: als je van Fender clean houdt maar meer kanalen wil dan kunnen de Rivera's die zeker leveren. Zeker met het cleane kanaal kun je ongelofelijk veel instellen qua EQ (zeker de bright knop is echt geweldig) en laat ik zeggen dat je het Fender clean daarmee goed benadert :)

Afhankelijk van het volume dat je speelt is er dan natuurlijk de keus 50 of 100 watt. Ik vind het voordeel van de R55 dat je door te spelen met pre-amp of power-amp gain je het clean zodanig kan instellen dat -ie clean blijft of dat het juist een licht crunch kanaal wordt.
De soundclips op de site doen daar niet helemaal recht aan overigens, want dat zijn veel extreme voorbeelden jammer genoeg.

En ja, die top is natuurlijk wel erg lekker hè... :D

srv-man
24 augustus 2003, 23:02
Nou. laat ik ook nog een duit in het zakje doen. Een aantal van de Rivera amps heb ik getest, ik heb zelf een Jay Graydon top gehad en heb heel lang op het punt gestaan een Knucklehead te kopen.

De Chubster heb ik een aantal malen getest, maar het was niet mijn amp. Laat ik voorop stellen dat het clean van alle Rivera´s eigenlijk goed tot fantastisch is en niet onder doet voor de betere Fender. De oversturing van de Chubster was niet de mijne. een echte rauwe bluessound.

De R-serie heb ik ook een aantal malen getest. Erg goed en erg veelzijdig. Fender clean en Marshall oversturing. Maar de oversturing had me te weinig gain en klonk af en toe wat donker.

De Jay Graydon heb ik dus gehad. Clean FANTASTISCH, overstuur ook heel erg goed, maar niet genoeg high gain. Maar echt een heel goede amp.

De KHR55 heb ik tig keer getest en eigenlijk willen kopen. Ik heb hem ook met mijn bag ends getest en het is een geweldig ding. Clean als een Fender, het crunch kanaal doet iedere Marshall verbleken en het lead kanaal kan redelijk over de top gaan. En dan alle kanalen nog te boosten (hoewel dat vaak bij Rivera net iets te is) en alles via midi te bedienen/programmeren! Als ik nu zo terugdenk vraag ik mij eigenlijk af waarom ik hem eigenlijk niet heb gekocht? Ok, het lead kanaal overtuigde me toen niet helemaal. Maar van alle Rivera´s die ik onder handen heb gehad is de KHR wat mij betreft de beste!

Tot slot, een MB MKIV heb ik ook gehad en dat is een totaal andere amp. Rivera gaat uit van Fender clean en Marshall oversturing en dat is wat mij betreft de perfecte combinatie. Gewoon kopen dus die KHR.... :-D
(Hebben ze hem trouwens bij Feedback niet meer staan, daar was hij erg goedkoop: 1500 euro)

Polytheme Pam
24 augustus 2003, 23:27
Hebben ze hem trouwens bij Feedback niet meer staan, daar was hij erg goedkoop: 1500 euro

klopt, die heb ik zien staan...voor de rest hadden ze alleen nog een 30W combootje dus van een vergelijkend warenonderzoek kon geen sprake zijn (en ik had er nog wel een hele middag voor uitgetrokken.....inderdaad sukkel.....EERST BELLEN!! :D )

Als ik zo de meningen eens peil lijkt me een nadere bestudering van de KHR-55 & 100W Tops wel een goed idee...ik heb inmiddels Limit al gemaild en gevraagd wat ze hebben staan dus misschien van de week gewapend met een Bag-End naar België! 8-)

Hoeveel kosten die 100 Watters bij benadering eigenlijk??

srv-man
24 augustus 2003, 23:35
Geen idee wat die 100w kost, maar je kunt ook eens kijken op http://www.proguitar.de/ProGuitarPreisliste/Amps/AmpPreisliste.html
Het is niet naast de deur, maar er staan ook wat sounddemo´s op (hoewel die niet allemaal super zijn).

Dirk_Hendrik
28 augustus 2003, 22:36
Heb een Rake reverb. Verder maar eens een topicje openen in de stijl van dit forum :wink: